Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Steam Deck Ervaringen?

 
Profiel   

Ohh gelukkig. Ik vreesde wat voor schade door die condensatie haha

Ik probeerde te vinden hoe warm die was, maar kon dat niet vinden.

Hebben jullie stap voor stap hoe ik daar kom? :o?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:17 



 
Profiel   

Nientsje schreef
Ohh gelukkig. Ik vreesde wat voor schade door die condensatie haha

Ik probeerde te vinden hoe warm die was, maar kon dat niet vinden.

Hebben jullie stap voor stap hoe ik daar kom? :o?


Heb je de performance overlay wel al gevonden? Want je moet die wel minimaal op 3 of 4 zetten om de temperatuur te kunnen zien, anders staat die er niet tussen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:07 



 
Profiel   

Theseus schreef
Nientsje schreef
Ohh gelukkig. Ik vreesde wat voor schade door die condensatie haha

Ik probeerde te vinden hoe warm die was, maar kon dat niet vinden.

Hebben jullie stap voor stap hoe ik daar kom? :o?


Heb je de performance overlay wel al gevonden? Want je moet die wel minimaal op 3 of 4 zetten om de temperatuur te kunnen zien, anders staat die er niet tussen



Dewatte? Haha nee denk het niet. Heb de fps wel naar 30 gedaan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:22 



 
Profiel   

https://www.tomsguide.com/how-to/how-to ... steam-deck

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:25 



 
Profiel   

Zijn hier ook mensen die (lang) enkel op pc gespeeld hebben en nu met een deck? Hoelang duurde het voor je aan de controls gewend was? :')

En iemand die het herkend om weer bewegingsziek te worden? Ondanks hetzelfde spel? Ik weet niet of het de deck is of gewoon doordat ik mijn week niet heb maar heb het precies lastig als ik even speel. Door kleiner scherm/andere houding? Hoop dat het toeval is, zou wel balen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 21:58 



 
Profiel   

Rohesia schreef
Zijn hier ook mensen die (lang) enkel op pc gespeeld hebben en nu met een deck? Hoelang duurde het voor je aan de controls gewend was? :')

En iemand die het herkend om weer bewegingsziek te worden? Ondanks hetzelfde spel? Ik weet niet of het de deck is of gewoon doordat ik mijn week niet heb maar heb het precies lastig als ik even speel. Door kleiner scherm/andere houding? Hoop dat het toeval is, zou wel balen zijn.



Ja ik.

Controls waren voor mij alleen de touchpads waar ik aan moest wennen.
De rest is vrij natuurlijk zeg maar.

Verder heb ik carpaal tunnel (had ik al), daar had ik in het begin wel last van na een uur of twee.
Maar ik denk dat je lichaam er op de een of andere manier toch aan went? Ik heb er eigenlijk met gamen geen last meer van.
Ik zorg wel dat de deck altijd ondersteund word door een kussen of iets anders.

Bewegingsziek kan ook te maken hebben met fov (field of view) en motion blur, dat zijn setting in een spel die je kunt veranderen.
Ben zelf vrij snel wagenziek, het enige spel wat ik echt niet kan spelen is portal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 08:43 



 
Profiel   

Dank je, het zal inderdaad een kwestie van wennen en proberen zijn, op beide gebieden. Voor nu vind ik het vooral nog best veel knoppen voor mijn kleine handen/vingers, ondanks dat het ding wel heel fijn in de hand ligt heb ik toch het idee net niet overal goed bij te kunnen. Maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn, en zal ook wel goed komen.

Is het zo dat je per plaats waar je speelt andere settings nodig kan hebben om niet ziek te worden? Ik heb bv. een spel wat intussen goed gaat op de laptop (in het begin kon ik dat echt niet spelen, kon er zelfs geen youtube-video van kijken := ) maar heb dit een tijd terug eens op mijn tv geprobeerd (via steam link) en toen had ik er weer last van, terwijl mijn tv groter is dan mijn laptop + meer afstand. De deck is dan weer het omgekeerde: kleiner scherm en wat dichterbij. Dus misschien andere instellingen nodig? Moet er eens mee experimenteren :j

Zou beter even 1 spel kiezen en daar eens goed mee aan de gang gaan, maar daar ben ik dan weer enorm slecht in, nu ik het ding heb wil ik zoveel proberen en spelen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 09:42 



 
Profiel   

PascalB schreef


Ik ben heel blond want ik kan dat zien maar ik zie geen temperatuur :+

Edit; oh wacht. CPU 36° is dat het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 10:39 



 
Profiel   

Je zou het denken hé :P
Bovenaan staan inderdaad de temperaturen van zowel de GPU als CPU ;)


Heeft iemand hier verstand van SD-kaarten?
Ik zit te twijfelen tussen een Samsung Pro plus of een Evo plus. Als ik op Tweakers kijk dan zit er een klein verschil in de lees/schrijfsnelheid (Pro 160/120 en Evo 130/130) maar wel op bol zo'n dikke 15 euro prijsverschil (met de Evo goedkoper). Verder zijn ze in mijn ogen identiek. Heb het idee dat je dat verschil in snelheden niet zo echt gaat merken? Wil er dan 2 van 512 GB kopen, samen met de 512 GB van de Deck hoop ik dan een tijdje toe te komen, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:03 



 
Profiel   

Oeh daar ben ik ook benieuwd naar

Speel nu RedDead2 :D

Temp is nu 63° vanaf welke temp moet ik hem even rust gunnen? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:08 



 
Profiel   

Hoe werkt RDR2 voor je? Met de controls enzo? Want er zit zoveel in dat spel .. wijst het zich een beetje uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:11 



 
Profiel   

Rohesia schreef
Hoe werkt RDR2 voor je? Met de controls enzo? Want er zit zoveel in dat spel .. wijst het zich een beetje uit?


Still struggling haha sommige controles heten anders in het spel en dan zit ik echt te zoeken. T zal moeten wennen maar eerst moet ik alles leren kennen :=

Alleen geen flauw idee hoe ik mijn voortgang kan opslaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:31 



 
Profiel   

Ik ben RD2 gewend van de ps4. Speelt echt prima met controller. Het is dus maar net wat je gewend bent denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:45 



 
Profiel   

Nientsje schreef
Oeh daar ben ik ook benieuwd naar

Speel nu RedDead2 :D

Temp is nu 63° vanaf welke temp moet ik hem even rust gunnen? :=



Niet, GPU kan normaal wel de hogere temperaturen hebben.
Zowel GPU als CPU (APUin de steamdeck, cpu en gpu zitten ineen) gaan thermal throttling doen als ze te warm worden. Ze schroeven dan zelf de (clock) snelheid terug tot ze weer in een veilige werk temperatuur komen.
Enige punt van belang is inlaat rooster op achterkant niet te bedekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:58 



 
Profiel   

PascalB schreef
Nientsje schreef
Oeh daar ben ik ook benieuwd naar

Speel nu RedDead2 :D

Temp is nu 63° vanaf welke temp moet ik hem even rust gunnen? :=



Niet, GPU kan normaal wel de hogere temperaturen hebben.
Zowel GPU als CPU (APUin de steamdeck, cpu en gpu zitten ineen) gaan thermal throttling doen als ze te warm worden. Ze schroeven dan zelf de (clock) snelheid terug tot ze weer in een veilige werk temperatuur komen.
Enige punt van belang is inlaat rooster op achterkant niet te bedekken.



Ahh okee! Thanks!

Tot nu toe heel blij met de Deck :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 12:24 



 
Profiel   

Nog even gespeeld maar lig nu weer ziek op de bank te bekomen %) Heb wat met de settings gespeeld maar weet nog niet goed of het helpt, als het éénmaal in gang gezet is helpt niks meer echt. Straks eens een ander spel proberen, als ik het daar niet heb moet ik de deck maar gebruiken voor niet-first-person spellen...

Zag ook toevallig dat je de decks weer moet reserveren, net op tijd besteld..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 15:16 



 
Profiel   

Heh balen dat je, je zo beroerd voelt na het spelen :(:)

Jeetje ik zie het inderdaad. Dan ben ik ook extra blij dat ik niet gewacht heb. Ben heerlijk aan het spelen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 15:36 



 
Profiel   

Ja, het geeft wel wat twijfel moet ik zeggen maar zal wel goed komen. Denk dat het misschien ook eerder houding is dan de games op zich, mijn nek en schouders zijn momenteel zo al een ramp en je zit toch anders met zo'n deck dan met je laptop voor je. En van die nek/spierpijn word ik ook zo'n soort misselijk. Dus maar even wat zoeken en proberen.

Fijn wel dat het zoveel plezier ermee hebt :D
Ben ook wel blij dat ik op de valreep heb kunnen kopen moet ik zeggen, zo'n wachttijd ben ik niet voor gemaakt, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 15:49 



 
Profiel   

Rohesia schreef
Nog even gespeeld maar lig nu weer ziek op de bank te bekomen %) Heb wat met de settings gespeeld maar weet nog niet goed of het helpt, als het éénmaal in gang gezet is helpt niks meer echt. Straks eens een ander spel proberen, als ik het daar niet heb moet ik de deck maar gebruiken voor niet-first-person spellen...

Zag ook toevallig dat je de decks weer moet reserveren, net op tijd besteld..



Heb je refresh rate omlaag gezet ?
Kan zijn dat je ook gevoelig bent voor een lagere gefresh, beeld iets minder rustig voor sommige mensen aan de ogen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 16:08 



 
Profiel   

Neen, heb aan de instellingen nog niks verandert omdat ik eerst wilde zien of ik ergens tegen problemen op zou lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 16:15 



 
Profiel   

Heb nog wat geprobeerd met hetzelfde spel en dus wat andere instellingen (fov en "muisgevoeligheid" doet vaak ook veel) en een andere houding (liggend en dus nekondersteuning) en het leek goed te gaan, totdat het donker werd en ik verdwaalde en dus heel erg aan het zoeken was op een klein schermpje. Kreeg toch ook weer pijn in de nek, ik bouw spanning op als het moeilijk wordt, denk dat de deck het dan allemaal wat uitvergroot omdat ik het nog niet gewend ben. Ben ook moe dus dan hebben de ogen het ook al moeilijker. Ga voorlopig even het spel op makkelijk spelen in regios die ik goed ken en dan kijken of het betert met de tijd. Zal wel, op de laptop was het net hetzelfde in het begin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 17:17 



 
Profiel   

Rohesia schreef
Heb nog wat geprobeerd met hetzelfde spel en dus wat andere instellingen (fov en "muisgevoeligheid" doet vaak ook veel) en een andere houding (liggend en dus nekondersteuning) en het leek goed te gaan, totdat het donker werd en ik verdwaalde en dus heel erg aan het zoeken was op een klein schermpje. Kreeg toch ook weer pijn in de nek, ik bouw spanning op als het moeilijk wordt, denk dat de deck het dan allemaal wat uitvergroot omdat ik het nog niet gewend ben. Ben ook moe dus dan hebben de ogen het ook al moeilijker. Ga voorlopig even het spel op makkelijk spelen in regios die ik goed ken en dan kijken of het betert met de tijd. Zal wel, op de laptop was het net hetzelfde in het begin.


Das wel vervelend!

Ik moet nog erg aan het spel en de knoppen wennen haha. Apparaat en spel zijn beide nieuw voor mij.

Werd net opgegeten door een beer :+

Welk spel was jij dan aan het spelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 17:56 



 
Profiel   

The Long Dark heb ik erop staan, zo'n beetje mijn lievelingsspel, als ik niet ziek word :)) Keek er wel naar uit, lekker op de bank onder een dekentje genieten van de sneeuw en vechten tegen het slechte weer en de kou. Maar zal nog wel komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 18:18 



 
Profiel   

Ik hoop het voor je :(:)

Ik heb de hele middag gespeeld. Nu ligtie aan de lader voor morgen.

Vanavond maar een filmpje kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 18:25 



 
Profiel   

Heb de deck op nachtmodus gezet, dat lijkt ook wel iets te helpen, wat zachtere kleuren. Heb mijn mobiel ed ook op donkere stand staan, vandaar. Maar moet toch wat trainen in 1st person denk ik want met een ander spel (Crash Bandicoot) ging het gewoon wel goed.

Heb dan toch de stap gezet om ARK te installeren (enkel 1 map voor wat ruimtebesparing) en een klein beetje geprobeerd, lijkt wel goed te gaan en ook best speelbaar te zijn. Moet alleen even zien om mijn instellingen die ik in de files verandert heb ook op de deck te krijgen want ik kan niet meer zonder spelen :)) Maar ga er vanuit dat dat in desktop-mode wel kan dus morgen eens wat mee aan de gang gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 22:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen