Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 368 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

 
Profiel   

Ik blijf ook fan van gewone boeken <3 maar mijn ereader is wel onmisbaar geworden voor vakanties. Die gaat ook alweer 10 jaar trouw mee. :D

Ik ben niet zo actief hier met bijlezen, sorry. :o

Momenteel ga ik ook niet zo hard, ik ben met mijn 4e boek bezig die ik erg boeiend vind starten maar ik kan de energie steeds niet vinden om meer dan een paar blz per keer te lezen helaas.

The Witcher wil ik erg graag lezen ook! Ik heb het 1e boek staan in SE en die lonkt heel hard :))

Van de week kwamen deze beauties nog binnen <3
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:13 



 
Profiel   

M_D_H schreef
Wat zijn dat voor een boeken? ziet er heel vet uit!

@Linoleum, ik vond de eerste 2 boeken vrij lastig te lezen, ik denk ook meer omdat het een soort van "korte verhalen" waren met inderdaad hele lange hoofdstukken.
Die hoofdstukken zijn nog steeds zo lang (en soms vraag ik mij echt af waarom :') _O- ) maar er komt vanaf boek 3 wel echt meer gang in het verhaal, de karakters worden beter uitgediept, het verhaal verloopt ook logischer (je bent niet steeds aan het terug zoeken of je nou iets gemist hebt in het verhaal, of dat de schrijver het gewoon niet geschreven heeft :+ ) en ik ben nu wel echt enthousiast :j


Aah kijk, fijn om te lezen. Dan ga ik de serie denk ik later dit jaar nog een nieuwe kans geven. M’n man vindt dit ook vast wel interessant, dus eens kijken of ik de serie mooi compleet kan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:18 



 

M_D_H schreef
Wat zijn dat voor een boeken? ziet er heel vet uit!

Het is deze duology: https://www.goodreads.com/book/show/25365584-the-graces

Ik heb echt helemaal niets met ebooks, heel eerlijk gezegd.
Enige keer dat ik mijn ereader gebruik, is als ik op vakantie ga (en dan nog neem ik ook altijd een flinke stapel fysieke boeken mee) of voor de echte smut boeken, die ik maar een keer lees en dan weg wil doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:22 



 
Profiel   

@Leo, ja voor vakantie is een ebook echt ideaal!

Ik ga van de zomer 3 weken rondreizen, helaas geen ruimbagage dus dat wordt niet veel boeken meenemen.. Ach, dan doe ik ook nog eens wat anders :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:25 



 
Profiel   

@Leys, Oh dat ziet er leuk uit, die ga ik op mijn lijstje zetten, thanks :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:26 



 
Profiel   

Ik vind covers soms ook echt prachtig! Bijna jammer dat je als je ze in de kast zet weer tegen de ruggen aankijkt. :')

Oorlog zonder vrienden is uit!
Vond het toch weer een erg goed boek dat laat zien dat de wereld niet zo zwart-wit is. En een open eind. Ideaal om leerlingen zelf een vervolg te laten bedenken! :)

Meteen het langste boek dat ik dit jaar gelezen heb. Ik ga dit jaar zulke rare statistieken krijgen met en dichtbundels en jeugdboeken...heb mijn leesdoel maar op 40 gezet. :')

Nu kan ik weer verder in Mist, al moet ik misschien toch ook De Tunnel nog tussendoor gaan lezen. Daar heb ik nu nog 1,5 week de tijd voor en mijn leestijd is schaars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:31 



 
Profiel   

Biks2 schreef
@C_arloa, leuk om naar uit te kijken! :D

Ik heb mijn oog weer laten vallen op iets (nog niet eens begonnen in mijn recent aangeschafte boek maar oke haha).
Het boek van vreugde - Dalai Lama en Desmond Tutu. Lijkt me een mooi boek en de moeite waard om te hebben.
Heeft iemand die al gelezen?

Ja, heel erg leuk!

Ik heb de Engelse boek besteld, komt met 2 weken binnen als het goed is.

Echt leuke boekenpost Marylon!

Ik lees zowel papieren boeken als ebooks. Papieren boeken zijn fijner en mooier maar een ebook is makkelijk vind ik die daar maak ik ook dagelijks gebruik van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:01 



 
Profiel   

Ik heb gister het boek Vals spel van Harlan Coben uitgelezen. Had een verassende wending dus dat las heerlijk weg.
Vanavond ga ik beginnen in deel 2 van Hotel Flanagans: de dochters van hotel flanagans van Asa Hellberg. Vond deel 1 heel erg leuk dus ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:41 



 
Profiel   

Ik kom er telkens niet aan toe om een bijleespost te maken, deze houden jullie nog van mij te goed. Morgen is mijn laatste stagedag, ik hoop dus dat ik dan de tijd heb om bijleesposten te gaan maken en ook meer de tijd heb om te lezen.

Ik heb inmiddels alle 5 de boeken binnen die ik heb besteld, verspreid over 3 pakketjes en oh wat ben ik blij <3
[ img ]
[ img ]

Daarnaast gisteren dus weer boeken besteld, dit maal de box van de Throne of Glass serie. Vanaf nu mag ik echt geen boeken meer zelf kopen, mijn TBR stapel wordt zo alleen maar groter :')

_
Ik heb de eerste 3 boeken van ACOTAR uit en ben nu bezig met de novella A Court of Frost and Starlight. Wat is dit toch een paasei goede serie (excuse my french) en wat kijk ik uit naar A Court of Silver Flames en de rest van de boeken. De serie heeft me echt gegijzeld, ik kon echt niets anders meer luisteren of lezen. Ik hoop dus ook net zoveel plezier te hebben van de Throne of Glass serie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:21 



 
Profiel   

Veel plezier met TOG! Ik vond die serie toffer dan ACOTAR maar de kampen zijn erg verdeeld :))
Mooie boekenpost heb je ook!


Laatst bijgewerkt door Leo op 27-01-22 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:25 



 
Profiel   

taartjee schreef
Ik kom er telkens niet aan toe om een bijleespost te maken, deze houden jullie nog van mij te goed. Morgen is mijn laatste stagedag, ik hoop dus dat ik dan de tijd heb om bijleesposten te gaan maken en ook meer de tijd heb om te lezen.

Ik heb inmiddels alle 5 de boeken binnen die ik heb besteld, verspreid over 3 pakketjes en oh wat ben ik blij <3
[ [url=m/JRbN4d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qr9Vod.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast gisteren dus weer boeken besteld, dit maal de box van de Throne of Glass serie. Vanaf nu mag ik echt geen boeken meer zelf kopen, mijn TBR stapel wordt zo alleen maar groter :')

_
Ik heb de eerste 3 boeken van ACOTAR uit en ben nu bezig met de novella A Court of Frost and Starlight. Wat is dit toch een paasei goede serie (excuse my french) en wat kijk ik uit naar A Court of Silver Flames en de rest van de boeken. De serie heeft me echt gegijzeld, ik kon echt niets anders meer luisteren of lezen. Ik hoop dus ook net zoveel plezier te hebben van de Throne of Glass serie <3

Leuke boekenpost! En team ACOTAR hier :))
ACOSF is mijn lievelingsdeel, veel leesplezier!

Hier begonnen in Storm and Fury gisteren, ik vind de spin off leuk maar kan hier moeilijk in komen. Daarnaast net begonnen in Bookish and the beast wat leuk leest waarbij ik Bookish leuker vind dat the beast. Hij is wat te chagrijnig om leuk te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:42 



 
Profiel   

Leo schreef
Veel plezier met TOG! Ik vond die serie toffer dat ACOTAR maar de kampen zijn erg verdeeld :))
Mooie boekenpost heb je ook!

Ik kan mij gewoon bijna niet voorstellen dat er een serie is die beter is dan TOG...
Maar ik moet nog beginnen met ACOTAR (staat op de planning na The witcher serie)... dus wellicht kom ik daar op terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:46 



 
Profiel   

M_D_H schreef
Leo schreef
Veel plezier met TOG! Ik vond die serie toffer dat ACOTAR maar de kampen zijn erg verdeeld :))
Mooie boekenpost heb je ook!

Ik kan mij gewoon bijna niet voorstellen dat er een serie is die beter is dan TOG...
Maar ik moet nog beginnen met ACOTAR (staat op de planning na The witcher serie)... dus wellicht kom ik daar op terug.


Laat maar weten tegen die tijd, ben benieuwd naar je verdict :))
Ik vond de epic fantasy neiging van TOG zo tof, dat was bij ACOTAR toch minder / anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:58 



 
Profiel   

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe je TOG gaat vinden tov ACOTAR. Vind ze beide echt heerlijk, maar ben het precies met Leo eens qua voorkeur voor TOG en waarom.

Ik lees vaak dat de serie die je als eerste leest van de twee je favoriet wordt. Bij mij is het alleen andersom :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:02 



 
Profiel   

Ik las eerst deel 1 van ACOTAR en daar was ik een beetje meh over. :') Ik snapte de hype niet (met boek 2 wel). Dus ben toen in TOG begonnen en vond die meteen heerlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:21 



 
Profiel   

Grappig, ik ben na boek 2 van TOG gestopt terwijl ik ACOTAR meerdere keren herlezen heb, helemaal ACOSF.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:24 



 
Profiel   

Dan heb je het beste van TOG ook nog niet gehad :))

Ik denk dat het echt heel persoonlijk is idd, en dat is het mooie van de verschillende series!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:27 



 
Profiel   

edit:

Ik kon uiteraard de Maas discussie niet skippen hahaha.
Ik sluit me bij Leo en lino aan. De ACOTAR boeken zijn verslavend en heerlijk, maar ToG is voor mij echt op veel vlakken beter maar dat is idd zo persoonlijk. Ik vind de epic fantasy 'feel' van ToG namelijk echt heel erg fijn, de multiple pov's geeft zoveel meer laagjes aan het verhaal en de overall ontwikkeling van alles is in ToG veel sterker uitgewerkt vind ik. Maar ACOTAR vond ik ook vanaf boek 1 echt fantastisch! Maar ToG... *zucht* <3 <3 <3

Ik las ToG als eerste, als in; de boeken die er uit waren tot dan toe. Ik vond de ToG serie vlak nadat boek 3 uitgekomen was en toen was ACOTAR er ook nog geeneens bv. Dus ik heb ACOTAR 1 gelezen toen hij uit kwam, vond die ook gelijk heerlijk. Maar waar ToG met elk boek alleen maar beter wordt voor mij, vond ik bij de ACOTAR boeken dat toch een beetje op en neer gaan qua schrijfwerk overall gezien.

Maar ToG maakt gewoon echt een gruwelijk goede ontwikkeling door naar mate je verder komt; ik kan er echt niet over uit hoe veel beter die serie wordt met elk boek haha. Boek 1/2 zijn echt maar het puntje van de ijsberg eigenlijk - en het moet toch aangehaald worden vind ik: boek 1 werd geschreven toen Maas 16 jaar oud was en ze nog een heel pak minder boeken - oftewel geen - geschreven had haha. Dat is ook sowieso qua schrijfwerk vind ik niet te vergelijken met later geschreven boeken e.d. Ik miste in de acotar boeken wel echt meer pov's ook- desondanks vond ik elk boek alsnog echt Super gaaf.

Maar juist de multiple pov e.d. wat Throne of Glass serie heeft vind ik persoonlijk gewoon echt meerwaarde en veel meer diepgang in de serie brengen, vanaf boek 3 bv sowieso. Maar dat is wederom weer heel persoonlijk. Boek 3 is nog steeds m'n favoriet, maar alles wat erna komt wordt ook gewoon alleen maar beter en beter als je het mij vraagt. Dat slotboek is echt een van mijn meest favoriete slotboeken ooit gelezen qua leeservaring _/-\o_

Maar goed, ik denk dat het geen verrassing is dat ik een verafgoding post aan Throne of Glass zou komen schrijven hier :')

Ik vind het wel grappig om te zien dat je wel vaak ziet dat lezers die ACOTAR eerst lezen en dan aan ToG beginnen, ToG idd minder vinden pakken. Het zijn dan ook wel gewoon heel verschillende soorten boeken qua opzet en ontwikkeling en schrijfwerk ook dus echt vergelijken kan ook eerlijk gezegd niet goed.

En hoe 'zwak' ToG 1/2 mag zijn... - al ben ik het daar zelf niet perse mee eens haha al zijn de latere boeken wel Veel beter -... elke keer als ik boek 1 oppak ben ik weer verloren en geniet ik met volle teugen <3 Maar met ACOTAR hetzelfde hoor. Wil binnenkort heel graag A Court of Silver Flames gaan herlezen. Die vond ik echt heerlijk ook.

--

taartjee
Super fijn dat de acotar boeken je Zo goed zijn bevallen! Hopelijk gaat Throne of Glass je tzt ook zo pakken vanaf het begin! Hele gave book haul heb je daar *\o/*

--

Bij lees post komt er maar telkens niet van. Ik wil overal nog op reageren, maar sorry :') -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:38 



 
Profiel   

Leo schreef
Dan heb je het beste van TOG ook nog niet gehad :))

Ik denk dat het echt heel persoonlijk is idd, en dat is het mooie van de verschillende series!

Zou kunnen maar de eerste twee boeken en characters pakten mij niet dus ik vind het wel prima dat ik de rest niet ben gaan lezen :D
En helemaal eens, heerlijk om zoveel keuzes te hebben wat betreft boeken lezen wat je leuk vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:12 



 
Profiel   

Goof schreef
Ik kan eindelijk ook beginnen in deze <3

[ [url=m/7Gh5zZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeej! En met poes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:45 



 
Profiel   

Wanneer uitgevers hele toffe eerste edities printen en je deze beauty voor €16 scoort bij bol *\o/*


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:54 



 
Profiel   

Ik kan vanop mijn telefoon ook niet bijhouden met reageren. Maar ben een vd weinigen die ToG niets vind en heb in boek 3 opgegeven. ACOTAR daar vloog ik doorheen, maar goed iedereen is anders (gelukkig)

Verder vind ik ebooks veel handiger dzn fysieke boeken en koop ik alleen nog wat ik echt mooi vind qua cover of goed genoeg om meermaals te herlezen.

Hier trouwens ook boekenpost, moest een bon opkopen en vind buiten boxsets waar ik nog veel voor moest opleggen niet direct iets, dus het is een kinderboek geworden en een boek dat ik tegenkwam in een ander verhaal en dus wel benieuwd naar ben.
[ img ]

Verder netthe running man van Stephen King uit en weet nog steeds niet of ik het nu goed of slecht vond. Trage world build en veel stof tot nadenken...
Nu begonnen aan At the edge of the universe. Denk dat Quebelle fan is van deze auteur zijn werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:00 



 
Profiel   

Wauw cursebreaker wat een tof boek!

Ik denk dat de keuze welk boek straks te lezen als ik Circe uit heb niet heel moeilijk gaat zijn. Ik wil meteen in Throne of Glass gaan duiken!

Ik zou niet weten of ik ebooks echt fijn vind, heb ooit een zomer wat via mn telefoon gelezen, maar tot nu toe vind ik een gewoon echt boek wel het fijnste. Echt het papier, het gevoel van een boek! Maar kan me heel goed voorstellen hoe handig een ereader is, geen gesjouw met zware boeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:04 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Wanneer uitgevers hele toffe eerste edities printen en je deze beauty voor €16 scoort bij bol *\o/*


[ [url=m/Nmlsl9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo leuk hoe jullie dit boek gingen kopen nadat ik de foto’s bij de boekenwinkel liet zien :))

Ik heb hetzelfde als jij Jooke met TOG. Leuke aankopen heb je gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:12 



 
Profiel   

Ach ja de ToG vs ACOTAR "discussie" is een steeds terugkerend fenomeen dat ongeveer (half)jaarlijks terugkeert _O-

Dat kinderboekje is 2x niks maar oh zo grappig. Volgens mij is dit soort woordspelen EN rijmen in het nederlands haast niet mogelijk. Het filmpje vd schotse granny die het voorleest is ook hilarisch.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 368 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen