Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 142 [ 3527 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 142  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13

 
Profiel   

Urbanus schreef
Ben ik ook heel benieuwd naar!

Ik heb 't Hooge nest' uit. LWDaisy, ook echt een boek voor jou.

Ik heb het in 1 ruk uitgelezen, het eerste deel speelt zich hier vlakbij af. Het is heel goed geschreven, zoveel details maar paasei, m'n hart heeft even pauze nodig nu.


Ja, die ook! Lees ook Brieven aan 't Hooge Nest, dat geeft het echt nog extra diepgang.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 14:36 



 
Profiel   

Ja! Ga ik gauw bestellen! Wij (mijn moeder, haar zussen en ik) kwamen na het overlijden van mijn oma erachter dat een heel deel van onze familie geen familie is, maar mijn overgrootvader heeft bij die familie ondergedoken gezeten nadat hij uit een kamp is ontsnapt. Daar zit zoveel verhaal en geschiedenis, machtig interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 15:26 



 
Profiel   

Oh dan is het helemaal 'dichtbij', als je familie hebt die in een kamp heeft gezeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 16:40 



 
Profiel   

Suliko schreef
Desireeeee met deze boeken bedoel je denk ik memoirs als the glass castle en educated? Nee, die voelen zeker niet als taaie stof! Eerder als een spannend verhaal, al klinkt dat niet helemaal als de juiste verwoording omdat het om mensen hun verhaal gaat. Het zijn ergens shockerende verhalen, maar ook hele bijzondere verhalen, omdat het laat zien hoe dicht menselijke fragiliteit en veerkracht bij elkaar liggen. Hoe persoonlijkheid doorslaggevend kan zijn in het ervaren van trauma. Beide las ik met een ruk uit en de schrijvers zijn ook gewoon heel erg goed. Het leest niet als fragmenten (wat ik bij I'm glad my mom died meer had, al heb ik die ook in één ruk uitgelezen), maar echt als een verhaal waar je aan verslingerd raakt. Kan het zeker aanraden en ben heel benieuwd hoe het je dan bevalt. :D
En zeker mag je me over een paar weken een berichtje doen voor je survey!

Yes dat klopt inderdaad! Wat fijn dat je het zo hebt toegelicht. Dan ga ik dat binnenkort zeker een keer proberen :j

Wat is de Woman booker price? Ik heb het ook gegoogled maar weet niet of ik goed zit, maar ben wel benieuwd. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 17:00 



 
Profiel   

Even een kleine update van mijn CC set van Illumicrate, mail terug gehad dat ze boek 1 wel gaan vervangen, maar boek 2 niet, terwijl boek 2 in mijn ogen echt wel degelijk een ergere beschadiging heeft dan boek 1. Heb terug gemaild met de vraag of ze dat willen uitleggen waarom en extra fotos van de binnen rug. Er zijn om en nabij 60 paginas niet vastgelijmd aan die flexibele rug en ik durf dat boek dus echt niet te lezen omdat ik enorm bang ben dat de paginas los komen en eruit gaan vallen...

Beetje teleurstellend. Maar zeg nou zelf, dit kan toch echt niet?
[ img ]


Ik ben wel lekker aan het lezen in HOEAB en geniet echt van ieder moment <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 21:28 



 
Profiel   

Wow serieus? Wat intens zonde, het is ook nog eens een dure set... :\ heel slecht van IC.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 21:31 



 
Profiel   

Leo schreef
Wow serieus? Wat intens zonde, het is ook nog eens een dure set... : heel slecht van IC.


Helaas dus wel, ik heb deze foto en nog een andere terug gemaild met uitleg. Ook gevraagd of zij kunnen uitleggen waarom boek 1 wel vervangen wordt en boek 2 niet. Ik hoop echt dat ze alsnog boek 2 ook gaan opsturen, want zo ga ik dat boek niet kunnen lezen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 21:41 



 
Profiel   

Jeetje, dat vind ik wel heel erg slecht zeg. Zeker voor zo'n flinke smak geld mag het wel gewoon fatsoenlijke kwaliteit zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:38 



 
Profiel   

Ai dat ziet er niet al the best uit! Voor dat geld mag je verwachten dat ie heel veel keren gelezen moet worden voordat ie uit elkaar valt.

Vanochtend The Siren of Sussex van Mimi Matthews uitgelezen. Leuk boek! Voor degene die houden van regency/victorian romance is ´ie een aanrader. :j Gisteren in Maastrich nog Now She is Witch van Kirsty Logan en The Road Trip van Beth O´Leary gekocht. Keuze was niet reuze moet ik zeggen, en ontzettend druk.

Heb ook de boekenweek cadeau mogen ontvangen bij een bestelling van een ander boek dat ik deze week heb gekocht, namelijk; Easy Peasy Puppy Opvoeding. <3 Over 4 weken halen we onze puppy baby op. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:42 



 
Profiel   

Ooo, wat bijzonder Urbans, en idd: ontzettend interessant!

Wat zonde van dat boek, en rare gedachte van ze. Ben benieuwd of je nog een andere reactie krijgt nadat ze je mail met foto's zien.

Leuk Niniane, welk ras?

Ik ben helemaal in m'n sas, ben ein-de-lijk begonnen in De winnaars. Hij begon alweer erg sterk <3. Nog zo'n 700 pagina's en kleine letters genot, ik ben zoooo benieuwd!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:24 



 
Profiel   

Taartje als ze er echt helemaal niks mee gaan doen stuur mij dan een pb. Mag je hem naar mij opsturen en dan ga ik kijken of ik hem kan repareren/steviger maken voor je. Kosteloos. Dit is zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:28 



 
Profiel   

Wauw wat een lief aanbod Shettepret!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:54 



 
Profiel   

Wat lief, Shettepret! Het is idd zonde, en daar betaal je dan grof geld voor...

Geniet er van Yv!

Ik heb inmiddels Ship of Magic uit en 4 sterren gegeven. Traag, maar toch meeslepend en beeldend genoeg geschreven om toch wel helemaal in het verhaal te kunnen duiken. Ben benieuwd naar de rest!

Ook las ik gister Gemina uit, maar ik ben er nog niet uit wat ik die voor rating ga geven. Ik vond hem heel erg YA (teenagers save the world against all odds). Maar het doet zich ook niet als iets anders voor, dus het is oneerlijk om hem daar op af te rekenen. Ik vond het geen slecht boek, maar ook niet zo tof als Illuminae. Ik ga denk ik wel direct verder in Obsidio, maar de nieuwe shiny (letterlijk) boeken roepen ook wel... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:04 



 
Profiel   

Shettepret schreef
Taartje als ze er echt helemaal niks mee gaan doen stuur mij dan een pb. Mag je hem naar mij opsturen en dan ga ik kijken of ik hem kan repareren/steviger maken voor je. Kosteloos. Dit is zonde!



Oh dat zou echt super zijn! Dankjewel voor je aanbod <3
Ik wacht het mailtje even af (ik geeft het 10 werkdagen vanaf versturen van de mail) en mochten ze dan nog steeds niet hebben gereageerd zal ik je een pb sturen!


__
Kleine lees update, ik heb met mezelf de afspraak dat ik dit jaar het grootste deel van mijn huidige, al gekochte boeken tbr moet gaan wegwerken en heb na The Book Eaters gekozen voor Pandora's Jar van Natalie Haynes. Ik had A Thousand Ships al gelezen van haar en heb daar zo van genoten! Dus besloten om die te gaan luisteren. Gisteren besloten en nu al op zon 60% zit. Het is nonfictie, wat ik eerst niet door had, maar het is zo verschrikkelijk interessant. Ze heeft haar eigen boek ook ingesproken, dus super leuk om haar te horen vertellen ook op de manier zoals het bedoeld is.
Het boek gaat over vrouwen die in de mythen een belangrijke rol hadden, maar soms nogal werden vergeten. Ze vergelijkt dit met andere mythen, mannen die hetzelfde meemaken, maar er 10 keer beter vanaf komen dan de vrouwen, die het vaak met de dood moeten bekopen. Maar ook vergelijkt ze de mythen en de verhalen met hedendaagse media zoals films en series wat het ook super interessant maakt.

Mocht je dus interesse hebben in dit soort boeken, hele dikke tip. Is niet extreem dik en leest echt fantastisch weg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:12 



 
Profiel   

Geen probleem hoor!! Ik hoor het wel! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:33 



 
Profiel   

Wat lief van jou! Ik vind het echt idioot dat ze, voor zoveel geld, een boek in die staat opsturen.

Ik baal, er is een leuke boekenbox in Engeland met horrorboeken, maar (te) duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:07 



 
Profiel   

Ik vind dat echt niet kunnen. Zo zou ik mijn boeken echt niet durven afleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:21 



 
Profiel   

Nee echt schandalig. De boeken dienen gewoon gecontroleerd te worden voor verzending. Wat een lief aanbod van je Shettepret!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:41 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Ben ik ook heel benieuwd naar!

Ik heb 't Hooge nest' uit. LWDaisy, ook echt een boek voor jou.

Ik heb het in 1 ruk uitgelezen, het eerste deel speelt zich hier vlakbij af. Het is heel goed geschreven, zoveel details maar paasei, m'n hart heeft even pauze nodig nu.


Ah echt een goed boek he!!
Ik hou van al die details haha, het zal je niet verwonderen dat ik een King-fan ben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:47 



 
Profiel   

Ja, heb je het vervolg ook gelezen? Ben er bijna doorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:32 



 
Profiel   

Ohh dat is echt niet netjes zeg taartjee. Als je er zoveel voor betaald mag je op zijn minst verwachten dat de boeken heel aankomen toch -O-
Heel lief aanbod Shettepret <3

Ik heb afgelopen weekend mijn laatste Green Rider, Winterlight, uitgelezen. Zoveel cliffhangers en dan is er geen volgend boek -O-
Er komt wel eind dit jaar een novella uit als het goed is, maar dat is geen vervolg, meer een prequel geloof ik.

Ondertussen ben ik begonnen in Under the Whispering Door van TJ Klune. Moet er nog een beetje inkomen, maar ben ook nog niet helemaal bijgekomen van Winterlight :')

Vanavond komt iig een speciale editie van de Harry Potter boeken binnen <3 en woensdag als het goed is Weyward :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:48 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Ja, heb je het vervolg ook gelezen? Ben er bijna doorheen.


Whaaaat vervolg?! :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:17 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Ja, die ook! Lees ook Brieven aan 't Hooge Nest, dat geeft het echt nog extra diepgang.


Ja, deze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:13 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Tiggs schreef
Ja, die ook! Lees ook Brieven aan 't Hooge Nest, dat geeft het echt nog extra diepgang.


Ja, deze!


Oh, die zit blijkbaar in mijn abo! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:43 



 
Profiel   

Ben nu over de helft van The Book of Form and Emptiness van Ruth Ozekie. Moest er eerst even in komen, het begin is vrij absurd en het is het boek zelf dat het verhaal verteld in gesprek met hoofdpersonage Benny die stemmen hoort van dingen en in zichzelf. Die set-up moest ik ook even aan wennen. Maar nu kan ik niet meer stoppen. :')
Het boek is raar, maar ook prachtig en grappig. Het zet je aan het denken over alle spullen die er zijn en door mensen gemaakt, onze drang naar spullen willen hebben en hoe we leegtes proberen te vullen. Hoe ieder mens leegte ervaart en hiermee om probeert te gaan. Hoe sommige mensen aan de rand van de maatschappij leven en een ander ‘normaal’ hanteren, wat weer de vraag geeft wat normaal eigenlijk is. En uiteindelijk gaat het om een jongetje en een moeder die rouwen en zoekende zijn.
Zeker een aanrader! Ondanks dat het ook wel een chaotisch verhaal is en je je soms afvraagt waar het nou eigenlijk allemaal over gaat. _O-

Helaas hijgen de deadlines van de een na laatste periode periode in mijn nek. Wat betekend weinig contacturen op de uni = veel vrije tijd = erg gevaarlijk voor mijn hoofd die graag afleiding zoekt van stress ervaren door boeken te lezen, planten verpotten en kleren uit te zoeken, waarbij ik mezelf kan wijsmaken dat het nuttige en waardevolle tijdsbesteding is terwijl ik eigenlijk moet studeren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 142 [ 3527 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 142  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen