Outlook verstuurt maar ontvangt niet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Outlook verstuurt maar ontvangt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 10:35

Hallo,

Misschien datiemand hier het weet, ik ben al de hele tijd aan het prutsen.
Ik probeer mijn outlook in te stellen met het emailadres van mijn website, ik kan de mails verzenden maar kan geen mails ontvangen.

Ik heb dit 'probleem' opgezocht op internet en bij mijn provider krijg ik verschillende dingen te zien die ik in kan vullen bij SMTP en POP3. Maar ik kom er gewoon niet meer uit.
Ook geef ik een accountnaam en wachtwoord in, en telkens als outlook daar om vraagt en ik vul het in of druk op ok, blijft dat venster maar komen en kan ik niet meer in mijn inbos, sentbox of waar dan ook komen. Breek ik het venster af, dan wordt alles afgebroken.


Wie weet wat ik nog meer kan doen? Bloos

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Outlook verstuurt maar ontvangt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:57

Is het emailadres van je website wel een POP3 account? Anders wordt het lastig instellen. Als dit het geval is dan moet je van je website gegevens hebben ontvangen waarmee je de POP3 vakjes moet invullen voor inkomende en uitgaande post.

Waarschijnlijk staat er bij die gegevens ook een wachtwoord wat je in moet vullen en kan je aanklikken dat dit automatisch word opgegeven door windows als deze zich aanmeld bij de emailprovider.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Outlook verstuurt maar ontvangt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:03

Zoals bovenstaand, maar evt. kun je teruggaan naar een herstelpunt in het verleden. Heeft het bijv. gisteren nog prima gewerkt, dan ga je terug naar die instellingen van die dag. Kijk op Help evt.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Outlook verstuurt maar ontvangt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 16:43

Bij mij thuis (mijn ouders) is het goed ingesteld met hetzelfde e-mailadres. Ik wilde het zo ook instellen bij mijn vriend thuis, maar dit lukt niet.
Nu heb ik er al de balle verstand van, maar dacht als ik het precies zo instel, behalve SMTP (opzoeken van Casema) dan zou het goed moeten zijn Haha! Bloos

Kaitlyn

Berichten: 9738
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Outlook verstuurt maar ontvangt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:45

Mijn oom en tante hadden laatst ook een tijd last van storing met outlook.. Ze hebben een eigen zaak en ze kregen op gegeven moment nog maar weinig mails binnen, een dag later helemaal niks meer..

Nu is het weer helemaal goed, maar wat het was weet ik neit..

thorretje

Berichten: 780
Geregistreerd: 11-10-05
Woonplaats: Overdinkel

Re: Outlook verstuurt maar ontvangt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:07

TS, 't klinkt een beetje alsof je outlook verbinding maakt met je pop3 server van je website, maar niet kan aanloggen met de juiste gebruikersnaam / wachtwoord. Wellicht zit daar ook de oplossing van je probleem.

De inkomende mailserver van je website, zal zoiets zijn als: pop3.websitenaam.nl of pop.websitenaam.nl (websitenaam is natuurlijk de naam van jouw website)

Kijk hier even naar, bij dit soort problemen zit 't meestal daar in.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Outlook verstuurt maar ontvangt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 08:07

thorretje: bedankt dat was het inderdaad. Ik had inderdaad de verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd Bloos

flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Re: Outlook verstuurt maar ontvangt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:30

Bij mij is hetzelfde gedonder.
Ik kan niks verzenden want hij ziet geen afzender. Wat doe ik niet goed??
En wat moet je precies instellen?