Forums » Algemeen » [ENT] Entertainment |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 194 van de 202 [ 5048 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 202 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13 |
---|
Cynn | |
Zo, bijgelezen. Excuses als ik je toch gemist heb of weinig zinnigs te zeggen heb
----- Jespri zowel Voyage of the damned en The Phoenix Keeper waren erg tof! Als je de kans hebt om ze in de shop van IC te kopen en je hebt het geld ervoor over, zou ik het zeker doen. Wat een heerlijke poezen foto's trouwens zo Zo hey dat is een hele mooie stapel boeken Mandyy! Mooie reden ook om je boekenkast weer anders in te richten. Ben benieuwd hoe het er nu bij staat. Maar ik begrijp dat je deze week (?) in de zon zit en hopelijk lekker aan het lezen bent. Waar zit je? Herkenbaar wat je zegt over Jojo Moyes petitparis. Heb er ook meerdere van in de kast (gehad) en waar ik de één heel fijn weglezen vond, kwam ik door de ander niet heen. Dus inderdaad wel een hit or miss. Oef cursebreaker het zit je niet mee zeg qua gezondheid Hoorde wel meerdere mensen om mij heen met buikgriep klachten dus dat zou het goed geweest kunnen zijn. Hele mooie editie van Somewhere beyond the Sea heb je binnen gehad! Ik heb de set van IC in de pre-order staan, komt eind deze maand of volgende maand binnen. Ben daar heel benieuwd naar. Ik wel even heel erg jaloers op jouw boekenlegger bij dezefoto. Die wil ik oooooook. Met die tekst heb ik heel wat jaren geleden ook een T-shirt gekocht. Die is inmiddels versleten maar kan ik geen afscheid van nemen. Gebruik hem nog eens als slaap T-shirt maar eigenlijk kan dat ook echt niet meer. nevica door deel 1 moet je echt heen inderdaad, ben heel benieuwd wat je van deel 2 gaat vinden. The Only purple house in town klinkt wel leuk trouwens. Heerlijk die simpele cozy reads tussendoor toch! Toch nog aan het doorzetten met de ZA serie dus laurabe. jaaa goldenarrow heeft zeker gelijk hoor nevica, team Rhysand wbt ACOTAR. Knap dat je kan lezen tijdens het reizen Polarize, dat lukt bij mij ook echt niet. Word ik erg misselijk van. Heftige boeken om te lezen haffiefreak. Goof oh wat bijzonder dat die brieven bewaard zijn gebleven en ook daadwerkelijk in het boek staan! Dat geeft wel een extra emotionele lading aan zo'n zwaar boek. Oh wat tof zeg 2 weken Canada Kyno! Hopelijk heb je genoten. Shady Hollow heb ik hier en daar ook al voorbij zien komen. Fijn dat deze je zo goed bevalt! Nog steeds jammer dat Can’t spell treason without tea je zo tegenviel. Camilla Lackberg ken ik niet Aranel maar Scandanavische thrillers doen het hier ook goed. Al zit ik momenteel heel erg in mijn fantasy 'fase'. Maar wellicht ga ik op den duur wel wat van haar proberen Fijn dat je zo ook zo goed geprijsd via Vinted kon scoren! Knuffel voor Marjo Fijn dat het iets beter gaat, maar doe lekker rustig aan. Dragon Rider vond ik waanzinnig! Dikke tegenvaller toen bleek dat het geen standalone was maar het begin van een serie, ik wil zo graag weten hoe dit verder gaat. Vond het dragon bonding systeem en magic erg origineel en goed uitgelegd. buy-a-book-day is natuurlijk dé reden om een boek te kopen, benieuwd wat je van Wranglestone vindt. Zou niet mijn type boek zijn om te kopen, maar de cover ziet er wel mooi uit. Ja The Lost Bookshop heb ik zelf ook een keer aan iemand gegeven bij een Secret Santa, sinds ik die heb in handen heb gehad en cadeau heb gedaan was ik er zelf ook nieuwsgierig naar geworden. Dus nu toch echt zelf ook mee genomen. Leuk om zo uitvoerig te kunnen zien wat je de eerste helft van september hebt gelezen magda_90! En helemaal tof dat je zo enthousiast bent over John Gwynne. Zelf ook erg benieuwd naar deze auteur. Annihilation ken ik zelf niet, dus daar kan ik je niks over vertellen. Before the coffee gets cold moet inderdaad echt bij je passen, ik kwam er helaas echt niet doorheen ondanks dat ik helemaal had verwacht dat dit boek 100% bij mij zou aansluiten. Ohh jij ook kinkhoest patient Suliko! Wat lijkt me dat naar zeg, je bent inderdaad wel flink lang onderweg ermee. Ben heel benieuwd wat je van The Live of Puppets vindt! vikawiek oh Terry Pratchett krijg ik regelmatig aangeraden van mensen. Maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Die komt hier vast ook wel een keer in de kast te staan, maar welk boek als eerste. aaaaah. Moeilijk. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 18-09-24 09:39 |
cursebreaker | |
Zo, hier ook eens even inhalen wat ik sinds de laatste bij lees post nog voorbij heb zien komen. Hopelijk heb ik alles gehad, het was toch meer als gedacht weer haha.
-- vikawiek; Schuldig kind klinkt als een zeer interessant boek! Ga die eens even opschrijven, dankje voor het delen. Terry Pratchett heb ik wel al eens vaker naar gekeken om iets van te lezen, maar het komt er nooit echt van om iets te kopen. Aangezien je dus wel al meerdere gelezen hebt, is het ondanks dat je vaak geen idee hebt waar het naartoe gaat, wel een auteur wie aan te raden is? Specifiek boek wat je als eerste lezer zou aanraden? Leuk dat je met When the moon hatched bent begonnen nevica. Benieuwd wat je er verder nog van gaat vinden, veel plezier! Het word echt alleen maar beter vind ik. Mysa ik zie dat er al vanalles voorbij was gekomen qua recommendaties waar je denk ik wel al veel mee kunt wat fantasy romance betreft. Hier eventueel aanvullend nog wat boeken welke nog niet voorbij zijn gekomen:
- Rhapsodic van Laura Thalassa - Pestilence van Laura Thalassa - Captive Prince van CS Pacat - King of Flesh & Bone van Liv Zander - King of the Dark van Ariana Nash - a Dawn of Onyx van Kate Golden - Playing with monsters van Amelia Hutchins (ik vind alles van haar altijd wel erg tof, en dit boek is onderdeel van een grotere wereld dus je zou ook nog naar het eerste boek van de Fae chronicles kunnen kijken bv; Fighting Destiny) - Fortuna Sworn van KJ Sutton - Born Sinner van SL Jennings Dit is een selectie van wat ik zelf al las of anders op m'n wishlist heb staan nog. Merendeel is wel echt Dark dus niet zoals ACOTAR. Dit is meestal wel wat intenser als dat De Laura Thalassa boeken zijn wel vergelijkbaar weer met acotar qua 'niveau' en imo dus niet echt dark romance fantasy maar gewoon normale romance fantasy met een smutty romance. Ah ja, boeken zijn natuurlijk een heel persoonlijke ervaring ook Marjo dus kan me voorstellen dat the beauty of darkness voor jou dan idd anders weglas. Ik herken dat dan weer niet van the Beauty of darkness en vond het echt fantastisch juist dat het zo'n lekker dik en uitgebreid boek was toen al zie je idd wel vaker dat een eind gevecht in verhouding misschien wat te snel en makkelijk klaar is ja maar ik kom wat dat betreft sowieso maar Heel weinig boeken tegen waarbij dit echt heeeel goed gedaan word - voor mij is het jaren gelezen ook dat ik deze voor het eerst las want ik las deze meteen toen hij uit kwam en dus ook in een tijd waarin er andere boeken uit kwamen als tegenwoordig met alle nieuwe romantasy boeken, meer adult boeken, etc dus dat zal misschien ook nog invloed hebben gehad. Wie weet wat ik er vandaag de dag van had gevonden als ik het voor het eerst had gelezen, maar met herlezen geniet ik er nog steeds enorm van omdat deze serie gewoon eerder zoveel moois heeft gebracht voor me haha. Benieuwd wat je van Morrighan gaat vinden. Dat is wel Echt een korter verhaal en heel anders, maar die vond ik waanzinnig mooi - misschien dat het bij mij ook heel goed binnenkwam omdat die wereld gewoon speciaal is voor me, maar heb die 5 sterren gegeven eerder dit jaar. Ik vind Mary's prachtige schrijfwerk gewoon daar echt tot z'n recht komen vooral. Benieuwd wat jij ervan gaat vinden. Ga je de spin-off dan wel nog lezen ook, dance of thieves? En jaa die LOTR boekenlegger is echt geweldig haha. En de Green Creek boeken van Klune met deze nieuwe covers zijn idd echt plaatjes. Maar gelukkig vind ik de inhoud so far ook echt fan-tas-tisch dus das mooi hihi. Wat ik so far las van the rise and fall of the dinosaurs vind ik echt fantastisch. De auteur/paleontologist weet echt hoe hij moet schrijven zodat het voor iedereen leesbaar is zeg maar, gezien de diepgang en informatie wat voorbij komt. Erg knap gedaan. Ik lees telkens stukjes eruit en heb 'm al maanden open liggen maar geniet elke keer van hetgeen wat ik lees. Ben sowieso obsessed met dit onderwerp al sinds ik jong ben dus vind dit soort boeken sowieso fantastisch. Kijk nu ook al enorm uit naar het andere boek, over Mammals. The invisible life of Addie LaRue ligt hier ook nog op de tbr. Hoor er altijd veel goeds over. Benieuwd wat je daarvan gaat vinden nog. Polarize Jammer dat Adam Silvera een beetje klaar is voor je, maar soms gebeurd dat idd. Hoe veel moet je nog van Infinity Reaper? En een 5 sterren read dichtslaan is altijd wat moois Goof. Fijn dat je er zo van hebt genoten. Het klinkt inderdaad als een boeiend verhaal en als ze dan ook echt mooi schrijven is dat een perfecte combinatie. Ondanks dat ik dit soort boeken niet snel meer lees omdat ik gewoon vaak andere dingen oppak, blijft m'n interesse er wel liggen. Vind dat soort verhalen altijd wel interessant en indrukwekkend. Jespri Zat jij niet ook in het fortnite topic? Er lijkt nu een lampje te gaan branden bij me, of is m'n hoofd gewoon weer in de war, lol? Maar jaa zo'n leuk spel haha! En Disney is idd altijd leuk om naar uit te kijken al moet ik nog even zien hoe het me fysiek gaat vallen maar komt vast goed. Kan erna thuis weer bijkomen. Wat vind je so far van Fourth Wing? En heerlijk ook weer die laatste foto met die poot en handen hahaha. Sansa van ons komt wel vaker als ik lees kopjes geven tegen het boek aan, ook niet altijd handig perse. Hulde voor je bijleespost Cynn! Ja het is het een na het ander nu de laatste maanden, maar gelukkig was die buikgriep/of voedselvergiftiging snel weer weg. Die IC set van de Klune boeken is ook echt tof ja, leuk dat je die hebt besteld! Ik heb in het verleden bij IC al een Klune set gekocht waar the House in the Cerulean Sea bij zat en Under the whispering door maar heb nu toch Somewhere beyond the sea gewoon bij bol gekocht. Van In the live of puppets heb ik een Waterstones exclusive dus ik heb allemaal verschillende edities nu, lol. Jammere is wel dat de gewone maat van somewhere beyond the sea kleiner is als de IC edities dus die gaat nu stom uit zien naast mijn IC editie van the House in the Cerulean sea mja... #firstworldproblemsandallthat. Die LOTR boekenlegger kocht ik ooit via etsy (https://www.etsy.com/nl/listing/7475581 ... _purchases), als cadeautje voor iemand en ik vond 'm zo mooi dat ik hem voor mezelf mee besteld heb. Mag wat kosten, maar geen moment spijt van gehad haha. Ik houd sowieso wel van dit soort handgemaakte producten, kan dat enorm waarderen. Die tekst/quote is idd wat je zegt ook gewoon prachtig, dus kan me voorstellen dat je geen afscheid van het shirt wilt nemen nee. Ik houd sowieso van versleten shirts, haha! En ik zag dat je Dragon Rider zo goed vond, dat is leuk om te lezen. Ik ben echt zo benieuwd naar het boek. Heb 'm nog niet in huis, maar staat wel op een wishlist. Al twijfel ik momenteel om een tijdelijk abbo bij de bibliotheek af te sluiten omdat ik gewoon voor de ervaring nog eens naar een bibliotheek wil gaan en kijken wat ik ervan vind - vroeger leefde ik bijna in de bibliotheek maar kom er al jaren niet meer - en ik zag dat ze hem daar ook in 't engels hadden dus misschien dat ik die van daar ga meenemen. |
Geplaatst: 18-09-24 10:33 |
Cynn | |
Oeh ja wel aan de prijs maar handwerk is het wel vaak waard Heb her en der wel wat van Etsy gekocht al. Ging tot op heden altijd goed, tot van de week dan... wacht al geruime tijd op een pakket uit Polen speciaal voor de boeken adventkalender van bokt. Blijkt het al een geruime tijd geleden bij mij thuis aangeboden te zijn en daarna naar een ophaalpunt gegaan te zijn, maar ik heb daar nooit melding van gehad. Nu is het pakket nergens meer te vinden. PostNL heeft een onderzoek gestart, maar vrees ervoor... Baal ontzettend. Dus denk dat ik heel even niks van Etsy meer durf te bestellen ookal ging het voorheen altijd goed.
|
Geplaatst: 18-09-24 10:54 |
vikawiek | |
Cynn schreef vikawiek oh Terry Pratchett krijg ik regelmatig aangeraden van mensen. Maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Die komt hier vast ook wel een keer in de kast te staan, maar welk boek als eerste. aaaaah. Moeilijk. Ik zou beginnen met Guards! Guards! Dat boek kreeg ik ook aangeraden om mee te beginnen en nu ik verder ben in de serie vind ik het de beste weerspiegeling van wat je kan verwachten van Pratchett cursebreaker schreef vikawiek; Schuldig kind klinkt als een zeer interessant boek! Ga die eens even opschrijven, dankje voor het delen. Terry Pratchett heb ik wel al eens vaker naar gekeken om iets van te lezen, maar het komt er nooit echt van om iets te kopen. Aangezien je dus wel al meerdere gelezen hebt, is het ondanks dat je vaak geen idee hebt waar het naartoe gaat, wel een auteur wie aan te raden is? Specifiek boek wat je als eerste lezer zou aanraden? Zeker een auteur die ik zou aanraden als je van fantasy houd Ik vind ze ook heel grappig, al kan je wel snel over de grappen heen lezen. Nu ook in Pyramids is een heir zijn koninkrijk opeens verdwenen, en schrijft hij "heir today, gone tomorrow" als woordgrap op 'here today, gone tomorrow'. En idd, met Guards! Guards! beginnen |
Geplaatst: 18-09-24 12:27 |
Marjo | |
Cynn schreef Knuffel voor Marjo Fijn dat het iets beter gaat, maar doe lekker rustig aan. Dragon Rider vond ik waanzinnig! Dikke tegenvaller toen bleek dat het geen standalone was maar het begin van een serie, ik wil zo graag weten hoe dit verder gaat. Vond het dragon bonding systeem en magic erg origineel en goed uitgelegd. buy-a-book-day is natuurlijk dé reden om een boek te kopen, benieuwd wat je van Wranglestone vindt. Zou niet mijn type boek zijn om te kopen, maar de cover ziet er wel mooi uit. Ja The Lost Bookshop heb ik zelf ook een keer aan iemand gegeven bij een Secret Santa, sinds ik die heb in handen heb gehad en cadeau heb gedaan was ik er zelf ook nieuwsgierig naar geworden. Dus nu toch echt zelf ook mee genomen. Thanks Ja ik ben ook heel benieuwd naar deel 2 van Dragon Rider Heb nog niets gelezen van een release helaas maar die gaat wel direct op pre-order. Hopelijk komt er van Waterstones weer een SE. cursebreaker schreef Ah ja, boeken zijn natuurlijk een heel persoonlijke ervaring ook Marjo dus kan me voorstellen dat the beauty of darkness voor jou dan idd anders weglas. Ik herken dat dan weer niet van the Beauty of darkness en vond het echt fantastisch juist dat het zo'n lekker dik en uitgebreid boek was toen al zie je idd wel vaker dat een eind gevecht in verhouding misschien wat te snel en makkelijk klaar is ja maar ik kom wat dat betreft sowieso maar Heel weinig boeken tegen waarbij dit echt heeeel goed gedaan word - voor mij is het jaren gelezen ook dat ik deze voor het eerst las want ik las deze meteen toen hij uit kwam en dus ook in een tijd waarin er andere boeken uit kwamen als tegenwoordig met alle nieuwe romantasy boeken, meer adult boeken, etc dus dat zal misschien ook nog invloed hebben gehad. Wie weet wat ik er vandaag de dag van had gevonden als ik het voor het eerst had gelezen, maar met herlezen geniet ik er nog steeds enorm van omdat deze serie gewoon eerder zoveel moois heeft gebracht voor me haha. Benieuwd wat je van Morrighan gaat vinden. Dat is wel Echt een korter verhaal en heel anders, maar die vond ik waanzinnig mooi - misschien dat het bij mij ook heel goed binnenkwam omdat die wereld gewoon speciaal is voor me, maar heb die 5 sterren gegeven eerder dit jaar. Ik vind Mary's prachtige schrijfwerk gewoon daar echt tot z'n recht komen vooral. Benieuwd wat jij ervan gaat vinden. Ga je de spin-off dan wel nog lezen ook, dance of thieves? En jaa die LOTR boekenlegger is echt geweldig haha. En de Green Creek boeken van Klune met deze nieuwe covers zijn idd echt plaatjes. Maar gelukkig vind ik de inhoud so far ook echt fan-tas-tisch dus das mooi hihi. Wat ik so far las van the rise and fall of the dinosaurs vind ik echt fantastisch. De auteur/paleontologist weet echt hoe hij moet schrijven zodat het voor iedereen leesbaar is zeg maar, gezien de diepgang en informatie wat voorbij komt. Erg knap gedaan. Ik lees telkens stukjes eruit en heb 'm al maanden open liggen maar geniet elke keer van hetgeen wat ik lees. Ben sowieso obsessed met dit onderwerp al sinds ik jong ben dus vind dit soort boeken sowieso fantastisch. Kijk nu ook al enorm uit naar het andere boek, over Mammals. The invisible life of Addie LaRue ligt hier ook nog op de tbr. Hoor er altijd veel goeds over. Benieuwd wat je daarvan gaat vinden nog. Mary schrijft zeker heel mooi! Dat is ook een van de redenen dat ik het alsnog 4 sterren heb gegeven Dance of Thieves staat in de kast (de FairyLoot edities ) en ga ik zeker nog oppakken! Wil alleen eerst wat andere series afronden zoals King of Scars The Rise and Fall of the Dinosaurs heb ik dan nu als luisterboek, en ik vind de stem nog niet superfijn om naar te luisteren. Maar de materie is inderdaad makkelijk te begrijpen En ook heel leuk dat er zoveel foto's in de boeken staan |
Geplaatst: 18-09-24 13:06 |
Marjo | |
Voor wie het wil weten, Point of Origin van Rebecca Yarros is nu gratis bij Kindle
https://www.amazon.nl/Point-Origin-Lega ... 84&sr=1-19 |
Geplaatst: 18-09-24 13:16 |
cursebreaker | |
Cynn
Wat een stomme ervaring nu zo via Etsy. Snap dat je dan terughoudender bent. Het blijft vervelend soms hoe snel er dingen toch fout kunnen gaan met versturen. Gek dat het idd gewoon niet in je postNL app is verschenen dan ook. Wat zegt de verkoper verder nog erover? Staat die nog open voor vervanging? vikawiek Dankje voor de aanrader, ik heb Guards! Guards! op de wishlist gezet. Ik had eerder Mort van deze auteur op de wishlist staan ook. Las je die al? Dat soort woordgrappen kan ik ook wel waarderen haha. Marjo Ja begrijpelijk dat je ook even wat anders tussendoor wilt lezen. Ik heb the rise and fall of… dan niet als luisterboek geluisterd maar als een stem idd niet heel fijn is om naar te luisteren is dat wel jammer. En ja het boek is echt geweldig met al die foto’s ook erin. Leuke tip. Point of Origin is erg leuk, zeker voor korter verhaal. Smaakte erna echt naar meer. Heb ‘m in de kast staan fysiek; zeker aan te raden voor sowieso de Yarros fans maar ook de romance lezers in ’t algemeen. En ondertussen is er ook het eerste full length novel in de legacy serie waar point of origin dan een prequel van is; Reason to believe. Die leest ook erg fijn weg. Er is naast Point of origin nog een tweede Novella, Ignite, ook erg leuk haha. — Ik heb ondertussen nav de fall vibes reading list van goodreads welke ik eerder deelde, mn wishlist ook weer flink aangevuld. Staan echt toffe dingen tussen; of ja, welke me tof lijken haha. |
Geplaatst: 18-09-24 13:31 |
vikawiek | |
cursebreaker schreef vikawiek Dankje voor de aanrader, ik heb Guards! Guards! op de wishlist gezet. Ik had eerder Mort van deze auteur op de wishlist staan ook. Las je die al? Dat soort woordgrappen kan ik ook wel waarderen haha. Ja die heb ik ook gelezen, dat was het tweede discworld boek dat ik las. Ik vond die iets minder dan Guards! Guards! maar nog steeds heel leuk. Mort is het eerste boek in de Death collectie, en die collectie vind ik erg leuk. Sowieso een personificatie van de dood ga ik goed op word altijd heel vrolijk van dat concept, ondanks dat het gaat over de dood Mort brengt mij ook terug naar de tijd dat mijn vader net een herseninfarct had gehad. Ik was met m' n vader mee in de ambulance en toen we arriveerden in het ziekenhuis werd hij gelijk naar de ct scan gebracht. Ik zat toen in m'n eentje in een achterkamer van het ziekenhuis verdrietig te zijn en vol met adrenaline te zitten en dacht toen "fiets it, ik koop een boek". En toen heb ik op Bol.com Mort gekocht retail therapy is real |
Geplaatst: 18-09-24 14:16 |
cursebreaker | |
Oh dat wat je beschrijft met je vader in het ziekenhuis is herkenbaar. Zo zat ik vorig jaar op de SEH met mijn man en zat ik ineens helemaal alleen in die kamer terwijl hij weg was voor onderzoeken en dan zit je daar idd…. ik heb toen doelloos op de telefoon zitten scrollen op instagram maar zou het ook klaar krijgen om dan idd boeken te gaan kopen ofzo ja haha. Maar ik heb idd Mort toen op de wishlist gezet, omdat het me idd ook aansprak vanwege de dood elementen ja, net als jou vind ik personificatie van de dood ook altijd wel tof om te lezen. Maar ik zie dus wel dat er dus verschillende collecties zijn e.d.; is het ook nodig om alles op een bepaalde volgorde te lezen dan?
|
Geplaatst: 18-09-24 14:18 |
laurabe | |
Ik heb maandag en gisteren flink kunnen lezen. Ik wist dat ik het de komende dagen het drukst
zou hebben dus heb even flink door gepakt zodat ik het boek zeker uit krijg deze week. Nu zit ik op 93%. Dus dat begint ergens op te lijken. |
Geplaatst: 18-09-24 14:54 |
vikawiek | |
Alles inmiddels weer goed met je man? Als je begint met een collectie kan je gewoon die collectie verder lezen of met een andere collectie beginnen als je dat wil. Er zijn mensen die gewoon een willekeurig boek in de serie pakken, daar gaat mijn hoofd niet op er zijn geen cliffhangers, behalve op boek 1 en 2 (guards! Guards! is bv boek 8) dus als je dat wil zou ook dat nog kunnen. Ik ben nu bij boek 4 van de night watch collectie (waar Guards! Guards! Boek #1 van is) en ik vond het fijn om de karakters al te kennen, maar ik had makkelijk boek 4 kunnen oppakken zonder nummer 2&3 te hebben lezen
|
Geplaatst: 18-09-24 15:00 |
nevica | |
cursebreaker, heel wat anders maar wat gaaf dat je naar Disneyland gaat! Ik snap dat je het geld daar voor bewaard. Maar stop aub met je linkjes
Jespri, fijn die stoorzenders whaha. Fourth Wing lijkt me ook nog wel leuk, wat vind je er tot nu toe van? Cynn, ja ik heb dat ook wel nodig hoor, af en toe even een simpel boek tussendoor. Kan ik er daarna weer tegenaan met een zwaarder boek. Balen van je Etsy bestelling zeg, die fout zal wel bij PostNL liggen. Dan krijg je volgens mij een klein percentage aan geld vergoed maar daar heb je echt niks aan. -- Ik ben late to the party maar ik denk dat ik nu pas echt snap hoe het is om je helemaal te verliezen in een boek of zo? Ik ben al rond 1/4e deel in When the moon hatched en omg. Ik weet niet wat ik heb maar ik zit de hele dag op het werk alleen maar te denken aan hoe ik na het werk thuis weer verder kan lezen. Ik hou van de karakters, de creatures, ik ben gek van de moonplumes, de wereld vind ik te gek, het verhaal vind ik leuk en ik ben helemaal fan van hoe Sarah mij in het verhaal mee sleurt. Ik wil niet dat dit boek ooit eindigt. Verder heb ik dit weekend in de Bol outlet 4 kerst boeken gekocht voor 3 a 4 euro per stuk, echt top. Die gaan binnen druppelen en dan show ik ze natuurlijk. |
Geplaatst: 18-09-24 19:16 |
cursebreaker | |
Heerlijk is dat wanneer je je zo kunt verliezen in een verhaal nevica!. Geniet ze nog. Jammer alleen dat je hierna nog bijna een jaar moet wachten op het vervolg Maar dat hoort er jammer genoeg ook bij haha we’ve all been there. #thestruggleisreal. En ugh, bedankt he… voor het delen van die kerst boeken in de outlet hahaha. En jaa, Disneyland is altijd leuk. Al hoop ik dat ik me wel fysiek wat beter voel, anders word het een erg zware dobber maar ik kan altijd aanpassen daar dus dat zal wel loslopen.
laurabe Oeh dat begint idd op te schieten nu met 93%! Dat moet idd vast goed gaan komen nog deze week. vikawiek, gelukkig wel. En ik ga eens even kijken dan idd hoe en wat met die boeken van Pratchett. Denk dat ik dan ook gewoon de collecties op volgorde ga doen, mits zijn schrijfwerk me idd goed pakt natuurlijk. — Ik las RAVENSONG van Klune gisteravond uit. Heb ‘m op Goodreads 5 sterren gegeven. Echte rating is denk ik 4,5. Maar ik vond het echt weer zo’n waanzinnig boek! Iets anders als WOLFSONG maar ook weer niet. Het bevatte voor mij alle magie qua schrijfwerk wat Klune in Wolfsong wist vast te leggen, maar omdat je nu een heel ander koppel hebt qua romance focus was het toch vernieuwend. Dit keer namelijk een al wat ouder koppel met veel geschiedenis waardoor de personages zeker niet altijd lief/leuk zijn omdat ze getekend zijn door die gebeurtenissen, maar daardoor best wel realistisch denk ik ook juist. Beide met hun eigen pov’s en ervaringen en verschillende karakters welke doorsijpelen waardoor ik als lezer zijnde enorm ben gegroeid qua emoties tijdens het lezen met hoe ik over bepaalde dingen dacht en wat ik voelde. En wanneer je dan later in het boek de laagjes ziet samenkomen, en alles ontrafelt… Fantastisch gedaan imo. Klune is echt zo’n meesterlijke schrijver en begint echt een van mijn favorieten te worden. Naast de focus op de hoofdpersonages vond ik de bij personages ook heel erg leuk. De vriendschap elementen zijn heel sterk in dit boek en… I loved it! Tussen de harde waarheden, de levenslessen en drama door is er leuke banter/humor aanwezig, wat ik ook echt kan waarderen. Klune geeft daar ook echt zijn eigen draai aan. Het rode draad verhaal/achtergrond verhaal blijft voor mij ook interessant en de epilogue achterin was echt intens waardoor ik Zo benieuwd ben ook alweer naar boek 3 en hoe alles verder gaat vanaf nu met focus op weer andere personages. Kijk echt heel erg uit naar boek 3 en 4 nog, want ik vind echt alle personages fantastisch genoeg om een eigen boek van te kunnen lezen. — Toen kwam het dilemma; ga ik meteen door met de Green Creek serie of niet? Aangezien deze boeken altijd heel erg binnenkomen bij me en ze niet dun zijn, is het misschien ook wel juist even fijn om toch wat anders te lezen tussendoor. Voor nu heb ik deze opengeslagen, en ga ik kijken of die ‘pakt. Fantasy romance met Griekse Goden/mythologie: The gods love to toy with us mere mortals. And every hundred years, we let them… I have never been favored by the gods. Far from it, thanks to Zeus. Living as a cursed office clerk for the Order of Thieves, I just keep my head down and hope the capricious beings who rule from Olympus won’t notice me. Not an easy feat, given San Francisco is Zeus’ patron city, but I make do. I survive. Until the night I tangle with a different god. The worst god. Hades. For the first time ever, the ruthless, mercurial King of the Underworld has entered the Crucible—the deadly contest the gods hold to determine a new ruler to sit on the throne of Olympus. But instead of fighting their own battles, the gods name mortals to compete in their stead. So why in the Underworld did Hades choose me—a sarcastic nobody with a curse on her shoulders—as his champion? And why does my heart trip every time he says I’m his? I don’t know if I’m a pawn, bait, or something else entirely to this dangerously tempting god. How can I, when he has more secrets than stars in the sky? Because Hades is playing by his own rules…and Death will win at any cost. |
Geplaatst: 19-09-24 10:16 |
cursebreaker | |
Hier kwam nog leuke Boekenpost binnen
Mijn pre-order van the third Gilmore girl kwam binnen. Echt heel erg benieuwd naar. Ik vind Kelly echt fantastisch in Gilmore Girls, maar heb haar ook door de jaren heen in andere dingen gezien zoals oa Dirty Dancing en ik houd wel van memoires/biografieën van acteurs/bekende mensen dus heel blij hiermee. Het andere boek, Wreck the Halls van Tessa Bailey is 1 van de 4 kerst romances welke ik gister impulsief gekocht heb na nevica’s post hier. Ik wilde voor kerst tijd/december dit jaar sowieso graag nog nieuwe kerst romances bij kopen, maar heb het nu alleen wat vervroegd en het deze maand al besteld ipv oktober of november haha. Ik had nog een 10e cadeaubon van Bol welke ik heb gebruikt en hoefde erna nog maar 17e bij te betalen (het was samen 27). Ik vind Tessa Bailey’s boeken normaliter heel erg fijn weglezen dus heel leuk dat er een boek van haar tussen zat in die goedkopere selectie. Ook nog een Christina Lauren boek gescoord en nog 2 nieuw voor mij auteurs. Maar die hebben alle 3 verschillende levertijden dus die moeten nog komen. Jammer genoeg was de bezorger wat onhandig met de enveloppen door de bus te rammen dus beide boeken hebben wel een deuk opgelopen. — Ondertussen ook al een stukje gelezen in the games Gods play en dat leest heel erg prettig weg |
Geplaatst: 19-09-24 16:08 |
nevica | |
Na nevica's post. Ach ja, zo helpen we mekaar geld uit te geven. Super leuke boeken weer. Hier heb ik soms helaas ook zulke bezorgers ja, dan denk je echt oliebol.
|
Geplaatst: 19-09-24 18:10 |
Desireeeee | |
Hi allemaal! Afgelopen jaar weinig actief geweest op bokt i.v.m. privéredenen, maar kom graag weer meekletsen. Ik hoop dat ik gewoon kan binnenvallen, maar kan natuurlijk ook een korte introductie o.i.d. doen. Ook leuk om bekende maar ook nieuwe gezichten te zien hier! Een tijdje geleden heb ik hier ook gevraagd waar jullie boeken zouden doneren, en n.a.v. een goede tip van een van jullie hier heb ik alles aan het ziekenhuis gedoneerd.
Ik zie wel dat het topic heel snel gaat, dus ik hoop dat ik het kan bijhouden. Cursebreaker Wat leuk dat je al lekker in de kerstboeken zit! Ik houd er ook van om alvast een lijstje te maken met boeken, voor de kerst begint. Mocht je nog op zoek zijn naar extra kerstboeken, dan kan ik Cotswolds holiday en A newport christmess aanraden. Ik ga ook meteen The games gods play op mijn TBR zetten. Klinkt tof. En wat een mooi boek! Nav jouw posts kan ik altijd mijn TBR weer lekker aanvullen. Sowieso ga ik binnenkort nog even lekker terug dit topic in duiken voor goede tips. Wel erg jammer dat de nieuwe met een deuk zijn binnengekomen.. Marjo & Cursebreaker Ik zag ook wat voorbij komen over The Invisible Life of Addie Larue & Dance of Thieves. Ik vond beiden echt ge-wel-dig! Hoe bevalt het je tot nu toe Marjo, al verder gelezen? Suliko Oei, die kinkhoest klinkt heel erg vervelend! Wat naar zeg. Hopelijk heb je er binnenkort helemaal geen last meer van. Jespri Ik ben ook bezig in Fourth Wing. Leuk om te zien dat jij hem ook leest. Ben benieuwd wat jij ervan vindt. En die foto's, teeee cute! Afgelopen jaar gelukkig wel lekker kunnen lezen, dus dat is fijn. Maar ook wel veel simpele romcom's, dus daar vlieg je ook wel zo doorheen. Ik ben nu dus Fourth Wing aan het lezen, en echt verrassend enthousiast! Na alle hype durfde ik er eigenlijk niet zo goed aan te beginnen door alle verwachtingen, maar so far terechte hype. Andere boeken die er voor mij dit jaar uitsprongen: The honey witch Emily Wilde’s Map of the Otherlands All Rhodes lead here The unmaking of june farrow & natuurlijk CC3 |
Geplaatst: 19-09-24 18:11 |
magda_90 | |
Why Bol.com, why.
Team houden of team terug sturen? Edit: bij alle drie stond dezelfde maat in de advertentie namelijk. |
Geplaatst: 19-09-24 20:02 |
linoleum | |
magda_90 schreef Eerder why uitgevers, why.. De reden waarom ik tegenwoordig altijd maten controleer en nameet bij series. Ik zou eerst kijken of de boeken in de juiste maten uitgegeven zijn/te krijgen zijn. Als dat het geval is, terug sturen. Als dat niet geval is, kijken hoe graag je de boeken wil hebben. |
Geplaatst: 19-09-24 20:16 |
cursebreaker | |
Hier kan bol inderdaad weinig aan doen, want dit is zoals uitgevers het uitbrengen en je hebt vaak te maken met uitgevers uit verschillende landen. Bij bol verkopen ze namelijk van zowel uitgevers uit USA alsook UK boeken (veel uitgevers zitten in US alsook UK gevestigd en brengen dan andere edities uit van dezelfde boeken) waardoor je altijd van veel boeken meerdere edities hebt. Je kunt bij bol dus wel altijd specificaties in zien met de afmetingen en ook welke uitgever het is zodat je kunt zoeken naar de matchende edities. US en UK boeken hebben 9/10x niet dezelfde afmetingen e.d., plus dat ze idd vaak ook nog meerdere uitgaves met verschillende groottes doen van series welke al meerdere jaren uit zijn, dus het is altijd opletten geblazen met die dingen. Als je idd meerdere sets matchend wil hebben zou ik vooraf idd, wat lino zegt, al informatie opzoeken; naar zowel uitgever alsook specificaties van de boeken waar je de afmetingen kunt zien zodat je zeker weet dat het matched. Op zich is het eigenlijk heel fijn juist dat Bol veel kan aanbieden qua Us/Uk edities (ik vind persoonlijk de US edities namelijk vaak leuker van veel boeken), maar dat maakt het soms wel een hele zoektocht om te zorgen dat je de goede edities bij elkaar hebt En soms is er helaas ook gewoon geen matchende editie. the remnant chronicles van Mary e. Pearson en de vervolg duologie is daar een mooi voorbeeld van. De hardcovers van de eerste trilogie zijn een stuk kleiner als die van de spin-off en zijn dus gewoon zo uitgebracht door de uitgevers en daar moet je het dan mee doen - nu dankzij fairyloot wel matchende exclusive edities haha.
Desireeeee Leuk dat je je weer komt melden en mee komt kletsen. Cotswolds holidays en a newport christmess ga ik gelijk even opzoeken zo. Jouw lijstje van boeken welke er uit sprongen dit jaar so far ziet er ook echt heel erg interessant uit. Emily Wilde’s, the honey witch & the unmaking of June Farrow specifiek ben ik ook heel erg nieuwsgierig naar. Nog niks van in huis, maar zo te zien dus wel de moeite waard om eens te kopen? Fijn dat Fourth Wing zo goed bevalt! |
Geplaatst: 19-09-24 20:26 |
magda_90 | |
Klopt helemaal hoor! Bij alle drie de boeken stond dezelfde maat vandaar dat ik schreef “Bol” maar dat ben ik vergeten erbij te zetten, mijn excuses.
Ik heb Bol ook gevraagd of het klopt dat het zo is of dat er een foutje in de advertentie staat. |
Geplaatst: 19-09-24 20:29 |
cursebreaker | |
Als er idd bij de specificaties bij alles matchende afmetingen stond klopt hun informatie idd niet als je het zo binnenkrijgt, oops, en dan is het wel een Bol dingetje ja haha. Dan is het goed dat je dit even aankaart bij ze zodat ze dit kunnen aanpassen ja De klantenservice zet dit dan intern door naar de product afdeling en zij zullen dit dan verder oppakken normaliter
|
Geplaatst: 19-09-24 20:30 |
magda_90 | |
Ja precies en dan moet ik voor mezelf alleen even overwegen of ik het eventueel ga terug sturen of niet.
Meelezen zal ik zeker nog doen hoor, ben momenteel herstellende van een medische ingreep namelijk en houdt mijn ogen nog niet lang open. |
Geplaatst: 19-09-24 20:32 |
cursebreaker | |
Je zou eens bij amazon kunnen checken hoe het daar zit met de specificaties? Misschien kun je vergelijken. En mochten er wel nog edities te vinden zijn die wel matchen, zou je bv kunnen retourneren. Kan me voorstellen dat dit een doorn in je oog is zo
Heel veel beterschap gewenst! Geen idee hoe of wat, maar hopelijk valt alles mee en ben je er snel bovenop. |
Geplaatst: 19-09-24 20:34 |
Desireeeee | |
Magda_90
Nooo, wat balen van die verschillende afmetingen. Ik zou het zelf waarschijnlijk terugsturen en kijken of ik ergens anders (boekenwinkel, amazon, of verschillende aanbieders per boek) toch de juiste (gelijke) afmetingen zou kunnen krijgen. En veel sterkte met je herstel! Cursebreaker, Ja de boeken zijn het zeker waard! Emily Wilde's heb ik ook in de kast staan, prachtige cover(s). Al geldt dat ook voor June Farrow & The honey witch. Alle boeken hebben een element van magical realism en history. Dat trekt me de laatste tijd heel erg aan en bevalt heel goed. Emily Wilde's en The honey witch zijn in mijn ogen wat meer cosy element, en June Farrow heeft ook wat meer een crime/thriller element dat naar voren komt. |
Geplaatst: 19-09-24 21:02 |
laurabe | |
@cursebreaker Wat een gave aanwinsten. Ik ben een groot Gilmore Girls fan, ik ben net begonnen met het herkijken van de serie.
@Desireeeee Leuk om te lezen dat Fourth Wing goed bevalt! En het is gelukt, woensdagavond las ik Zodiac Academy 8 uit, 3,5 ster. Misschien dat ik nu eerst meerdere boeken tussendoor lees voor ik aan deel 8,5 ga beginnen. Normaal zou ik maar 1 boek er tussendoor doen. Inmiddels ben ik begonnen in The Housemaid’s Secret. |
Omhoog |
Geplaatst: 20-09-24 09:36 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 194 van de 202 [ 5048 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 202 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [ENT] Entertainment |
Inloggen |