Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 40 [ 984 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kamp van Koningsbrugge

Profiel   

Ik zag het! Leuk!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 10:18 

Profiel   

Iemand gekeken vandaag?
Wij zijn hem nu aan het terug kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-24 21:40 

Profiel   

Renske_W schreef
Iemand gekeken vandaag?
Wij zijn hem nu aan het terug kijken.

Jaaa,
Ik zou verzuipen met zo'n pak aan in het water :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-24 22:01 

Profiel   

Ja hier ook gekeken! Het is gelijk weer goed pittig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-24 22:18 

Profiel   

Ze zijn behoorlijk strenger dan eerdere seizoenen. Ray had er goed de pest in :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-24 22:02 

Profiel   

Ik ga hem vanavond terug kijken met mijn man. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 09:18 

Profiel   

Friesfanaat schreef
Ze zijn behoorlijk strenger dan eerdere seizoenen. Ray had er goed de pest in :=

Vind je? Ik heb juist het idee dat de groep gewoon iets minder is... ALs het geen tv show was gewest had Ray de meeste al weggestuurd volgens mij. Ze liepen gewoon rond alsof ze een scouting speurtocht aan het doen waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 11:05 

Profiel   

Ik denk dat ze steeds bewuster zijn dat kandidaten zich goed kunnen voorbereiden en door juist de routine van het programma om te gooien kom je dus weer bij het gedrag uit van de deelnemers. Het gaat niet om wie is de sterkste, wie is fysiek het beste, wie kan de meeste dingen sjouwen. Het gaat ook om de mindset. En door het om te gooien creeer je dat mensen in di koppies gaan zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 11:09 

Profiel   

leonie87 schreef
Friesfanaat schreef

Vind je? Ik heb juist het idee dat de groep gewoon iets minder is... ALs het geen tv show was gewest had Ray de meeste al weggestuurd volgens mij. Ze liepen gewoon rond alsof ze een scouting speurtocht aan het doen waren.

Dikgedrukt had ik ook wel een beetje hoor. Maar dat er voordat ze op het officiële kamp zijn al dusdanig uitgedund zijn vond ik wel heftig. Temeer ook omdat je van de deelnemers intussen wel mag verwachten dat je ongeveer weet waar 'ze' naar op zoek zijn en dat gedrag en tijd halen daarin belangrijker is dan wat dan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 11:38 

Profiel   

Ik vond het wel mooi dat gister die meiden de opdracht goed hadden uitgevoerd en lekker mochten gaan eten en de mannen niet. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 12:07 

Profiel   

Ik kijk ook weer!

Weet even zn naam niet maar die ene praatgrage gozer moet echt snel zijn mond leren houden. Ik waardeerde zijn enthousiasme tijdens het navigeren maar toen ze na het verdwalen binnenkwamen bleef ie maar ratelen en kon ik alleen maar denken 'Hou. Toch. Je. Mond.' :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 17:40 

Profiel   

Poeh, ik vind het maar slappe hap dit seizoen := Ik heb ook niet per se het gevoel dat ze strenger zijn dit seizoen, maar inderdaad dat de groep gewoon minder is. Maar goed, wij zijn er niet bij natuurlijk, kan een vertekend beeld zijn. Maar het laat me ook wel weer heroverwegen of ik eraan mee zou willen doen. Na vorig seizoen was ik mega enthousiast en ben ik het serieus gaan overwegen, maar inmiddels denk ik dat het echt ook wel aan de groep ligt of het een geslaagde ervaring wordt of niet. Ik zou met minstens een kwart van deze groep mot krijgen vermoed ik. Dit seizoen lijkt voor een aantal deelnemers namelijk wel een schoolkamp, waarbij de jaarlijkse dropping al een opgave is...

En inderdaad die Wout, man man man hou je mond. Gênant gewoon. Als dit niet voor een tv programma was waar ze er op één dag niet te veel uit kunnen gooien, had Ray hem denk ik op dat moment bij kop en kont gepakt en die viertonner ingegooid. Hop, naar huis. Positieve energie heb je nodig, maar dit is echt geen instelling voor een commando. Less is more. Maar ik kom uit een Defensie familie , dus misschien is mijn beeld gekleurd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 20:11 

Profiel   

Ik vind het ook maar een slappe groep. Ik denk dat Ray persoonlijk iedereen er uit had willen knikkeren behalve de twee meiden. Dat zei hij ook letterlijk, het is dat het een programma is.
Hopelijk wordt de instelling beter want anders vind ik er ook niet veel aan. Echt, ik was ook met stomheid geslagen dat ze gingen bellen vanwege een steile helling. Dat verzin je toch niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 09:01 

Profiel   

Fitzroy schreef
Ik vind het ook maar een slappe groep. Ik denk dat Ray persoonlijk iedereen er uit had willen knikkeren behalve de twee meiden. Dat zei hij ook letterlijk, het is dat het een programma is.
Hopelijk wordt de instelling beter want anders vind ik er ook niet veel aan. Echt, ik was ook met stomheid geslagen dat ze gingen bellen vanwege een steile helling. Dat verzin je toch niet.

Alsof ze meededen aan een padvinderstocht.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 12:06 

Profiel   

Het programma is er wel goed in geslaagd om bepaald gedrag naar voren te krijgen, en dat al behoorlijk vroeg. Ik denk dat veel van de deelnemers met nogal wat zelfoverschatting aan het programma zijn begonnen; ze hebben de afgelopen seizoenen gekeken, zijn ervan overtuigd dat ze het beter kunnen en sommigen hebben op social media ook echt een showtje gemaakt van hun voorbereidingen.

Hopelijk pikken ze het lesje op...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 14:39 

Profiel   

Ik denk dat er ook veel meedoen (influence) carrière en niet zozeer uit intrinsieke motivatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 14:48 

Profiel   

Ik heb dan toch ook wel te doen met Ray en de andere commando's hoor. Natuurlijk weten ze waar ze aan beginnen met zo'n programma, maar toch, de commando's zijn verschrikkelijk trots op hun werk. Ik denk stiekem dat het ze wel een beetje pijn kan doen dat sommige deelnemers er wat gemakkelijk mee om lijken te gaan dit seizoen. Afvallen omdat het te zwaar is, prima, zo gaat het in de echte opleiding ook. Maar de laconieke houding die sommigen deelnemers aannemen... Ondanks dat die (ex-)commando's wisten waar ze aan begonnen met dit programma en er ongetwijfeld goed voor betaald krijgen; het korps commandotroepen voelt echt veel trots en eer (daarom is het ook absoluut uit den boze om de groene baret op te zetten als je geen commando bent, veel meer dan bij andere onderdelen van de krijgsmacht). Maar misschien projecteer ik nu mijn eigen gevoelens op hen, dat kan natuurlijk ook best goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 16:00 

Profiel   

Ik denk eerlijk gezegd dat ze die momenten zelf in hun opleiding ook wel hebben gehad en daarmee goed herkennen. Zeker het vechten tegen je eigen stemmetje. Ik vond het boek groeipijn van Ray mede daarom erg boeiend en leuk om te lezen, hij geeft een enorme inkijk in zijn eigen laconieke houding destijds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 16:35 

Profiel   

Het boek staat in m'n kast, wilde die lezen na het boek van Dai. Ben benieuwd! Nu je dit zo zegt denk ik wel dat je een punt hebt, ze zijn zelf ook jong geweest natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 16:45 

Profiel   

Leest heel lekker weg! De boeken van Dai zijn meer educatief, die van Ray is echt vol met humor maar zeker ook met een onderliggende boodschap :j Heel tof om te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 17:02 

Profiel   

Misschien dat ik die dan ook maar ga bestellen...als ik die niet al heb liggen ergens haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 17:11 

Profiel   

Renee1991 schreef
Leest heel lekker weg! De boeken van Dai zijn meer educatief, die van Ray is echt vol met humor maar zeker ook met een onderliggende boodschap :j Heel tof om te lezen.

Ja ik merk dat het tweede boek van Dai me minder ligt (ik heb de eerste niet gelezen, kon nu toevallig deze lenen van een vriendin), misschien omdat ik zelf ook al veel bezig ben met mindset enzo. Maar het is ook zo geschreven dat ik regelmatig denk "ja vriend, makkelijker gezegd dan gedaan...". Een heel overdreven voorbeeld, maar ik heb even geen andere: het leest voor mij een beetje alsof een rijk persoon zegt "Joh, je moet je gewoon niet druk maken om geld, dan komt alles goed" tegen iemand die nauwelijks boodschappen op tafel kan zetten. Maar ik heb dus dat eerste boek niet gelezen en die schijnt meer over zijn eigen ervaringen te gaan, dus misschien moet ik die er gewoon eerst ff bijpakken voordat ik conclusies trek :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 17:29 

Profiel   

Dat was even een andere aflevering.
Blijkbaar stopten er teveel geschikte kandidaten, dat ze omschakelden naar een andere modes.
Ik ben wel benieuwd hoe het kan dat ijzersterke figuren het dan opgeven. Ligt het aan de groep of is de dynamiek in de groep niet goed opgebouwd?

Link naar dit berichtGeplaatst: Gisteren, 07:16 

Profiel   

Klinkt spannend.. wij gaan vanmiddag terugkijken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: Gisteren, 07:59 

Profiel   

Het is wel een bijzondere groep inderdaad. Vooral veel die niet luisteren en halsoverkop dingen willen doen zonder na te denken. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: Gisteren, 09:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 40 [ 984 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen