Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 325 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

 
Profiel   

Ik vond 3 boeken an zich ook voldoende met Shatter me, als dat einde van boek 3 niet zo ongelooflijk irritant was hahaha - dat vond ik echt een van de meest vreselijkste slotboeken ooit, want toen ik 'm las was het nog als slotboek bedoeld. Ik was dus wel blij dat ze verder ging, maar boek 4 viel me idd ook wel wat tegen en gaf ik 3,5 sterren uiteindelijk doordat de opbouw naar het einde toe beter werd. Een groot deel van het boek gaf me ook wel het gevoel van: hmm, dan had het net zo goed bij 3 boeken kunnen zijn gebleven. Maar uiteindelijk liet het me toch wel nieuwsgierig genoeg achter naar boek 5 en 6 dus daarom besloten die nu ook te kopen - omdat ik boek 4 nog in HC had en 5/6 toch nog wilde lezen - en de serie dan straks toch gewoon echt compleet in de kast te hebben staan hihi. Ik probeer eigenlijk kritisch te zijn met wat blijft in de kast en wat weg gaat. Normaal zou ik boek 5/6 ook niet meer gekocht hebben en boek 4 bv. verkocht hebben, maar deze serie is denk ik een uitzondering en wil ik compleet hebben := Stomme mooie covers ook... _O-

Hier nu bezig in Nyxia 2 met Leo en dat leest alweer zo lekker weg! Wat een toffe trilogie so far!
Voor de ya scifi liefhebbers is dit echt eentje om op te pakken. De pb van boek 1 is maar €6 bij bol momenteel. Just saying ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:43 



 
Profiel   

Dames echt, lees Cloud Atlas van David Mitchell! Een waar kunstwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:37 



 
Profiel   

Ik vond de touching Juliette geweldig, tot we moesten wachten op het 4e deel en ik er overheen gegroeid ben :+ heb ze van de week op marktplaats gegooid. Ben benieuwd hoeveel het gaat opleveren gezien de hardcovers amper te krijgen zijn van de 1e 3 en de novellas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 16:36 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Ja ik ook benieuwd naar cupcake café ook al zal het nog wel echt even duren voor ik hem zal lezen. Zoveel wat nog klaar ligt en ook op Kobo heb ik echt teveel wat ik wil lezen.

In de kast heb ik Iene Iene Mutte van M.J Arlidge die ligt al een hele tijd klaar. Maar op de één of andere manier trekt die mij toch niet.

Herkenbaar ‘probleem’. Volgens mij kan ik wat ik nu heb in m’n leven al niet meer lezen.

Dat boek staat hier ook in de kast en heb er hetzelfde gevoel bij als jij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:46 



 
Profiel   

Als ik me er echt toe zou zetten en niks anders zou kopen + niks zou herlezen, zou ik mijn huidige fysieke tbr binnen 3 jaar weg hebben. Maar goed, dat gaat dus nooit gebeuren :') Ik vind boeken kopen te leuk, en kan nieuwe releases echt niet negeren hahaha. En ik houd van herlezen en dat zal ik ook nooit opgven. Nooit meer terugkeren naar Hogwarts, nooit meer terugkeren naar Terrassen en heel veel andere fictieve werelden waar ik zo van ben gaan houden... Dan maar wat langzamer door die tbr heen :')

En eerlijk; je blijft altijd boeken tegenkomen die interessant lijken en die je graag zou willen lezen dus ik denk dat geen enkele lezer ooit klaar zal zijn met de tbr lijst - of je nu wel of geen boeken al hebt staan thuis die je nog moet lezen.

--

Speaking of boeken kopen...
Amazon maakte mij blij net :=

[ img ]

Titanic retelling. Boek heeft een hele toffe glans in de cover zitten. Ik ben obsessed met Titanic verhalen haha en de collectie van zowel non-fictie maar ook re-tellings/fictie begint te groeien <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:56 



 
Profiel   

Ja die Cover is mooi <3

Ik heb het zelfde met boeken kopen.

Ik ga morgen naar de opticien voor een oogmeting. Mijn ogen zijn bij ver zien erg achteruit gegaan (10 jaar geleden gelaserd) maar nu dus echt wel minder "met boeken lezen geen last" Maar na boeken lezen wel last met tv kijken. Kan geen letter op tv met lezen en dat is niet goed niet. Dus doe met lezen ook heel even rustig aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 23:03 



 
Profiel   

Ik heb eerst nog Utopia Avenue staan, Tiggs -O-. En die is behoorlijk dik

Oh, dat is wel slim BeFunny! Blijven je ogen ook na laseren nog achteruit gaan? Kan het dan eventueel nog een keer gelaserd worden of kom je dan aan een bril of lenzen?

Mooie cover Melis.

Ik heb De vrouwen van Vardo (vertaling van The Mercies) uit. Ik dacht dat ik een retelling over mythologie ging lezen, dus dat was even heel wat anders :'). Vond het niet slecht, maar het boek had een te lange aanloop waardoor het eind te abrupt was. Jammer, want dat was wel echt heel interessant. Goed neergezette personages ook, alleen het eerste stuk was even inkomen. Net aan Mist van Eric Corton begonnen; dat plot klonk zo tof :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 18:44 



 
Profiel   

Die heb ik ook nog staan Yv!

En vandaag vond ik 1 van z'n andere boeken voor 2 Zwitserse Frank bij een boekenkraampje. Gekocht uiteraard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 19:01 



 
Profiel   

Ik heb een bril B-) sterkte niet eens zo slecht maar wel iets verschil in beiden ogen en een flinke cilinder waardoor ik dus wazig zie zonder bril. Ik had verwacht dat ik 10 dagen moest wachten. Maar mijn beide sterktes hadden ze voorradig en hebben ze ter plekke geslepen.

Ja ogen kunnen na laseren achteruit gaan. Gebeurd ook vrij vaak. Ik heb het ruim 10 jaar geleden dus laten doen en 10 jaar ragscherp gezien. En eigenlijk nu in rap tijd dit. En ze kunnen nog verder achteruit gaan, wat ik verwacht omdat dit in tijd van een paar weken ineens zo was en dus denk ik nog niet stabiel. Dus dat is even afwachten. Als ze lang stabiel zijn "minimaal een jaar" dan kunnen ze evt weer gelaserd (het probleem is dat ik de vorrige keer alleen in aanmerking kwam voor Lasek, dat zal nu wel weer zijn en ik heb nu meer cilinder dat kan zijn dat het niet eens kan) maar Lasek had een lange voorbereiding van een jaar waarbij ik steeds mijn ogen moest meten en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin meer in momenteel. Maar is wel het overwegen weer waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 19:55 



 
Profiel   

@befunny: Gelukkig ben je snel geholpen, alleen minder dat je ogen zo plots achteruit gegaan zijn.

@cursebreaker: ik heb me al lang neergelegd dat ik nooit door mijn tbr kom al wordt ik 100. Mijn lijstjes blijven alleen maar groeien ook al lees/luister ik meer dan 250 boeken per jaar.

Voor de verandering nog eens een klassieker opgepakt voor een groupread, namelijk the picture of dorian gray. Best gewaagd voor die tijd en zat goed in elkaar. Schrijfstijl viel beter mee dan ik verwacht had.
Nu kan ik weer met een gerust geweten smut lezen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 01:15 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Ja ogen kunnen na laseren achteruit gaan. Gebeurd ook vrij vaak. Ik heb het ruim 10 jaar geleden dus laten doen en 10 jaar ragscherp gezien. En eigenlijk nu in rap tijd dit. En ze kunnen nog verder achteruit gaan, wat ik verwacht omdat dit in tijd van een paar weken ineens zo was en dus denk ik nog niet stabiel. Dus dat is even afwachten. Als ze lang stabiel zijn "minimaal een jaar" dan kunnen ze evt weer gelaserd (het probleem is dat ik de vorrige keer alleen in aanmerking kwam voor Lasek, dat zal nu wel weer zijn en ik heb nu meer cilinder dat kan zijn dat het niet eens kan) maar Lasek had een lange voorbereiding van een jaar waarbij ik steeds mijn ogen moest meten en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin meer in momenteel. Maar is wel het overwegen weer waard.


Toevallig is mijn zwager net gelasert en overweegt mijn man het nu ook weer. Er zijn inmiddels veel meer technieken en de oude kunnen om meer. Ik zou dus naar een goede oogkliniek toe gaan en je informeren!

Mijn man is een jaar of 10 geleden teleurgesteld omdat het bij hem niet kon. Hij hoopt dat het nu wel kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:12 



 
Profiel   

Ik ben er momenteel niet meer zo in thuis. Hoe het nu is. Maar dat klinkt Iig positief. Maar mijn ogen moeten sowieso stabiel. Zo lang dat nog niet zo is zou ik anders blijven laseren en dat is ook niet de bedoeling. Maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als het weer kan (ik heb het 10 jaar geleden ook niet voor niks laten doen) maar op dit moment dus nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:54 



 
Profiel   

Moest PB zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:54 



 
Profiel   

Gisteren heb ik Rule of Wolves van Leigh Bardugo uitgelezen. Ik vond de duologie erg tof, al vond ik wel dat het einde wat afgeraffeld werd. Alsof ze lekker aan het schrijven was en hele intriges bedacht, om zich aan het einde te bedenken dat ze nog maar een paar hoofdstukken voor de conclusie had. Ook de aanzet naar het volgende boek vond ik er maar snel ingezet. Desalniettemin zal ik wel het boek gaan lezen wat er nu aankomt.

Verder ben ik begonnen in House of Hollow van Krystal Sutherland. Ik zit nu op 25% ongeveer, maar het grijpt me wel direct. Wat een spannend boek zeg!

En mijn eerste Illumicrate is binnengekomen *\o/* Ik had de Raybearer duologie besteld en wat zijn ze mooi <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:35 



 
Profiel   

Het is altijd leuk om boekenbonnen te krijgen, goldenarrow. :j Interessante boeken heb je ervan gekocht, ben je al begonnen in een van de twee?

Tof dat je de Raybearer duologie binnen hebt! Ik krijg sinds juni elke maand een boek van Illumicrate en de edities zijn telkens zo mooi. Ik vind het eigenlijk jammer dat ik Illumicrate niet eerder heb ontdekt. Toch weer iets waar ik dit topic dankbaar voor ben. <3

Cursebreaker, als het om boeken verkopen gaat was Vinted nooit in me opgekomen, die ga ik onthouden, haha. Fijn dat je Empire of the Vampire leuk vond, hij staat nog te wachten bij mij in de kast. :')

Oprphans of the Storm ziet er echt mooi uit zeg! Hoeveel Titanic retellings heb je nu? Ik wil er ook een gaan lezen, maar ik weet nog niet welke.

Welkom, Farjen en Marloes!

Sicayes, wat fijn dat je zo geniet van je re-read van de Farseer trilogy. Ik kan me voorstellen dat je nu ook meer dingen opmerkt dan de eerste keer. Ik ga ze zeker nog wel eens lezen, maar dat duurt nog wel even. Ik moet eerst het einde van Assassins Fate verwerken en mijn to read lijst wordt steeds groter.

Petitparis, This is going to hurt klinkt erg interessant, die heb ik aan mijn lijst toegevoegd en ook maar meteen doorgestuurd naar een vriend van me die op het punt staat met zijn coschappen te beginnen. Erg bemoedigend, haha _O- .

Ik heb de eerste 3 of 4 boeken van de Shatter Me serie gelezen, maar ze zijn niet echt blijven hangen. Ik denk niet dat ik ze nog eens zou lezen, tenzij ik ze kan lenen van iemand.

~~~


Ik heb The Wolf and the Woodsman uitgelezen, ik vond het een erg leuk boek, maar ik was het met een aantal plotkeuzes niet zo eens, haha. Ik twijfelde heel erg tussen 3 en 4 sterren, volgens mij heb ik er uiteindelijk 3.5 van gemaakt. Ik moet nog een review schrijven.

Next up is She Who Became the Sun, daar ga ik hopelijk vanavond in beginnen als ik tijd heb.

Ik ben vrijdag jarig en een vriendin van me heeft me 2 boeken opgestuurd als cadeautje, zo lief van haar! <3 Ik kende ze niet, heeft een van jullie ze misschien gelezen?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:43 



 
Profiel   

Ik ken ze niet, maar ze zijn wel mooi zeg! Heb ze maar gelijk even in mijn TBR op Goodreads gegooid :))

Ik ben nog niet begonnen in de 2 boeken die ik gekocht had. Gisteren is For The Wolf wel binnengekomen, maar toen was ik al begonnen in House of Hollow, dus die lees ik nu eerst uit. En dan hoop ik stiekem dat Tender is the Flesh in de tussentijd binnenkomt. Daar ben ik echt heel nieuwsgierig naar :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:37 



 
Profiel   

Ik ben begonnen in uit Bloed en As. Van de week een poging gedaan naar lukt niet met mijn ogen/nieuwe bril. Nu dus wel **\O/** moest even wennen aan de schrijfstijl maar vind hem wel leuk worden nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:23 



 
Profiel   

Morning, wat een rust hier!

Ik ben echt al wéken bezig in De nieuwe wildernis van Diane Cook; een shortlister van de Booker Prize 2020. Ik vind er echt geen hol aan, kom er nauwelijks doorheen :(. Mist van Eric Corton was leuk: niet echt heel verrassend, maar las lekker weg. Nu bezig in Bruggenbouwers van Jan Guillou. Het eerste deel van De gouden eeuw. Mooi geschreven, nog geen idee waar het naartoe zal gaan, ik ben aan het genieten :).

Bevalt-ie nog steeds, BeFunny?

Mooie covers, Nienke! Ik ken ze niet, is het fantasy? Lief cadeautje <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:05 



 
Profiel   

Ja hij wordt echt steeds leuker (bijna uit)

Hij wordt wel voorspelbaarder maar ik vind het niet erg hier.

Jammer dat de nieuwe wildernis niet bevalt. Ik zou er dan gewoon mee stoppen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:00 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Nu bezig in Bruggenbouwers van Jan Guillou. Het eerste deel van De gouden eeuw. Mooi geschreven, nog geen idee waar het naartoe zal gaan, ik ben aan het genieten :).


Geweldig boek! De rest van de eeuw is ook zeker het lezen waard maar Bruggenbouwers blijft toch mijn favoriet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:35 



 
Profiel   

Oh, dat klinkt veelbelovend Mysa :D.

Haha dat gaat niet BeFunny, het is een recensieboek, dus hij moet wel uit. Dat is dan wel weer een nadeel _O-. Gelukkig kan ik (nog) op 1 hand de tegenvallers tellen. De échte tegenvallers dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:36 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Oh, dat klinkt veelbelovend Mysa :D.

Haha dat gaat niet BeFunny, het is een recensieboek, dus hij moet wel uit. Dat is dan wel weer een nadeel _O-. Gelukkig kan ik (nog) op 1 hand de tegenvallers tellen. De échte tegenvallers dan.



Haha ja dat is idd een nadeel.
En gelukkig valt het opzich mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:40 



 
Profiel   

BeFunny
Oeh, benieuwd wat je van Bloed en As gaat vinden als ie uit is. Wat je algehele impressie gaat zijn.

Tiggs
Oeh da’s een leuke vondst bij een boekenkraampje, leuk!

petitparis
Haha nee het maakt geloof ik niet uit of je nu 50 of 300 boeken per jaar leest; die tbr blijft groeien xD Leuk dat The picture of Dorian Gray goed is bevallen! Da’s een klassieker die ik nog niet in huis heb, maar je maakt me wel nieuwsgierig nu! En voor jou nu op naar de smut haha! Wat ben je gaan lezen na Dorian Gray?

goldenarrow
Ohh komt er nog een volgend boek na Rule of Wolves? Ik lig een beetje achter geloof ik haha. Ik moet Rule of Wolves ook nog lezen. Vond het eerste boek in deze serie wat matig, maar vind de personages wel ontzettend leuk dus ben wel erg benieuwd nog hoe Rule of Wolves verdergaat. Benieuwd wat je van House of Hollow gaat vinden; die heb ik nog op de wishlist staan. Maar klinkt goed so far! Leuk dat je de Raybearer van IC kocht. Die zien er idd heel gaaf uit!

Nienke98
Benieuwd wat je tzt van EotV gaat vinden. Ik denk dat, zoals velen op social media ook al zeggen, dit een nieuwe klassieker binnen het vampieren genre gaat worden. Kristoff zet hier echt een machtig machtig gaaf eerste boek neer! Dit is denk ik echt waar vampieren liefhebbers op hebben zitten wachten. En Orphans of the Storm ziet idd tof uit! Ik heb nu 5 re-tellings staan (1 NL en de rest EN) en een aantal non-fictie boeken + nog een wishlist uiteraard met wat ik nog graag wil hahaha. Mooie covers van de Genevieve Cogman boeken. Ik heb ze niet gelezen, maar heb ze wel door de jaren heen vaker voorbij zien komen, maar dan met andere covers. Dit ziet er heel erg mooi uit. Lief van je vriendin! Benieuwd wat je van She who became the sun gaat vinden.

Yv
Nee wat rot is dat toch als een boek zo lang rekt en je er wel doorheen moet nog :( Hopelijk heb je ‘m toch alsnog snel uit! Nu dan even genieten van Bruggenbouwers dan xD Klinkt erg interessant!



Ik was met Leo bezig in Nyxia Unleashed, maar lig echt daaaaagen achter op schema dus Leo heeft ‘m bijna uit, maar ik zit nog niet eens op de helft. Huilen. Maar lezen ging even niet lekker de afgelopen week, dus hopelijk dat ik deze week de concentratie en rust weer vind ervoor.

Vandaag kwam nog een pre-order binnen via bol. Een YA Fantasy met draken; The color of Dargons van RA Salvatore. Erg benieuwd naar! Schijnt Arthurian elementen erin te hebben zitten, dus dat vond ik wel heel erg interessant klinken icm draken!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:39 



 

Nooit gedacht dat Salvatore YA zou gaan schrijven. Heerlijke schrijver met zijn Drizzt boeken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:54 



 
Profiel   

Mooi boek!

Bardugo is bezig met het schrijven van een nieuw boek. Dat zal deel 3 van de Six of Crows reeks worden, maar speelt zich af na (en aan de hand van) de gebeurtenissen van Rule of Wolves. Meer is er ook niet over bekend hoor, kan nog wel even duren voor het beschikbaar is.

House of Hollow is echt heel erg goed! Ik zit nu op 80% en als ik eenmaal begin met lezen kan ik het eigenlijk niet wegleggen. Het leest makkelijk weg en het blijft eigenlijk steeds mysterieus en spannend. Gewoon na Nyxia lezen, het is maar een dun boekje en een stand-alone :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 13:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 325 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen