Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 364 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

 
Profiel   

Die dust jackets zijn echt geweldig! <3 Misschien dat er nog een nieuwe set komt als alle boeken uit zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:30 



 
Profiel   

Wat bedoel je precies met IC edities cursebreaker? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:30 



 
Profiel   

Natuurlijk ben ik weer geweest. Ben een beetje te enthousiast geweest denk ik haha. Maar wel mooie titels kunnen meenemen!


[ img ]

Voorlopig mag ik even geen boeken meer kopen hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:41 



 
Profiel   

Je kunt zo te zien wel even vooruit, zitten leuke titels tussen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:12 



 
Profiel   

Ja inderdaad haha. Ben nu eerst nog in een bieb boek bezig en heb er daarna nog 3 liggen. Als ik die uit heb, begin ik met een van deze boeken. Ik weet alleen echt niet welke hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:32 



 
Profiel   

Ik kom ook nog eens binnen vallen. Helaas zal ik dit jaar niet veel tijd hebben om boeken te lezen, dus ik heb mijn Goodreads challenge op 12 boeken gezet voor 2022.

De Aardkinderen reeks van Auel vond ik geweldig, of toch de eerste vier boeken. Daarna was voor mij de serie 'af' naar mijn gevoel. Ondanks dat toch beginnen lezen in deel 5, Een Vuurplaats In Steen, maar daar volledig afgeknapt op de eindeloze beschrijvingen en nog wat dingen.

Dankzij Petitparis heb ik nu een gehandtekend exemplaar van Cécile van Ish Ait Hamou, nogmaals dank, Jooke! Ik ben er heel blij mee. Ik durf hem bijna niet te lezen :=

[ img ]

[ img ]

Nu ben ik bezig in De Tweeling van Tessa De Loo. Ik heb indertijd de film gezien (lang geleden) en in mijn herinnering was de film beter (en dat vind ik echt zelden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:15 



 
Profiel   

@Elfie
De Tweeling heb ik destijds voor mijn lijst gelezen! Vond het toen een erg goed boek.

De film kwam net iets later uit en vond ik juist minder goed, maar dat heb ik vaker als ik eerst het boek heb gelezen. Dan heb je toch zelf een heel andere voorstelling in je hoofd.

@Juttertje88, mooie stapels aanwinsten zo!

Ik ben inmiddels in 2 boeken tegelijk bezig. Nou ja...ik was begonnen in Mist, maar kwam erachter dat ik voor volgende week het eerste (je favoriete) jeugdboek moet hebben gelezen, dus lees ik Oorlog zonder vrienden van Evert Hartman er even tussendoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 07:31 



 
Profiel   

taartjee schreef
Ik heb me net toch maar aangemeld voor de wachtlijst van Illumicrate, zat er al wat langer over na te denken en nu toch maar gedaan. Ga dan voor de book only versie als ik door de wachtlijst heen ben. Zoveel mooie boeken <3

Leuk, nu 6-8 weken wachttijd dus het gaat snel :D

Nienke98 schreef
Die dust jackets zijn echt geweldig! <3 Misschien dat er nog een nieuwe set komt als alle boeken uit zijn?

Nee, alleen de dust jackets voor de nieuwe delen gaan ze nog uitbrengen maar de huidige dust jackets worden niet meer uitgegeven liet IC weten.

Niniane schreef
Wat bedoel je precies met IC edities cursebreaker? :)

Illumicrate :D een monthly subscriber box met fantasy/SF boeken die SE zijn.
Zo is er ook Fairyloot (YA fantasy), Owlcrate enz.
Heel gaaf, ik heb een abbo op IC en FL.

Wat een gave stapel juffertje!Dat gaat heel veel lees plezier geven!
Misschien wat oppakken en kijken of het begin je op dat moment trekt om te lezen?

Wat leuk zo’s signed exemplaar elfie! Heel herkenbaar trouwens dat je het dan bijna niet durft te lezen. Bij sommige boeken hier ben ik sterk geneigd om de ebook te gaan lezen :))

Komt inderdaad zelden voor dat de film beter is dan de boeken ja. Moet wel gelijk denken aan shadow and bone, daarin vind ik de tv-serie echt beter te behappen dan de drie boeken. Wel besloten verder te gaan lezen? :)

Phoe, oorlog zonder vrienden vond ik pittig om te lezen vroeger. Komt door zijn schrijfstijl. Wel een sterk boek wat ik mij er nog van kan herinneren. Als ik het goed begrijp is het dus een reread van je jeugd Westernfreak?

Hier net mijn favo serie gereread en straks beginnen in de spin off. Boek 2 komt begin maart uit dus daarvoor wil ik deel 1 hebben gelezen. Maar eerst een stand alone van de spin off lezen. Daarnaast bezig in The song of the marked en het leest goed weg. Nu op 15% en n je krijgt wat meer info over de personages en world building dus ik ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 07:57 



 
Profiel   

taartjee
Leuk dat je je hebt aangemeld voor de IC wachtlijst!

Nienke98
Ze gaan idd wat Carola zegt geen volledige set meer doen - voor nu in ieder geval. Dus alleen nieuwe jacket voor elk nieuw boek wat nog komt. Tweedehands vind je ze wel eens, maar zoals gezegd >> belachelijke prijzen meestal :(

Niniane
Ik zie dat Carola het al uitgelegd had haha maar ik bedoelde Illumicrate, sorry hihi. Ik moet echt eens eraan denken om niet te veel afkortingen te gebruiken.
Maar bedoelde dus inderdaad de exclusieve/special editie boeken van oa Illumicrate en Fairyloot enz. Maar ze doen naast de boeken en bozen dan soms ook wat anders; zo hadden ze dus voor de A Court boeken 1 tm 4 + a court of frost and starlight zo'n matchende dust jacket set uitgebracht toen A Court of Silver Flames uit kwam.

Juttertje88
Mooie haul weer zeg!

Elfie
Succes met je challenge dit jaar! En wat tof dat je via Jooke een gesigneerd exemplaar hebt kunnen krijgen :)! Veel plezier ermee!

Westernfreak
oh zo'n jeugdboek is denk ik wel snel doorheen te lezen nog he, als je dat nog 'even moet lezen' voor volgende week haha. Veel leesplezier.

Carola
Leuk dat je met the Song of the Marked bezig bent, niet mee gekregen dat je die ook hebt toegevoegd aan de collectie. Veel leesplezier. Ik hoop er ook binnenkort aan te kunnen beginnen.

--

Hier gaat het lezen momenteel ineens weer ruk :( Ben vaak duizelig en extreem vermoeid en krijg mezelf maar niet zo ver om dan echt lekker door te lezen. Vandaag, aangezien ik de rest van de week wat dingen op heb staan, ga ik even rustig aan doen en hopelijk dat ik dan weer wat gelezen krijg.

Ben met het laatste stukje van Heart on Fire bezig en heb het eerste hoofdstuk van a Touch of Ruin gelezen die ik erna door ga lezen als het lukt haha.

@Hana & Leys
Hoe gaat het met de Aurora Rising buddy-read?
Wilden jullie Aurora's End nog als groeps read doen? Misschien kunnen we er al even een app groepje voor maken om binnenkort wat te plannen? Of wat zeggen jullie? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 08:49 



 
Profiel   

Er komt helemaal geen acotar set in de toekomst. Illumicrate team heeft gezegd dat ze dit als aantal mochten gaan doen en er niet meer bijgedrukt mag worden. Mocht je het dus graag willen dan zal je de portemonnee moeten trekken vrees ik.

Ik had de ebook gezien en de cover en beschrijving spraken mij aan Melissa, dus eerder al op tbr gezet en paar dagen geleden in begonnen :D

Heart of fire wil ik binnenkort oppakken, heel benieuwd naar dat boek. Deel 1 vond ik erg leuk om te lezen. Wel vervelend dat het zoveel minder met je gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:44 



 
Profiel   

Weten jullie misschien hoe het systeem achter de Boekenbon werkt (voor de Nederlanders ;))?

Ik heb namelijk net twee boeken gekocht en met een bon betaald en vroeg me af of het voor de boekhandel niet gunstiger geweest zou zijn als ik gewoon betaald had. Ik steun deze boekhandel graag, vandaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:08 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Weten jullie misschien hoe het systeem achter de Boekenbon werkt (voor de Nederlanders ;))?

Ik heb namelijk net twee boeken gekocht en met een bon betaald en vroeg me af of het voor de boekhandel niet gunstiger geweest zou zijn als ik gewoon betaald had. Ik steun deze boekhandel graag, vandaar.

Hoe het werkt: de boekhandel koopt de boekenbon in voor een meerprijs van de waarde. Zeg bijvoorbeeld 11 euro voor een boekenbon van 10 euro (weet niet hoe de marges liggen hoor).
Dus rechtstreeks betalen is wel gunstiger voor de boekhandel!

Als je de bon ergens anders hebt gekocht en inlevert bij de betreffende boekhandel krijgen zij gewoon 10 euro.


Laatst bijgewerkt door Biks2 op 24-01-22 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:17 



 

Aurora Rising gaat langzaam, we hebben het beiden heel erg druk en dus minder tijd om te lezen.
Maar ons kennende kan dat morgen weer anders zijn, als het spannend wordt lezen we regelmatig het boek in een keer uit :')

Zelf heb ik alleen maar geluisterd, wanneer ik even een momentje had de afgelopen dagen.
Blood & Honey is daardoor wel een heel stuk gevordered.
Ik denk dat ik hem vandaag wel uitlees :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:18 



 

Leys schreef
Aurora Rising gaat langzaam, we hebben het beiden heel erg druk en dus minder tijd om te lezen.
Maar ons kennende kan dat morgen weer anders zijn, als het spannend wordt lezen we regelmatig het boek in een keer uit :')


Jup :')
We zijn ongeveer op de helft van het boek, bijna, denk ik _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:24 



 
Profiel   

Thanks voor de uitleg dames. :D Ga is kijken of ik zoiets ook de moeite waard vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:49 



 

Voordeel van Illumicrate vind ik dat je ook voor een book only optie kunt gaan.
Dan krijg je alleen het boek, de maandelijkse pin en de author letter.

Ja, is duurder dan een reguliere editie, maar je hebt dan wel een mooie, speciale editie.

Ik ben net geswitched naar de full box, vooral omdat ik de mokken en thee kopjes die er regelmatig in zitten zo ontzettend gaaf vind :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:56 



 
Profiel   

De pin zijn ze mee gestopt omdat de vat daardoor hoger was.

FL wil ook book only gaan aanbieden, zowel YA als adult.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:59 



 
Profiel   

Leys, had je Blood & Honey nou al eerder gelezen of niet? Benieuwd wat je ervan vindt. Vond die echt een struggle om doorheen te komen, terwijl ik Serpent & Dove echt heerlijk vond. Kon van Gods & Monsters slecht genieten door hoe beroerd ik Blood & Honey vond :')

Ik ben inmiddels halverwege Throne of Glass en heerlijk om weer in deze wereld te zitten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 13:00 



 

C_arola schreef
De pin zijn ze mee gestopt omdat de vat daardoor hoger was.

FL wil ook book only gaan aanbieden, zowel YA als adult.

Oh, echt?!?
Dat is dan heel recent, of niet?

FL lanceert in maart een Adult book only subscription.
Wat ze mij vertelden, is dat ze alleen de Adult als book only hebben en de YA alleen als full box.

Nee, is de eerste keer dat ik Blood & Honey lees.
Ik moet eerlijk zeggen dat er af en toe langdradige stukken in zitten, maar ik vlieg er alsnog doorheen.
Voornamelijk door de ontwikkeling die Reid mee maakt.
Denk ook dat het scheelt dat ik hem luister, op die manier kom ik meestal wel door ietwat saaie stukken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 13:06 



 
Profiel   

Vanaf de januari box. Fairyloot wil dit jaar ook YA fantasy book only als optie geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 13:56 



 

Kijk, dat zijn fijne berichten!
Als ik ooit van de wachtlijst kom...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:58 



 
Profiel   

Fairyloot schiet niet op nee.. de adult book only gaat met een paar weken van start. De YA book only is nog niet bekend. Ook niet of ze gaan werken met een wachtlijst zoals nu gebeurt.

Ik blijf bij de YA box omdat ik book only verhoudingsgewijs veel te duur vind. Scheelt 12,- ongeveer en sommige items vind ik wel erg leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:56 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Tiggs schreef
Weten jullie misschien hoe het systeem achter de Boekenbon werkt (voor de Nederlanders ;))?

Ik heb namelijk net twee boeken gekocht en met een bon betaald en vroeg me af of het voor de boekhandel niet gunstiger geweest zou zijn als ik gewoon betaald had. Ik steun deze boekhandel graag, vandaar.

Hoe het werkt: de boekhandel koopt de boekenbon in voor een meerprijs van de waarde. Zeg bijvoorbeeld 11 euro voor een boekenbon van 10 euro (weet niet hoe de marges liggen hoor).
Dus rechtstreeks betalen is wel gunstiger voor de boekhandel!

Als je de bon ergens anders hebt gekocht en inlevert bij de betreffende boekhandel krijgen zij gewoon 10 euro.


In dit geval heb ik de bon gekregen en kwam die bijna zeker niet van deze boekhandel vandaan :)

Ik heb een columnbundel van Sylvia Witteman en Anomalie gekocht. Plus twee zwarte boekensteunen met een uitsparing in de vorm van een kat, voor in m'n stalen kast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:53 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Lusitana
Is wuthering heights niet in het Nederlands te vinden anders? Kan me idd wel voorstellen gezien de tijd waarin het geschreven werd en niet alle woorden dan meer bestaan het pittig is om in het Portugees te lezen. Misschien met Nederlandstalig dat je dan ook makkelijker in het verhaal kunt blijven zitten?

Ik heb inmiddels een audiversie in het engels gevonden op youTube. Een gemoderniseerde verse, merk ik, met de tekst in beeld, want bedoeld om engels te leren.
daar zit ik nu naar te luisteren.

Ik heb dit weekeinde een vriendin te logeren gehad, dus even achter en zal morgen een lange post doen als ik in de bibliotheek ben om wat te downloaden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:56 



 
Profiel   

Ik kan eindelijk ook beginnen in deze <3

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 364 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen