Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Game: Ranch Simulator of Farming Simulator?

 
Profiel   

Beide spellen spreken mij op zich aan, ben wel benieuwd naar het uitbouwen van een ranch/boerderij en alles wat daarbij komt kijken, maar heb met beide games totaal geen ervaring.

Welke heb jij en waarom? Of als je beiden hebt: welke is favoriet?
Het lijkt me erg leuk om iets te kunnen uitbouwen en dan mij te richten op oa (fokken van) paarden. Had gevonden dat dit bij beiden mogelijk is.
Ranch Simulator is early acces, Farming simulator is een gekender spel.

Ik vind het paarden-gedeelte van Red Dead Redemption 2 helemaal geweldig, alleen kan je er in verhouding weinig mee (niet fokken en echt veel paarden houden en verhandelen enzo, daar is het spel ook niet rond gemaakt natuurlijk). Ik zoek eigenlijk een beetje een soortgelijk iets, maar heb bij beide spellen geen idee wat te verwachten. De paarden natuurlijk naast het algemeen opbouwen van iets en zorgen voor je eigen voeding ed.

Dus wie heeft (1 van) beiden en kent ook RDR2? Hoe vind jij het qua vergelijking?

Voor wie ze niet kent..
Ranch Simulator: https://store.steampowered.com/app/1119 ... Farm_Hunt/
Farming Simulator (laatste spel): https://store.steampowered.com/app/1248 ... ulator_22/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:48 



 
Profiel   

Ik heb farming simulator en vind het een heerlijk spel. Maar je moet er van houden, het kan best eentonig aanvoelen. Het is echt elke meter grond bewerken, rij na rij na rij met je trekkertje rijden.
Qua paarden valt het erg tegen hoor. Je kan wat paarden kopen waarbij je de kleur kiest, en die schijnen ook te kunnen fokken op den duur maar thats it. Je rijd elke dag een rondje om hun waarde op te krikken maar meer kan je er niet mee. Dus als paardenspel zou ik deze zeker niet aanschaffen, het paardendeel is echt een extraatje in dit spel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:04 



 
Profiel   

Deze Ranch simulator heb ik heel eventjes gespeeld. Ik vond het vooral een erg complex spel waarbij je heel veel handelingen moet doen zonder dat er een duidelijke uitleg bij staat.
Farming simulator is, met name in het begin, erg gefocussed op de landbouw ipv veehouderij. Ik vond beide spellen niet heel fantastisch eerlijk gezegd. Nu moet ik daar wel eerlijk bij zeggen dat ik geen doorzetter ben als ik een spel eventjes te moeilijk vind. Het rijden met een truck kreeg ik in RS niet goed voor elkaar en daarom was ik er al snel klaar mee :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:08 



 
Profiel   

Ik heb alleen ervaring met Farming Simulator.

FS vond ik echt moeilijk om in te komen. Je moet zelf al veel van machines weten, en er wordt niet echt geholpen welke machines je nodig hebt. Het paarden houden in FS is denk ik ook niet wat je zoekt. Ze staan op de wei en iedere paard moet je 10 minuten (Real life) 'trainen' wat doel loos rondrijden is. Als je dan 10 paarden hebt wordt het echt heel monotoon. Paarden is daar echt geen hoofd onderwerp. Daarin tegen is FS wel een bewezen game.

RS ken ik verder niet maar ik ga niet zo 'aan' op de graphics, helemaal van de paarden. Lijkt me ook weer een klein onderdeel van heel het geheel. Maar geen ervaring dus misschien is het wel heel tof.

Als je wil fokken van paarden zou ik Rival Stars Horse Racing (https://store.steampowered.com/app/1166 ... p_Edition/) aanraden. Daar is het fokken heel groot, en is nu niet alleen maar paarden rennen maar er zet zelfs cross country in. Ik zou alleen wel wachten tot die in de sale is. Ik heb hem ooit voor 25,- gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:13 



 
Profiel   

_Mars schreef
Als je wil fokken van paarden zou ik Rival Stars Horse Racing (https://store.steampowered.com/app/1166 ... p_Edition/) aanraden. Daar is het fokken heel groot, en is nu niet alleen maar paarden rennen maar er zet zelfs cross country in. Ik zou alleen wel wachten tot die in de sale is. Ik heb hem ooit voor 25,- gekocht.


Is dat hetzelfde spel als dat je op de telefoon kan downloaden? En is crossplay mogelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:15 



 
Profiel   

Het is inderdaad ook op mobiel beschikbaar echter heb ik het daar nooit gespeeld. Crossplay is niet mogelijk lijkt me? Zou je even moeten google'n!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:21 



 
Profiel   

Ik heb beiden en ik vind beiden een aanrader maar het zijn wel heel andere soort games.
Ondanks dat beiden "stimulator" in de naam dragen, vind ik dit meer op zijn plaats bij FS. Dit is een échte stimulator, dus daar moet je van houden. Het is voornamelijk gefocust op de landbouw inderdaad. Er zit best een behoorlijke learning curve in en hoewel het erg relaxing kan zijn om een uur lang op de trekker te zitten, is het soms wat eentonig.

RS is minder een true simulator in mijn mening. Er zitten wel onderdelen van simulatie in, maar het is wel duidelijk meer op doodgewone "fun" gefocust. Dieren zijn daar ook echt je grootste inkomen, dus als je het voor dieren doet, zou ik deze aanraden. Wel zijn paarden echt een klein onderdeel, dus hiervoor zou ik beiden niet aanraden eigenlijk.

Ik vind beiden zeer leuk, alleen gewoon niet zo vergelijkbaar. Edit: ik zie dat je graag wilt fokken met paarden. Dit kan in beiden, maar let wel dat niet echt niet een groot gedeelte van je inkomen gaat zijn.

Marjo schreef
_Mars schreef
Als je wil fokken van paarden zou ik Rival Stars Horse Racing (https://store.steampowered.com/app/1166 ... p_Edition/) aanraden. Daar is het fokken heel groot, en is nu niet alleen maar paarden rennen maar er zet zelfs cross country in. Ik zou alleen wel wachten tot die in de sale is. Ik heb hem ooit voor 25,- gekocht.


Is dat hetzelfde spel als dat je op de telefoon kan downloaden? En is crossplay mogelijk?

Crossplay is niet mogelijk, het zijn in principe twee verschillende versies.


Laatst bijgewerkt door princequillo op 26-03-23 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:21 



 
Profiel   

_Mars schreef
Het is inderdaad ook op mobiel beschikbaar echter heb ik het daar nooit gespeeld. Crossplay is niet mogelijk lijkt me? Zou je even moeten google'n!



princequillo schreef
Marjo schreef

Is dat hetzelfde spel als dat je op de telefoon kan downloaden? En is crossplay mogelijk?

Crossplay is niet mogelijk, het zijn in principe twee verschillende versies.


Thanks! De mobiele versie heb ik nooit lang vol kunnen houden eigenlijk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:23 



 
Profiel   

princequillo schreef
Crossplay is niet mogelijk, het zijn in principe twee verschillende versies.


Thanks! De mobiele versie heb ik nooit lang vol kunnen houden eigenlijk :')[/quote]
Ik speel ook beiden hiervan sinds het begin haha.
Het voordeel aan de desktop versie is eigenlijk dat het allemaal wat makkelijker is. Je bent natuurlijk niet gebonden aan in-game purchases. Geld verdienen gaat wat makkelijker, en je kunt ook custom paarden creëren. Dus als je gewoon graag fokt en de rest bijzaak vind, dan is de desktop versie waarschijnlijk leuker, omdat je minder hoeft te grinden.

Aan de andere kant kan dit ook een nadeel zijn, omdat je er best snel op uitgekijkt kunt raken.. En er zit ook niet echt een uitdaging in. Maar voor fokken is het op zich wel leuk. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:26 



 
Profiel   

Ik moet zeggen dat ik even een fase had met Rival Stars, en dat je op PC wel sneller kan gaan (minder tot geen wachttijden). Wat voor mij een boost gaf was de Cross country gedeelte, wat van mij echt nog veel meer uitgebreid mag worden. Maar dat is een ander verhaal haha. Prima entertainment en hoeft niet heel veel na te denken, dat is soms fijn.

Maar weer on topic, ik vond dus FS echt te moeilijk in het begin misschien weer eens induiken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:26 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties al.
Ik had ook het idee dat Farming Simulator echt om de landbouw draait, als in gewassen en soorten voertuigen. En vooral dat laatste interesseert mij totaal niet :+ Ranch Simulator trekt me dan meer voor de dieren, waarbij ik overigens alles leuk vind. Had de paarden er even uitgehaald omdat we op bokt zitten en je dat kan vergelijken mer RDR2 waar ik ze echt geweldig vind (de rassen, de kleuren, de manier van bewegen en reageren etc). Maar gewoon iets uitbouwen met dieren is natuurlijk ook al super.

Dat paardenspel ga ik ook eens bekijken maar denk wel dat ik meer zoek dan dat, een open wereld waar je in kan rondlopen/rijden en dingen ontdekken ed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:35 



 
Profiel   

Verder geen ervaringen meer? Alle info is nog welkom, als ik al een spel koop gaat het toch in een sale zijn dus heb nog wel even :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:30 



 
Profiel   

FS kun je ook dieren houden voor de productie, koeien, schapen, varkens en kippen. En je kan ook paarden hebben, kun je op rijden. Je hebt ook bosbouw waarbij je bomen kan omzagen etc.
Ik speel het spel niet maar mijn man speelt dat spel graag, vandaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:40 



 
Profiel   

Sorry ik wil niemand beledigen maar ik heb een tijdje toen ik de gamepass had deze winter Farming geprobeerd. Wat een geestdodend spel :') Super repeterend en als je het voor de paarden wil kopen moet je het echt niet doen. Je kan er vrijwel niks mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 22:51 



 
Profiel   

:+ Kan me voorstellen wat voor de 1 geestdodend is dat dit voor de andere net ontspannend werkt.

Maar die schrap ik weer van het lijstje als ik het zo allemaal lees, de andere is ook nog twijfel :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen