Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 141 [ 3524 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 141  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13

 
Profiel   

Die staat hier inderdaad ook in de preorder! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:39 



 
Profiel   

Moet ik op mijn TBR zetten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 12:21 



 
Profiel   

Nienke98 schreef
LWDaisy schreef
Tot zover op de planning:
- Auschwitz & Birkenau
- de Zoutmijnen



Ik vond beide ontzettend indrukwekkend! Wij hebben toen een tour door Auschwitz & Birkenau gedaan en in onze groep zat een stel met twee kleine kinderen. Een baby en een peuter. Die kinderen hebben de hele tijd gehuild. Ik vond het niet zo gek. Ze raden niet voor niks aan om kinderen jonger dan 12 jaar niet mee te nemen... Bovendien regende het en was het koud. Ik liep daar in mijn dikke winterjas en dan te bedenken dat de gevangenen toen alleen maar een dunne "pyjama'" hadden.

Zoutmijn was erg mooi! De trap naar de ondergrondse kerk is wel glad, daar viel ik bijna vanaf. :')


Leuke lijstjes komen er voorbij!

Moonlight, hoe was Hell Bent?


Ai, da's idd niet handig, met zulke jonge kinderen.. Ik raadt het als gids zijnde altijd af, en bij familie weiger ik gewoon botweg :+ "Ja zo'n fort lijkt wel een beetje op een kasteel, dat vind de kleintjes wel leuk!" Ja doei, neem ze maar mee naar Disneyland dan, en kom over een jaar of 8 de rondleiding hier volgen :j

Qua kledij zit ik denk ik wel goed, het fort bij ons is ook vrij koud, en ik heb er mijn garderobe naar aangepast. Zo'n kil weer draagt wel altijd bij aan de sfeer vind ik, het maakt de hele ervaring nog meer.. ik vind het woord niet.. schrijnender.

We vrezen de trappen inderdaad haha. Prut-knieën, en mijn mama heeft ook niet de beste rug. Ik gok dat we de lift naar boven zullen nemen na de tour :)

Cursebreaker ik was sowieso van plan een topic aan te maken als ik weer thuis ben! :) Ik snap het haha, "veel plezier" klinkt te vrolijk voor zo'n zwaar onderwerp, maar ik kijk echt heel erg uit naar weer super veel bij te leren, en die dingen met mijn eigen ogen te zien, dus dankjewel! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 18:56 



 
Profiel   

@LWDaisy: Het is ook een heel serieus onderwerp en wat er allemaal in en rond Auschwitz gebeurd is, valt niet onder de mat weg te vegen.
Alvast veel "plezier" en hopelijk niet al te guur weer op je reis, boeiend en leerrijk zal het zeker zijn.

@Taartje: echt wel niet correct dat IC zo reageert, maar met die populariteit en wachtlijsten is het voor hen gewoon makkelijker om een volgende klant toe te laten dan aan probleemoplossing te doen. Erg jammer

@Nienke: dat zijn leuke aanwinsten

@Love_Mandy: White smoken is dat van Tiffany Jackson? Die heb ik ook op mijn TBR gezet. Is hij de moeite?

@Moonlight: oh de Off-Campus reeks <3

@Cursebreaker: Balen dat je niet hebt kunnen lezen afgelopen maand. Ik duim dat april een betere maand wordt.

Hier was het wel een goede maand denk ik met 40 boeken (wel meerdere kortverhalen en enkele kinderboeken).
Absolute topper was The winners van Backman, hoe gefrustreerd ik ook werd door de opbouw, het was prachtig geschreven en maakte veel gevoelens los.
Ook van A Court of Silver and Flames heb ik enorm genoten. En nog 2 interessante boeken waren Both can be true (YA over een genderfluid hoofdpersonage), The giver een jeugdboek over een op het eerste zicht utopische samenleving, die een hoge prijs betaald heeft voor zijn "perfecte harmonie" en Tune it out ook een jeugdboek over een meisje met Scensory Processing Dissorder en haar zelfbeeld(ontwikkeling).
Nu weer gestart met een scavenger hunt en de items die ik moet vinden zijn echt te gek voor woorden (vb. Een mytisch wezen berijden, een MC die een seks shop binnen gaat 8)7 ) Benieuwd of iedereen alle 40 items gaat kunnen afvinken

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 20:03 



 
Profiel   

petitparis schreef
@LWDaisy: Het is ook een heel serieus onderwerp en wat er allemaal in en rond Auschwitz gebeurd is, valt niet onder de mat weg te vegen.
Alvast veel "plezier" en hopelijk niet al te guur weer op je reis, boeiend en leerrijk zal het zeker zijn.


Klopt! Ik heb wel een ander beeld van "het dorp" nu ik De judenrampe heb gelezen - je zal er maar wonen en je dorp dagelijks overstroomd zien worden door toeristen. Die trekken (mag ik hopen) allemaal een ernstig en droevig gezicht - maar degenen die er wònen, ja, die willen natuurlijk niét heel de dag droevig rondlopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 08:38 



 
Profiel   

Bedoel je dat toeristen droevig moeten kijken als ze door het dorp lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:37 



 
Profiel   

Even tussendoor m’n lijstje. Ben voor de tweede keer in 2 weken tijd ziek, dus even geen puf om bijleespost te doen.

Wel goede leesmaand gehad, verdiept in opvoeding en babyvoeding. Verder wat verschillende boeken.
Jensen Brothers boeken waren leuk.
Godkiller viel me wat tegen, vond het te onvolwassen, gok dat ze nog wat groeien moet in haar schrijven. Zie dat met volgende boeken wel goed komen.
The Witcher 3, Baptism of Fire vond ik fijn, blij dat ik toch door ben gegaan met de serie.
A Light in the Flame was Jennifer L Armentrout als ik haar ken.
En De Eerlijke Vinder was niet mijn soort boek, maar ze kan wel goed schrijven.


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:48 



 
Profiel   

Hele mooie lijst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 10:08 



 
Profiel   

@petit ja dat klopt, vond hem zeker leuk! Wel echt YA dus niet mega spannend/eng maar zeker een tof concept.

Fijn lijstje lino!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:15 



 
Profiel   

Ik zit in een reading slump momenteel, ben begonnen aan een boek na mijn laatste boek maar kom er niet goed in.

Dit is mijn lijstje van maart:
[ img ]

Het boek van Small Town Big Rumours heb ik eens gratis gedownload bij Amazon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 11:27 



 
Profiel   

[ img ]

Twee boeken gelezen in Maart, waarvan ik de laatste pas vandaag heb uitgelezen.
Winterlight was erg dik, bijna 850 pagina's. Fantastisch boek wel weer <3 Beetje jammer alleen dat ik nu moet wachten tot het volgende deel uitkomt en Joost mag weten wanneer dat is ;(

Under the Whispering Door vond ik een hele taaie. Ik kan begrijpen dat sommigen dit een fantastisch boek vinden, maar ik vond hem traag en saai :') Ik ben wel benieuwd of The House on the Cerulean Sea hetzelfde is? Ik twijfel nog of ik die wil gaan lezen namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 14:09 



 
Profiel   

Jammer dat Under the Whispering Door tegenviel! Ik moet die nog lezen, ben er erg benieuwd naar. The House in the Cerulean Sea vond ik zeker niet traag of saai, las juist vlot en vermakelijk weg. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 10:49 



 
Profiel   

Ik vind ook House in the Cerulean Sea makkelijker en vlotter lezen dan Under The Whispering Door. Ook erg benieuwd naar In The Lives of Puppets die later deze maand uitkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 11:13 



 
Profiel   

Ik vond the house in the Cerulean Sea echt heel erg mooi, en ook niet traag/saai inderdaad, maar ik kan niet vergelijken met Under the Whispering door, want die moet ik nog lezen. Maar ik hoor van meer mensen dat Under the whispering door wat minder is tov the House in… maar ben benieuwd. In the life of puppets ben ik ook wel echt onwijs benieuwd naar. Die staat in pre-order.

Ik las wel ook Wolfsong nog van Klune, het eerste boek in een meer volwassen reeks - dikker boek ook - met weerwolven/shifters en dat was so far wel een van de... of zo niet Het beste boek wat ik in lange tijd gelezen heb. Kijk echt halsreikend uit naar de hardcover editie release van boek 2, Ravensong, zodat ik me weer kan verliezen in dat wereldje. Echt, wat een boek was dat… helemaal obsessed ben ik haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 11:37 



 
Profiel   

Wolfsong wil ik ook graag nog lezen. Volgens mij was Anca daar ook zo enthousiast over. Maar ben eerst weer in wat oude favorieten aan het duiken die weer uit de verhuisdozen zijn gekomen.

Momenteel bijna Illuminae uit, daarna gelijk door met de volgende twee delen daarvan <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 11:44 



 
Profiel   

[ img ]

Hierbij mijn lijstje van maart. :)

Een nieuw begin van Marjoleine Tel heb ik geluisterd. Het laatste deel van de Campinggelukserie. Al met al viel dat tegen.

De Vlinderkamer van Lucinda Riley vond ik erg goed! Was het eerste andere boek dat ik van haar las na De Zeven Zussen.

Paaseitjes zoeken in het AMC van Anne Tel (ook al achternaam Tel) vond ik heel mooi, misschien ook omdat het waargebeurd is. Ik vloog echt door dit boek heen.

Ivoorroute van Ellen de Vriend was een prima luisterboek maar niet bijzonder. 3 sterren is net wat weinig maar 4 niet in verhouding met andere boeken die ik 4 sterren heb gegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 11:51 



 
Profiel   

Bijlezen

Eens eventjes beginnen met een poging tot een bijlees post.

Daisy Dat is wel echt waanzinnig "gaaf". Gaat mega indrukwekkend zijn! Ik zou er ook wel eens heen willen maar aan de andere kant durf ik het toch ook niet goed. Ik heb best een aantal boeken over de kampen gelezen en daar krijg ik al koude rillingen en een misselijk gevoel van.

Leo OOh, ADOF!! Ik ben er echt helemaal weg van! Leuk dat hij jou ook zo bevalt!
Hoe beviel Waypoints? Ik ben daar ook mega nieuwsgierig naar!

love_mandy Maar je hebt wel 3 toffe reads gehad aan de rating te zien! De hoeveelheid maakt niet uit toch? Ik lees er ook geen bergen weg. Dit jaar wel maar dat komt omdat De Zwarte Hengst serie van die dunne boekjes zijn die je in 1 dag uithebt.

moonlight Wat een lekkere lijst! Ik zie WOW ertussen staan. Ik heb het jaaaren terug een tijd gespeeld maar wist helemaal niet dat er boeken van waren! Is het een soort guideline of echt een verhaal wat zich in die werelden afspeelt?

cursebreaker Oeh, jij hebt Waypoints ook! Ik ben daar zo nieuwsgierig naar! Eerst maar eens gaan beginnen aan de Outlander serie haha. Heb de tv serie verslonden maar aan de boeken ben ik nog niet begonnen terwijl ik die wel al helemaal bij elkaar heb gespaard en klaar heb staan. Deel 1 gaat deze maan gelezen worden! Heb er nu echt zin in!
Iceberg ziet er ook leuk uit! Ik vind Titanic verhalen ook erg interessant. Die gaat op mijn wishlist denk ik!
Balen dat lezen niet lukt zo! Voel je niet te gehaast met onze swapread hoor! Ben wel lekker bezig al in de jouwe!

petitparis Wat heerlijk dat je zo genoten hebt van je leesmaand! En wat heb je er veel gelezen!
Ik vond ACOSF ook erg goed! De andere boeken die je noem ken ik niet.

linoleum Wat jammer dat Godkiller wat tegenviel! Ik heb hem ook nog steeds op mijn wishlist staan. Ben er toch nog wel nieuwsgierig naar!
Ik heb je pakket ontvangen en ben er echt mega blij mee, dank je wel! <3
Ik ga ze beiden op mijn tbr voor mei zetten denk ik!

Marloes Hmm, de covers van die onderste 3 zien er niet verkeerd uit! O:) Heb ze even opgezocht en die lijken mij ook wel wat! Ga ze op mijn wishlist.

Marjo Winterlight is van de Green Rider serie toch? Ik ben net begonnen in het eerste deel als swap read van cursebreaker! Leuk om te zien dat er zoveel delen nog zijn en dan er nog meer aankomt!
Jammer dat Under the Whispering Door zo taai was. Soms is dat niet erg tussendoor maar als zo'n boek op het verkeerde moment komt dan kan het echt mega tegenstaan he?

~~~~~

Reads

Ik heb vorige week Ashlords dus uitgelezen. Vond hem erg vermakkelijk en lekker vlot weglezen! Wel heb ik nog wat vragen over acties van Imelda maar misschien komt dat in deel 2 wel boven water.

Daarna heb ik nog De Rode Hengst op de renbaan uitgelezen. Dit vond ik een ehm.... zeer bijzonder deel en het had echt helemaal niets van de overige Zwarte Hengst delen. Het past er absoluut niet bij en ik heb hem dan ook maar 2,5 ster gegeven. Het is dat het een dun boek is, daarom heb ik hem uitgelezen maar ik heb zeker op het punt van DNF gestaan.
Ik hoop dat de volgende weer "gewoon" de leuke sfeer heeft.

[ img ]
Hier mijn gelezen boeken voor deze maand!

Ik heb natuurlijk mijn reading journal voor komende maand weer klaar.
Mijn TBR (deze pagina's vind ik zo leuk om te maken ook en te gebruiken door de maand heen <3
[ img ]

En dan nog twee nieuwe pagina's die ik deze maand voor het eerst ga gebruiken.
Links een log voor het aantal gelezen pagina's per dag en rechts een tracker voor de boeken die ik gelezen heb met de start en finish data.
[ img ]

Op dit moment ben ik bezig in Green Rider. Ik ben deze aan het annoteren (wat voor mij voor het eerst is) als swapread met cursebreaker. De eerst annotatie was echt doooood eng
maar wat was ik trots toen hij erin stond haha _O-
Inmiddels ben ik op pagina 85 en heb ik 18 annotaties gemaakt. Het is wel heel leuk lezen op deze manier. Nu maar hopen dat ik het ook 'goed' doe :=

Het verhaal zelf vind ik tot nu toe echt heel erg leuk! Leest lekker weg en smaakt echt al naar meer!

~~~~~

Bookhaul

Niet heel erg veel eigenlijk deze keer.
Ik ontving natuurlijk Green Rider in een super leuk pakketje.
Daarnaast heb ik Bloodsworn ontvangen die ik bestelde nadat ik deze voor de helft zag staan op amazon.
Van linoleum ontving ik To Kill a Kindom en Het Hart van de Adelaar.
Ik ben heel benieuwd naar beiden.

It Rides a Pale Horse staat nog steeds in bestelling maar die zal ik nu toch zo onderhand ook wel moeten gaan ontvangen. Ben ik ook benieuwd naar!

~~~~~

Bubbelbooks

Ik heb de boeken van taartje beiden ontvangen en we zijn er uit dat we er andere kapitaalbandjes op gaan zetten. Matchend met de cover. Zo zijn deze edities toch weer een klein beetje specialer dan ze toch al waren. Daarnaast ga ik de witte stippen op de edges van HOSAB ook aanstippen zodat die ook weer netjes zijn.

Ik ben zelf ook weer begonnen met het afmaken van mijn leatherbound editie van HOSAB. Deze lag nog altijd uit elkaar namelijk. Inmiddels zit deze in elkaar gelijmd en kan ik gaan beginnen met de foiling op de cover.

Als die klaar is zal ik nog een foto maken van beiden delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 12:14 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Bedoel je dat toeristen droevig moeten kijken als ze door het dorp lopen?


Hmm, nee. Eerder dat toeristen dat lijken te verwachten van de plaatselijke bevolking van het dorp Auschwitz.
Het boek is geschreven door een Nederlander die getrouwd is met een vrouw die van Auschwitz (het dorp, niet het kamp) afkomstig is. De discussies tussen hen waren heel interessant om te lezen. Toen hij voor het eerst hoorde van waar zijn toenmalige buurvrouw afkomstig is, was zijn eerste reactie "wònen daar mensen?!"

Zij legde uit dat in de eerste jaren na de oorlog het "toerisme" rondom het kamp vrijwel niet bestond. Nu is dat natuurlijk heel anders. Ze legde ook uit dat die toeristen veelal nogal bedrukt rondlopen, wat normaal is, gezien het zware onderwerp en de gruwelen waarover zij leren in/rond het kamp.
Maar voor de lokale bevolking is dat dus moeilijk - de toeristen verblijven daar een paar dagen, en gaan dan naar huis. En verder met hun leven. De lokale bevolking wòònt daar, hun leven speelt zich daar af - en hoewel zij de gruwelen uit het verleden van het kamp natuurlijk ook afschuwelijk vinden, is het dorp hun thuis, en zij kunnen moeilijk 365 dagen per jaar droevig en bedrukt rondlopen.

Zij maken een onderscheid tussen het dorp Auschwitz en het kamp Auschwitz. Ze vertelde dat het kamp door de lokale bevolking eerder als een museum beleefd wordt - terwijl de schrijver van het boek een grootvader heeft die het kamp overleefd heeft, en daarop altijd antwoord "mijn opa heeft niet in een museum gezeten!".

Ik vind het een interessante invalshoek. Want ja - ik trek naar daar, en zal mezelf 5 dagen onderdompelen in de gevolgen van de Holocaust. Ik verwacht daar traantjes te laten, en erg onder de indruk te zijn.
En dan kom in weer thuis in BE, en zal het nog een tijdje nazinderen - en dan moet ik weer door in 2023 in plaats van 1940-1945, en moet ik dat verdriet kunnen loslaten. Ondertussen krijgt het dorp met de volgende lading droevige toeristen te maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 12:46 



 
Profiel   

Waypoints vond ik erg fijn Shettepret! Een mooie afwisseling tussen zijn jeugd en hobbelige carrièrepad, en zijn hike door Schotland. Hij schrijft erg fijn en ik vloog er doorheen.

Ik ben benieuwd wat je van de Outlander boeken gaat vinden! Ik heb alleen deel 1 gelezen, heb t/m deel 4 in de kast staan en moet nodig eens verder haha.

Leuke planning ook voor komende maand! Ik weet nog dat Het Mysterie van de Zwarte Hengst en De Onoverwinnelijke Zwarte Hengst als kind mijn favorieten in de serie waren <3
Naast deel 1 en 2, die natuurlijk altijd extra speciaal zullen zijn.

En ook veel plezier in Bloodsworn :D



A House in the Cerulean Sea vond ik.... meh. Torenhoge verwachtingen van maar het wist me gewoon niet te pakken. Het heeft alle ingrediënten voor een fantastisch boek maar het raakte bij mij de snaar gewoon niet. Under a Whispering Door moet ik nog steeds lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 13:49 



 
Profiel   

Ik denk dat je Wolfsong ook echt gaat waarderen lino. Ben erg benieuwd wat je ervan gaat vinden tzt! Anca is daar inderdaad ook zo gek van ja. En ohhh Illuminae <3 Veel plezier ook weer met de vervolgdelen. Ik wil ze ook wel weer eens re-readen een keer, blijf ze zo gaaf en uniek vinden.

Mandyy
Leuk lees lijstje!

Shettepret
Mooie bij lees post hihi! Ben echt benieuwd naar Green Rider wanneer ie tzt terug is hier en hoe het hele annotatie proces je is gevallen. En wat is je journal toch tof! Telkens als ik dat zie, kriebelt het me om een bujo in huis te halen weer haha maar dat vind ik voor nu even zonde voor m’n little Inklings planner, maar misschien volgend jaar ofzo. Toffe boeken heb je van lino. To kill a Kingdom vond ik echt TE GEK - en vind het echt onwijs jammer dat het ‘maar’ een stand alone is, zo’n toffe wereld. Hopelijk ga jij er net zo van genieten. En erg benieuwd naar het eindresultaat van je eigen project en ook die van taartjee d’r boeken.

En outlander komt nog voorbij zie ik <3. Ik las boek 1 alleen, en daar heb ik echt heel erg van genoten - gelezen nadat ik de tv serie ben gaan kijken. Ik vind het echt knap hoe goed de tv serie ook is ver'filmd' nav boek 1; het komt echt ontzettend goed overeen. Ik heb boek 2 ook al staan, maar de rest nog niet - die koop ik 1 voor 1 bij wanneer ik een boek lees. Heb de hardcover edities staan nu dan van 1/2, en die zijn echt prachtig <3 Vind boek 1 in ieder geval al echt een dikke aanrader, wanneer je de tv serie ook fantastisch vind. De rest kan ik nog niks van zeggen, heb gehoord dat de boeken en serie later wel wat gaan afwijken maar dat hoeft niet heel erg te zijn vind ik. Ben benieuwd. Zijn wel boeken waar ik echt voor in de mood moet zijn.

Boek van Sam ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 14:02 



 
Profiel   

Ik had ook nog een book-haul in maart:
[ img ]

Hiervan heb ik Waypoints dus al gelezen en ADOFN ben ik momenteel aan het lezen. :)
A Door in the Dark zal ook wel snel volgen, want ik ben dol op het eerdere schrijfwerk van Reintgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 15:11 



 
Profiel   

Tijd voor mijn lijstje:

Ik heb 2 boeken gelezen.
The Bane Chronicles 3 sterren

The royal rabbits of London 4 sterren

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 15:35 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Urbanus schreef
Bedoel je dat toeristen droevig moeten kijken als ze door het dorp lopen?


Hmm, nee. Eerder dat toeristen dat lijken te verwachten van de plaatselijke bevolking van het dorp Auschwitz.
Het boek is geschreven door een Nederlander die getrouwd is met een vrouw die van Auschwitz (het dorp, niet het kamp) afkomstig is. De discussies tussen hen waren heel interessant om te lezen. Toen hij voor het eerst hoorde van waar zijn toenmalige buurvrouw afkomstig is, was zijn eerste reactie "wònen daar mensen?!"

Zij legde uit dat in de eerste jaren na de oorlog het "toerisme" rondom het kamp vrijwel niet bestond. Nu is dat natuurlijk heel anders. Ze legde ook uit dat die toeristen veelal nogal bedrukt rondlopen, wat normaal is, gezien het zware onderwerp en de gruwelen waarover zij leren in/rond het kamp.
Maar voor de lokale bevolking is dat dus moeilijk - de toeristen verblijven daar een paar dagen, en gaan dan naar huis. En verder met hun leven. De lokale bevolking wòònt daar, hun leven speelt zich daar af - en hoewel zij de gruwelen uit het verleden van het kamp natuurlijk ook afschuwelijk vinden, is het dorp hun thuis, en zij kunnen moeilijk 365 dagen per jaar droevig en bedrukt rondlopen.

Zij maken een onderscheid tussen het dorp Auschwitz en het kamp Auschwitz. Ze vertelde dat het kamp door de lokale bevolking eerder als een museum beleefd wordt - terwijl de schrijver van het boek een grootvader heeft die het kamp overleefd heeft, en daarop altijd antwoord "mijn opa heeft niet in een museum gezeten!".

Ik vind het een interessante invalshoek. Want ja - ik trek naar daar, en zal mezelf 5 dagen onderdompelen in de gevolgen van de Holocaust. Ik verwacht daar traantjes te laten, en erg onder de indruk te zijn.
En dan kom in weer thuis in BE, en zal het nog een tijdje nazinderen - en dan moet ik weer door in 2023 in plaats van 1940-1945, en moet ik dat verdriet kunnen loslaten. Ondertussen krijgt het dorp met de volgende lading droevige toeristen te maken..


Ik denk dat je ervaring anders zal zijn dan de mijne, ik ben wat dat betreft toch wel erg nuchter.

Of ja, nuchter. Ik vind van alle kampen en plekken waar ik geweest ben Auschwitz het meest toeristisch en dus ook het minst zwaar. Het is echt massaal achter de gids aan sjokken en nergens te lang stil blijven staan want de volgende groep zit je op de hielen.

Dezelfde gids hebben we dus geloodst in het Schindler museum want ik ging daar heel slecht op.

Auschwitz is daar echt het verdienmodel, logisch ook. Maar ik vond het niet prettig om zo mee te maken. Ik ga volgend jaar met m'n moeder maar dan zonder gids.

Zal nu verder het topic niet meer verrampeneren met m'n mening :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 15:42 



 
Profiel   

Shettepret schreef
moonlight Wat een lekkere lijst! Ik zie WOW ertussen staan. Ik heb het jaaaren terug een tijd gespeeld maar wist helemaal niet dat er boeken van waren! Is het een soort guideline of echt een verhaal wat zich in die werelden afspeelt?


De meeste boeken spelen zich af tussen de expansions, het boek wat ik nu las zat tussen Wrath of the Lich King en Cataclysm. Sommige boeken vertellen ook meer over bepaalde personages, dus het is een beetje van alles wat. Alles linkt wel terug aan de game en aangezien ik nog steeds van tijd tot tijd speel vind ik de boeken toch altijd wel wat toevoegen.
Ik heb er nog meer en ookal is het niet op volgorde, ik ga ze allemaal lezen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 18:28 



 
Profiel   

Dat klinkt wel echt heel leuk!
Het is voor mij ruim 10 (maar nog langer) geleden dat ik het speelde.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 18:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 141 [ 3524 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 141  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen