Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 137 [ 3401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 137  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13

 
Profiel   

Ben in dubio over Fourth Wing. De reviews gaan echt van oké naar geweldig. Laat het denk ik aan jullie reviews over of ik die ga kopen. :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:32 



 
Profiel   

Haha ik krijg hem morgen binnen. Helaas wel zonder de gekleurde zijkanten, maar die kan ik in Nederland nergens vinden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:35 



 
Profiel   

Marjo
Mooi zijn ze, ik houd ook wel van die stoffen covers. Heb een Austen box set van die uitgever, ook zo mooi vind ik. Van de Disney boeken heb ik er ook een aantal staan, maar lig achter met verzamelen - vind die ook echt super tof met al die illustraties binnenin van niet alleen de uiteindelijke tekeningen van Disney, maar ook de early sketches allemaal enz. Love it.

laurabe
Haha nee inderdaad, hoef je bij Clare niet bang voor te zijn. Maar dat vind ik inderdaad ook echt heerlijk.

Lau07
Oh heel erg tof om naar uit te kijken, die hele serie van Maas. Wat ontzettend leuk om te lezen dat je mannelijke collega's er zo enthousiast over zijn, wauw. Dat bezorgt me echt een instant smile haha, love it! Jammer dat Twisted Love zo slecht bevalt |( Playlists vind ik ook altijd wel leuk trouwens, doen in het romance genre en zeker bij self published auteurs, best wat auteurs wel vandaag de dag. Ik vind dat altijd wel leuk om die dan idd op te zetten tijdens het lezen.

Niniane
Spannende afweging haha! Ik zie echt alleeennnn nog maar Fourth Wing overal op instagram e.d. en echt heel veel liefde naar het boek gaan. Ik vond het een leuke read, met zeer veel potentie ook nog voor wat er nog gaat komen - als het goed is zijn er voor nu 5 boeken bevestigd. Vind boek 1 niet de Mega Hype waard die het nu krijgt, al vind ik het voor Yarros zelf wel onwijs tof hoeveel publiciteit dit boek nu krijgt als in: mind blowing 5 sterren read, maar misschien omdat ik al best veel boeken in dit sub-genre las, maar het was wel echt een leuke read vond ik. Ik kan 'm dus wel aanraden om te lezen :j *\o/*



Ik las Zodiac Academy 3, Ruthless Fae uit, welke ik 3,5 sterren geef voor nu. Op GR geen rating gegeven, want ik weet niet of ie dan 3 of 4 sterren zou moeten zijn. Ik vond het eigenlijk niet ‘volledig’ genoeg voor 4 sterren, maar het las wel ook weer echt leuk weg dus weet niet of ik 3 dan genoeg vind haha. Een serie met nog steeds veel potentie en een toffe wereld. Ga in ieder geval wel nog door ermee, boek 3 onlangs al besteld ook. Moet nu alleen wachten op levering ervan en dat is pas eind juni-begin juli dus voor nu ga ik dan even met andere boeken verder.


Net na een aantal boeken in handen te hebben gehad, Heart of Flames, boek 2 van de Crown of Feathers trilogie besloten te starten. Geen idee of de mood er nu voor is, aangezien het een dikker boek is met veel politiek en diepgang voor een ya serie, dus even kijken of ik daar nu ‘in’ ga komen - net wel nog even een samenvatting van boek 1 gelezen, zodat m’n geheugen even wat opgefrist is want het is altijd de vraag of er in een vervolg boek een samenvatting naar voren komt of niet. Boek 1 was een van mijn favoriete 2021 reads, zo ontzettend van genoten van begin tot eind, dus kijk wel echt enorm uit naar hoe het verhaal verdergaat nu. Elke keer als ik ze zie staan op de kast, baal ik ook gewoon dat ik zolang na het lezen van 1 nog steeds niet verder ben kunnen gaan. Het lijkt me ook wel heerlijk om weer eens een serie/trilogie, whatever af te kunnen vinken als Gelezen - dus hopelijk gaat het lukken haha :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:42 



 
Profiel   

Lau, ik ben echt net klaar met bouwen, maar moet hem nog even voorzichtig naar mijn slaapkamer verslepen en hem daar op z'n uiteindelijke plek positioneren, maar wat een gave bouw was dit! Vanavond kom ik met de foto's :D

Cursebreaker, echt super mooie boeken! Hopelijk bevallen de boeken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:23 



 
Profiel   

Niniane schreef
Ben in dubio over Fourth Wing. De reviews gaan echt van oké naar geweldig. Laat het denk ik aan jullie reviews over of ik die ga kopen. :Y)

Oprecht snap ik de hype niet? Ik ben benieuwd naar je mening, en van anderen in dit topic! Ik kreeg het niet uitgelezen, zo erg viel het tegen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:28 



 
Profiel   

Bij deze een goede foto van de set! Hij staat nog niet op zn uiteindelijke plekje, maar dan hebben jullie wel vast een idee hoe veel ruimte die inneemt. Hij staat nu op een kallax 2x2. Ik ben helemaal in de wolken <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:43 



 
Profiel   

taartjee schreef
Bij deze een goede foto van de set! Hij staat nog niet op zn uiteindelijke plekje, maar dan hebben jullie wel vast een idee hoe veel ruimte die inneemt. Hij staat nu op een kallax 2x2. Ik ben helemaal in de wolken <3

[ [url=m/G8AJaU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat gaaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 19:44 



 
Profiel   

Nienke98
Hoe bevalt the Girl in the Tower tot nu toe? Ik vond het verhaal van The Bear and the Nightingale geweldig, maar ik miste wel wat tempo. Is dat bij het tweede boek al meer?

Cursebreaker
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt wat betreft de lovende reviews en of het boek die dan nog waarmaakt.. Dat had ik heel erg met Lessons in Chemistry. Ik vond het prima, maar de hype nou niet waard. :+
Bij dit boek had ik niet zo heel erg veel verwachtingen. De verwachtingen die waren geschept had diegene ook spot on! Dus ik ben blij verrast. Ik zou het vooral omschrijven als magical realism x memoir x historie (x roman). Het is vooral character-driven, het plot is niet zo ontzettend spannend, maar ik ben wel benieuwd genoeg hoe het gaat lopen.

Wat fijn zeg dat ZA 1.5 je zo goed bevalt! Heerlijk om een veel beter beeld erbij te krijgen. Ik ben benieuwd hoe je de rest vindt!

Edit: in de tussentijd heb je 2 ook al uit, wat ga je snel! :')
En wauw die boeken zien er gaaf uit! Ik ga ze binnenkort eens op GR bekijken.

Neverland schreef
Ik ben aan het twijfelen om deze op te pakken. Klopt het dat het boek weinig story bevat en vooral bestaat uit heel veel diepgaande lange paragrafen?

Ik weet hoe mooi V.E Schwab kan schrijven. <3 Maar ik heb wel echt een verhaal nodig.

The Bear heb ik maar drie sterren gegeven op GR zag ik. Vond de sfeer erg mooi van dat boek maar vond het verhaal erg traag. Dus ik twijfel nu heeeeel erg. :=

Diepgaande lange paragrafen klinkt heel saai... :') Maar het is wel vooral character-driven inderdaad, en wat minder plot driven. Ik vind het een beetje lezen als een memoir, het is echt het verhaal van haar leven, met wat magical realism. Ik vind ook dat Schwab prachtig schrijft, dus ik geniet er ook echt van. Je wisselt tussen heden (2014) en verleden (vanaf 1704 tot later). De puzzelstukjes beginnen daardoor langzaamaan bij elkaar te vallen. Dus ik vind het lastig om te bepalen of het dan voldoende verhaal voor je is... Waar is de grens :P

The sfeer van The Bear vond ik heerlijk, maar het verhaal was inderdaad erg traag. Het einde heeft het voor mij goed gemaakt om te willen doorlezen. Maar ik twijfel dus ook inderdaad of ik The Girl in the Tower ga lezen binnenkort, omdat het wel echt even inkomen was. Ik heb dit totaal niet met The Invisible Life! Ik merk echt een heel groot verschil of ik the Bear lees of deze. Ik zat hier vanaf moment 1 goed in, ik vind het makkelijk lezen, ik ben nieuwsgierig naar de personages en het verhaal, dus wat mij betreft wel een aanrader!

Lau07
Wat grappig dat je mannelijke collega's enthousiast zijn over ACOTAR! En super leuk dat je ze hebt besteld. Ik zou zeker met ACOTAR beginnen. *D
Twisted Love heeft mij ook niet zo getrokken, en nu ik jouw review lees weet ik niet of ik die nog ga lezen.. Jammer zeg!

Taartjee
Wat tof, heb je echt hard aan gewerkt deze paar dagen!


Ondertussen ben ik op 60% van Addie LaRue. De afgelopen dagen iets minder tijd gehad om te lezen i.v.m. studie. Ik kijk nu al uit naar vrijdag als ik klaar ben, komende maand weer lekker wat lezen. Ik heb nog steeds niks gekocht qua boeken dus dat wordt een traktatie haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 08:44 



 
Profiel   

Taartjee: Wat ontzettend gaaf zeg!

Ik heb van het weekend Sabine's oorlog uitgelezen van Eva Taylor-Tazelaar. Indrukweekend boek, heeft me gegrepen de afgelopen dagen.
Daarna iets luchtigs begonnen After hier begint alles van Anna Todd. Leest al lekker makkelijk weg meteen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 12:36 



 
Profiel   

Wat tof Taartje, wat is het precies?

Ik vond de gehele serie van The Bear echt ontzettend gaaf :)), maar ik vond het eerste boek niet zo goed. Duurde allemaal te lang terwijl er eigenlijk niet echt heel veel gebeurde. Boek 2 en 3 maakten het echter allemaal weer ruimschoots goed.

Van wie is Fourth Wing?

Ik heb gisteravond De beeldhouwer van Chris Carter gelezen. Vond het echt een toffe thriller, heel realistisch en hoewel de moordenaar wel gruwelijke beelden neerzette, was het niet zo'n thriller om te shockeren ofzo. Zag erna pas dat het deel 4 in een reeks was, dus binnenkort eens op zoek naar de rest. Nu Sawgirl Girls ofzo openklappen. Echt uit de heeeeele oude doos van Fairyloot geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 18:24 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Ik vond de gehele serie van The Bear echt ontzettend gaaf :)), maar ik vond het eerste boek niet zo goed. Duurde allemaal te lang terwijl er eigenlijk niet echt heel veel gebeurde. Boek 2 en 3 maakten het echter allemaal weer ruimschoots goed.


Ik ben heel blij dat te horen! :)) Want je omschrijft precies inderdaad wat me een beetje stoorde aan deel 1. Terwijl ik de setting, personages, sfeer etc. wel erg leuk vond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:05 



 
Profiel   

Ik vond The Bear echt prachtig <3 het eerste deel is inderdaad wat langdradig door alle uitleg die in het verhaal verweven is. Maar de boeken erna maken het helemaal goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:10 



 
Profiel   

The Bear. <3 Boek 1 is inderdaad veel minder actie dan 2 en 3, maar zeker essentieel om de sfeer en de personages te begrijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:24 



 
Profiel   

Ik vind het ook heel gaaf hoe de Russische cultuur in de Middeleeuwen zo’n belangrijk onderdeel is in de serie. Heel interessant en zo onbekend voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:28 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Marjo
Mooi zijn ze, ik houd ook wel van die stoffen covers. Heb een Austen box set van die uitgever, ook zo mooi vind ik. Van de Disney boeken heb ik er ook een aantal staan, maar lig achter met verzamelen - vind die ook echt super tof met al die illustraties binnenin van niet alleen de uiteindelijke tekeningen van Disney, maar ook de early sketches allemaal enz. Love it.


Ja die sketches zijn echt <3

cursebreaker schreef
Ik las Zodiac Academy 3, Ruthless Fae uit, welke ik 3,5 sterren geef voor nu. Op GR geen rating gegeven, want ik weet niet of ie dan 3 of 4 sterren zou moeten zijn. Ik vond het eigenlijk niet ‘volledig’ genoeg voor 4 sterren, maar het las wel ook weer echt leuk weg dus weet niet of ik 3 dan genoeg vind haha. Een serie met nog steeds veel potentie en een toffe wereld. Ga in ieder geval wel nog door ermee, boek 3 onlangs al besteld ook. Moet nu alleen wachten op levering ervan en dat is pas eind juni-begin juli dus voor nu ga ik dan even met andere boeken verder.


Net na een aantal boeken in handen te hebben gehad, Heart of Flames, boek 2 van de Crown of Feathers trilogie besloten te starten. Geen idee of de mood er nu voor is, aangezien het een dikker boek is met veel politiek en diepgang voor een ya serie, dus even kijken of ik daar nu ‘in’ ga komen - net wel nog even een samenvatting van boek 1 gelezen, zodat m’n geheugen even wat opgefrist is want het is altijd de vraag of er in een vervolg boek een samenvatting naar voren komt of niet. Boek 1 was een van mijn favoriete 2021 reads, zo ontzettend van genoten van begin tot eind, dus kijk wel echt enorm uit naar hoe het verhaal verdergaat nu. Elke keer als ik ze zie staan op de kast, baal ik ook gewoon dat ik zolang na het lezen van 1 nog steeds niet verder ben kunnen gaan. Het lijkt me ook wel heerlijk om weer eens een serie/trilogie, whatever af te kunnen vinken als Gelezen - dus hopelijk gaat het lukken haha :j

[ [url=m/RET6mt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een mooie boeken weer! Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk boek uit jouw collectie jij het mooiste vind qua coverart?


Kana schreef
Niniane schreef
Ben in dubio over Fourth Wing. De reviews gaan echt van oké naar geweldig. Laat het denk ik aan jullie reviews over of ik die ga kopen. :Y)

Oprecht snap ik de hype niet? Ik ben benieuwd naar je mening, en van anderen in dit topic! Ik kreeg het niet uitgelezen, zo erg viel het tegen. :=


Dat heb ik dus juist met de CoHo boeken en The Seven Husbands of Evelyn Hugo... Die komen zo vaak voorbij op BookTok terwijl ik met name die CoHo boeken gewoon niet door kom...

Desireeeee schreef
Ondertussen ben ik op 60% van Addie LaRue. De afgelopen dagen iets minder tijd gehad om te lezen i.v.m. studie. Ik kijk nu al uit naar vrijdag als ik klaar ben, komende maand weer lekker wat lezen. Ik heb nog steeds niks gekocht qua boeken dus dat wordt een traktatie haha!


Die heb ik vandaag ook nog bekeken, maar uiteindelijk niet meegenomen. Lijkt me wel een interessant boek, ik ken eigenlijk nog niets van V.E. Schwab, maar die is de hype wel waard?

Yv_ schreef
Van wie is Fourth Wing?


Fourth Wing is van Rebecca Yarros :)

__

Goed. Ik was dus vandaag in Broese...

[ img ]

Ik had met mezelf afgesproken dat ik 2 boeken mocht kopen bij Broese. Dat is mislukt. Maar, The Wind Knows My Name had ik in pre-order staan bij Amazon en daar heb ik hem geannuleerd. Deze cover vond ik mooier en hij was nog een euro goedkoper ook :')
The Girl Who Fell Beneath The Sea heb ik bij de Bruna gekocht. Mijn oog viel op Ace of Spades, kent iemand die? Ik heb er naar gekeken maar de flaptekst kon me nog niet overtuigen. Toen lag daar ook dit boek... Ik heb hem al meerdere keren opgepakt en steeds weer laten liggen. Nu maar echt meegenomen.
The Song of Achilles is ook zo'n boek waar ik al tig keer mee in mijn handen heb gestaan maar steeds maar niet koop. Nu dus maar wel gedaan. En A Court of Mist and Fury opgepakt, het tweede deel van ACOTAR. Ben heel benieuwd of die de hype waard gaat zijn :D

En jullie maken mij nieuwsgierig naar The Bear... Bedoelen jullie The Bear and the Nightingale?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 19:31 



 
Profiel   

Niniane schreef
Ben in dubio over Fourth Wing. De reviews gaan echt van oké naar geweldig. Laat het denk ik aan jullie reviews over of ik die ga kopen. :Y)

Echt een YA boek die ik alleen maar kan omschrijven als een soort Divergent met draken. Ik vond hem makkelijk te lezen en niet een boek waar je veel voor hoeft na te denken. De romance was voor mij een beetje meh, maar verder vond ik hem erg vermakelijk.

@Marjo, ik vond A court of Mist and Fury 100x beter dan het eerste boek, dus hoop dat jij er ook veel plezier aan hebt!

Ik zit zelf een beetje in een leessleur, maar laatst de serie Hemlock Grove voor het eerst gekeken en vond het wel leuk om het gelijknamige boek dan maar te lezen. Die viel vies tegen hahaha. Ga nu beginnen aan An Heir Comes to Rise van C. C. Peñaranda. Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 01:33 



 
Profiel   

Volgens mij valt Fourth Wing niet onder YA maar is het New Adult vanwege sommige (spicy) scènes. Ik hoor idd dat het vooral een leuk verhaal moet zijn. Ik heb 'm sinds gisteren ook en ga er deze week aan beginnen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:12 



 
Profiel   

[ img ]

Ik wil hierheen... zou ze ook Engelse boeken mee hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:51 



 
Profiel   

taartjee
Wat ziet ie er fantastisch uit, en zo groot ook! Al mag dat ook best wel voor die prijs hihi. Maar wauw, love it! Wat moet dat een leuk project zijn geweest. En ja de Crown of Feathers boeken zien er echt zo tof uit, love it! Boek 1 vond ik fan-tas-tisch en boek 2 begin ik nu ook in te komen - moest even erin komen omdat het al even geleden was dat ik boek 1 las, 2021.

Desireeeee
Het scheelt inderdaad wanneer je gewoon met niet te hoge verwachtingen probeert te starten en dat die wat er geschept zijn wel klopten, dat is fijn! Het jammere is soms dat je bepaalde boeken gewoon toch overal blijft tegenkomen en dat vormt dan vaak onbewust toch al wat in je hoofd merk ik. Ik denk dat mensen dat bv. Met Fourth Wing nu ook al snel gaan hebben, terwijl het imo echt een boek is waar je gewoon het liefst zonder enige verwachting inderdaad in moet gaan duiken - want puntje bij paaltje is het vooral een heel standaard geschreven boek, wat in grote lijnen standaard verhaal ontwikkelingen heeft. Maar wel een super entertainend boek met veel potentie voor de rest van de serie vond ik, ontzettend van genoten dus bv. Maar als je idd een 5 sterren boek verwacht, dan was ik met dit boek toch teleurgesteld geweest in die zin. Dat heb ik ook geprobeerd niet te doen, ondanks dat ik Yarros haar schrijfwerk in het romance genre echt waanzinnig goed vind. Maar dit is toch andere koek, even een fantasy sub-genre schrijven dus heb daar wel geprobeerd rekening mee te houden hihi. Je gaat lekker met LaRue trouwens!!

tumtummie
Soms wel even lekker ja om wat luchtigers te lezen na een indrukwekkend boek. After hoor ik vaker wel mensen van om me heen. Dat is denk ik idd wel heerlijk zo tussendoor, veel plezier!

Yv
Die thriller klinkt gruwelijk goed! Leuk dat je dan erachter komt dat er nog meer boeken zijn, leuk om naar uit te kijken! Sawkill Girls van Claire LeGrand bedoel je? Ben ik ook heel benieuwd naar! Heb zelf een (YA) fantasy staan van haar, Furyborn, waar ik ook nog steeds heel erg benieuwd naar ben.

Marjo
Oef, die vraag van de mooiste cover! Hahahaha ik kan daar eigenlijk heel lastig antwoord op geven, want ik heb zoveel covers staan met verschillende soorten designs zeg maar. Ik kan hierin denk ik echt niet kiezen welke nu perse het mooist is. Ik vind namelijk die penguin softbound edities mooi, ik heb chiltern classic edities staan welke ook heel gaaf zijn met bloemen en gouden of zilveren foil, ik heb exclusives staan van favoriete boeken van bedrijven zoals Fairyloot en Illumicrate e.d., maar ook gewone boeken hebben vaak zulke mooie covers. Die van Crown of feathers, dat soort covers… daar houd ik dus ook echt enorm van. Maar ik vind bv. Ook de paperbacks van throne of glass waanzinnig. Het artwork van Celaena met die kleuren eromheen met witte achtergrond, love it! Vind covers met abstract artwork ook heel vet, zoals bv van Brandon Sanderson die paperbacks; veel wit met zwart en dan 1 subtiele kleur erin verwerkt. Sorry, ik kan echt niet kiezen hahaha. Kan misschien binnenkort wel een aantal laten zien in een collage bv. Wel leuk om eens uit te zoeken hihi. Je bent goed geslaagd bij Broese zie ik, toffe haul! Benieuwd wat je van a court of mist and fury gaat vinden.

Wat die tour betreft van Karin Slaughter. Ik zou er niet vanuit gaan dat ze haar hele tour zelf boeken meeneemt naar elke winkel waar ze komt. Wel zie je vaak dat de locatie waar het event is, boeken heeft liggen uiteraard, zeker Nederlandstalig. Maar als zij normaliter geen groter Engelstalig assortiment hebben, is het de vraag of ze het er nu dan wel hebben liggen. Misschien kun je de desbetreffende boekenwinkel/plaats waar je naartoe wilt even een berichtje doen om na te vragen? Dan sta je in ieder geval niet voor verrassingen en kun je anders zelf nog bestellen als je een boek (of meer) wilt meenemen.

Wat Fourth Wing betreft nog:
Fourth Wing valt idd wel meer onder New Adult, zeker geen Young adult meer vind ik, qua romance o.a. en de verwachtte progressie welke de serie nog gaat maken - hoofdpersonage is 20 jaar oud ook, dus dat is toch wel meer richting volwassen aan als dat het nog young adult is. Het boek word ook echt gepromoot als een boek wat zijnde in de categorie valt van boeken zoals a Court of thorns and roses e.d. welke ook allemaal new adult zijn. Zijn best gedetailleerdere spicy scenes waar naar opgebouwd word, wat je in een YA boek toch zeer zeker niet zult tegenkomen in deze mate. Wat PowerPoef zegt nog; Divergent x Draken haha, dat klopt inderdaad wel.

--

Het is alweer einde van een maand, gaat snel.
Ik heb dit keer een hele lange wrap-up denk ik, want een best aantal gelezen boeken eindelijk weer eens en een leuke haul ook wel deze maand *\o/* Straks eens even voor gaan zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:42 



 
Profiel   

Neverland schreef
Volgens mij valt Fourth Wing niet onder YA maar is het New Adult vanwege sommige (spicy) scènes. Ik hoor idd dat het vooral een leuk verhaal moet zijn. Ik heb 'm sinds gisteren ook en ga er deze week aan beginnen. <3

Oh ja klopt, is wel NA! Had beter kunnen zeggen dat hij wat makkelijker las dan de meeste NA boeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 11:38 



 
Profiel   

Ah vandaar dat ik de titel niet (her)kende; Yarros is niet echt mijn schrijfster :).

Klopt Melis. Alleen ik heb 'm aan de kant gelegd, had teveel rare dingen voor me :'). Die Furyborn heb ik ook tijden gehad, dat was een Arc die toen in een Fairyloot zat. Maar aan een vriendin gegeven, want ik zou 'm toch niet gaan lezen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 12:22 



 
Profiel   

Marjo schreef
Desireeeee schreef
Ondertussen ben ik op 60% van Addie LaRue. De afgelopen dagen iets minder tijd gehad om te lezen i.v.m. studie. Ik kijk nu al uit naar vrijdag als ik klaar ben, komende maand weer lekker wat lezen. Ik heb nog steeds niks gekocht qua boeken dus dat wordt een traktatie haha!


Die heb ik vandaag ook nog bekeken, maar uiteindelijk niet meegenomen. Lijkt me wel een interessant boek, ik ken eigenlijk nog niets van V.E. Schwab, maar die is de hype wel waard?

En jullie maken mij nieuwsgierig naar The Bear... Bedoelen jullie The Bear and the Nightingale?

Ik vind het tbh heel moeilijk om te zeggen of het boek de hype waard is. Omdat het ook maar net is welke verwachtingen er voor je zijn geschept, en wat je leuk vindt. Ja ik had het boek regelmatig voorbij zien komen, maar weinig context eromheen. De YT'er waardoor ik het ging lezen gaf aan dat het vooral character-driven was, niet plot-driven, en dat het daardoor een beetje op een memoir lijkt (met mij toevoeging: magical realism x historie x een beetje roman). Zo ben ik erin gegaan en ik vind het een leuk en vermakelijk boek! Misschien niet het allerbeste boek dat ik ooooit heb gelezen. Maar ik vind het mooi geschreven, interessant en ik lees er lekker doorheen. :P

Leuke boeken! Ik vond The Song of Achilles leuk, maar niet zo emotioneel als het (blijkbaar) voor sommigen was haha. ACOTAR blijf ik geweldig vinden. :Y)

We hebben het inderdaad over The Bear and the Nightingale!

Cursebreaker
Ja die verwachtingen zijn soms heel lastig te managen! Aan de ene kant heel leuk om een boek vaak langs te zien komen, aan de andere kant kan het dus ook die verkeerde verwachtingen scheppen. Toch knap van je dat je redelijk zonder verwachtingen aan Fourth Wing hebt kunnen beginnen! :)


Ben weer heel benieuwd naar alle wrap-ups! Het is nog even spannend of ik Addie LaRue vandaag ga uitlezen, dus ik plaats mijn wrap-up morgen.
Vind het altijd zo leuk om van jullie lijstjes weer veel goede boeken toe te voegen aan mijn TBR. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:45 



 
Profiel   

Lijstjes tijd!

Ik heb ontzettend genoten van The Great Believers. Wat een prachtig boek, 5 sterren!
Paar romance boeken, nooit hoge eisen voor, zolang maar vermakelijk is en makkelijk weg leest.
Weer een boek van The Witcher serie, boek 4. Vond dit de leukste tot nu toe, hiervoor voelde het steeds als aanleiding naar het echte verhaal (best knap, met 2 novella’s en 3 boeken al gehad). Volgende maand boek 5 denk ik.
Shuggie Bain was van de buddy read hier. Mooi boek, maar niet zo indrukwekkend als sommige anderen het vinden.
In the Lives of Puppets was niet zo leuk als de andere boeken die ik heb gelezen van TJ Klune. Maar ook zeker niet erg om te lezen. Maar niet een aanrader zoals The House at the Cerulean Sea.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:49 



 
Profiel   

The great believers <3

Mijn lijstje! Prima leesmaand.
Wandering Souls had veel potentie, prachtig boek, maar te veel narratieven en perspectieven vluchtig gecombineerd.
Shuggie Bain vond ik erg mooi en raak geschreven, maar pakte me pas over de helft.
The Quiet Music of Gently Falling Snow heeft vooral fantastische illustraties, met vrij open te interpreteren sprookjes eromheen, fijn om te lezen.
[ img ]

Ondertussen ben ik twee boeken tegelijk aan het lezen die bijna uit zijn. Ik verwacht in juni een boel meer uit te lezen.
Er staat nog een buddyread op de planning van When Breath Becomes Air, die start komende maandag. Verder ga ik dit weekend beginnen aan Ngando, die ik voor de schwob leesclub lees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:30 



 
Profiel   

Jaaaa de leeslijstjes! *\o/*

Ik heb deze maand alleen in mijn vakantie gelezen.

Was het hoogstaand? Nee absoluut niet. Heb ik me er prima mee vermaakt? Ja.

The Spanish Love Deception vond ik het leukst van de drie. Mijn eerste romance novel ooit. Ik vond hier de personages het leukst van! Vooral de stukjes met de familie vond ik erg leuk. :)

Twisted Love was het minste boek eruit. Verhaal sloeg nergens op. En ze gingen van haten naar liefde in 13 pagina's. Toch had ik het in twee dagen uit. Gevalletje: verstand op 0 en lezen.

The Fine Print. Ook prima. Niks bijzonders. Ergerde me soms aan de personages.


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 137 [ 3401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 137  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen