Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 359 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

 
Profiel   

@Lusitana: https://www.goodreads.com/genres/scotland voor Wales vond ik geen gelijkaardige link
Alle verhalen waar ik aan dacht spelen zich af in Ierland :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:07 



 
Profiel   

Het Kobo probleem zelf opgelost. Ik ben in mijn browser geschiedenis helemaal terug gegaan naar de aankoop pagina. Toen werd ik ineens doorgezet naar mijn aankoop bevestiging en nu staat het boek wel in de app. Erg bijzonder _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:11 



 
Profiel   

@Biks2 Nou, dat is niet leuk want dat zal de boekenlegger wel geen goed gedaan hebben...

@Leys Outlander als in de serie die ook op Netflix te zien was? Daar was ik wel in begonnen (de Netflix serie) en vond het wel leuk, maar als het te veel naar romantiek gaat, of dingen voorspelbaar worden, ben je me snel kwijt. Het verveelde me vrij snel. Maar goed, het boek kan natuurlijk heel anders zijn. Maar ik heb toch het idee dat romantiek de hoofdrol heeft, of niet?

Boekenleggers mogen van mij niet meer dan een euro kosten of hij moet heel speciaal zijn, dan mag 3.50 :+

@petitparis En nee, op Goodreads niks, daarom vroeg ik het hier. Je weet maar nooit, zoveel lezers hier. Ierland is natuurlijk ook mooi als setting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:16 



 

De serie is inderdaad gebaseerd op de boeken.
Seizoen 1 is boek 1 en volgt de verhaallijn van het boek vrij goed.

Romance heeft inderdaad een vrij prominente rol, daarom twijfelde ik al of het iets voor jou zou zijn.
Ik zelf hou wel van romance, maar dat is niet aan iedereen besteed :)

Daughter of the Forest vind je denk ik wel leuk.
Ja, er is een romance verhaallijn, maar het focust meer op de oude Keltische gebruiken en ik heb daar juist intens van genoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:21 



 
Profiel   

Van volgende boeken weet ik dat ze zich in Scotland afspelen (en staan ook in de link die ik eerder gaf), maar of het meerwaarde heeft bij de romances is een andere vraag:
- On dublin street serie
- The bookshop on the corner (The scottisch bookshop reeks)
- Shuggie baine
- The hunting party

Ierland eveneens alleen romances ( https://www.goodreads.com/shelf/show/ireland )
- P.S. I love you
- Born in - trilogy van nora Roberts
- Love & luck

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:28 



 

Je hebt ook nog The Mist of Avalon, maar dat is UK geloof ik.
Het is een hervertelling van de Legende van Koning Arthur, verteld vanuit de vrouwelijke personages.
De hoofdpersoon is volgens mij de zus van Arthur.

Ik heb het boek tijden in de kast gehad, maar nooit gelezen, dus of het echt wat is kan ik eerlijk gezegd niet aangeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:31 



 
Profiel   

Bedankt allemaal.
Ik heb zelf ook even gezocht op "Welsh" en daar rolde dan "Here be dragons" uit, deel 1 van de Welsh Princes serie. Van Sharon Kay Penman. (De anderen zijn Falls the Shadow en The Reckoning) Nou ben ik niet zo van de prinsessen, maar geschiedenis, folklore, sages etc wel, draken een bonus.
Zoek ik de schrijfster op, gewoon een Amerikaanse uit Texas. Dat is dan weer een enorme tegenvaller. Vraag me af of ze ooit in Wales geweest is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:43 



 
Profiel   

Dank allemaal! Boek is binnen, nu nog een plekje vrijmaken voor het boek. Ik denk dat ik 1 vak van m'n kast maar ga wijden aan Griekse mythologische verhalen, maar nu moet ik de rest ook nog kwijt kunnen :')

_
Ik ben zo zwaar verslaafd aan ACOTAR echt niet gezond. Ieder moment dat ik kan zit ik te luisteren en als ik niet kan luisteren dan zit ik echt te wachten totdat het weer kan. Ik reken nu ook iedere keer zelf het percentage uit, aangezien ik luister en niet lees. Ik zit nu op ongeveer 33% van het boek. Heb dus al wel besloten dat ik de boeken ook wil hebben omdat ik nu al zo weg ben van deze serie. Het is ooit 1 serie gelukt me zo in de greep te houden als deze serie en dat is The Iron Fey van Julie Kagawa. Ik zie een thema :')
Verder ben ik nog niet heel veel verder met Circe, heb nog 2 weken om het uit te lezen van mezelf gezien ik 1 boek per maand echt wil lezen en niet luisteren, maar ik denk dat dat wel gaat lukken. Mijn stage zit er bijna op en heb wat extra vrije dagen gekregen dus volgende week zeker genoeg tijd om te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:45 



 
Profiel   

The Expanse is een beetje de GoT van de SciFi :D maar wel al compleet en tot nu toe is de verfilming (serie) ook een stuk beter geloof ik *D
Ik moet ze nog lezen, maar de serie was (toen hij nog op Netflix stond) echt rete goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:09 



 
Profiel   

Felicxa
Haha ja herkenbaar idd met die stapels boeken overal. Ik heb het ondanks de boekenkasten idd nog steeds overal en nergens staan ook. Maar Lore Olympus is idd echt heel mooi in print! Volume 2 gaat er dus sowieso komen, puur al voor de collectie haha. En wat fijn dat the bronzed beasts ook goed is bevallen. Geloof dat je idd wel echt goed door die serie bent gevlogen he.

goldenarrow
Ohhh Eragon re-ead. Heerlijk, enjoy! Hoop ik dit jaar ook aan toe te komen nu ik de Engelse HC box set erbij heb, squeeeel!

Leys
Ohh ja ik ben idd ook wel echt in de mood om eens wat volwassen SciFi te gaan lezen, dus kijk er al naar uit! En benieuwd naar je volledige kast foto’s!

Hana
Leuk om te lezen van je liefde voor Sevenwaters!

taartjee
Oh heerlijk dat enthousiasme voor ACOTAR hahaha het is zo herkenbaar! En dat is zo heerlijk, dat soort boeken; waar je constant mee bezig bent en naar uitkijkt om weer te lezen tijdens elke vrije seconde die er te vinden is! The iron fey serie moet ik nog verder lezen. Las boek 1 wel al, die was wel leuk!


Ik heb ook weer even wat boeken hoger op de TBR gezet van me nav de gesprekken hier haha. Heb oa de Sevenwaters 2 en 3 nog liggen die ik dit jaar echt hoop te lezen, en kwam net The winter king van Bernard Cornwell nog tegen die ik ook Zo graag nog wil lezen oa - is een Arthurian retelling. Maar goed, er is eigenlijk gewoon zoveel wat ik nog zo graag wil lezen, dat het weer een grote chaos is met m'n tbr hahaha. Dus het zal voornamelijk gewoon weer random oppakken worden. De laatste nieuwe van Brigid kemmerer ben ik bv erg benieuwd naar, wil heel graag verder met de Daevabad boeken dit jaar alsook de An ember in the ashes serie eens uitlezen bv. Ook de serpent & dove trilogie moet ik 2/3 nog van lezen en ik kan nog even doorgaan :') Wil ook nog vanalles herlezen zoals idd Eragon en ik wordt de laatste tijd weer aangetrokken tot A court of silver flames dus die zie ik ook nog wel op de re-read stapel belanden. Ook Crescent City 1 van Maas hoop ik nog te herlezen voor boek 2 arriveert. #keuzestress

The mists of Avalon staat hier nog heel hoog op de to buy list. Ook heel erg benieuwd naar!

De 3D boekenleggers met touwtjes eraan heb ik ook veel van. Koop ze tussendoor, heb er wat cadeau gekregen maar neem ze idd ook vaak mee van plekken waar ik ben geweest, zoals ih buitenland bv. Vind ze erg leuk! Maar heb verder nog een grote collectie met verschillende soorten boekenleggers. Is weer een aparte hobby naast boeken verzamelen hahaha. Vind oa ook gewoon normale leggers met mooi artwork heel mooi van natuur, dieren maar ook boeken fandoms, en ik vind woodmarks heel erg tof en ook meer aparte leggers nog van leer enz. Die site wat jij laat zien Anc ziet er ook echt heeeel tof uit, die ga ik even onthouden!

--

Ik ga vandaag beginnen aan m'n re-read van Heart on Fire van Amanda Bouchet en dan ben ik erna voorlopig weer klaar en moet ik smachtend gaan wachten tot boek 4 uitkomt - of ja, tot Amanda me een (e)arc bezorgd, want oktober tot de officiele release is me echt te lang wachten :')

Ik heb met Breath of Fire gisteren boek 9 van deze maand uitgelezen, dus ik mag niet klagen - is al zeker een half jaar geleden sinds ik zo veel heb gelezen in 1 maand haha. Gelukkig gaat het lezen dus weer een stuk lekkerder nu :j Kreeg via St. Martins press nog een e-arc van Helena Hunting die de volgende op de kindle wordt denk ik. Vind haar romance boeken normaal altijd wel heerlijk om zo tussendoor te lezen en is perfect materiaal voor ik ga slapen en vaak al wat meer moe ben. Dan is een romance toch meestal wat makkelijker weg te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:13 



 
Profiel   

taartjee schreef
Dank allemaal! Boek is binnen, nu nog een plekje vrijmaken voor het boek. Ik denk dat ik 1 vak van m'n kast maar ga wijden aan Griekse mythologische verhalen, maar nu moet ik de rest ook nog kwijt kunnen :')

_
Ik ben zo zwaar verslaafd aan ACOTAR echt niet gezond. Ieder moment dat ik kan zit ik te luisteren en als ik niet kan luisteren dan zit ik echt te wachten totdat het weer kan. Ik reken nu ook iedere keer zelf het percentage uit, aangezien ik luister en niet lees. Ik zit nu op ongeveer 33% van het boek. Heb dus al wel besloten dat ik de boeken ook wil hebben omdat ik nu al zo weg ben van deze serie. Het is ooit 1 serie gelukt me zo in de greep te houden als deze serie en dat is The Iron Fey van Julie Kagawa. Ik zie een thema :')
Verder ben ik nog niet heel veel verder met Circe, heb nog 2 weken om het uit te lezen van mezelf gezien ik 1 boek per maand echt wil lezen en niet luisteren, maar ik denk dat dat wel gaat lukken. Mijn stage zit er bijna op en heb wat extra vrije dagen gekregen dus volgende week zeker genoeg tijd om te lezen!



Ik herken dat wel na The Iron Fey had ik echt een tijdje voor ik mij er toe kon zetten om weer te lezen.
Ik was zo verliefd op die serie, het was echt als of ik er bij was en aes zelf mee maakte. Toen kon echt geen enkel ander boek mij grijpen.

Ik heb dat recentelijk trouwens weer gehad met de serie van Throne of Glass.
Die was ook perfect.



Een group reading of buddy reading, hoe doe je dat?
Lees je dan maar een deel van het boek?
Maar mis je dan niet van alles?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:29 



 
Profiel   

@M_D_H: met een buddy of group read lees ook gewoon het hele boek, maar je spreekt een bepaald leesschema af zodat je gelijk op gaat in het boek en dit op regelmatige tijdstippen kort kan bespreken. Dit kan bijdragen tot een intensere leeservaring of inzichten in een verhaal die je anders zouden ontgaan zijn (hangt wat af van het boek).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:40 



 
Profiel   

Jaaaa, boekenkastfoto's! Ik hou van boekenkastfoto's :')
Mijn boekenkast (2 meter breed):
[ img ]
Viel niet mee om het hele ding op de foto te krijgen.
Mijn vader heeft de kast ooit gemaakt, dus hij is me erg dierbaar.

Ik heb meer kasten (en boeken), er staat nog een smalletje in de woonkamer met non-fictie en de Engelse Outlander boeken. Een brede op mijn slaapkamer met andere (Nederlandstalige) fantasyseries en random Engelse boeken (fantasy, actie/avontuur). Een brede Billy kast op de hobbykamer met meer non-fictie (o.a. haak/breiboeken en natuur/dieren etc.) en nog heel veel tassen vol met boeken waar ik nog geen plaats voor heb :+
Moet de boel eigenlijk eerst opruimen voor ik van de rest fatsoenlijke foto's kan maken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:46 



 
Profiel   

Lusitana, op Goodreads kom ik nog wel een paar lijstjes over Wales tegen zoals https://www.goodreads.com/list/show/733 ... t_in_Wales of https://www.goodreads.com/list/show/176 ... d_Heroines

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:58 



 
Profiel   

petitparis schreef
@M_D_H: met een buddy of group read lees ook gewoon het hele boek, maar je spreekt een bepaald leesschema af zodat je gelijk op gaat in het boek en dit op regelmatige tijdstippen kort kan bespreken. Dit kan bijdragen tot een intensere leeservaring of inzichten in een verhaal die je anders zouden ontgaan zijn (hangt wat af van het boek).

Oh dat klinkt wel erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:49 



 
Profiel   

@nerwen, mooie collectie. En bijzonder dat de kast door je vader is gemaakt, koesteren!

Midnight library is nu al uit. Makkelijk leesbaar boek en ook wel boeiend. Ik vond het aan sommige kanten wat afgezaagd en voorspelbaar maar dat vond ik niet per se heel storend. Bijzonder boek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:24 



 
Profiel   

Leuk om je weer hier te zien Anc! :D Zag ook weer wat Insta posts van je voorbij komen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:17 



 
Profiel   

@Manou , dank je wel.

@Nerwen mooie kast. Ik had er een die mijn opa heeft gemaakt en dat was net voor of na de oorlog, in elk geval bepaald een andere stijl, maar ik was daar ook erg aan gehecht.Maar ik heb geen meubels meegenomen naar Portugal. Hij is in mijn ouderlijk huis terecht gekomen waar mijn vader nog woonde maar die is een dag voor zijn dood nog verhuisd en geen idee waar de kast nu is.

@cursebreaker heeft boeken hoger op de TBR gezet.Ik voel ook een effect van dit topic hoor.

Ben flink opweg in Rebecca, morgen gaat die wel uit denk ik. Het is een goed boek, maar ik kan me totaal niet identificeren met de hoofdpersoon die zich vooral bezig houd met scenarios uitdenken over wat anderen van haar zouden denken of zeggen. Ik weet dat veel mensen hier onder lijden,en het geeft wel een kijkje in het hoofd van zulke mensen , maar zelf heb ik dat totaal niet.
En o, hele korte passages waar paarden in voorkomen maar die worden dan vooral afgebeuld. Kan me dat herinneren van die rooie, gut hoe heette ze ook al weer, Angelique!, TV serie jaren 70. In de titelscenes, hoe ze paarden voor de koets zweepte. In dit boek ook, paarden voor de koets worden genadeloos gezweept, en als de bewuste Rebecca (niet de persoon die je volgt) op een paard gaat zet ze de sporen er in en de zweep erover en komt terug met het paard overdekt met zweet en bloed. En daar moet je dan bewondering voor hebben ofzo, dat ze het paard "een lesje heeft geleerd". Blijkbaar vonden mensen het geweldig als vrouw een paard afbeult. Zal wel iets met dominantie te maken hebben ofzo en verborgen seksuele boodschappen (waar ik niet gevoelig voor ben), maar dat zijn dan de minder prettige regels om te lezen.
Eentje liet ook even vallen dat hun geliefde jachtpaard afgemaakt moest worden (opgeofferd was het woord) omdat het blind was aan 1 oog... dan denk ik, dan ga je er toch niet mee op jacht? En zo had ik wel vaker dat ik bijna hardop wat zei. Waarom de hoofdpersoon dat kreng van een personeelslid niet gewoon ontsloeg enzo. Maar goed, dan was het verhaal verloren. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:32 



 
Profiel   

Lusitana schreef
@goldenarrow wat is de reden voor een re-read?

Ik had de HC-boxset gekocht (helemaal niet naar aanleiding van dit topic hoor O:) ) en ik vind het gewoon een heel leuk verhaal. Het was alweer even geleden dat ik hem gelezen had, dus het mocht wel weer eens.


Leys schreef
Je hebt ook nog The Mist of Avalon, maar dat is UK geloof ik.
Het is een hervertelling van de Legende van Koning Arthur, verteld vanuit de vrouwelijke personages.
De hoofdpersoon is volgens mij de zus van Arthur.

Ik heb het boek tijden in de kast gehad, maar nooit gelezen, dus of het echt wat is kan ik eerlijk gezegd niet aangeven.

Mists of Avalon was een DNF voor mij. Het kon me echt totaal niet boeien en ik vond het taalgebruik niet heel erg fijn (maar ik las wel de Nederlandse vertaling). Ik heb hem aan een cliënt van mij gegeven en haar nog diverse hoofdstukken eruit voorgelezen, maar ook toen vond ik het verhaal stom :)) Ach, zij is er wel blij mee denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:15 



 
Profiel   

Ik heb vandaag boek 3 voor mijn challenge uitgelezen.

Deel 3 van the witcher, het bloed van de elfen.
Ik vond hem erg leuk, las makkelijk weg, stuk overzichtelijker dan deel 1 en 3, ook chronologisch, dus dat vond ik ook wel erg fijn. Was er dit keer meteen door gegrepen en dat is ook wel te merken, binnen 1 dag uitgelezen :')

Nu begonnen in deel 4, De jaren van verachting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:45 



 

Niniane schreef
Leuk om je weer hier te zien Anc! :D Zag ook weer wat Insta posts van je voorbij komen. :))

Op insta ben ik inderdaad nog wel erg actief :)

Ik heb Avalon wel gehad, maar om een of andere reden heb ik nooit werkelijk de behoefte gehad om hem te lezen.
Dus uiteindelijk heb ik hem in een mini bieb gezet, zodat hopelijk iemand anders er wel plezier van heeft.

Gisteren Serpent & Dove uitgelezen.
Ik vond hem weer heerlijk, maar jeetje, wat was ik een hoop vergeten!
Het hele laatste stuk kwam me compleet onbekend voor, zo erg zelfs, dat ik me even afvroeg of ik hem daadwerkelijk gelezen had of dat ik dat alleen maar dacht _O-

Heb deze keer wel gelijk Blood & Honey opgepakt.
Alhoewel ik gehoord heb dat dit boek een tikje lijdt aan middle book syndroom, hoop ik dat er in ieder geval veel persoonlijke ontwikkeling voor de personages plaats gaat vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 08:39 



 
Profiel   

Nerwen
Oh wat een prachtige kast zeg! Snap ik dat die heel dierbaar is voor je ivm je vader. Maar ziet er ook echt heel mooi uit! Benieuwd tzt naar de rest van je kasten! Zo leuk om te zien haha.

Biks2
Fijn dat Midnight Library dan toch overall goed bevallen is!

Lusitana
Ja, ik raak door oa de activiteit van het topic de laatste tijd ook weer steeds gemotiveerder haha. Ben je bent nog goed aan’t vliegen door Rebecca heen zo te zien! Ja dat wat je omschrijft met de paarden… Het is denk ik een blijvend iets wat door de eeuwen heen tot de dag van vandaag nog gewoon zo toegepast wordt door ruiters, zowel vrouw als man, als paard lief niet goed genoeg mee werkt in hun ogen. Op zich is het wel goed als het je zo aan’t denken zet weer als je het tegenkomt in boeken. Het vertegenwoordigd ben ik bang nog genoeg ruiters die ook vandaag de dag nog zo rijden, brr.

goldenarrow
Jammer dat Mists of Avalon een DNF was. Misschien dat ik ‘m eerst digitaal ga proberen tzt, al is de pb niet heel duur moet ik zeggen.

M_D_H
Fijn dat er zo’n groei/vooruitgang zit in de Witcher boeken! Alleen maar heerlijk als het elk boek beter wordt. Hopelijk blijft dat zo doorgaan! Veel leesplezier.

Leys
Ohh die trilogie wil ik ook echt nog verder lezen dit jaar. Ik heb Serpent & Dove met tucktuck samen gelezen en die beviel ons beiden echt heeeel erg goed. Ik hoor idd dezelfde dingen over boek 2, maar probeer er echt zo open minded mogelijk in te gaan. Ik denk dat een re-read van S&D voor mij ook een goed idee gaat zijn tegen de tijd dat Blood & Honey opgepakt gaat worden. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden!

--

Gister mail gekregen dat de Companion novel - de reading journal - van LittleInkling verstuurd gaat worden en de verwachting is dat hij er binnen 7-14 werkdagen gaat zijn, dus dat kan vanaf nu nog wel tot 3 weken duren, maar leuk om te weten dat hij onderweg is. Ben al lang blij dat ik er eentje heb kunnen scoren hihi. Ik ga later dit jaar wel kijken of ik de jaar planner weer te pakken krijg voor 2023. Die vond ik ih verleden toch ook wel erg handig om meteen als agenda te kunnen gebruiken.

Verder gister nog voor €5 mezelf 'laten gaan' op Amazon haha. Daar stond een Regency romance die ik graag wilde lezen nu heel leuk afgeprijsd. Voor dat geld kon ik niet anders als kopen xD Komt vanavond binnen als het goed is.

--

Heart on Fire leest weer super snel weg. Heb gister in het fysieke boek gelezen en erna ook nog even ditigaal op de kindle in bed, dus verwacht deze vandaag wel uit te hebben weer. En dan eens kijken waar ik zin in heb hihi...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 09:24 



 
Profiel   

Gisteren een geweldige "author's note" gelezen. En OMG hoe haal je het als auteur in je hoofd om een trademark op een woord te nemen en daarna autheurs (met meer ervaring) met boek gepubliceerd lang voor de respectievelijke trademark te vervolgen voor plagiaat en inkomstenverlies?!?
Ook al werd de naam niet vermeld, het is makkeliojk terug te vinden op Google natuurlijk. Wat een farse

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:11 



 

petitparis schreef
Gisteren een geweldige "author's note" gelezen. En OMG hoe haal je het als auteur in je hoofd om een trademark op een woord te nemen en daarna autheurs (met meer ervaring) met boek gepubliceerd lang voor de respectievelijke trademark te vervolgen voor plagiaat en inkomstenverlies?!?
Ook al werd de naam niet vermeld, het is makkeliojk terug te vinden op Google natuurlijk. Wat een farse

Bedoel je Cockygate?!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:18 



 
Profiel   

Yep, ik had er nog niet van gehoord. Maar misschien is dat omdat ik pas in dat jaar zo fanatiek ben beginnen lezen..;
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 359 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen