Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Naar de club

 
Profiel   

Beste mensen,

Ik loop altijd uit de pas met mijn leeftijd. Daardoor heb ik de laatste jaren de clubmuziek een beetje ontdekt. Dance met een artistiek randje. En aan plaatsen waar je kunt dansen is in Utrecht, waar ik in de buurt woon, geen gebrek.

Klein probleempje: deurbeleid. Veel clubs laten alleen binnen wie ze binnen willen laten. Je kunt dansen in de EKKO en de Helling, dat is geen punt. Maar in club-clubs is dat wel een punt. Ik ben geen heel cool type, man en bepaald geen twintig meer. Dan ben ik al gauw bang dat ze nee zeggen. En als je me kent, weet je dat zulke dingen sowieso al een megadrempel hebben. Dan is de kans om afgewezen te worden aan de deur net een drempeltje te hoog.
Anderzijds: ik wil zo graag! Want - de muziek. Op dit eigenste moment is er in BASIS, aan de Oudegracht, dit aan de gang. Zo vet, ik wil dat gewoon horen!

'Gewoon proberen en boeie als je er niet in mag' is net een brug te ver, zeker in mijn eentje. En ik heb ook geen vrienden met wie ik dit kan doen. Daarom wil ik de clubgangers onder jullie graag eens vragen hoe dat in zijn werk gaat. Hoe streng dat deurbeleid precies is, en waarom je dit wel of niet moet willen. Misschien een beetje een gekke vraag, maar ten overvloede: ik ken irl zo gauw geen mensen aan wie ik dit kan vragen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 00:30 



 
Profiel   

De Basis heeft volgens mij niet echt een zwaar deurbeleid. Bij WAS konden ze iig in het verleden wel moeilijk doen.

Maar als je dit een drempel vind, is het dan niet fijner en makkelijker om een keer naar een techno festival te gaan? Daar kom je met ticket sowieso altijd binnen. En met meerdere stages misschien ook wat meer te ontdekken qua muziek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 01:56 



 
Profiel   

Ik zou dan ook mss geticketeerde shows aanraden. Dan kom je zowieso binnen.
En gewoon altijd netjes gekleed gaan?

Enige reden dat ik weet dat ze mensen weigeren (in BE dan wel) is omdat ze een jogging dragen of bepaalde sneakers welke niet zijn toegelaten of al onder invloed zijn en dus een groter veiligheidsrisico met zich mee brengen.

Is er niet een forum waar je metgelijkgestemden in contact kan komen? Of misschien vind je hier iemand die mee wil..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:57 



 
Profiel   

Juist BASIS lijkt mij erg laagdrempelig, naar wat ik weet van horen zeggen. Zo profileren ze zichzelf ook, ze willen echt een 'safe space' voor iedereen bieden. Check ook de houserules op de website (vooral de laatste alinea). Als ik dat artikel over Ultrastation lees en die namen zie, dan denk ik ook: ja, zeker laagdrempelig :j

Maar ik snap dat het een stap is in vergelijking met een avondje EKKO of de Helling. Daarvoor koop je doorgaans ook een ticket en dan ben je er zeker van dat je binnenkomt. Ik sluit me aan bij Lioony, al zijn festivals misschien ook weer een stapje te ver omdat ze vaak wat grootser van opzet zijn.

[Edit] Ik zie op de website van BASIS dat zo'n avond als Ultrastation ook met ticketverkoop werkt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:02 



 
Profiel   

Basis kom je wel binnen hoor, niet in overhemd en nette schoenen komen. Weet wie er speelt. En doe geen verdachte dingen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:06 



 
Profiel   

BaileyMix schreef
Basis kom je wel binnen hoor, niet in overhemd en nette schoenen komen. Weet wie er speelt. En doe geen verdachte dingen :))


Oh niet?

Hier in BE vaak net wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:07 



 
Profiel   

In de houserules van BASIS staat alleen dit over kleding:

Citaat
No overly formal dress or football shirts.

Daar valt eenvoudig aan te voldoen, lijkt mij :))

Niet onder invloed binnenkomen lijkt mij een kwestie van fatsoen, maar wie ben ik :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:09 



 
Profiel   

BillyJ schreef
Oh niet?

Hier in BE vaak net wel?


Nee daar specifiek niet, is de vibe niet. Ook niet in je pyjama komen natuurlijk. Maar in gepaste rave outfit :)) Sommige avonden willen clubs ook specifiek de jasjedasje corpsballen niet binnen hebben omwille van de sfeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:11 



 
Profiel   

Ah kijk, dankjewel. Ervaringen van mensen die er weleens komen. Dat zijn dingen waar ik wat aan heb. Dat "geen al te formele kleren" had ik ook wel gelezen, maar ja, wat is "te formeel"? In pak? Of in overhemd? Ik loop van nature al vaak in overhemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 18:42 



 
Profiel   

Voor BASIS is een overhemd wel te formeel (en het lijkt me bloedjeheet om aan te hebben in een club :D ). Tenzij je een zeer causal overhemd hebt, bijv met kortere mouw en een clubprint erop. Maar een overhemd wat je ook zakelijk formeel zou dragen kan je beter thuislaten. Concreet zou ik een shirt (bijv met een casual print), een spijkerbroek en een paar sneakers aantrekken. En idd weten wie&wat er draait. Dan kan je haast niet fout zitten TS. Echt gaaf dat je gewoon wil gaan om van de muziek te genieten al ben je alleen. Dat zouden velen je niet nadoen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:45 



 
Profiel   

musiqolog schreef
Ah kijk, dankjewel. Ervaringen van mensen die er weleens komen. Dat zijn dingen waar ik wat aan heb. Dat "geen al te formele kleren" had ik ook wel gelezen, maar ja, wat is "te formeel"? In pak? Of in overhemd? Ik loop van nature al vaak in overhemd.

Als je van jezelf al een formeel uiterlijk hebt zou ik idd geen overhemd doen, maar gewoon een shirt. Als je dat hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:49 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat je als vrouw overal binnenkomt in Utrecht, dus daar heb jij niet veel aan…

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:11 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dan weer dat ik geen ervaring heb met het clubcircuit in Utrecht :)) Ik ben meer van de concerten in EKKO en de Helling :))

Maar ik weet iig dat je als man op zo'n plek als de BASIS wel safe zit met een casual shirt en sneakers. De mannen die ik persoonlijk ken die naar dergelijke avonden gaan zijn ook niet van het type hippe clubganger :D Ik zou ze meer typeren als muzieknerd - om maar even in hokjes te denken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:46 



 
Profiel   

Karin schreef
Mijn ervaring is dan weer dat ik geen ervaring heb met het clubcircuit in Utrecht :)) Ik ben meer van de concerten in EKKO en de Helling :))

Maar ik weet iig dat je als man op zo'n plek als de BASIS wel safe zit met een casual shirt en sneakers. De mannen die ik persoonlijk ken die naar dergelijke avonden gaan zijn ook niet van het type hippe clubganger :D Ik zou ze meer typeren als muzieknerd - om maar even in hokjes te denken :))

Kijk, dat is fijn. Als er nou nog zo iets is als gisteravond, dan ga ik gewoon. Of ik word dj/producer. Moeten ze mij boeken, ga ik lekker toch in overhemd draaien.

@Dorine: Jazeker, ik heb de beschikking over een T-shirt. Misschien zelfs wel meerdere. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:13 



 
Profiel   

Vet dat je dit doet (wil doen) trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:21 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Vet dat je dit doet (wil doen) trouwens!

Ja vind ik ook
@musiqolog ok nou t-shirt aan en go for it *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:27 



 
Profiel   

Precies, helemaal mee eens :j Je vroeg nog dit:

musiqolog schreef
...en waarom je dit wel of niet moet willen.

Wel. Omdat je het leuk lijkt te vinden. Dus gaan, zeg ik :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:34 



 
Profiel   

In Basis kom je ook nog wel binnen als je met je linkeroog in je rechterbroekzak kijkt en andersom. :')

Wil je ook buiten Utrecht (centrum) naar zulke feestjes? Want dan zijn er ook wel opties waar de leeftijd wat hoger ligt en er ook soortgelijke muziek gedraaid wordt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 21:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen