Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 26 [ 627 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

House Of The Dragon

 
Profiel   

Ik kijk ook! En ben blij te lezen dat het slechte beeld tijdens de donkere scenes niet aan mijn gloednieuwe tv ligt := :')

Spoiler:
Vlogen nou alle draken mee met de boot met Alicent en Vicerys? Of hadden ze al meer draken dan de nu geclaimde draak? Soms is het wel even puzzelen wat er gebeurt en welke impact dat heeft.


Wij kijken trouw elke week, maar ik mis wel de intensiteit die GOT had. HotD vind ik wat vlak, het raakt allemaal nét niet. Terwijl er toch echt wel akelige dingen gebeuren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 09:45 



 
Profiel   

Spoiler:
En dan zeggen ze dat de jeugd van tegenwoordig gewelddadig is. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 09:49 



 
Profiel   

Berdien schreef
Ik kijk ook! En ben blij te lezen dat het slechte beeld tijdens de donkere scenes niet aan mijn gloednieuwe tv ligt := :')

Spoiler:
Vlogen nou alle draken mee met de boot met Alicent en Vicerys? Of hadden ze al meer draken dan de nu geclaimde draak? Soms is het wel even puzzelen wat er gebeurt en welke impact dat heeft.


Wij kijken trouw elke week, maar ik mis wel de intensiteit die GOT had. HotD vind ik wat vlak, het raakt allemaal nét niet. Terwijl er toch echt wel akelige dingen gebeuren.


Volgens mij niet allemaal, want Aegon had er toch ook al een? En zou Viserys er niet ook nog steeds een hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 10:10 



 
Profiel   

Aegon heeft Sunfyre en zijn zus Helaena heeft Dreamfyre. Nu Aemond Vhagar heeft geclaimd zijn er dus 3 draken die mee vliegen naar Kingslanding. Viserys heeft na Balerion geen draak meer geclaimd.
Hier nog een link met de familiebomen, draken informatie en kaart van de wereld: https://www.hbo.com/house-of-the-dragon/official-guide
Hierin lees je bijvoorbeeld dat Helaena Dreamfyre wel heeft geclaimd, maar er zelden op vliegt.

En ik baalde wel flink van die donkere scènes, vooral op het strand. Ik heb wat behind the scenes foto’s gezien en het klopt dat het gewoon overdag is gefilmd en daarna een nacht filter overheen is gegaan. Waarom ze die zo donker maken blijft voor mij een raadsel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 11:33 



 
Profiel   

Wat altijd nog beter is dan de nacht scene van GoT, die daadwerkelijk snachts gefilmd was.
Dit was nog te zien, die scene in GoT was er echt totaal niks te zien :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 11:36 



 
Profiel   

Aahh helder, dank voor de toelichting!

Wat een bizarre keuze voor zo'n enorme productie, om overdag te filmen en er dan zo'n beroerde filter overheen te gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 11:42 



 
Profiel   

maria500 schreef
Berdien schreef
Ik kijk ook! En ben blij te lezen dat het slechte beeld tijdens de donkere scenes niet aan mijn gloednieuwe tv ligt := :')

Spoiler:
Vlogen nou alle draken mee met de boot met Alicent en Vicerys? Of hadden ze al meer draken dan de nu geclaimde draak? Soms is het wel even puzzelen wat er gebeurt en welke impact dat heeft.


Wij kijken trouw elke week, maar ik mis wel de intensiteit die GOT had. HotD vind ik wat vlak, het raakt allemaal nét niet. Terwijl er toch echt wel akelige dingen gebeuren.


Volgens mij niet allemaal, want Aegon had er toch ook al een? En zou Viserys er niet ook nog steeds een hebben?


Viserys heeft geen draak meer :n
Viserys is de laatste die Balerion gereden heeft en Balerion hebben wij in aflevering 1 gezien... Als skelet :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 11:47 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
xDenies schreef
Spoiler:
Ik geniet nog steeds van de serie hoor maar het is wel jammer haha. De gesprekken waren nu ook wel wat matiger.
Hoe zit dat met Vhagar en Aegon? Vond het zo bijzonder hoe snel dit ging...



Spoiler:
Dat was niet Aegon maar Aemond. Hij heeft Vhagar geclaimd. Ze luistert nu naar hem. Dat gaat blijkbaar nogal makkelijk.
En inderdaad wat een slecht gefilmde scènes in het donker zeg. Ik zag bijna niks. Dat was in dat bordeel toen ook al maar nu nog erger. Ik heb ook aan de helderheidsinstellingen zitten rommelen maar daar ligt het niet aan. Waren gewoon super donkere scènes. Jammer. Maar Rhaenyra en Daemon hebben seks gehad in een scheepswrak en Aemond ging naar Vhagar en heeft haar geclaimd.


Sorry, haal namen door elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 15:22 



 
Profiel   

Letten we nog wel even op de spoilers? Vanaf morgen kunnen we weer vrijuit praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 15:23 



 
Profiel   

Ohh sorry, totaal vergeten! Kan het helaas niet meer aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 16:50 



 
Profiel   

PowerOfZoef schreef
Ohh sorry, totaal vergeten! Kan het helaas niet meer aanpassen.


Anders even temmen? Dan kan een modje t aanpassen just to be sure :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 17:26 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Ik heb begrepen dat boekspoiler:

Spoiler:
Rhaenyra in het boek ook haar spark verliest na zware zwangerschappen en de stress rondom haar troonopvolging en het gedoe met Alicent, ik denk/hoop dat we daar in de loop van de serie wel meer info over krijgen.



Hmm, daar zou het dan aan kunnen liggen. Maar voor iemand die het boek niet gelezen heeft, is het wel een hele verandering hoor..


Blacky94 schreef
Texas02 schreef
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van deze aflevering moet vinden. Er zaten wel een paar spannende stukken in, maar de eerste paar afleveringen vond ik wel spannender hoor.. En ik vind de actrice die Rhaenyra speelt nog steeds niet zo. De jonge Rhaenyra was heel enthousiast en levendig/sprankelend. Deze lijkt wel altijd moe en verveeld.. Maar dat kan aan mij liggen..

(Stille meelezer meldt zich :') )
Imo ligt dat niet aan jou. Je zou eigenlijk de actrice eens moeten Googlen. Dit klinkt misschien gemener dan ik het bedoel, maar toen ik voor het eerst foto's zag hoe ze er in het dagelijks leven uitziet had ik dr bijna niet herkend :o maar ook daarop vind ik haar al snel boos/verveeld overkomen. Misschien gewoon een resting bitchface en ze kan er vast niet veel aan doen, maar ik merk inderdaad ook wel dat ik (o.a. daardoor) wat moeite heb met de switch van actrices. Vorige aflevering wel meer dan deze, maar vond deze aflevering sowieso interessanter. Er gebeurde voor mijn gevoel wat meer en zat wat meer actie in de tent. Heb wel de trailer voor volgende week al bekeken, dat lijkt me ook wel weer een interessante aflevering worden.


Ik had trouwens ook al lopen klooien met m'n beeldinstellingen want vond het inderdaad ook erg donker :') . Alsof ze er een grijs filter overheen gegooid hadden ofzo.


Ik heb de actrice net ook even opgezocht op Google, en ik had haar ook bijna niet herkend. Maar inderdaad, daar lijkt ze ook best boos / verveeld.

De donkere scenes had ik dan weer geen problemen mee, bij Game of Thrones ook nooit trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 19:57 



 
Profiel   

Dus tot zover.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 12:28 



 
Profiel   

Jace, Luke en Joffrey. Dat zijn de namen waar Rhaenyra's kinderen mee rondlopen?

Kinderen die door zouden moeten gaan als Targaryen/Velaryon.

Toch een groter irritatiepunt dan ik dacht :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 18:08 



 
Profiel   

Het zijn afkortingen, alleen Joffrey heeft geen Valeriaanse naam :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 18:09 



 
Profiel   

M_D_H schreef
Het zijn afkortingen, alleen Joffrey heeft geen Valeriaanse naam :)

Ooohhhh, ik was gewoon weer eens veel te snel met oordelen :') en geïrriteerd. Ik snap 'm!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 18:18 



 
Profiel   

Ze heten voluit Jacaerys en Lucerys (en Joffrey) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 18:27 



 
Profiel   

En Joffrey leek mij nav de geliefde die vermoord is op hun bruiloft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 19:27 



 
Profiel   

DRAGON COMMANDS IN HIGH VALYRIAN

* Dracarys = Dragonfire
* Dohaerās = Serve
* Lykirī = Be calm
* Umbās = Wait
* Rȳbās = Focus
* Māzīs = Come
* Naejot = Forward
* Sōvēs = Fly

* Zaldrīzes rȳbus, lo mērī udrirzi Valyrio eglio ȳdrassua = A dragon only listens if you speak in High Valyrian.

Cred: Paula Baldassarri


Dit vind ik een leuke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 15:08 



 
Profiel   

Ik volg een "cursus high valyrian " op duolingo. Ik kan niet wachten tot ik bij de beledigingen ben.
Maar ik kan een aardig woordje lezen nu en verstaan. Spreken is nog een dingetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 17:16 



 
Profiel   

miss_lizje schreef
Ik volg een "cursus high valyrian " op duolingo. Ik kan niet wachten tot ik bij de beledigingen ben.
Maar ik kan een aardig woordje lezen nu en verstaan. Spreken is nog een dingetje


Ooh wat gaaf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 17:48 



 
Profiel   

Wel gaaf als je die taal kan begrijpen en spreken. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 17:56 



 
Profiel   

miss_lizje schreef
Ik volg een "cursus high valyrian " op duolingo. Ik kan niet wachten tot ik bij de beledigingen ben.
Maar ik kan een aardig woordje lezen nu en verstaan. Spreken is nog een dingetje

Ik wist niet eens dat dat kon :oo _O_!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 18:03 



 
Profiel   

Nou precies, dat dacht ik ook San! Maar is het nu een echte taal of echt ontworpen voor de serie? Neem aan dat laatste maar is het een verbastering van iets?
Sorry als t een stomme vraag is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 18:40 



 
Profiel   

Het is een verzonnen taal, het komt voor in de boeken, maar is voor GoT en HotD gecreëerd door een linguist.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 18:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 26 [ 627 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen