Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 50 [ 1237 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 50  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Me too: Rammsteins Till.

 
Profiel   

Urbanus schreef
Moreel, je bedoelt moreel kompas.

Ik denk dat iedereen hier tegen misbruik is. Klaar.

Hier wel ja. Alleen zijn er nog best veel mensen waarvoor misbruik een rekbaar begrip is :=.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:33 



 
Profiel   

sasja0705 schreef
@Menino,
Ik vind dat het wel mee te maken heeft hoe het 40jaar geleden er aan toe ging... namelijk dat er ook toen "gewillige " groupies er waren... die dan "uitgezocht" werden.
Het enig -wel grote- verschil is dat er nu kennelijk "voorselectie's" via Insta en co gemaakt worden.
Dat was er gewoon niet.

Maar de strekking was wel dezelfde


Het was zelfs zo dat groupies het met meerdere bands en hun leden deden en bijnamen kregen danwel bekendheid. Dat was het doel ook van deze dames. Niks anders dan het met zoveel mogrlijk beroemdheden het bed te delen.
Er was er zelfs 1 die eind jaren 60 van vele bekendheden een afdruk van hun geslachtsorgaan in stijve toestand maakte!

De meeste hadden gewoon enorme lol daar in en de band leden vonden het wel prettig want de stress en vermoeidheid doordat ze weken dan niet maanden lang van huis weg waren op tour deed ze onderling wel spanning en ruzie krijgen en dan kwamen de dames als welkome afleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:41 



 
Profiel   

Pareltjes schreef
Geloof je dat echt zelf? Dat het alleen de artiest - fan verhouding is? Geen idee hoe oud je bent maar in NL tijdens de DOEMAAR rage waren de fans juist allemaal super jong. Gelukkig hebben deze heren zich keurig gedragen. Maar fan én superjong is helemaal gevaarlijk.

Ik vind het verder erg naief om te denken dat groot leeftijdsverschil altijd maar ok moet zijn. Er spelen meerdere factoren dan uitsluitend leeftijd. Het is de combinatie van....


Ik was een van die jonge fans van Doe Maar en helemaal in love met Ernst Jansz. Maar tegelijkertijd vond ik het wel een oude man en zij waren in de 30.

Maar je hebt het over tieners. Dit zijn allemaal meerderjarige dames, iedereen is tegenwoordig zo jongvolwassen dat ik van mening ben dat deze dames prima hun eigen beslissingen kunnen nemen. Het is niet dat ze een talentenjacht moeten winnen of dat Till hun baas is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:59 



 
Profiel   

Ik vind het nogal denigrerend dat mensen hier vinden dat volwassen vrouwen van 20+ niet zelf kunnen/mogen beslissen met een ouder persoon naar bed te gaan. Dat de oudere man in dit geval maar vaderlijk voor haar moet beslissen dat ze dat niet 'mag'. Als iemand zelf helemaal blij wordt van seks met Till na een afterparty, good for her. Wat een ander daar van vind doet niet ter zake.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:05 



 
Profiel   

Mars schreef
Ik vind het nogal denigrerend dat mensen hier vinden dat volwassen vrouwen van 20+ niet zelf kunnen/mogen beslissen met een ouder persoon naar bed te gaan. Dat de oudere man in dit geval maar vaderlijk voor haar moet beslissen dat ze dat niet 'mag'. Als iemand zelf helemaal blij wordt van seks met Till na een afterparty, good for her. Wat een ander daar van vind doet niet ter zake.

Naar mij idee ligt het andersom, de oudere, beroemde man hoort geen chickies te laten ronselen voor zijn sexhobbies. Tuurlijk, als al die grietjes nee zeggen is het gauw klaar, maar het feit dat die meisjes willen, maakt het nog niet oke. Als je uitgaat van 'ze willen het zelf', dan ben je eigenlijk part of the problem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:10 



 
Profiel   

@Mars, precies hoe ik er over denk. Waarom zouden andere mensen hun een pleziertje met Till moeten ontzeggen, omdat zij het niet passend vinden ?


Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 05-06-23 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:13 



 
Profiel   

Maar nu ga je er vanuit dat hij dat doet, Veronica. Dat is gewoon niet zeker en zulke aannames verpesten een discussie.

Je weet alleen dat er vrouwen uitgenodigd worden voor feestjes en vooraan staan bij een concert.

Part of the problem is dit, aannames. 'Ze wilden het zelf' en 'hij liet meisjes ronselen voor seks' is allebei even fout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:13 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
@Mars, precies hoe ik er over denk. Waarom zouden andere mensen hun een pleziertje met Till moeten ontzeggen, omdat zij het niet passend vinden ?


Precies ja.

En meisjes ‘ronselen’ klinkt als een soort mensenhandel terwijl er dus zat meiden zich maar al te graag aanmelden voor de afterparty. Moet ook kunnen als je met volwassenen te maken hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:18 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Elisa2 schreef
Ja en daar ben ik het dus niet mee eens. Want dit gaat juist ook over scheve machtsverhoudingen. Maar goed, ik zal het er niet meer over hebben.

Hoop gewoon dat de waarheid boven tafel komt en voor de fans dat de concerten gewoon doorgaan zonder dan die rare party,s.


Het is juist goed dat je dit aansnijdt en het past helemaal in het topic. Het is juist het stukje scheve machtsverhouding wat vaak mee speelt in dit soort situaties.

Eigenlijk vind ik dat er geen scheve machtsverhouding is tussen "sterren" en hun fans. Beide partijen hebben elkaar nodig,het is juist een machtsevenwicht want zonder fans ben je geen ster. De fans betalen ook trouwens.Dus in feite hebben zij de macht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:37 



 
Profiel   

Ehm, wat??

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:40 



 
Profiel   

Natuurlijk is er een scheve machtsverhouding tussen sterren en fans, al helemaal als het op al dan niet gewenste intimiteiten aan komt. Per definitie als je tegen iemand op kijkt heb je al geen objectief beeld meer van die persoon, en bij sterren wordt dat alleen maar meer omdat die een ideaalbeeld neerzetten waar bepaalde mensen zich mee verhouden/mee resoneren. Fans worden "verliefd" of voelen zich op wat voor manier aangetrokken tot een ideaalbeeld wat misschien helemaal niet aansluit op hoe die persoon privé is. Door dat ideaalbeeld en die aantrekkingskracht krijg je macht over je fans omdat ze volgen wat je doet, bepaalde gedragingen makkelijker excuseren en "achter je staan". Fans zijn per definitie beïnvloed door wat je doet. De mensen die al zo ver vooraan staan dat ze zichtbaar genoeg zijn om uitgekozen te worden voor iets als een "row zero" zijn negen van de tien keer al diehards, want om zo ver vooraan te komen staan moet je de hele dag voor de deur van de concertzaal/het concertterrein zitten. Hoe groter de fan, hoe meer invloed de ster op die persoon heeft/kan hebben, en voilà - daar is je ongelijke machtsverhouding.

Dat lijkt me niet, niet te begrijpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:54 



 

anjali schreef
Evamarie schreef

Het is juist goed dat je dit aansnijdt en het past helemaal in het topic. Het is juist het stukje scheve machtsverhouding wat vaak mee speelt in dit soort situaties.

Eigenlijk vind ik dat er geen scheve machtsverhouding is tussen "sterren" en hun fans. Beide partijen hebben elkaar nodig,het is juist een machtsevenwicht want zonder fans ben je geen ster. De fans betalen ook trouwens.Dus in feite hebben zij de macht.


Oke..
Ik ben wat van je gewend Anjali, maar om deze moest ik toch wel even lachen :o

Till pas op...straks wordt je nog belaagd door een overactieve bokker die hier leest alle macht over jou te kunnen hebben :+
Geld op zak :$ en:
Leeftijdscategorie...onbekend }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:59 



 
Profiel   

Maar als je die video ziet waar dat meisje werd geinterviewd over dat voor en na feestje beaamde zij toch dat het gewoon gezellig was, Till vriendelijk was en geen advances maakte, ze gewoon een lekker borreltje dronken en een leuke tijd hadden!?
Dan hoeft daar toch niks van gevonden te worden.
Die meiden waren geen 12 jarigen die daar stonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:09 



 
Profiel   

sasja0705 schreef
@Menino,
Ik vind dat het wel mee te maken heeft hoe het 40jaar geleden er aan toe ging... namelijk dat er ook toen "gewillige " groupies er waren... die dan "uitgezocht" werden.
Het enig -wel grote- verschil is dat er nu kennelijk "voorselectie's" via Insta en co gemaakt worden.
Dat was er gewoon niet.

Maar de strekking was wel dezelfde


hmm ja, er wordt gezegd dat meiden al voor het concert via social media worden geselecteerd. Maar hoe dan?
Is niet dat jij je social media, id en of foto moet achterlaten als je een kaartje koopt en bovendien verkoopt de band die kaartjes niet zelf en ook die Alana niet; dat gaat gewoon via sites van ticketbureau's.
De band en die Alana krijgen echt niet een lijst met namen zo van 'kijk mensen, deze hebben allemaal een kaartje gekocht'. Om vervolgens alle meisjesnamen eruit te pikken en die stuk voor stuk opzoeken op sm om te achterhalen of ze knap zijn ja of nee. En zo ja, dan benaderd worden om voor vak 0 uit te nodigen.

dat verhaal rammelt aan alle kanten.

Het verhaal van die dame uit het gelinkte youtube filmpje komt een stuk geloofwaardiger en realistischer over; die meiden melden zichzelf aan. En ja, ongetwijfeld zal het antwoord afhangen van hun uiterlijk, maar in beginsel hebben zij zichzelf aangemeld.

Ik ken de band en heb ze ook meerdere keren live gezien. Gezien de reputatie van met name Till verbaast het mij dat het nooit eerder gebeurt is; de geuite beschuldigingen.
Of het waar is? Tja; zij zullen de eersten niet zijn die ondertussen off stage allang een gezapig, braaf leven leiden, maar on stage een reputatie op te houden hebben.

Zijn de aantijgingen waar, dan moet hij er gewoon voor gestraft worden...simpel.


Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 05-06-23 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:09 



 
Profiel   

Ik snap wel wat Anjali hiermee bedoeld... en eigenlijk zie je het qua macht ook nu gebeuren... Fans kunnen je maken als ster maar ook breken...

Wat ik mij afvraag bij het hele gebeuren rond om Til:

Er wordt nu over ronselen geschreven, dat de gehele crew en band vanaf wist en , dat er vóór deze Shelby al meldingen waren en nu nog meer meldingen komen...

Hoe kan het dat er ene Shelby op Insta (ook waar ook ever) haar beklag doet, foto's showt, enz maar geen directe aangifte nadat het gebeurt is en vóór dat in de social media.... onder de mom van "ik wil alleen andere meisjes waarschuwen "?

Als er nu zo vele "meldingen" liggen... en geen één die vóór die tijd een aangifte gedaan heeft?

Zowat gaat bij mij gewoon niet in... wel heissa in de socials maar geen aangifte.

En nee, met schaamte kan dit niet verklaard worden, als je ju ist naar de pers gaat ipv politie.
Juist bij een aangifte wordt je beschermd en bij socials lekt alles uit vroeger of later.

En dat geen drugs gevonden worden in bloed... ook daar heb ik mijn vraagtekens, want als er gegrond verdacht is, dan worden er ook haaranalyses genomen.
Maar hé, daarvoor moet je wel aangifte doen.

Ala advocaat van de duivel : wie zegt, dat Til niet gewoon deze Shelby afgewezen heeft en zij dacht "wacht ik krijg je" ?

Ja, dat is puur speculeren, maar alles andere , wat er nu in de media geschreven wordt, is ook speculatie zo lang er geen officiële onderzoek gedaan wordt.

Ik was nooit fan maar ik vrees, dat die geplande concerten wel afgelast worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:11 



 
Profiel   

Popstra schreef
Maar als je die video ziet waar dat meisje werd geinterviewd over dat voor en na feestje beaamde zij toch dat het gewoon gezellig was, Till vriendelijk was en geen advances maakte, ze gewoon een lekker borreltje dronken en een leuke tijd hadden!?
Dan hoeft daar toch niks van gevonden te worden.
Die meiden waren geen 12 jarigen die daar stonden.


Je gaat nu af op een "meisje" (wat overigens een volwassen vrouw is, dus vrouw en niet meisje) op een populatie van honderden, zo niet duizenden vrouwen die row zero ervaringen hebben gehad.

Is dat een betrouwbare, valide steekproef denk je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:12 



 
Profiel   

Heeft iemand dan ook die insta uitnodigingen laten zien van die Alana? Zijn daar screenshots van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:12 



 
Profiel   

sasja0705 schreef
Ik snap wel wat Anjali hiermee bedoeld... en eigenlijk zie je het qua macht ook nu gebeuren... Fans kunnen je maken als ster maar ook breken...


Als je het hebt over reputatie: ja, dan hebben fans macht.

Maar daar gaat dit topic hoofdzakelijk niet over, dit topic gaat over mogelijk plaatsgevonden (on)gewenste intimiteiten en uiteindelijk bij wie daarvoor de verantwoordelijkheid ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:15 



 

xPabloBokt schreef
Natuurlijk is er een scheve machtsverhouding tussen sterren en fans, al helemaal als het op al dan niet gewenste intimiteiten aan komt. Per definitie als je tegen iemand op kijkt heb je al geen objectief beeld meer van die persoon, en bij sterren wordt dat alleen maar meer omdat die een ideaalbeeld neerzetten waar bepaalde mensen zich mee verhouden/mee resoneren. Fans worden "verliefd" of voelen zich op wat voor manier aangetrokken tot een ideaalbeeld wat misschien helemaal niet aansluit op hoe die persoon privé is. Door dat ideaalbeeld en die aantrekkingskracht krijg je macht over je fans omdat ze volgen wat je doet, bepaalde gedragingen makkelijker excuseren en "achter je staan". Fans zijn per definitie beïnvloed door wat je doet. De mensen die al zo ver vooraan staan dat ze zichtbaar genoeg zijn om uitgekozen te worden voor iets als een "row zero" zijn negen van de tien keer al diehards, want om zo ver vooraan te komen staan moet je de hele dag voor de deur van de concertzaal/het concertterrein zitten. Hoe groter de fan, hoe meer invloed de ster op die persoon heeft/kan hebben, en voilà - daar is je ongelijke machtsverhouding.

Dat lijkt me niet, niet te begrijpen?


Hier moet ik wel even op inhaken:
Overal heb je mensen met meer macht dan jij. Het wordt pas scheef als daar misbruik van gemaakt wordt.
Dat hoort volledig los te staan van in hoeverre je fan bent van iemand.

Ooit ben ik dolverliefd geweest op een man die dolgraag alleen maar een onderonsje wilde met mij. Is dat gebeurt? Nee. Waarom niet? Doordat we beide als volwassen mensen over dit onderwerp konden praten en met de situatie om konden gaan. En zo hoort het ook.

Als desbetreffendd man deed alsof hij ook verliefd was op mij en was het daardoor wel tot een onderonsje gekomen dan is er sprake van wél die machtsmisbruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:15 



 
Profiel   

anjali schreef
Eigenlijk vind ik dat er geen scheve machtsverhouding is tussen "sterren" en hun fans. Beide partijen hebben elkaar nodig,het is juist een machtsevenwicht want zonder fans ben je geen ster. De fans betalen ook trouwens.Dus in feite hebben zij de macht.


Tja...zo kun je alles recht kletsen dat krom is. Lees eens goed wat je zelf schrijft.
Het enige waar fans enige uitvoerende macht hebben is in het wel of niet kopen van records of tickets. En dáár stopt het ook. Fysieke en mentale dominantie is iets TOTAAL anders. Dus als je fan bent, tot over de oren verliefd op je idool die 40 jaar ouder is gaat de wel bekende roze bril in werking en dáár heeft een artiest een heel veel macht. Afhankelijk van het wel of niet aanwezig zijn van fatsoen besluit een artiest respect te tonen voor zijn fans door er met zn vingers vanaf te blijven. Of hij pakt wat hij pakken kan....omdat hij op dat moment alle macht over een verliefde puber, jong volwassenen heeft. Dat heel goed weet, en ze toch misbruikt onder het mom ze wilde het toch zelf? Er is geen gelijkheid in intentie.


Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 05-06-23 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:19 



 
Profiel   

@Evamarie. Jullie begrijpen niet wat ik bedoel. In de paardenwereld is het zo: Wie betaalt,bepaalt. Daarom zijn de fans de baas ,ook in de rockwereld. Want als die massaal afhaken dan kunnen Till en zijn bandgenoten zich ,nadat ze hun vermogen hebben opgemaakt althans, gaan melden bij een uitkeringsinstantie. Daarom ook kunnen fans hun idolen helemaal kapotmaken als ze valse beschuldigingen zouden gaan uiten. Het is nu toch al zo dat enkele zakelijke partners van deze artiest zich hebben teruggetrokken.Terwijl er nog niets bewezen is. Een aantal Bokkers blijken kaartjes voor concerten te hebben. Ik wens ze veel plezier en hoop op recensies hier op Bokt. En nee, mijn smaak is het niet en ik ga er dus ook echt niet heen maar ik laat alles aan jullie over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:21 



 
Profiel   

Evamarie schreef
xPabloBokt schreef
Natuurlijk is er een scheve machtsverhouding tussen sterren en fans, al helemaal als het op al dan niet gewenste intimiteiten aan komt. Per definitie als je tegen iemand op kijkt heb je al geen objectief beeld meer van die persoon, en bij sterren wordt dat alleen maar meer omdat die een ideaalbeeld neerzetten waar bepaalde mensen zich mee verhouden/mee resoneren. Fans worden "verliefd" of voelen zich op wat voor manier aangetrokken tot een ideaalbeeld wat misschien helemaal niet aansluit op hoe die persoon privé is. Door dat ideaalbeeld en die aantrekkingskracht krijg je macht over je fans omdat ze volgen wat je doet, bepaalde gedragingen makkelijker excuseren en "achter je staan". Fans zijn per definitie beïnvloed door wat je doet. De mensen die al zo ver vooraan staan dat ze zichtbaar genoeg zijn om uitgekozen te worden voor iets als een "row zero" zijn negen van de tien keer al diehards, want om zo ver vooraan te komen staan moet je de hele dag voor de deur van de concertzaal/het concertterrein zitten. Hoe groter de fan, hoe meer invloed de ster op die persoon heeft/kan hebben, en voilà - daar is je ongelijke machtsverhouding.

Dat lijkt me niet, niet te begrijpen?


Hier moet ik wel even op inhaken:
Overal heb je mensen met meer macht dan jij. Het wordt pas scheef als daar misbruik van gemaakt wordt.
Dat hoort volledig los te staan van in hoeverre je fan bent van iemand.

Ooit ben ik dolverliefd geweest op een man die dolgraag alleen maar een onderonsje wilde met mij. Is dat gebeurt? Nee. Waarom niet? Doordat we beide als volwassen mensen over dit onderwerp konden praten en met de situatie om konden gaan. En zo hoort het ook.

Als desbetreffendd man deed alsof hij ook verliefd was op mij en was het daardoor wel tot een onderonsje gekomen dan is er sprake van wél die machtsmisbruik.


Ik snap wat je zegt, maar ik vind dat die ongelijke machtsverhouding wel gewoon altijd bestaat. De verantwoordelijkheid hoe je met die ongelijke machtsverhouding omgaat ligt mijns inziens voornamelijk bij degene met de meeste macht. Daarin schuilt potentieel machtsmisbruik.

Als ik jouw laatste zin zo lees denk ik dat wij ongeveer hetzelfde bedoelen maar het anders verwoorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:23 



 
Profiel   

anjali schreef
@Evamarie. Jullie begrijpen niet wat ik bedoel. In de paardenwereld is het zo: Wie betaalt,bepaalt. Daarom zijn de fans de baas ,ook in de rockwereld. Want als die massaal afhaken dan kunnen Till en zijn bandgenoten zich ,nadat ze hun vermogen hebben opgemaakt althans, gaan melden bij een uitkeringsinstantie. Daarom ook kunnen fans hun idolen helemaal kapotmaken als ze valse beschuldigingen zouden gaan uiten. Het is nu toch al zo dat enkele zakelijke partners van deze artiest zich hebben teruggetrokken.Terwijl er nog niets bewezen is. Een aantal Bokkers blijken kaartjes voor concerten te hebben. Ik wens ze veel plezier en hoop op recensies hier op Bokt. En nee, mijn smaak is het niet en ik ga er dus ook echt niet heen maar ik laat alles aan jullie over.


Ja, daar heb je ook gelijk in. Maar dat ligt compleet los van de discussie wat de machtsverhouding is bij intimiteiten tussen fans en sterren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:24 



 
Profiel   

De personen in de video zijn gewoon vrouwen te noemen toch? Er wordt nu gedaan alsof ze 15 zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:25 



 
Profiel   

anjali schreef
Daarom ook kunnen fans hun idolen helemaal kapotmaken als ze valse beschuldigingen zouden gaan uiten. r.


Ja dat kan. Des te meer reden voor een artiest zich hëél netjes te gedragen of vooral de schijn niet tegen te krijgen. Dan wordt er zo door een valse beschuldiging heen geprikt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 50 [ 1237 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 50  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen