Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 40 van de 137 [ 3401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 137  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13

 
Profiel   

Jaaa lijstjes! Ik verwacht niet dat ik mn huidige boek nog uit ga lezen, dus mijn lijstje van mei!

[ img ]

Een erg goede leesmaand gehad, ben door mn boeken gevlogen en allemaal super tof!

Door Beyond the Wand in de Harry Potter sferen blijven hangen, dus die ben ik nu aan het herlezen <3

Inmiddels dan ook bezig in boek 3 en heb nu ongeveer 2/3 gelezen, wat blijft dit toch heerlijk <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 18:13 



 
Profiel   

Woooooo Lijstjes, ik zie dat ik deze maand wat zelfde boeken heb gelezen als eerder geplaatste lijstjes *\%/*
[ img ]
Toppers van de maand: Empress of Time, Spanish Love deception en Dance with the Devil
Flop van de maand: Red, White & Royal Blue

Ik heb deze maand flink wat luchtige romances gelezen en dat was prima. De serie van Kit Rocha is zoverre klaar, al heb ik het gevoel dat er in toekomst nog wel meer boeken in dit universum uit gaan komen.
Verder ben ik nu begonnen aan Renegades van Marissa Meyer, die heb ik van mijn broertje geleend en ik ben heel erg benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 18:30 



 
Profiel   

Yv
Dat klinkt interessant hahahah wat voor rare dingen als ik vragen mag? (Evt in spoiler). Ben wel erg benieuwd nu, lol.

Desireeeee
Benieuwd of je Addie LaRue nog uitgelezen krijgt op de valreep, succes! En ja, ik denk dat het boek daardoor ook niet is tegen gevallen inderdaad.

lino
Leuk lijstje! Ik ben benieuwd wat ik tzt van the Witcher ga vinden want dit stemt me niet heel gerust als je zegt dat het bij boek 4 pas aanvoelt dat er nu pas aanleiding is naar het echte verhaal toe, lol. Maar ja, anderzijds is dat bij sommige andere series ook wel en vond ik dat ook niet perse altijd een negatief ding.

Suliko
Mooie lijstje, prima leesmaand inderdaad! The quiet music of gently falling snow klinkt mooi!

Neverland
Dat soort romances zijn soms gewoon prima idd; verstand op 0 en gaan met die banaan haha. The fine print zie ik veel voorbij komen online ook.

taartjee
Heerlijk dat je dankzij Beyond the Wand zo in het Potter wereldje bent blijven hangen! Die adult editions zijn zo tof ook, die wil ik ook nog wel eens hebben. Flowerheart ben ik ook wel benieuwd naar.

Moonlight91
Leuk dat je met de Dance with the Devil boeken nog door bent gegaan. Veel plezier met Renegades, benieuwd wat je ervan gaat vinden, ben ik ook nog erg benieuwd naar - al wil ik eerst nog verder met de lunar chronicles serie.



Ik had ook een mooie leesmaand in mei, met 9 gelezen boeken (en bezig met nummer 10, 11 en 12). Wat voelt het heerlijk om dat weer te kunnen zeggen haha! Alles was gewoon minstens leuk en entertainend, geen enkele echte teleurstelling eigenlijk dus daar ben ik ook heel blij mee.

[ img ]

Toppers van de maand:
- Throne of glass reread van Heir of Fire & Queen of Shadows
Ongeacht hoeveel nieuwe boeken ik lees en hoeveel nieuwe werelden ik ontdek, terugkeren naar een serie als dit is voor mij echt ultiem genieten gewoon. Was weer een heerlijke leeservaring. Kijken of ik komende maand verder ga met Empire of Storms.
- Beyond the Wand
Onwijs van genoten. Tom schrijft zeer uitnodigend en leuk en ik vond het echt van de eerste pagina tot de laatste een genot om te lezen. Een van de leukere memoires die ik de laatste tijd gelezen heb, zeker weten. Benieuwd ook wel naar het audioboek ervan.

Van Zodiac Academy vond ik vooral 1.5 heel goed, 1/2 vond ik een leuke read en kennismaking met een nieuwe wereld met potentie voor veel groei nog. Momenteel bezig met #3 op de kindle en die vind ik ook wel echt leuk tot dusverre. Fourth Wing was ook zeer entertainend, van genoten - geen hype boek voor mij welke 5 sterren waard was maar een mooie 4 sterren wel - en laat me uitkijken naar het vervolg! Court of Ravens and Ruin was ook een leuke nieuwe wereld om kennis mee te maken, met veel potentie maar had van mij wel wat uitgebreider mogen zijn. Momenteel met boek #2 bezig op de Kindle. Ga de rest van de serie niet meer in boekvorm aanschaffen, dus boek 1 ga ik tzt wel weer weg doen.

--

Ook nog een hele toffe book haul deze maand, mede dankzij m'n trip naar London eerder deze maand, maar ook nog een leuk moederdag cadeautje en wat impulsieve aankopen, een paar preorders, leuke sales en vervolgdelen van zodiac academy nadat ik daaraan begonnen was. Arya mocht ze showen deze keer - de foto is voor m'n bookstagram maar dacht dan zet ik 'm maar gelijk hier ook neer hihi.

[ img ]

Ik probeerde nog een haul foto te maken met beide dames, maar dat lukte toch maar niet hahaha. Sansa had zoiets van 'oke jij hebt lekkers, kom maar hier ermee dan' en bleef maar dartelen om die boekenstapel heen en schreeuwen naar me :') en in de tussentijd ging Arya zich verliggen en lag te ver weg en gewoon... Laat maar dan! :') _O-

Sukkels :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 19:25 



 
Profiel   

Mijn lijstje is kort, twee boeken gelezen en met de tweede ben ik nog bezig :')

The Luminaries vond ik erg leuk. Zo leuk dat ik deel 2 heb gepreordered... nu bezig met Harry Potter and the Goblet of Fire en ik erger me een beetje aan alle dingen die ze in de film niet hebben meegenomen of hebben verandert :Y)

Volgende maand hoop ik wat meer te lezen. Ben dan ook wat meer vrij dus hopelijk meer tijd en rust

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:28 



 
Profiel   

Fijn dat het lezen weer 'lukt' CB! En die dieren van jou zijn gewoon leuk :)

Hierbij ook mijn lijstje:
[ img ]

De maand werd gelukkig steeds beter! Ik kan helaas niks met de boeken van Nino Hartaschwili. Net als Het achtste leven vond ik De kat en de generaal too much. Ik kan er niet precies de vinger op leggen wat dan precies, want eigenlijk gewoon alles.

We hebben het over je gehad was vermakelijk, maar ook niet meer dan dat.

Over Het eiland van de vermiste bomen ben ik wel enthousiast! Geen spannend of meeslepend verhaal, maar gewoon een mooi geschreven, karakter-gedreven boek.

En Sneeuwwit was een lekker weglezende thriller. Wel wat losse eindjes, maar dat stoorde me eigenlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 20:32 



 
Profiel   

Ja lijstjes tijd!!
(Sorry dat ik me voor de rest niet veel meld/niet meeschrijf. Ik lees hier vaak maar half mee ivm mijn moeheid -O- )

Maar mijn lijstje van deze maand
[ img ]

11 gelezen boeken. De laatste maand weer wat meer last gehad, dus veel boeken gestart en er toch nog een paar geëindigd.
Vandaag de laatste 2 boekjes er nog aan toegevoegd (de dolphin island boekjes). Echte kinderboekjes, maar lekker als niets lukt.

Topboeken van deze maand zijn atlas en the explorer academy.
Beide een afsluitend boek en atlas was gewoon lekker lezen. Geen verrassing, maar wel veel herkenning.

Ik heb 6 gestarte boeken liggen op dit moment.
Ik probeer dit aantal een beetje omlaag te krijgen, maar ben een echte moodreader.
Bandaag vooral ravenhall academy van julia kuhn gelezen (duits boek) en daarna wil ik twisted games uitlezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 22:35 



 
Profiel   

Linoleum
Ik heb The Great Believers op mijn TBR gezet. Ik ben heel benieuwd!
Hoe vond je Happy Place? Ik heb hem helaas nog niet kunnen bemachtigen, maar ik kijk er wel naar uit om die te lezen. Mooi aantal boeken gelezen!

Suliko
Ook weer een mooi lijstje. Bij jou is juni ook het begin van de vakantie waardoor je meer kan lezen? :+

Neverland
Heeerlijk zo'n maandje lezen! Leuk om te zien dat je de Spanish Love Deception leuk vond. Ik kan me herinneren dat ik daar ook erg van genoten heb. The Fine Print vond ik ook prima vermakelijk, maar ik begrijp de hype niet helemaal. Hoe is dat voor jou?

Taartjee
Mooi lijstje! De serie van Iron Fey lijkt me leuk, is het heel erg YA of valt het mee?

Cursebreaker
Heerlijke maand! *\o/*
En wat een leuke dieren heb je. Leuke foto's!

----

Grappig om te zien dat ik niet de enige was die even in een romance-maand zat.
Ik heb Addie LaRue niet meer uitgelezen, dus bij deze ook mijn wrap-up.

Shuggie Bain heb ik met 70% helaas geDNF't. Ik kwam er niet doorheen, en het lag ook aan de timing denk ik. Had het toen erg druk en veel aan mijn hoofd.
Hook, Line and Sinker was ik erg door verrast! Ik vond het eerste boek niet zo geweldig, maar dat komt echt door het hoofdpersonage. Deel 2 vond ik erg leuk. Daarnaast is Emily Henry een van mijn nieuwe favoriete auteurs. Romance zoals ik ze leuk vind! Book lovers is mijn favoriet.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 07:47 



 
Profiel   

Desireeeee schreef
Yv_ schreef
Ik vond de gehele serie van The Bear echt ontzettend gaaf :)), maar ik vond het eerste boek niet zo goed. Duurde allemaal te lang terwijl er eigenlijk niet echt heel veel gebeurde. Boek 2 en 3 maakten het echter allemaal weer ruimschoots goed.


Ik ben heel blij dat te horen! :)) Want je omschrijft precies inderdaad wat me een beetje stoorde aan deel 1. Terwijl ik de setting, personages, sfeer etc. wel erg leuk vond.


Even binnenvallen, maar ik geef Yv gelijk. Boek een komt wat traag op gang is veel world-build. Maar deel 2 en 3 zijn het sterk en een heel andere pacing. Zeker verder gaan met deze reeks <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:16 



 
Profiel   

Geweldige foto Cursebreaker

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 09:30 



 
Profiel   

petitparis schreef
Desireeeee schreef

Ik ben heel blij dat te horen! :)) Want je omschrijft precies inderdaad wat me een beetje stoorde aan deel 1. Terwijl ik de setting, personages, sfeer etc. wel erg leuk vond.


Even binnenvallen, maar ik geef Yv gelijk. Boek een komt wat traag op gang is veel world-build. Maar deel 2 en 3 zijn het sterk en een heel andere pacing. Zeker verder gaan met deze reeks <3


Wat fijn om zoveel goede verhalen te horen. Dan ga ik zeker doorlezen. *\o/*
Het is voor mij wel meer een winter-mood/sfeer, dus misschien meer richting het einde van het jaar.

Ik heb vanavond The Invisible Life of Addie LaRue uitgelezen. Ik heb even mijn review van GR gekopieerd zodat ik het niet dubbel hoef te schrijven. De spoilers zijn quotes, geen daadwerkelijke spoilers, maar voor het geval mensen dat liever niet lezen even verborgen. :)

Citaat
4,5 stars!

I rarely write reviews (so don't judge me hahaha), but this book deserves one as it is one of my new favorites. And to me, a book that stands out among many others. :)

There is art, music, and history. There is the back- and forth timeline between the past and present, which is done great. I also liked that it was the 1700s vs. 2014/2015, and not just the present vs. a few years back. Also, the personalities of the characters are great and V.E. Schwab writes beautifully. And there are these little details through the story, that keep coming back, which really adds to the book.

Spoiler:
“Nothing is all good or all bad,” she says. “Life is so much messier than that.”
And there in the dark, he asks if it was really worth it.
Were the instants of joy worth the stretches of sorrow?
Were the moments of beauty worth the years of pain?
And she turns her head, and looks at him, and says, “Always.”


For the people I know who are also interested in reading this book, keep in mind that this book is mostly character-driven instead of plot-driven. :)
This book is more like a fictional memoir, the story-telling of someone's (magical) life, rather than an action-packed (fantasy) book. Make sure you have the right expectations, because I think that most disappointment stems from having the wrong expectations of the book since it's so hyped-up (or if it's just not for you, also fine!).
Spoiler:
“But this is how you walk to the end of the world. This is how you live forever. Here is one day, and here is the next, and the next, and you take what you can, savor every stolen second, cling to every moment, until it’s gone.”





Hoe vinden jullie het om savonds been boek uit te lezen? Ik vind het altijd frustrerend als het het begin van de avond is, of einde middag. _O- Het voelt dan te snel om weer een nieuw boek te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:14 



 
Profiel   

@taartje Leuk dat je Harry Potter aan het lezen bent.

@Moonlight91 Ik vind luchtige romance ook fijn om te lezen ter afwisseling van fantasy

@cursebreaker Lekker zeg 9 boeken. Wat ik al eerder aangaf, ik krijg ook zin om TOG weer eens te herlezen. Die 2e foto met je hond en kat is fantastisch :D

@Marjo The Luminaries wil ik ook lezen.

@Tiggs Mooi lijstje, voor mij onbekende boeken.

@arabella2000 Knap hoor 11 boeken! Gaaf dat je een Duits boek gaat lezen.

@Desireeeee De boeken van Emily Henry staan bij mij ook nog op mijn te lezen lijstje in mijn hoofd. Qua leestijden maakt het me niet uit wanneer ik een boek uitlees. Meestal ga ik dan even wat anders doen maar ik kan ook gewoon meteen doorgaan in een nieuw boek.

[ img ]

En dit is dan mijn lijstje. Maar 3 boeken maar op het moment is dat voor mij al heel wat.
Ik merk nu dat ik meer wordt afgeleid door series kijken. Al lees ik tussendoor ook nog wel wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 08:35 



 
Profiel   

Even een kort bericht van mij. Ik kom binnenkort uitgebreider meepraten maar zag dat het alweer lijstjes tijd is.

[ img ]

Hij is van mij van Kyra Rutgers heb ik als luisterboek geluisterd. Ik ben nu in het vervolg deel bezig, maar volgens mij heb ik nog niet alle delen dus daar moet ik nog even naar kijken.

Kerstmis in het duincafe van Debbie Johnson zou ik normaal gesproken in deze periode niet gelezen hebben maar ik had het eerste deel pas gelezen en wilde verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:12 



 
Profiel   

Helaas, The Fourth Wing is zoek geraakt... Ik krijg mijn geld terug gelukkig. Via Amazon.com heb ik de versie met de gekleurde kanten besteld. Komt wel op z'n vroegst pas eind deze maand, maar ik heb gelukkig nog genoeg te lezen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:31 



 
Profiel   

Laurabe, ik ben momenteel ook bezig in Lady Midnight. Merk dat ik nog even moet inkomen, heb ik vaak met de Shadowhunters boeken. Duurt even tot het me pakt. Ik hoop op net zoiets als de The Infernal Devices serie. En minder zoals The Mortal Instruments, want dat was toch minder mijn ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:41 



 
Profiel   

@linoleum Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Het is wel even geleden dat ik de boeken van TMI las maar The infernal devices vond ik ook goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 16:20 



 
Profiel   

Ik vond the Dark Artifices trilogie ook wel een mooie, eentje die ik met herlezen nog beter vond worden wel. Het is wat volwassener als TMI - al tipt er niks aan the infernal devices wat mij betreft hahahaha - en het is tegelijkertijd ook een serie binnen het shadowhunters verse wat zoveel meer diepgang gaat brengen in het grote plaatje, met wederom weer geliefde oudere personages en ook hele leuke nieuwe personages. Love it. Hele toffe opzet ook weer naar de laatste trilogie binnen de shadowhunter chronicles wat eraan gaat komen nog. Ik vind 'm echt genieten. Het is typische Clare drama, zoals je in andere series al voorbij ziet komen, met deels bekende dingen qua schrijfwerk, verhaalontwikkeling e.d., maar ook zeker wel vernieuwing erbij wat het allemaal interessant houd. Ben heeeel benieuwd wat je ervan gaat vinden lino, zeker kijkend naar de trilogie in z'n geheel. Vergeet tzt ook Ghosts of the Shadowhunter Market niet te lezen nog (geloof dat die erna gelezen kan worden het beste, anders word je wel wat gespoeld) - wat mij betreft de beste novella compilatie van alles wat ze uitgebracht heeft aan novella compilaties in deze wereld.

--

Hier halverwege met Heart of Flames en die leest prima weg. Verhaal moet wel echt nog op gang komen, maar goed het boek heeft 500+ pagina's dus nog genoeg mogelijkheid daarvoor. Benieuwd waar het naartoe gaat.

Op kindle ben ik op 80% met Zodiac Academy 3 dus die gaat vanavond wel uit denk ik.

Voor juni heel voorzichtig dus vooruit aan't kijken en een TBR aan't samenstellen, wat wel kan als ik zo kan door blijven lezen :j

Hoop de Crown of feathers trilogie dan wel uit te lezen, ik hoop verder te gaan met Zodiac Academy - denk wel digitaal want met nu al 8 boeken in de serie ga ik niet zo snel kunnen bijkopen in print, dat is wat te duur - digitaal is wat goedkoper haha. En dan Tomorrow and Tomorrow and Tomorrow die als buddy-read hopelijk deze maand gelezen gaat worden (met Eelmo).

[ img ]

Hopelijk kan ik binnenkort ook de annotatie boeken weer eens oppakken, maar heb daar de mood nog niet voor gevonden jammer genoeg. Nog niet genoeg rust voor in m'n hoofd haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 16:50 



 
Profiel   

Hierbij mijn lijstje van mei. Favo boek om te lezen deze maand was Fourth Wing. De rest was leuk om te lezen maar ook wel wat luchtig. Veel gratis downloads in de Kindle app eens gelezen ook afgelopen maand.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 17:18 



 
Profiel   

Mijn maandje. Ben blij dat ik toch wat heb uitgelezen. Zat niet lekker in mijn vel, maar heb gemerkt dat een e-reader handig is om te lezen en tegelijkertijd een balletje te gooien of een kroelbeurt te geven. :+

[ img ]

Eerste boek is een roman over rouw, tweede liefde en jezelf weer oprapen na een groot verlies. Was leuk! Luchtig genoeg voor een behoorlijk serieus thema. Tweede boek is niet boeiend voor hier, maar desalniettemin tel ik 'm mee haha. :P

Marjo: Oh jouw cover van het boek van Axie Oh is serieus prachtig. <3 The Song of Achilles is echt ontzettend goed, maar Achilles is echt :r dus ben benieuwd hoe jij dit boek gaat vinden.

lino: Mooi lijstje! Hoe vond je Happy Place van Emily Henry?

Neverland: Je eerste romance novel ooit? :oo Smaakt het naar meer of had je vooral iets extreem luchtigs nodig?

Moonlight91: Is Cheat Sheet een leuk boek? Heb begin dit jaar het andere boek van haar gelezen (When In Rome) maar vond die zo bomvol clichés zitten.

cursebreaker: Flinke haul! Ben benieuwd wat je van Tomorrow, Tomorrow and Tomorrow gaat vinden. De reviews zijn allemaal zo lovend, maar het onderwerp ansich moet nog even tot verbeelding spreken hiero. :P Fijn dat je weer wat meer uit hebt kunnen lezen. :j

Desiree: Hook, Line and Sinker was bij mij ook favoriet! :D Betere hoofdpersonages met name, en minder vingers op plekken waar ze ongevraagd in gaan. :+ iedereen die het eerste boek gelezen heeft weet wss waar ik op hint haha
Leuke Emily Henry maand heb je gehad!

MarloesHJ: Jeetje wat heb jij veel uitgelezen zeg! IJverig bezig geweest. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:09 



 
Profiel   

Ik vond Cheat Sheet okay. Hij was inderdaad erg cliché, maar het stomste vond ik de gesloten deur romance. Het was wel leuke geschreven en dan werk je het hele boek op naar het moment dat de twee karakters bij mekaar komen..... en dan niks -O- . Een echte dooie mus en dat is niet mijn ding, mag best wel wat vuurwerk in zitten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:55 



 
Profiel   

Moonlight91 schreef
Ik vond Cheat Sheet okay. Hij was inderdaad erg cliché, maar het stomste vond ik de gesloten deur romance. Het was wel leuke geschreven en dan werk je het hele boek op naar het moment dat de twee karakters bij mekaar komen..... en dan niks -O- . Een echte dooie mus en dat is niet mijn ding, mag best wel wat vuurwerk in zitten :')


Nou pff een beetje spektakel mag wel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 19:08 



 
Profiel   

Cheat Sheet was ok. Te standaard en hele plot was gebaseerd op de hoofdpersonages die niet met elkaar praten. Hou ik nooit zo van.

Happy Place was leuk. Format wat je niet vaak tegenkomt. Geen heel origineel plot, maar wel fijn geschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:29 



 
Profiel   

Ik heb 'het einde van de eenzaamheid' uit, van Benedict Wells. Mooi maar mweh, niet heel spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:34 



 
Profiel   

Wow het gaat hard hier!
Wilde nog een lijstje plaatsen maar is wederom 1 boek, Mad Ship van Robin Hobb. Inmiddels zijn we over de helft van Ship of Destiny. Ik ben ook Priory of the Orange Tree aan het herlezen maar daar kom ik amper aan toe momenteel.

Wel nog een leuke haul te delen:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 08:30 



 
Profiel   

Is dat allemaal fantasy Leo?

Meiden, ik heb een vraag! In het buddyread topic wordt nu een memoir van een arts gelezen, maar daarna wil ik eigenlijk heel graag 'The Power' lezen. Ik heb 2 bladzijdes gelezen en ik dacht echt YES MOTHEREFFER. Heel feministisch ook.

Ik hoop heel erg dat er zoveel mogelijk meelezen!

https://www.bol.com/nl/nl/p/the-power/9 ... oductTitle

Ik heb de paperback voor een tientje, dus ik zou het hartje even aanklikken en wachten tot hij weer zakt. De prijs voor boeken daalt vaak om rare tijden zoals 4.00 's nachts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 08:48 



 
Profiel   

:j de bovenste 3 zijn fantasy, de onderste 2 science-fiction.
De Bone Ships zijn een special edition van The Broken Binding, ik verwacht deze maand boek 3.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 08:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 40 van de 137 [ 3401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 137  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen