kijk jij graag paardenfilms?
Dol op paardenfilms! 14%  14%  [ 38 ]
Af en toe wel leuk. 32%  32%  [ 86 ]
Meestal niet. 32%  32%  [ 87 ]
Nooit! 20%  20%  [ 54 ]
Totaal aantal stemmen : 265

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

 
Profiel   

waar kan je heartland kijken dan? wil die serie graag zien
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:45 



 
Profiel   

plutolover schreef
waar kan je heartland kijken dan? wil die serie graag zien

Op With Love.

Die wil ik ook erg graag, maar WL heeft geen mogelijkheid om via de Playstation te kijken, en dat is nu juist waar ik al mijn streamingdiensten op heb staan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:47 



 
Profiel   

Captain schreef
Ik kan echt genieten van films als Black Beauty (de originele) en inderdaad Hidalgo. Maar de meeste films/series met paarden zijn echt cringe. Ik herinner me plots een film over een jonge vrouw die voor straf een zomer moet doorbrengen op een ranch en dan een western-wedstrijd wint met een fries. (Die soms ineens een totaal ander ras is!) :+
Wel minder penny dan de films van Britt Dekker, en het is een mooi beest!

Coyote Summer, te kijken op YouTube!
[ Video ]

Oh wauw, jeugdsentiment dit :)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:58 



 
Profiel   

candalisa schreef
Captain schreef
Ik kan echt genieten van films als Black Beauty (de originele) en inderdaad Hidalgo. Maar de meeste films/series met paarden zijn echt cringe. Ik herinner me plots een film over een jonge vrouw die voor straf een zomer moet doorbrengen op een ranch en dan een western-wedstrijd wint met een fries. (Die soms ineens een totaal ander ras is!) :+
Wel minder penny dan de films van Britt Dekker, en het is een mooi beest!

Coyote Summer, te kijken op YouTube!
[ Video ]

Dark horse? Was alleen geen Fries maar wel over een meisje wat taak straf kreeg op een ranch en later een ongeluk kreeg. Vond het echt een geweldige film helaas heb ik hem nooit digitaal kunnen vinden had hem om VHS dus zo lang is het geleden!

Nee, Coyote Summer, staat eronder :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:59 



 
Profiel   

Ik meld me ook even, hier ook steeds maar weer kijken om mij vervolgens te irriteren aan alle fouten, onnodige geluiden van de paarden en geklungel van de ruiters.

Inmiddels begint mijn -niet paardenman- vriend ook al over dingetjes. We keken gisteren Godless op Netflix en toen zei hij ook "hoezo plaatsen ze zoveel paardengeluiden bij de paarden, normaal zijn het toch hele stille dieren?"
Ik hou nu nog ietsjes meer van hem :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:59 



 
Profiel   

LvdO schreef
Cherdenise schreef
Ik! Kan het niet zien haha
Ook die hond, Hachi, ook vreselijk :')


hachi is overigens gebaseerd op een waargebeurd verhaal. dit heeft echt plaatsgevonden in Japan... daar staat bij dat station ook een standbeeld van de hond


Dat weet ik maar vind het gewoon geen leuke film.
Dieren in films heb ik sowieso niks mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:01 



 
Profiel   

plutolover schreef
waar kan je heartland kijken dan? wil die serie graag zien

Ik heb ze op DVD, maar With Love heeft ze ook.
DVD is zonder ondertiteling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:03 



 

Het leukst is dat ze voor de trollen in Lord of the Rings ook welbekende paardengeluiden gebruiken :+

Pennyfilms zoals die van Britt Dekkers vind ik vreselijk. Maar kan me wel voorstellen dat het voor jonge meiden leuk wegkijkt.

Als kind keek ik naar de Black Beauty serie, toen later ook de film kwam was ik helemaal gelukkig. Prachtige muziek, we konden er niet naar kijken zonder te huilen. Nog steeds eigenlijk :)

Ik zag onlangs dat er weer een nieuwe Black Beauty-film is maar die heb ik na 1 minuut uitgezet.

The Horse Whisperer, Seabiscuit, Hidalgo, vind ik goede films! Niet zozeer om het paardenverhaal maar gewoon echt om de film en de acteurs zelf en vaak ook de goede muziek. Ik let tijdens zo'n films ook wel op details, maar het stoort me niet als dingen niet kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:40 



 
Profiel   

Zie ik bij Coyote Summer nu goed dat het Friese paard een wild Amerikaans paard moet voorstellen :') ? De Mustangs waren niet te krijgen denk ik? Heb hem net even opgezet, maar dat was gelijk mijn eerste ergernis puntje al.

Vroeger vond ik paardenfilms geweldig, maar ja. Was jong en dan zijn ze geweldig natuurlijk. Nu ik zelf ouder ben, zelf kennis en ervaring heb met paarden kijk je er toch anders tegen aan. Al vind ik het zo nu en dan toch echt wel leuk om op te zetten. Puur voor de ontspanning ook. Even niet bij nadenken.
Vrije Teugels heb ik alles van gezien. Terwijl ik dat op zet ga ik gewoon foto's bewerken. Mystic moet ik nog af kijken, maar had ook daar genoeg punten waar ik mij aan ergerde.

Black Beauty, zowel films als serie blijven mijn grote favoriet. Had vroeger als jong tiener meisje een crush op die jongen in de serie _O- . Kevin heette die geloof ik?

The Horse Whisperer staat ook nog steeds in mijn top 10 van paardenfilms, maar de methode met het liggen op het einde in de film sta ik gewoon echt niet achter.

Spirit zowel film als cartoon serie gezien. De film blijft favoriet <3 .

Whitestar heb ik vorig jaar op Netflix gekeken op de dag dat ik met mijn poes Sarah die middag naar de DA moest om haar helaas in te laten slapen (zij lag de hele film in mijn armen). Eigenlijk zou ik die nog eens opnieuw moeten kijken want herinner mij nog weinig van die film.
Staat Whitestar nog op Netflix?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 01:00 



 
Profiel   

Ik vind ze juist heerlijk om naar te kijken en heb laatst ook ziek op de bank Whitestar gekeken, geweldig :')

Het is dat ik niet vaak tv kijk maar als ik kijk, kijk ik het liefst naar die heerlijke zoetsappige pennyverhalen, Black Beauty, The Horse Wisperer, Spirit, heerlijk, ik kan niet wachten tot Silverstar op netflix komt _O-

xYaartje, ik heb Whitestar niet lang geleden nog gekeken dus denk wel dat die er nog op staat

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:56 



 
Profiel   

De enige paardenfilm/serie die ik graag kijk is "de vloek van manege Pegasus" van de NPO. Maar dat komt omdat mijn eigen paard erin mee speelt 8-) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:14 



 
Profiel   

Ik ben momenteel finaal verslingerd aan Yellowstone. :D

Ik kijk soms ook wel een paardenfilm en moet lachen om de paarden die constant hinnikjes geven :')

Ach ja, ik vind het wel wat hebben, meestal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:26 



 
Profiel   

Waar kan je Yellowstone kijken? Ik kan dat nergens terugvinden. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:28 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
(Off topic) Seabiscuit als naam voor een paard ook zoiets waar zelfs mijn teennagels krom van trekken. De film ken ik niet. Maar die knol heeft echt bestaan. Waarom zou je een paard Scheepsbeschuit noemen!? 8)7


Ken je Potoooooooo (Pot-8-os)? Ook een renpaard, een hele goeie zelfs

https://en.wikipedia.org/wiki/Potoooooooo

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:06 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Geen penny paardenfilms kan ik wel waarderen, zoals Secretariat bv. Maar die penny films vind ik echt zo pffff


Ja die vond ik ook erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:25 



 
Profiel   

Ereste schreef
Waar kan je Yellowstone kijken? Ik kan dat nergens terugvinden. :(


Volgens mij is dat op RTL7, maar ik weet niet wanneer en hoe laat precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:12 



 
Profiel   

Tallie1979 schreef
Ik ben momenteel finaal verslingerd aan Yellowstone. :D

Ik kijk soms ook wel een paardenfilm en moet lachen om de paarden die constant hinnikjes geven :')

Ach ja, ik vind het wel wat hebben, meestal.

Yellowstone! Dat is geniaal !

Die vind ik nog best realistisch gedaan (helaas wel teveel geluidjes af en toe :') )
Jammer van een paar trainers die erin gefeatured worden, maar de rest is echt top. De omgeving ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:14 



 
Profiel   

Yellowstone idd, puur entertainment en vooral niet denken dat het over echte ranch/cowboy leven gaat, het is meer dat ze de ranch als achtergrond voor de reining/cutting sport gebruiken. Horse showing is geen cowboying, maar vind het is leuk om die paarden op tv te zien. En als rancher zijnde moet je die serie vooral op die manier kijken anders is het niet te doen :+ .


Laatst bijgewerkt door _Linda op 12-12-21 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 17:29 



 
Profiel   

De beste paardenfilms blijven The Black Stallion van Francis Ford Coppola uit 1979 en International Velvet met Tatum O'Neil. Muziek en het paard/mens verhaal komt in deze films zo prachtig samen. Ik kan ze keer op keer kijken. De acteurs rijden veel van de scenes zelf. Naar films als Seabiscuit en Secretariat ( het verhaal is prachtig) maar irriteer ik me mateloos aan dat de acteurs letterlijk op een hobbelpaard zitten en het galoppeer tempo veelal verschilt met de andere scenes. Van die verhalen lees ik liever het boek :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 17:43 



 
Profiel   

_Carien schreef
De beste paardenfilms blijven The Black Stallion van Francis Ford Coppola uit 1979 en International Velvet met Tatum O'Neil. Muziek en het paard/mens verhaal komt in deze films zo prachtig samen. Ik kan ze keer op keer kijken. De acteurs rijden veel van de scenes zelf. Naar films als Seabiscuit en Secretariat ( het verhaal is prachtig) maar irriteer ik me mateloos aan dat de acteurs letterlijk op een hobbelpaard zitten en het galoppeer tempo veelal verschilt met de andere scenes. Van die verhalen lees ik liever het boek :j


Persoonlijk heb ik liever dat ze bij bepaalde scenes op een hobbelpaard zitten, dan zitten te bonken op de rug van een echt paard. :') Seabiscuit vond ik trouwens best een aardige film, en de acteur die George Woolf speelde, Gary Stevens, is een echte jockey, was wegens gezondheidsredenen al met pensioen, maar voor de film ging hij toch weer te paard.

Maar er zijn af en toe van die klungelige filmscenes dat ik met kromme tenen zit te kijken. We weten gewoon te goed hoe het eigenlijk hoort, denk ik dan maar. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 21:41 



 
Profiel   

_Carien schreef
De beste paardenfilms blijven The Black Stallion van Francis Ford Coppola uit 1979 en International Velvet met Tatum O'Neil. Muziek en het paard/mens verhaal komt in deze films zo prachtig samen. Ik kan ze keer op keer kijken. De acteurs rijden veel van de scenes zelf. Naar films als Seabiscuit en Secretariat ( het verhaal is prachtig) maar irriteer ik me mateloos aan dat de acteurs letterlijk op een hobbelpaard zitten en het galoppeer tempo veelal verschilt met de andere scenes. Van die verhalen lees ik liever het boek :j


Helemaal mee eens.
Ik vind The Black Stallion ook nog steeds de beste paardenfilm die er is. Alleen al om de scene's op het eiland.

Phar Lap is een goede 2e maar dit is een waargebeurd verhaal. Ik heb Pharlap gezien in het museum in Australie, echt een enorm groot paard.

En natuurlijk The man from Snowy River :j

De huidige paardenfilms vind ik echt voor de penny's terwijl de bovenstaande ook nog leuk zijn voor volwassenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 22:07 



 
Profiel   

Geen fan van paardenfilms, vaak omdat de verhaallijn voorspelbaar is of gewoon slecht geacteerd of die vreselijk irritante paardengeluidjes non-stop wat zo ver staat van de realiteit. Een klein hinnikje oke, maar tegenwoordig monteren ze zo veel geluidjes erin om het paard te laten 'praten' dat het gewoon zo nep overkomt voor een paardenkenner.

Weet niet of hij echt onder het mom 'paardenfilm' mag vallen maar als ik er een moet kiezen is het toch wel Lean on Pete, al weet ik niet of hij bij paardenliefhebbers goed in de smaak valt. Het is een vrij rauwe film.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 14:20 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
_Carien schreef
De beste paardenfilms blijven The Black Stallion van Francis Ford Coppola uit 1979 en International Velvet met Tatum O'Neil. Muziek en het paard/mens verhaal komt in deze films zo prachtig samen. Ik kan ze keer op keer kijken. De acteurs rijden veel van de scenes zelf. Naar films als Seabiscuit en Secretariat ( het verhaal is prachtig) maar irriteer ik me mateloos aan dat de acteurs letterlijk op een hobbelpaard zitten en het galoppeer tempo veelal verschilt met de andere scenes. Van die verhalen lees ik liever het boek :j


Helemaal mee eens.
Ik vind The Black Stallion ook nog steeds de beste paardenfilm die er is. Alleen al om de scene's op het eiland.

Phar Lap is een goede 2e maar dit is een waargebeurd verhaal. Ik heb Pharlap gezien in het museum in Australie, echt een enorm groot paard.

En natuurlijk The man from Snowy River :j

De huidige paardenfilms vind ik echt voor de penny's terwijl de bovenstaande ook nog leuk zijn voor volwassenen


Bij The Man from Snowy River ben ik blij dat het filmtrukage is als hij die berg af galoppeert want dat is echt niet goed voor mijn risicovoelende paardenhart :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 16:57 



 
Profiel   

Wat dacht je dan van the battle of Helm's Deep in The Lord of the Rings? Die puinhelling was zo'n 45 graden. Dat had één grote stapel paarden moeten worden als ze daar echt vanaf zouden galopperen. maar ja, de Mearas zijn natuurlijk ook geen normale paarden. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 17:04 



 
Profiel   

Je kan natuurlijk niet jezelf paardenheren noemen om dan bij de eerste de beste helling van je ros te donderen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 18:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen