Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 361 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

 
Profiel   

Leys schreef
Ik vond Bridgerton erg leuk!
Het is absoluut anders dan Downton Abbey, maar qua sfeer snap ik de vergelijking wel, allebei kostuumdrama ;)

Voor mij is het grote verschil dat Dowton Abbey om de levens en levensstijl van de jaren 20 draait en Bridgerton om de romance.

Dus als je van kostuumdrama's houdt, maar niet van romance dan zou ik Bridgerton skippen.
Zeker omdat zowel de boeken als de serie steamy zijn.

Inderdaad, plus dat er een aantal zaken vanuit Bridgerton en Downton Abby echt wel overeen komen.
Zoals het moeten moeten trouwen met iemand met een titel,
Dat vrouwen er voornamelijk zijn voor het baren van de kinderen, het voortzetten van de lijn etc etc.

Ja, natuurlijk zit er "maar" honderd jaar tussen.
Maar in de basis zijn er een heleboel overeenkomsten, zeker als het gaat om de positie van de vrouw.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:10 



 
Profiel   

Quebelle schreef
De vergelijking tussen Downton Abbey en Bridgerton doet mij pijn :') _O-


Lichtelijk haha.

Het kwaliteitsniveau vooral :')

Het trouwen met iemand om de titel klopt wel inderdaad, maar voor de rest is Bridgerton nu ook niet echt iets wat historisch correct is, daar waar men bij Downton Abbey dat wel probeerde te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:18 



 
Profiel   

Oke prima :)

Ik vind dat ze wel degelijk vergeleken kunnen worden.
Ja ze verschillen 100 jaar, ja bridgerton is enorm geromantiseerd en niet bepaald historisch correct, waar Downton Abby dat wel redelijk is, maar ik denk dat het onnodig is om zo dramatisch te reageren.

In de basis blijven er echt een heleboel overeenkomsten te zitten als je kijkt naar het verschil tussen vrouwen en mannen, de sneue positie van de vrouw en het huwelijk.

Ik vond bridgerton trouwens enorm lekker weg lezen, echt een boek voor tussendoor waarbij je niet hoeft na te denken :j

Maar goed, hier gaan we niet uit komen :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:38 



 
Profiel   

Van mij hoeven ze ook niet vergeleken te worden en is eigenlijk ook niet te doen vind ik. Ze hebben idd in basis wel wat overeenkomsten, maar zijn elk op hun eigen manier gewoon heel anders ook ja. Downton is echt een obsessie van me <3 <3 <3 maar Bridgerton vond ik gewoon ook heel erg vermakelijk om te kijken en ook de boeken lijken me heerlijk weglezen dus dat kun je idd gewoon prima van elkaar zien en genieten - of niet, lol. Ik houd qua lezen sowieso wel van dat soort historische romance boeken, ook al zijn ze misschien niet historisch correct altijd e.d.

Kreeg deze regency romance gisteravond nog binnen bv. Was erg benieuwd naar deze serie en boek 1 was nu maar €5 dus dat kon ik niet weerstaan:

[ img ]

Typische cover weer natuurlijk, maar maakt de inhoud er nooit minder om haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:12 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Fenn schreef
Ik heb net Bitterzoete Thee uit. Een boek over een man die de opkomst van de Taliban in Afghanistan meemaakt en naar Nederland gevlucht is. Ik vond het prachtig! Het is niet chronologisch geschreven, waardoor het springt tussen een jeugd in een dorpje in de buurt van Kabul, een opleiding, overleven onder de Taliban en de komst naar Nederland. En het gaat heel mooi over de spanningen tussen families, de emoties. Geschreven door iemand die ook uit Afghanistan naar Nederland gevlucht is.

Rebecca vond ik ook heel mooi Lusitano!

Klinkt als een interessant boek!
Is het wel fictie?


Ja is fictie. Maar ik vermoed ook wel een stukje autobiografisch. Het is wel echt een roman.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:12 



 
Profiel   

Het klinkt als iets dat ik graag lees, dus ik heb hem meteen aan mijn lijst toegevoegd. Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:15 



 
Profiel   

M_D_H schreef
Oke prima :)

Ik vind dat ze wel degelijk vergeleken kunnen worden.
Ja ze verschillen 100 jaar, ja bridgerton is enorm geromantiseerd en niet bepaald historisch correct, waar Downton Abby dat wel redelijk is, maar ik denk dat het onnodig is om zo dramatisch te reageren.

In de basis blijven er echt een heleboel overeenkomsten te zitten als je kijkt naar het verschil tussen vrouwen en mannen, de sneue positie van de vrouw en het huwelijk.

Ik vond bridgerton trouwens enorm lekker weg lezen, echt een boek voor tussendoor waarbij je niet hoeft na te denken :j

Maar goed, hier gaan we niet uit komen :n


Mijn reactie is niet dramatisch hoor :D Ik vond het vooral ook gewoon grappig en ik moest gewoon meteen hetzelfde denken als Quebelle. Ik wou gewoon ook even mijn amusatie uitdrukken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:21 



 
Profiel   

@westernfreak, ik vind persoonlijk kom hier dat ik u kus haar mooiste boek, maar vele hemels boven de zevende is ook zeker de moeite waard!

@cursebreaker, ja ik heb in de span van een week die hele trilogie doorgelezen, zo ongeveer in een ruk door hahaha

@taartjee, wat leuk dat je ACOTAR zo leuk vindt en er zo inzit. Ik vind dat ook echt heerlijk. Ik heb de eerste twee delen van die serie gelezen maar ik kon er persoonlijk dan weer helemaal niks mee, maar heb al eerder gemerkt dat ik daarmee in de minderheid ben :P Veel plezier met de rest van de serie

Ik merk ook het effect van dit topic wel, al heeft de quarantaine van de afgelopen anderhalve week ook wel "geholpen". 5 boeken uitgelezen, 8 in totaal sinds de jaarwisseling dus het gaat best rap :o Ik heb al in tijden niet zoveel gelezen, ben blij dat dat me nu weer lukt :D Voorheen kwam ik er door omstandigheden gewoon nooit doorheen.
___
Ik heb net The invisible live of Addie LaRue van V.E Schwab uitgelezen en wow, wat een mooi boek <3 Aan het eind nog zitten janken ook :') Ga denk ik vanavond beginnen in Girl, Serpent, Thorn van Melissa Bashardoust. Ben benieuwd, hij kwam op m'n social media een tijd geleden veel voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:39 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Van mij hoeven ze ook niet vergeleken te worden en is eigenlijk ook niet te doen vind ik. Ze hebben idd in basis wel wat overeenkomsten, maar zijn elk op hun eigen manier gewoon heel anders ook ja. Downton is echt een obsessie van me <3 <3 <3 maar Bridgerton vond ik gewoon ook heel erg vermakelijk om te kijken en ook de boeken lijken me heerlijk weglezen dus dat kun je idd gewoon prima van elkaar zien en genieten - of niet, lol. Ik houd qua lezen sowieso wel van dat soort historische romance boeken, ook al zijn ze misschien niet historisch correct altijd e.d.

Kreeg deze regency romance gisteravond nog binnen bv. Was erg benieuwd naar deze serie en boek 1 was nu maar €5 dus dat kon ik niet weerstaan:

[ [url=m/T5KmO8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Typische cover weer natuurlijk, maar maakt de inhoud er nooit minder om haha.

Brr die cover... Maar hij gaat op de lijst. :)) <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:00 



 
Profiel   

Ik meld me ook graag weer in dit topic. Momenteel wat minder aan het lezen. Maar dat heeft een goede reden. Ik ben zwanger en dat is nogal afleidend qua hele tijd andere dingen uitzoeken :') Voor de SS dames, dat was ook de reden dat ik dit jaar niet mee doe. Maar het was nog wat te pril om dat paar weken terug te zeggen. Betekent ook dat het speciaalbier wat ik van Yontheke gekregen heb, nog tot eind dit jaar moet wachten voor ik het ga drinken _O-

Wel al een boek over zwangerschap gelezen en ben nu bijna door To Kill A Kingdom. De laatste koste me wat moeite om in te komen, maar hij is nu erg leuk en ga er snel doorheen.
Hierna vooral zin in even wat bekends, dus ga denk ik de Throne of Glass serie opnieuw lezen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:06 



 
Profiel   

Oooooh Lieneke wat onwijs leuk!!! Van harte gefeliciteerd!! *\o/* :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:11 



 
Profiel   

linoleum schreef
Ik meld me ook graag weer in dit topic. Momenteel wat minder aan het lezen. Maar dat heeft een goede reden. Ik ben zwanger en dat is nogal afleidend qua hele tijd andere dingen uitzoeken :') Voor de SS dames, dat was ook de reden dat ik dit jaar niet mee doe. Maar het was nog wat te pril om dat paar weken terug te zeggen. Betekent ook dat het speciaalbier wat ik van Yontheke gekregen heb, nog tot eind dit jaar moet wachten voor ik het ga drinken _O-

Wel al een boek over zwangerschap gelezen en ben nu bijna door To Kill A Kingdom. De laatste koste me wat moeite om in te komen, maar hij is nu erg leuk en ga er snel doorheen.
Hierna vooral zin in even wat bekends, dus ga denk ik de Throne of Glass serie opnieuw lezen <3


Proficiat!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:13 



 
Profiel   

linoleum schreef
Ik meld me ook graag weer in dit topic. Momenteel wat minder aan het lezen. Maar dat heeft een goede reden. Ik ben zwanger en dat is nogal afleidend qua hele tijd andere dingen uitzoeken :') Voor de SS dames, dat was ook de reden dat ik dit jaar niet mee doe. Maar het was nog wat te pril om dat paar weken terug te zeggen. Betekent ook dat het speciaalbier wat ik van Yontheke gekregen heb, nog tot eind dit jaar moet wachten voor ik het ga drinken _O-

Wel al een boek over zwangerschap gelezen en ben nu bijna door To Kill A Kingdom. De laatste koste me wat moeite om in te komen, maar hij is nu erg leuk en ga er snel doorheen.
Hierna vooral zin in even wat bekends, dus ga denk ik de Throne of Glass serie opnieuw lezen <3


Dat is idd wel een hele leuke reden om even alcohol vrij te blijven en een SS te skippen. Wat leuk zeg!! Van harte gefeliciteerd *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:14 



 
Profiel   

linoleum schreef
Ik meld me ook graag weer in dit topic. Momenteel wat minder aan het lezen. Maar dat heeft een goede reden. Ik ben zwanger en dat is nogal afleidend qua hele tijd andere dingen uitzoeken :') Voor de SS dames, dat was ook de reden dat ik dit jaar niet mee doe. Maar het was nog wat te pril om dat paar weken terug te zeggen. Betekent ook dat het speciaalbier wat ik van Yontheke gekregen heb, nog tot eind dit jaar moet wachten voor ik het ga drinken _O-

Wel al een boek over zwangerschap gelezen en ben nu bijna door To Kill A Kingdom. De laatste koste me wat moeite om in te komen, maar hij is nu erg leuk en ga er snel doorheen.
Hierna vooral zin in even wat bekends, dus ga denk ik de Throne of Glass serie opnieuw lezen <3

Joh wat super leuk voor je!! :D Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:16 



 
Profiel   

Linoleum wat een leuk nieuwtje! :D :):)
Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:28 



 

Wat leuk, gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:28 



 
Profiel   

Ik ben zojuist ook in de boeken van Bridgerton begonnen! Was opzoek naar een nieuwe serie, dus ben begonnen in de ongetrouwde hertog. Ik ben benieuwd!

@Linoleum Gefeliciteerd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:30 



 
Profiel   

Proficiat Lieneke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:31 



 
Profiel   

Ik heb hier ook echt al eeeuwwwen niet gereageerd. Maar gefeliciteerd Linoleum, wat leuk! Inderdaad een goede reden om dan dit jaar niet mee te doen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:32 



 
Profiel   

Bedankt allemaal <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:36 



 
Profiel   

linoleum schreef
Ik meld me ook graag weer in dit topic. Momenteel wat minder aan het lezen. Maar dat heeft een goede reden. Ik ben zwanger en dat is nogal afleidend qua hele tijd andere dingen uitzoeken :') Voor de SS dames, dat was ook de reden dat ik dit jaar niet mee doe. Maar het was nog wat te pril om dat paar weken terug te zeggen. Betekent ook dat het speciaalbier wat ik van Yontheke gekregen heb, nog tot eind dit jaar moet wachten voor ik het ga drinken _O-

Wel al een boek over zwangerschap gelezen en ben nu bijna door To Kill A Kingdom. De laatste koste me wat moeite om in te komen, maar hij is nu erg leuk en ga er snel doorheen.
Hierna vooral zin in even wat bekends, dus ga denk ik de Throne of Glass serie opnieuw lezen <3

Gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:41 



 
Profiel   

Ik kom ook even snel het topic binnen hoor :D
Van harte gefeliciteerd Lieneke, wat leuk!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:42 



 
Profiel   

Gefeliciteerd.

Over typische cover, kwam deze tegen op Facebook en wilde hem even delen. Met bijbehorende boekenleggers zo te zien.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Lusitana op 19-01-22 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:50 



 
Profiel   

linoleum schreef
Ik meld me ook graag weer in dit topic. Momenteel wat minder aan het lezen. Maar dat heeft een goede reden. Ik ben zwanger en dat is nogal afleidend qua hele tijd andere dingen uitzoeken :') Voor de SS dames, dat was ook de reden dat ik dit jaar niet mee doe. Maar het was nog wat te pril om dat paar weken terug te zeggen. Betekent ook dat het speciaalbier wat ik van Yontheke gekregen heb, nog tot eind dit jaar moet wachten voor ik het ga drinken _O-

Wel al een boek over zwangerschap gelezen en ben nu bijna door To Kill A Kingdom. De laatste koste me wat moeite om in te komen, maar hij is nu erg leuk en ga er snel doorheen.
Hierna vooral zin in even wat bekends, dus ga denk ik de Throne of Glass serie opnieuw lezen <3


Da's nou een goede reden! Gefeliciteerd! <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:51 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Linoleum!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 361 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen