Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 358 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

 
Profiel   

@Leo: ik blijf jouw kast (en woonkamer) iets apart hebben met die schedel erbij

@Taartjee: nog een fan van ACOTAR zo te horen en The Song of Achiles <3
Ook leuk zo'n kalax als boekenkast. Geeft andere mogelijkheden om het aan te kleden, dan een billy.

@Biks2: veel leesplezier in the midhnight library

@boemklatsch: ik zag inderdaad nogal heel wisselende reviews over All the starts and teeth. Alvast succes met de verhuis!

@cursebreaker: balen dat je nog steeds problemen ondervindt van je covid besletting, maar je hebt wel terug je lees-drive terug merk ik. Toch een positief puntje...

@Sababber: wat een collectie! ik ben gestopt met verzamelen toen ik merkte dat ik geen enkele van de nieuw gekocht boeken ook effectief uitlas :+
Hier eigenlijk nog geen problemen ondervonden met Kobo en luisterboeken. Toen ik het proef abbo had, stonden de luisterboeken onmiddellijk in mijn app en laatst had ik via de bollobozen-actie (of iets gelijkaardigs) enkele luistereboeken aan 1cent en die stonden ook onmiddellijk in de app. Wel niet op mijn Kobo ereader, want die ondersteund helemaal geen audioboeken.

@M_D_H: het uitpuzzelen vanhoe je boeken te schikken is de halve pret van een beoken kast. Hier probeer ik 1 genre per plank aan te houden en daarbinnen alles van eenzelfde auteur bij elkaar, maar als de groottes verschillen dan ga ik toch voor rangschikking per grootte.
Wel balen dat je schoonmoeder je boeken heeft weggegeven. Mijn schoonmoeder heeft mijn spullen gebruikt toen ze tijdens onze verbouwing gestockeerd waren :+ maar heb ze wel terug gehad.

@Lusitana: klopt dat het wel meetelt voor mijn challenge, maar vind het boek nu "slecht" omdat het zo'n "onozel" high school drama is tov pakkende verhalen zoals Symptoms of being humanen Dear Martin. Maar was onderweg en had geen tijd om uitgebreid te zoeken naar een volgend luisterboek.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:19 



 
Profiel   

Wat een leuke boekenkasten zijn er nog voorbij gekomen. Ik woon in een niet zo groot huis met nog 2 andere huisgenoten dus heb eigenlijk alleen mijn eigen kamer voor mezelf, en die is met bureau, bank, tafeltje en tweepersoonsbed echt wel vol :P Ik moet zeggen, ik lees ook eigenlijk uit gemak alleen maar op mijn ereader. Minder zwaar, makkelijker vasthouden, en met het backlight en het feit dat ik de grootte van de letters en het lettertype zo kan instellen dat ik gewoon fijn kan lezen vergroten echt enorm mijn leescomfort.

@cursebreaker, toen ik nog bij mijn moeder woonde had ik ook van die random stapels boeken. Mijn TBR lag altijd op de vensterbank, totdat ik erachter kwam dat als je boeken te lang in het zonlicht laat liggen, dat de kaften dan vervagen :') Ik heb bij mijn moeder in de kast dus nog een heel zooitje boeken staan met vervaagde randjes van de kaft enz, oeps :o
Lore Olympos ziet er trouwens echt mooi uit. Echt zo'n kwijlboek hahaha.

@Lusitana: wat leuk dat je nog dingen voor de penny hebt geschreven! Ik heb wel veel penny's gelezen vroeger, maar ik ben van '01 dus verhalen uit penny's van de jaren 90 ken ik niet :o

@Taartjee, veel plezier met de song of achilles! Ik heb 'm een aantal jaar geleden op vakantie in portugal gelezen en vond het een erg mooi boek.

@Sababber, ik heb ook een kobo maar wist eigenlijk niet eens dat je daar audioboeken op kon zetten. Heb je wel rechtsboven op synchroniseren geklikt nadat je het audioboek had gekocht?

___
Ik heb vanmorgen The Bronzed beasts van Roshani Chokshi uitgelezen, laatste deel van de gilded wolves trilogie. Super leuk boek! Daarna nog snel Jij mag alles zijn van Griet op de Beeck tussendoor gelezen. Ontzettend mooi boek, illustraties waren ook mooi. Ik heb in het verleden Vele hemels boven de zevende, kom hier dat ik u kus, en het beste wat we hebben voor m'n lijst gelezen toen ik nog op de middelbare school zat. Ze schrijft echt mooie boeken vind ik, vind haar schrijfstijl ook heel mooi. Heeft echt iets rauws of zo. De manier waarop zij dingen omschrijft is zo echt, en hoe verdrietig het verhaal ook, er komt altijd wel een mooie conclusie. Kan me altijd zo goed in de hoofdpersonages verplaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:58 



 
Profiel   

@Sababber
Mooie collectie! Lichtelijk jaloers op een aantal boeken. :D

Heb je 'Das Gymnasium' in de Nederlandse versie of de Duitse? Die laatste is nog wel betaalbaar, maar de Nederlandse versie is echt nergens meer verkrijgbaar.

@Felicxa, ik heb alleen Gezien de feiten van haar gelezen. Dat is niet haar beste werk geloof ik en is bij mij ook niet zo blijven hangen. Vele hemels boven de zevende hebben we ook in de kast staan. Nog niet gelezen, maar ik heb goede hoop dat die beter bevalt.

(Schoon)moeders die zomaar spullen van iemand anders weggeven. Bizar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 00:44 



 
Profiel   

Mooi al die boekenkasten hoor! Die van mij is nu één grote zooi, omdat ik er teveel boeken in probeer te proppen :') Maar straks komen op de slaapkamer twee nieuwe boekenkasten erbij, dus dan kan ik alles gelukkig weer opnieuw in gaan delen. Dan wil ik ook wel een foto ervan plaatsen, haha.

Ik ben nu bezig met een re-read van Eragon <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:12 



 
Profiel   

Citaat
@Sababber: wat een collectie! ik ben gestopt met verzamelen toen ik merkte dat ik geen enkele van de nieuw gekocht boeken ook effectief uitlas :+
Hier eigenlijk nog geen problemen ondervonden met Kobo en luisterboeken. Toen ik het proef abbo had, stonden de luisterboeken onmiddellijk in mijn app en laatst had ik via de bollobozen-actie (of iets gelijkaardigs) enkele luistereboeken aan 1cent en die stonden ook onmiddellijk in de app. Wel niet op mijn Kobo ereader, want die ondersteund helemaal geen audioboeken.


Dank je! Ik heb hetzelfde met het uitlezen hoor, vooral omdat ik gelijk koop als ik iets moois tegen kom. Ik probeer dan wel om eerst uit te lezen waar ik al aan begonnen ben. Maar ik denk dat ik van de 77 boeken die er nu om te lezen staan er misschien 10 echt volledig heb gelezen. Moet zeggen dat het nu aardig compleet voelt. Dus nu zal het niet meer zo’n vaart lopen.

De kobo gaat over de app trouwens, ik heb dus een boek geselecteerd en betaald via iDeal. Maar hij is tot op heden nergens terug te vinden in mijn account of op de app. Ook niet na synchronisatie of opnieuw installeren, ik heb ook geen ontvangstbevestiging ontvangen via de mail. Ik ga vandaag maar even bellen..

Westernfreak schreef
@Sababber
Mooie collectie! Lichtelijk jaloers op een aantal boeken. :D

Heb je 'Das Gymnasium' in de Nederlandse versie of de Duitse? Die laatste is nog wel betaalbaar, maar de Nederlandse versie is echt nergens meer verkrijgbaar.


Dank je! Ik maak er ook wel echt een sport van om alles bij elkaar te vinden hoor, zeker met die exclusieve is het geduld hebben en soms accepteren dat ze niet goedkoop voorbij gaan komen.

Ik heb twee varianten van Das Gymnasium Des Pferdes, in het Nederlands. Die ene staat te koop, maar die gaan inderdaad voor €150,- weg.

In het Duits of in het Engels vind ik het niet te lezen. Het is al een boek waar je echt voor moet gaan zitten en soms pagina’s twee keer moet lezen om het echt te begrijpen. Dat is voor mij in het Duits niet weggelegd, in het Engels bemoeilijkt het ook te veel voor mij denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:34 



 
Profiel   

@sababber: en op je Kobo account(of Bol) Daar zou hij ook tussen je aankopen moeten zitten. Luisterboeken zitten wel in een aparte bib dan de ebooks, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:48 



 
Profiel   

petitparis schreef
@sababber: en op je Kobo account(of Bol) Daar zou hij ook tussen je aankopen moeten zitten. Luisterboeken zitten wel in een aparte bib dan de ebooks, maar dat wist je waarschijnlijk al.


Ik heb gelijk bij Kobo besteld en daar staat hij echt helemaal nergens. Ook niet bij aangeschafte boeken of archief, aankoopgeschiedenis.. niet Bij Ebooks of luisterboek. Ik denk een foutje met het mailadres misschien ofzo.. heel raar.

Kan hij dan nog in Bol staan? Daar heb ik eigenlijk niks mee te maken gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:50 



 
Profiel   

Nee als je rechtstreeks bij Kobo gekocht hebt, dan staat het niet op je Bol account, omgekeerd wel vandaar dat ik het erbij zette.
Maar inderdaad wel echt vreemd... Mijn e- en audiobooks staan gewoon in mijn account op de Kobo website...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:55 



 

*komt voorzichtig weer eens om het hoekje kijken*

Hi, hallo, ik leef nog en ik lees zowaar weer :')
Tijden geleden erg actief geweest in dit topic, maar nadat ik vorig jaar echt een zwaar jaar heb gehad, was er helaas niet aan een lees dip te ontkomen...

Momenteel gaat het gelukkig weer wat beter en heb ik dit jaar zelfs al 3 boeken gelezen en is de vierde bijna uit.

Ik herlees nu Seprent & Dove als mijn audiobook, Leviathan Wakes als mijn fysieke boek en ik doe ook nog een buddy read met Hanafabuki (serieus Jans, er komt een dag dat ik je handle goed schrijf :') )

Gelijk nog een vraag:
Ik heb de Illumicrate editie van Empire of the Vampire, maar ik heb ook nog een Waterstones editie en ik hoef er geen twee, om eerlijk te zijn (ik kwam niet verder dan 100 pagina's...)
Is er iemand die toevallig de Fairyloot editie van Kingdom of the Wicked heeft en evetueel zou willen ruilen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:11 



 

Je doet het goed Anc, je doet het goed :')
En ja! Buddyread :D Aurora Rising *\%/*


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-22 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:12 



 

Sababber schreef
petitparis schreef
@sababber: en op je Kobo account(of Bol) Daar zou hij ook tussen je aankopen moeten zitten. Luisterboeken zitten wel in een aparte bib dan de ebooks, maar dat wist je waarschijnlijk al.


Ik heb gelijk bij Kobo besteld en daar staat hij echt helemaal nergens. Ook niet bij aangeschafte boeken of archief, aankoopgeschiedenis.. niet Bij Ebooks of luisterboek. Ik denk een foutje met het mailadres misschien ofzo.. heel raar.

Kan hij dan nog in Bol staan? Daar heb ik eigenlijk niks mee te maken gehad.

Zelfs als je een foutje in je emailadres zou hebben, dan zou hij nog steeds in je account moeten staan.
Ik zou Kobo een mailtje sturen en het navragen, want dit klinkt heel apart...

Is het bedrag wel afgeschreven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:12 



 
Profiel   

Leuk dat jullie Aurora Rising gaan buddyreaden. Misschien kunnen we dan binnenkort met zijn allen deel 3 lezen :)

Welkom terug Anc! Hopelijk ben je uit je dip. Ik heb je input alvast gemist.

edit: nu Anc het vermeld. Eigenlijk zou fout in je emailadres niet veel mogen uitmaken, of je zit op je account en het is gekoppeld of niet... Of heb je perongeluk 2 accounts aangemaakt...


Laatst bijgewerkt door petitparis op 17-01-22 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:24 



 
Profiel   

@goldenarrow wat is de reden voor een re-read?

Ben in Chronicles van Bob Dylan begonnen. Er staan voetnoten in van de vertaler, en dat is op zich wel handig omdat het dingen verduidelijkt dat je als Europeaan misschien niet persee wist en zeker niet als je de jaren zestig niet bewust hebt meegemaakt. Ik ben geboren in 1961 dus het was mijn kindertijd en ik had geen idee van, buiten wat er in de hitparade kwam, de Amerikaanse music scene natuurlijk.
Nu werken voetnoten natuurlijk wel remmend, maar ik vind het in zo´n biografie niet zo erg. Je leest het immers omdat je alles wilt weten. :+
Het leest op zich lekker vlot.

Moest wel even in de la van mjn nachtkastje graaien naar een boekenlegger. Want ik heb er 1 zitten in het boek dat ik heb weggelegd en 1 in Rebecca. Call me by your name had nog de originele boekenlegger erbij dus daar had ik geen derde voor nodig. Gelukkig heb ik er een stuk of wat, dus het was niet moeijk om er een op de tast uit de la te trekken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:24 



 

Ik had de verdeling nog in mijn boek zitten, van een eerdere buddy read, dus die gebruiken we nu weer, lekker makkelijk!
En deel 3 met zijn allen lijkt me leuk, is lang geleden dat ik een group read gedaan heb!

Ik stik echt in de boekenleggers, maar ik grijp toch elke keer weer naar dezelfde.
Voornamelijk van een shop, omdat daar een lintje aan zit en dat ziet er altijd zo gezellig uit als hij boven mijn boek uitsteekt :')

Ik herlees meestal een boek, omdat ik het gewoon een heel goed boek vind en het verhaal nog een keer wil beleven, of omdat ik de serie wil vervolgen en gewoon weg te veel vergeten ben om gelijk aan het volgende deel te gaan beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:31 



 
Profiel   

Leuk dat je terug bent Anca! fijn dat je weer wat uit die slump bent en weer lekker kunt lezen - en dat je vooral het slechte jaar achter je kunt laten nu. Wat vind je van Leviathan Wakes so far? Die ligt hier ook op de tbr om sowieso dit jaar te lezen. Ik had 'm al op de kast staan maar hij werd ook nog aangeraden door iemand die voor een challenge aanrader moest geven aan me - ik ga dit jaar dus bv sowieso 12 aanraders van anderen lezen en daar zat deze dan tussen. Had 'm laatst even open gehad en las vanaf pagina 1 leuk weg vond ik toen.

En Oeh ja ik ben ook wel voor de groep read! Petitparis en ik zouden idd Aurora's End gaan doen, maar een groepsread ervan lijkt me ook erg leuk!

-

Verder even geen bij lees post van hier uit. Heftig weekendje achter de rug en met m'n rest klachten ben ik vandaag echt even ellendig weer daardoor, dus ik ga even vandaag wat bij tanken :j


Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-01-22 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:38 



 
Profiel   

petitparis schreef
Leuk dat jullie Aurora Rising gaan buddyreaden. Misschien kunnen we dan binnenkort met zijn allen deel 3 lezen :)

Welkom terug Anc! Hopelijk ben je uit je dip. Ik heb je input alvast gemist.

edit: nu Anc het vermeld. Eigenlijk zou fout in je emailadres niet veel mogen uitmaken, of je zit op je account en het is gekoppeld of niet... Of heb je perongeluk 2 accounts aangemaakt...


Ja dat zou dus misschien kunnen. Dat dubbele account verhaal ben ik dus een beetje bang voor. Want ik kreeg pas een welkoms mail toen ik de app geïnstalleerd had en daarop ging inloggen.
Dan zou ik een spelfout hebben gemaakt in het e-mailadres de eerste keer.

Ik wil bellen maar mijn vriend is al ruim anderhalf uur met een klant aan het bellen en we zitten in dezelfde ruimte waar ik nu ook niet uit kan. :+

Boekenleggers heb ik echt 30 extra besteld op AliExpress. Dan ligt er altijd wat en als ik een boek verkoop doe ik er eentje van die stapel bij als verrassing voor de koper. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:39 



 

Ik heb een hele collectie boekenleggers, van die 3D met zo'n touwtje er aan. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:42 



 

cursebreaker schreef
Leuk dat je terug bent Anca! fijn dat je weer wat uit die slump bent en weer lekker kunt lezen - en dat je vooral het slechte jaar achter je kunt laten nu. Wat vind je van Leviathan Wakes so far? Die ligt hier ook op de tbr om sowieso dit jaar te lezen. Ik had 'm al op de kast staan maar hij werd ook nog aangeraden door iemand die voor een challenge aanrader moest geven aan me - ik ga dit jaar dus bv sowieso 12 aanraders van anderen lezen en daar zat deze dan tussen. Had 'm laatst even open gehad en las vanaf pagina 1 leuk weg vond ik toen.

En Oeh ja ik ben ook wel voor de groep read! Petitparis en ik zouden idd Aurora's End gaan doen, maar een groepsread ervan lijkt me ook erg leuk!

-

Verder even geen bij lees post van hier uit. Heftig weekendje achter de rug en met m'n rest klachten ben ik vandaag echt even ellendig weer daardoor, dus ik ga even vandaag wat bij tanken :j

Ik heb voor diezelfde challenge Daughter of the Forest gelezen, aangeraden door niemand minder dan jijzelf :')
Echt de volle 5 sterren gegeven, wat een ontzettend goed boek!

Leviathan Wakes is tot nu toe erg goed, maar ik ben nog maar een kleine 200 pagina's ver en voor een boek van dik 600 pagina's, in een serie met iets van 9 van dat soort kleppers, is dat pas het puntje van de ijsberg.
Hij leest in ieder geval goed weg, maar ik denk dat het voor een non sci-fi lezer lastig is om een beeld te vormen van de wereld en het dus wat langer kan duren voor je gesettled bent in het verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:42 



 
Profiel   

OMG JE LAS 'M AL?! YAYYYY!
Ik heb die cadeau gekregen van Tucktuck voor m'n verjaardag of kerst, weet even niet meer welke en dus afgelopen jaar voor het eerst gelezen en ik was ook echt heel erg verliefd op dit verhaal! Ik heb boek 2 en 3 ook nog staan. Boek 2 is tucktuck d'r favoriet, dus ik ben ook echt heel benieuwd daarnaar nog.

Ja Leviathan wakes en die serie in 't algemeen vraagt best toewijding ja met de dikte van de boeken en de lengte van de serie haha! Ik heb nu boek 1-3 staan, ooit in pb box set gekregen van m'n man. Maar goed begin in ieder geval, klinkt goed. Ik heb vooral YA Scifi gelezen maar ik houd wel echt van SciFi elementen in 't algemeen - ook al sinds ik jong was gek op Scifi films en tv series bv - dus heb goede hoop dat het echt mijn ding gaat zijn. Ben benieuwd xD

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:46 



 

Ja, ik heb hem echt in een ruk uitgelezen, hij is zo goed!
Deel 2 en 3 staan ook al klaar in de kast, kan niet wachten om er aan te beginnen :D

YA sci-fi is wel echt veel toegankelijker dan volwassen sci-fi en zeker mbt dit boek.
Je wordt vol in de wereld gegooid, met meerdere planeten, space ships, aliens, etc. maar ik vind het tot nu toe absoluut de moeite waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:51 



 

Er zijn een stuk of 6 boeken (en 1 novelle volgens mij) in de Sevenwaters reeks. Behoren bij mij al 10+jaar tot mijn favorieten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:54 



 
Profiel   

Boekenlegger die ik nu pakte was toevallig ook zo´n 3d met touwtje. Ik koop ze vaak als souvenir, omdat het makkelijk meenemen is. Plus een koelkastmagneet. Ook lekker klein.

Weten jullie toevallig boeken, mag van elk genre, die in Wales afspelen? Schotland mag ook, maar voorkeur gaat naar Wales.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:58 



 

Wales weet ik zo snel niet, maar bij Schotland denk ik gelijk aan de Outlander serie.
Ik heb alleen deel 1 gelezen en vond het echt een fijn boek, maar ik weet niet of ze helemaal bij jouw smaak aansluiten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:01 



 
Profiel   

Oh boekenleggers, ik heb de mijne gister helaas in bad laten vallen :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:02 



 

Ik hou echt van gluren naar andersmans boekenkasten en aangezien jullie het er een paar pagina's geleden over hadden, wilde ik die van mij ook delen.
Ik heb echt zo ontzettend veel fot's van mijn boekenkast, maar eigenlijk alleen maar close ups van 3 planken, aangezien ik die gebruik op mijn instagram.

Een volledige foto van mijn kasten (zowel in de woonkamer als in de studeerkamer) ontbreekt... dat moet ik binnenkort maar eens veranderen :')

Anyway... de foto houden jullie te goed, maar ik heb dus 3 Billy's in de woonkamer en 2 in de studeerkamer, alhoewel dat geen Billy's zijn, maar een ander type.
Wel zelfde idee en grote, alleen zit er een... randje... omheen.

Mijn favoriete boekenleggers komen van Marie's Crafting.
Zij verzendt vanuit Canada, maar met maar $5 verzendkosten is dat nog te doen :)
https://www.mariescrafting.com/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 358 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen