Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 56 [ 1379 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 56  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[CENTRAAL]Olympische Spelen 2021

 
Profiel   

Cowboy55 schreef
Wat me 36 uur later nog steeds fascineert aan Anna Kiesenhofer, de winnares van de de vrouwen wedstrijd op de fiets is dat mevrouw Kiesenhofer een doctoraat in de wiskunde heeft van de universiteiten van Cambridge en Barcelona. Iedereen zegt dat ze een amateur was, maar tot vorig jaar was ze professioneel wielrenster…..maar dus ook een Dr. in de wiskunde. Fascinerend. Dan ben je serieus slim. Los van fietsen. Mind blown.


Ja, maar wel meer sporters zijn slim, Epke is arts. ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 22:36 



 

Maakt dat het dan minder knap? Ik vind dat echt topprestaties, topsport en promoveren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 22:38 



 
Profiel   

Ik heb sowieso respect voor topsporters, maar in combinatie met een (pittige) studie, is het extra knap.
Gewoon omdat je dan nog minder tijd voor leuke of andere dingen hebt en ook nog meer discipline moet hebben , om alles voor elkaar te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 22:43 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Cowboy55 schreef
Wat me 36 uur later nog steeds fascineert aan Anna Kiesenhofer, de winnares van de de vrouwen wedstrijd op de fiets is dat mevrouw Kiesenhofer een doctoraat in de wiskunde heeft van de universiteiten van Cambridge en Barcelona. Iedereen zegt dat ze een amateur was, maar tot vorig jaar was ze professioneel wielrenster…..maar dus ook een Dr. in de wiskunde. Fascinerend. Dan ben je serieus slim. Los van fietsen. Mind blown.


Ja, maar wel meer sporters zijn slim, Epke is arts. ;)


Oh zonder meer. Maar ik kan serieus goed rekenen. Maar wiskunde op haar niveau……ik denk dat ik sneller Chinees of Fins leer dan dat ik wiskunde op dat niveau snap. _O-

En ja, wiskunde is niet rekenen. En dat snap ik dus niet. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 22:44 



 
Profiel   

Ik zou dan voor Fins gaan, Chinees lijkt me ook lastig. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 22:50 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Ik zou dan voor Fins gaan, Chinees lijkt me ook lastig. ;)


Plus: het enige dat op Fins lijkt is Hongaars (echt waar). 2 voor de prijs van 1 kan ik Orban een fascistoïde banketstaaf noemen in zijn eigen taal……en kleppen met Kimi Räikkönen. Of in elk geval met m zuipen.


Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 26-07-21 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 22:53 



 
Profiel   

Ik weet niet of er iemand het gewichtheffen dames tot 55 kilo vandaag heeft gezien, maar dat was zo gaaf!
Spoiler:
De eerst gouden medaille voor de Filipijnen op de Olympische Spelen, het was zo'n emotioneel moment

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 22:59 



 
Profiel   

Lau07 schreef
Ik weet niet of er iemand het gewichtheffen dames tot 55 kilo vandaag heeft gezien, maar dat was zo gaaf!
Spoiler:
De eerst gouden medaille voor de Filipijnen op de Olympische Spelen, het was zo'n emotioneel moment



Ik vind dat altijd ook wel mooi als een ‘exoot’ een prijs pakt. Met alle respect voor die mevrouw. Goed gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 23:02 



 
Profiel   

Ik vind het gebruik van het woord 'exoot' vrij ongepast en ook een beetje vreemd, zeker gezien het feit dat alle succesvolle dames tot 55 kilo tijdens deze Spelen uit Azië, Oost-Europa of Zuid-Amerika kwamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 23:06 



 
Profiel   

Lau07 schreef
Ik vind het gebruik van het woord 'exoot' vrij ongepast en ook een beetje vreemd, zeker gezien het feit dat alle succesvolle dames tot 55 kilo tijdens deze Spelen uit Azië, Oost-Europa of Zuid-Amerika kwamen.


Als iemand onverwacht na 126 jaar OS een prijs voor haar land pakt dan is dat wat mij betreft een exoot. Maar maak er gerust een ding van. Smijt mensen van de Filipijnen op 1 hoop met Japanners (ze hebben judo uitgevonden) en alle andere volkeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 23:10 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
Lau07 schreef
Ik vind het gebruik van het woord 'exoot' vrij ongepast en ook een beetje vreemd, zeker gezien het feit dat alle succesvolle dames tot 55 kilo tijdens deze Spelen uit Azië, Oost-Europa of Zuid-Amerika kwamen.


Als iemand onverwacht na 126 jaar OS een prijs voor haar land pakt dan is dat wat mij betreft een exoot. Maar maak er gerust een ding van. Smijt mensen van de Filipijnen op 1 hoop met Japanners (ze hebben judo uitgevonden) en alle andere volkeren.


Oh bedoelde je het zo! Ik begreep je even verkeerd en dacht dat het een nogal ongelukkige woordkeuze was, mijn excuses. :D

Inderdaad, het was prachtig om te zien hoe ze de Chinese van de troon stootte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 23:15 



 
Profiel   

Lau07 schreef
Cowboy55 schreef


Als iemand onverwacht na 126 jaar OS een prijs voor haar land pakt dan is dat wat mij betreft een exoot. Maar maak er gerust een ding van. Smijt mensen van de Filipijnen op 1 hoop met Japanners (ze hebben judo uitgevonden) en alle andere volkeren.


Oh bedoelde je het zo! Ik begreep je even verkeerd en dacht dat het een nogal ongelukkige woordkeuze was, mijn excuses. :D

Inderdaad, het was prachtig om te zien hoe ze de Chinese van de troon stootte.


Sorry voor mijn reactie. Tikkie te fel. Maar Anton Geesink was ook een exoot die in 1968 (dacht ik) in Tokio, dus in Japan, een Japanner voor het eerst in de OS geschiedenis in het zwaargewicht versloeg. Of het Nederlands honkbalteam dat in 2000 voor het eerst een Cubaans honkbalteam in de OS geschiedenis versloeg. Gerard Nijboer 2e op de Olympische marathon in Moskou (1980), nog zo’n exoot. Regelio Tuur’s knockout in het boksen vs WBO kampioen Kelcie Banks in het boksen in 1988 (met Arnold Vanderlijde op de video-opname op de achtergrond: Zooooooo!) _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 23:21 



 
Profiel   

Klopt! En de gemiddelde Japanner weet ook nog precies wie Anton Geesink is. Als je zijn naam zegt wordt hij door veel mensen herkend. De spelen van ‘64 waar hij goud won, waren volgens mij de eerste spelen waar judo een onderdeel was, en dat is toch een sport die voor Japanners bijna heilig is. Ik ben benieuwd of we nog meer ‘exoten’ gaan zien deze spelen, zou heel leuk zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 23:40 



 
Profiel   

Lau07 schreef
Klopt! En de gemiddelde Japanner weet ook nog precies wie Anton Geesink is. Als je zijn naam zegt wordt hij door veel mensen herkend. De spelen van ‘64 waar hij goud won, waren volgens mij de eerste spelen waar judo een onderdeel was, en dat is toch een sport die voor Japanners bijna heilig is. Ik ben benieuwd of we nog meer ‘exoten’ gaan zien deze spelen, zou heel leuk zijn!


Absoluut! Zag van de week nog een foto van Geesink na de OS in Tokio (de Nederlandse judoers bleven nog effe hangen voor een trainingsstage). Geesink was een REUS tussen zijn Japanse fans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 23:44 



 
Profiel   

Lau07 schreef
Klopt! Ik ben benieuwd of we nog meer ‘exoten’ gaan zien deze spelen, zou heel leuk zijn!



https://www.nu.nl/olympische-spelen/614 ... embad.html

Dit was wel bijzonder en ook die dame van het wielrennen was een excoot, die had ook niemand zien aankomen.

Of bedoelen jullie bijvoorbeeld een Gambiaan of Cubaan die 100 m. hardrijden op de schaats straks wint bij de OS winterspelen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 00:12 



 
Profiel   

Citaat
Cabinepersoneel olympische coronavlucht niet getest
De KLM-crew aan boord van de olympische coronavlucht was vooraf niet getest op het coronavirus. Dat bevestigt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij na berichtgeving van het AD. Het testen van personeel is volgens een woordvoerder geen protocol. "We volgen hierin wat de Nederlandse en Japanse autoriteiten ons aangeven


Dit -O- als dit de oorzaak zou zijn van de besmettingen in het nederlandse kamp. Ik vind het zo sneu. :(:) De roeiers zijn parias nu, een dubbelspeler is naar huis omdat zijn maatje besmet is. Is er dan niemand van de crew die even nadenkt. :o? De passagiers moeten allemaal bewijsleveren en zelf mag je ongetest mee. Ik begrijp dat niet.

Schijnt dat de crewbemanning ansichtkaarten ook heeft rondgedeeld die met pen waren beschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 05:58 



 
Profiel   

Anton Geesink was ook een reus naast mij :D

Als kind heb ik de eer gehad om een potje te judoën tegen hem. Natuurlijk liet hij mij winnen dus ik vloerde die grote man _O- om daarna flink in de houdgreep te worden vastgepakt. Muurvast lag ik :')

Erg leuke herinnering <3

Wat jullie zeggen over dat er een outsider wint, dat vind ik ook leuk. Dat maakt de OS als kijker extra leuk dat het goud zo plots niet aan een favoriet toebehoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 06:20 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Lau07 schreef
Klopt! Ik ben benieuwd of we nog meer ‘exoten’ gaan zien deze spelen, zou heel leuk zijn!



https://www.nu.nl/olympische-spelen/614 ... embad.html

Dit was wel bijzonder en ook die dame van het wielrennen was een excoot, die had ook niemand zien aankomen.

Of bedoelen jullie bijvoorbeeld een Gambiaan of Cubaan die 100 m. hardrijden op de schaats straks wint bij de OS winterspelen ;)

Zoals die film over dat bobslee team uit Jamaica :))
Cooldown? Snowdown?
Geen idee meer, maar daar moest ik meteen aan denken bij jou opmerking :')

Ik vind die exoten ook altijd leuk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 06:34 



 
Profiel   

ik krijg alleen maar een witte pagina bij discovery+ ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:12 



 
Profiel   

M_D_H schreef
Zoals die film over dat bobslee team uit Jamaica :))
Cooldown? Snowdown?
Geen idee meer, maar daar moest ik meteen aan denken bij jou opmerking :')

Ik vind die exoten ook altijd leuk :j


Cool Runnings! {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:27 



 
Profiel   

Vraag me af of er ook andere landen zijn met zoveel besmettingen in het team zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:56 



 
Profiel   

xxxmh schreef
Vraag me af of er ook andere landen zijn met zoveel besmettingen in het team zijn.

Als ik de lijst in de Olympics app even snel doorblader, is mijn snelle antwoord op je vraag “Nee”. Durf geen 100% garantie te geven, kan zijn dat ik iets over het hoofd zie of de gegevens misinterpreteer…

Edit: okay het is een beetje vaag toch voor mij, de opmerkingen in de lijst achter de gevallen zijn een beetje verwarrend. En ik hoor net op de persconferentie dat team USA ook zwaar geraakt is, maar die zie ik helemaal niet in die lijst. (Omdat… het geen atleten betreft? of…?) Dus ik neem mijn bovenstaande antwoord terug.

Edit2: waar ik mijn eerste uiting op baseerde: (eerste document)
https://olympics.com/tokyo-2020/en/noti ... =dp_google


Laatst bijgewerkt door Dallista op 27-07-21 08:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:09 



 
Profiel   

Op de persconferentie wordt net gezegd dat TeamNL een van de hardst getroffen ploegen is met 6 positieve gevallen.
In totaal 155(?) positieve tests, maar dat is inclusief alle mensen eromheen, pers, vrijwilligers,etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:15 



 
Profiel   

Oh, en de plank ligt er weer… |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:45 



 
Profiel   

Dallista schreef
Oh, en de plank ligt er weer… |o


Werd net gesuggereerd dat De Plank van MVDP in een museum moet, samen met de Gemiste Wissel van Kramer, Het Vogelpoepje van van der Duim, De Stempelkaart van Kleine _O- misschien ook De Houtkachel van Sjinkie Knegt en De Tankslang van Christijan Albers?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 56 [ 1379 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 56  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen