Forums » Algemeen » [ENT] Entertainment |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 5 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5 |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Echt spannende boeken zonder recherches |
---|
Goof | |
De boeken van Karen Dionne zijn misschien wel wat voor je.
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 01-09-23 11:52 |
petitparis | |
moonsparkle schreef Leuk als in spannend ? Engelse boeken mogen trouwens ook Misschien niet "ik zit op het puntje van mijn stoel"-spannend, maar het zat imo wel goed in elkaar. Andere titels of auteurs die in mij opkomen: - J.P. Delaney - S.J. Watson - Peter James - Dean Koontz * The millionair's wife - Shalini Boland * Forget my name - J.S Monroe * The wives - Taryn Fisher * The first Mistake - Sandie Jones * The silent corner/ Jane Hawk reeks - Dean Koontz (gaat wel over een (ik denk) FBI agente, maar zij komt iets op het spoor waardoor ze moet onderduiken) |
Geplaatst: 02-09-23 09:48 |
Yv_ | |
Jaaa, die met dat huis van Delaney . Weet de titel even niet meer, hij is ook in het NL vertaald. En er is een serie van.
Ik heb net 'The only one left' van Riley Sager gelezen en die is ook echt aan te raden. Er komt wel een detective in voor, maar bij elkaar misschien 2 bladzijdes en hij heeft echt een klein bijrolletje. Vond het een héél tof boek . https://www.hebban.nl/boek/the-only-one ... ey-sager-2 Oh, en heb je Ik ben Pelgrim al gelezen? Niet nagelbijtend spannend, maar zeker wel spannend en het verhaal steekt erg goed in elkaar. Is al een oudje, maar moest er aan denken omdat ik 'm zelf recent pas gelezen heb. Er zijn 2 verhaallijnen en het is een soort van race tegen de klok. Maar met een onzichtbaar iemand en geen detective of agent. Ik vind het een beetje lastig uitleggen. Twijfel of het echt wat voor je is, omdat de onzichtbare persoon natuurlijk wel iemand opspoort en dat is imo wel detective-achtig. Maar het boek is wel een aanrader . De achterflap doet de inhoud geen goed recht. De achterflap is de reden dat het boek al 6 jaar ongelezen in mijn kast stond haha. |
Geplaatst: 02-09-23 10:36 |
Evelyne79 | |
mijn echte naam is Lisa
https://www.bol.com/nl/nl/p/mijn-echte- ... 666746688/ de deur zat op slot is wel met politieonderzoek maar toch heel indrukwekkend vond ik https://www.bol.com/nl/nl/p/en-de-deur- ... 4001515015 |
Geplaatst: 02-09-23 11:34 |
petitparis | |
@yv: juist dat die met dat huis grensde bijna aan horror, nee?
|
Geplaatst: 02-09-23 12:23 |
moonsparkle | |
Ik ben nu bezig met opgejaagd van Gabriel bergmoser, dat is wel echt een spannend boek wat meer horror achtig en nog geen politie wel verschillende personages maar dat is goed te volgen.
|
Geplaatst: 12-10-23 12:51 |
petitparis | |
Weet niet of ik het eerder vermeld had,maar misschien zijn de boeken van Stephen King onder zijn pseudoniem Richard Bachman wel wat voor je...
|
Geplaatst: 14-10-23 09:25 |
moonsparkle | |
Stephen King zelf vind ik niks, de verhalen zijn te nep en best veel lange omschrijvingen over hoe een omgeving eruit ziet
Maar misschien is dat een ander soort categorie? |
Geplaatst: 14-10-23 09:32 |
petitparis | |
Heb zelf nog maar 1 boek onder het pseudoniem gelezen en vond dat wel best spannend. Onder King heb ik meerdere nooit uitgelezen...
|
Geplaatst: 14-10-23 11:35 |
xSagan | |
moonsparkle schreef Lienboon schreef Camino vond ik juist weer helemaal niet spannend.. Heb je November al gelezen? Ow die werd wel meerdere keren genoemd in dit topic. Kostte 1,50 dus dat is te overzien als ik het niks vind. November zegt mij even niks, ik ga even kijken. Hier wil ik even op inhaken omdat ik hier eerder las over Hex en Echo. Echo heb ik nog niet uit omdat die toch nog technisch is en Hex is bepalend in welke taal je hem leest vinden een vriendin en ik. In het Nederlands vond ik hem sterker dan de Engelse vertaling. Ook misschien fijn om te weten. Daarnaast vind ik zelf van Thomas Orakel tot nu toe fijn weg te lezen. Gaat over een spookschip en heeft echt Davy Jones gevoel van piraten of the caribbean als je dat wat zegt. November ben ik tot nu toe ook over te spreken. Daarnaast is er nog een vrij nieuwe schrijfster Marieke Frankema met de Vloek van de Nevelhorst die het verleden met het heden laat combineren ook heel spannend. Die mag ik van mijzelf echt niet voor slapen gaan lezen spannend zeg maar. |
Geplaatst: 14-10-23 12:39 |
Yv_ | |
petitparis schreef @yv: juist dat die met dat huis grensde bijna aan horror, nee? Hmm nee, meer psychologische thriller toch? Ik heb in elk geval geen moment gelachen, en dat heb ik met horrors wel altijd omdat het vaak nergens meer op slaat |
Geplaatst: 15-10-23 20:29 |
moonsparkle | |
Ik heb het boek hex nu driekwart gelezen, maar ik vond het eigenlijk tot nu toe weinig spannend. Als ik bedenk hoe dik het boek is en hoeveel er echt spannend is vind ik het erg tegenvallen er gebeurd eigenlijk tot nu toe vrij weinig.
Tips zijn nog altijd welkom Het boek opgejaagd vond ik wel een succes: Frank leidt een rustig leventje met zijn kleindochter op het platteland van Australië. Maar dan strompelt een zwaargewonde vrouw over de drempel van zijn tankstation, achtervolgd door een groep bloeddorstige jagers die haar koste wat kost willen omleggen. Het tankstation wordt omgebouwd tot een fort, en nu moeten Frank en zijn klanten een bloederige strijd leveren met deze vreemde aanvallers. Want één ding is zeker: deze jagers stoppen niet totdat iedereen dood is |
Geplaatst: 08-09-24 13:00 |
Dahlia85 | |
Grappig, mijn favorieten zijn precies dezelfde. Aanrader daarom is De stille patiënt van Alex Michealides. Andere boeken van BA Paris zijn ook aanrader maar net tikkeltje minder dan achter gesloten deuren
|
Geplaatst: 15-09-24 19:02 |
moonsparkle | |
Dahlia85 schreef Grappig, mijn favorieten zijn precies dezelfde. Aanrader daarom is De stille patiënt van Alex Michealides. Andere boeken van BA Paris zijn ook aanrader maar net tikkeltje minder dan achter gesloten deuren Ik heb bijna alle boeken gelezen van BA Paris inmiddels Ik ga de stille patiënt eens opzoeken, bedankt voor de tip |
Geplaatst: 15-09-24 19:59 |
Melzazu | |
Ik vond Hex ook niet veel aan en ook niet spannend.
Kijk eens naar de boeken van K.L. Slater. Die had ik recentelijk ontdekt, de zwijgzamen bijvoorbeeld. En misschien niet helemaal voor jou maar boeken niet helemaal vanuit politie maar waar een profiler in zit. Helen Fields, de schaduw man en/of de kliniek vond ik erg de moeite waard. |
Geplaatst: 15-09-24 20:44 |
Mirjam79 | |
Ik lees graag boeken van Nora Roberts, bijvoorbeeld Vastberaden, of Onderstromen. Ik heb denk ik wel 50 boeken van haar heb. Veel 2e hands gekocht via marktplaats.
Echt regelmatig fijne boeken die je een gevoel geven dat er wat gaat gebeuren, maar je weet nog niet wat. Dusdanig spannend dat je door wilt lezen Ook onder pseudoniem J.D. Robb schrijft ze, maar daar heb ik nog niks van gelezen. Wel goede verhalen over gehoord |
Geplaatst: 15-09-24 21:09 |
Dahlia85 | |
moonsparkle schreef Dahlia85 schreef Grappig, mijn favorieten zijn precies dezelfde. Aanrader daarom is De stille patiënt van Alex Michealides. Andere boeken van BA Paris zijn ook aanrader maar net tikkeltje minder dan achter gesloten deuren Ik heb bijna alle boeken gelezen van BA Paris inmiddels Ik ga de stille patiënt eens opzoeken, bedankt voor de tip Ik doe alles in de vorm van luisterboek. Maakt wel dat saaie details wat makkelijker door te komen zijn. Nav mijn eigen reactie ben ik de stille patiënt nog eens gaan luisteren en heeft nu niet meer het wauw effect wat ik de eerste keer had. Dus misschien toch niet zo'n aanrader. Valt wel in je smaak denk ik, maar redelijk langzaam op gang. Camilla lackberg , gouden kooi? Ik ga nog eens verder denken. Voor mij is dit topic dus ook wel interessant! |
Geplaatst: 16-09-24 11:17 |
Dahlia85 | |
Oh en misery van Stephen King is ook een aanrader. Die valt niet onder die fantasy boeken die hij ook wel heeft geschreven (daar houd ik niet van)
|
Omhoog |
Geplaatst: 16-09-24 14:56 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 5 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5 |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [ENT] Entertainment |
Inloggen |