Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 360 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

 

Ik kwam het toevallig een tijdje geleden tegen en heb echt met stijgende verbazing het hele verhaal gelezen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:24 



 
Profiel   

Ik vond het ook te gek voor woorden. Dus heb het vanmorgen opgezocht (vannacht was iets te laat :+ ) ik dacht eerst nog dat het een soort grap was...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:28 



 

Ik snap werkelijk niet dat de auteur zelf niet verzonnen heeft dat dit haar alleen maar een slechte naam op zou leveren.
En dan ook nog mensen compeet overrompelen... ze heeft er alleen voor gezorgd dat ik en velen met mij, nooit een boek van haar zullen lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:34 



 
Profiel   

petitparis schreef
Gisteren een geweldige "author's note" gelezen. En OMG hoe haal je het als auteur in je hoofd om een trademark op een woord te nemen en daarna autheurs (met meer ervaring) met boek gepubliceerd lang voor de respectievelijke trademark te vervolgen voor plagiaat en inkomstenverlies?!?
Ook al werd de naam niet vermeld, het is makkeliojk terug te vinden op Google natuurlijk. Wat een farse

Wat wat wat? Waar gaat dit over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:46 



 
Profiel   

google op #cockygate en je vindt zoveel info als je wil...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:13 



 
Profiel   

Klinkt als iemand met teveel noten op de zang. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:42 



 
Profiel   

Ik moet zo naar de bibliotheek om iets te downloaden en schrijf dan wel een reactie post, wil alleen melden dat ik Rebecca uit heb.
Verschrikkelijk goed boek. Voor die Dowton Abbey kijken, dat is de setting zo´n beetje, groot huis, personeel. Het is heel goed opgebouwd en op het laatst kun je het niet wegleggen omdat je wilt weten hoe het verder gaat. Het heeft de tand des tijds doorstaan. Ik kon aan niks merken dat het lang geleden is geschreven, al was het toen natuurlijk gewoon van die tijd in 1938 en nu kijk je terug die periode.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:52 



 
Profiel   

Ik heb al 4 boeken, uit, dat had ik niet verwacht, ik had grekend op zo´n 2 per maand, 3 als het dunnere boeken zijn.

@taartjee Wat heerlijk zo´n boek dat je niet kunt wachten tot je verder kunt. (Ik zag dat ik je had overgeslagen in de andere reaciepost)

@goldenarrow betreffende Mist of avelon, ik denk dat vertalen zeker een rol kan spelen, maar als het verhaal niet aanspreekt, dan is het gewoon lastig doorkomen.

@M_D_H Zo´n titel als Het bloed van de elfen spreekt me wel aan. Hoeveel boeken bevat de serie?

@ Leys Aparte ervaring moet dat zijn als je hele stukken je niet meer kunt herinneren. Middle book syndroom is weer wat nieuwe voor mij. Ik blijf bij leren. :D

@ cursebreaker Ja, dat is ook zo van die mentaliteit van die ruiters. Ik ben blij dat ik niet in een kringetjes zit dat ik dat zie. Maar om het als schrijver zo neer te zetten vind ik apart. Nu hoorde het bij de karakteromschrijving van de bewuste Rebecca en het helpt om haar nóg meer te haten, natuurlijk.

Fijn dat je bestelling onderweg is en Foei, zomaar 5€ over de balk gooien op Amazon :P
Heart on Fire inmiddels uit?

@petitparis Serieus, o erg! De arrogantie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:57 



 
Profiel   

8 boeken, 7 van de serie zelf en 1 tussenboek zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:16 



 
Profiel   

Wat moet ik me bij dat tussendoor boek voorstellen? Zelfde auteur, zelfde stijl, maar niet aansluitend in de serie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:25 



 
Profiel   

Mijn tweede boek uitgelezen zojuist. :D Great and Precious Things van Rebecca Yarros. Heerlijk boek, goed geschreven en toffe personages. Geen bizarre plottwist als bij The Things We Leave Unfinished, maar genoeg om het tot het einde interessant te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:37 



 
Profiel   

Hoi!! Ik heb al lang niet meer meegelezen, maar heb een vraag.

Vandaag begonnen aan crescent city en heb net hfst 5 afgelezen. Nu al spannend en verdrietig tegelijkertijd.

Komt er ook romance in voor? Omdat
Spoiler:
Connor
nu al dood is. Ik houd er juist van dat er een romance in zit zoals tog en acotar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:51 



 
Profiel   

Ik ben er ook weer. Even een paar dagen eruit want lag met een langsudrige migraine aanval op bed. Om gek van te worden. Vandaag voel ik me weer beter.
Had kunnen weten dat het eraan zat te komen. Zaterdag na de les helemaal niet lekker (hoofdpijn, misselijk, moe, ijskoud) en ik kon me niet helemaal lekker concentreren op Het Dal der Beloften. Dacht al dat het aan het boek lag maar kwam er niet in.
Dat was toch al een voorbode van de aanval.

Ik zal binnen kort eens een foto maken van hoe mijn boeken er nu bij staan. Komen nog extra kasten bij want ik heb een hoop dat ik niet kwijt kan. Ik ga ook wat boeken weg doen. Hele Twilight serie mag er van mij uit en de nederlandse editie van de vampire diaries ook. Engelse laat ik staan want daarvan vind ik de covers wel gaaf ook en misschien dat ik die nog eens wil lezen.
Verder nog maar eens uitpluizen. Meeste hou ik maar sommige series of boeken heb ik nu echt helemaal niets meer mee.
Mijn jeugdboeken blijven evenals de boeken van Thea Beckman. Die blijven geweldig!

Lusitana Rebecca klinkt goed! Ik ben een mega fan van Downton dus die gaat zeker op mijn lijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:06 



 
Profiel   

Ik zal vanavond even een uitgebreide bijleespost maken, ben nu op stage maar wordt helemaal gek :')

Ik wil zo graag doorluisteren in A Court of Must and Fury, kwam aan op stage precies in zo'n punt van het verhaal dat je eigenlijk niet kunt stoppen maar je wel moet en ik trek het niet :') Vanavond heb ik deze uit. Zaterdag avond begonnen en vandaag gegarandeerd uit. Ik kan niet eerder slapen voordat die uit is.
Deze serie gaat dan ook zeker op mn verlangenlijst voor mn verjaardag over 2 maanden. Ik moet ze hebben!

Het is echt lang geleden dat ik zo verkocht ben aan een boekenserie en wat heb ik dit gemist! Het niet meer kunnen stoppen, het verhaal wat je zo grijpt en je zo op het puntje van je stoel houdt dat je maar door blijft lezen (luisteren in mijn geval) en ieder moment dat je tijd hebt je weer in het boek duikt omdat je moet weten hoe het verhaal verder gaat. Aan de ene kant fantastisch en aan de andere kant echt verschrikkelijk, ik doe echt niets anders meer dan luisteren en verlang nu echt naar het moment dat mijn stage dag erop zit zodat ik het halve uur in de auto weer verder kan luisteren. Om vervolgens thuis zo snel mogelijk mijn koptelefoon te pakken en verder te luisteren totdat het eten klaar is en direct na het eten verder luisteren totdat ik naar bed ga.
Deze serie boeken beheerst momenteel echt mijn leven :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:28 



 
Profiel   

@Taartjee: Story of my life audiobooks hebben mijn verslaving alleen nog maar erger gemaakt

@Shettepret: balen van je migraineaanval, gelukkig ben je weer beter

@Lusitana: Idd hoe haal je het als auteur in je hoofd zo'n stunt uit te halen. Enik denk dat M_G_H een companiannovel bedoelt of kortverhaal dat uitwijdt over iets dat in de serie zelf alleen vermeld of naar gehint wordt.

@Niniane: leuk dat je ook van Great and precious things genoten hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:35 



 

Lusitana schreef
Wat moet ik me bij dat tussendoor boek voorstellen? Zelfde auteur, zelfde stijl, maar niet aansluitend in de serie?

Middle book syndroom houdt eigenlijk in dat het tweede boek meer een vuller is, zonder echt plot ontwikkelingen.
Soms wordt het gebruikt om een van de karakters uit te diepen, maar het verhaal stagneert een tikje.

Beetje overbodig dus, omdat ik vind dat het uitdiepen van karakters tegelijk met het uitdiepen van de plot zou moeten kunnen.

Maar blijkbaar verkopen trilogies beter dan duologies.

Er zit absoluut romance in Cresent City, maar... anders dan in ACOTAR.
Ik vind de opbouw fijner, heel eerlijk gezegd en ik kijk erg uit naar House of Skyand Breath (die altijd Cresent City 2 zal blijven heten voor mij, heel eerlijk gezegd :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:40 



 
Profiel   

@petitparis dat heb ik ook. Ben heel lang het plezier in lezen kwijt geweest en ben 3 jaar geleden begonnen met luisterboeken. Had vaak de concentratie niet om me op een normaal boek te focussen (ik heb ADHD en dat hielp ook niet mee, moest een pagina meerdere keren lezen en dan gaf ik het maar weer op) en door toen luisterboeken te proberen ben ik weer helemaal into boeken geraakt. Fantastische uitvinding die luisterboeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:45 



 
Profiel   

petitparis schreef
@Lusitana: Idd hoe haal je het als auteur in je hoofd zo'n stunt uit te halen. Enik denk dat M_G_H een companiannovel bedoelt of kortverhaal dat uitwijdt over iets dat in de serie zelf alleen vermeld of naar gehint wordt.

Klopt idd, zo'n verhaal wat voor de serie eigenlijk helemaal niet van belang is, wat je niet hoeft te lezen om het verhaal te begrijpen, maar wat wel dezelfde personages heeft als in de serie zelf.

De birdgerton boeken hebben dit ook, maar dan een serie korte verhalen waarin je de afloop van elke personage kan lezen. :j

Als jullie trouwens van Downton Abby houden, dan is Bridgerton ook een mooie serie om te lezen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:58 



 
Profiel   

Ik heb net Bitterzoete Thee uit. Een boek over een man die de opkomst van de Taliban in Afghanistan meemaakt en naar Nederland gevlucht is. Ik vond het prachtig! Het is niet chronologisch geschreven, waardoor het springt tussen een jeugd in een dorpje in de buurt van Kabul, een opleiding, overleven onder de Taliban en de komst naar Nederland. En het gaat heel mooi over de spanningen tussen families, de emoties. Geschreven door iemand die ook uit Afghanistan naar Nederland gevlucht is.

Rebecca vond ik ook heel mooi Lusitano!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:20 



 
Profiel   

De vergelijking tussen Downton Abbey en Bridgerton doet mij pijn :') _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:26 



 
Profiel   

_O-

Bridgerton is leuk maar er zitten er ook tussen waarvan ik hoop dat Netflix die in de serie flink gaat aanpassen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:30 



 
Profiel   

Ik blijf mijn kop breken op die rapescène in boek/seizoen 1 en kweet niet, heb die serie nooit serieus kunnen nemen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:13 



 
Profiel   

Quebelle schreef
De vergelijking tussen Downton Abbey en Bridgerton doet mij pijn :') _O-


Joh er zit maar honderd jaar verschil tussen de twee, wat maakt het uit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:14 



 
Profiel   

Fenn schreef
Ik heb net Bitterzoete Thee uit. Een boek over een man die de opkomst van de Taliban in Afghanistan meemaakt en naar Nederland gevlucht is. Ik vond het prachtig! Het is niet chronologisch geschreven, waardoor het springt tussen een jeugd in een dorpje in de buurt van Kabul, een opleiding, overleven onder de Taliban en de komst naar Nederland. En het gaat heel mooi over de spanningen tussen families, de emoties. Geschreven door iemand die ook uit Afghanistan naar Nederland gevlucht is.

Rebecca vond ik ook heel mooi Lusitano!

Klinkt als een interessant boek!
Is het wel fictie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:24 



 

Ik vond Bridgerton erg leuk!
Het is absoluut anders dan Downton Abbey, maar qua sfeer snap ik de vergelijking wel, allebei kostuumdrama ;)

Voor mij is het grote verschil dat Dowton Abbey om de levens en levensstijl van de jaren 20 draait en Bridgerton om de romance.

Dus als je van kostuumdrama's houdt, maar niet van romance dan zou ik Bridgerton skippen.
Zeker omdat zowel de boeken als de serie steamy zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 360 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen