Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 256 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hobby gezocht voor de winter

Profiel   

Mijn bestelling is net bezorgd. Helemaal zin om aan het prutsen te gaan. :D

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-24 14:30 

Profiel   

Mocht je dit niet willen in je topic, laat het vooral weten!

Ik zoek ook een hobby voor in de winter. Zelf ben ik totaal niet creatief en heb hier ook geen behoefte aan. Ik heb al 3 "hobby's": gamen, lezen en hardlopen. Ik wil eigenlijk nog wat uit proberen, maar ik weet zelf niks te bedenken. Iemand die iets leuks weet om uit te proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-24 14:47 

Profiel   

Er staan al heel veel leuke suggesties in het topic. Lees hem even door zou ik zeggen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-24 06:44 

Profiel   

Ik wil heel graag verder gaan met breien, de steken lukken me wel, dus een rechte sjaal kan. Maar zodra ik een foutje maak of iets anders wil maken snap ik het niet meer zo goed via YouTube :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-24 06:49 

Profiel   

ontherun schreef
Claudia heb je toevallig een linkje waar je de patronen daarvoor kunt maken? Ik geloof dat ik hobby nummer 351 gevonden heb _O- O:)

Via blockposter kun je patronen uitprinten
En voor de patronen zelf kun je gewoon zoeken op geometrische vormen op Google oid

Op de Facebook site: creatief met ijsstokjes kun je heel veel tips vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-24 10:41 

Profiel   

Ik heb vandaag mn eerste 100% zelfgemaakte frontriem gemaakt <3

Zelf gesneden uit een stuk tuigleer:
[ img ]

Meten en kantjes vouwen:
[ img ]

Gaatjes prikken:
[ img ]

Klinknagels erin en vastslaan:
[ img ]

Randjes bijwerken:[ img ]

Model klaar:
[ img ]

Ontvetten:
[ img ]

Lijmen:
[ img ]

Steentjes erop plakken:
[ img ]

Met draad de steentjes vastzetten:[ img ]

Draadjes afwerken[ img ]

Wordt al wat :) [ img ]

Vilt op maat knippen:[ img ]

Vilt op de achterkant lijmen:[ img ]

Klaar! En nu drogen <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-24 20:42 

Profiel   

Wow mooi :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-24 21:07 

Profiel   

Heel gaaf gedaan, ook leuk om te laten zien hoe je de stappen doet. Fijn garen he, dat leergaren. Naai er hier ook bijna alles mee.
Heb je alleen geen scherpere schaar voor je vilt? Of je moet de schaar het werk laten doen en het hele knipvlak gebruiken ipv alleen de achterkant. Het ziet er nu wat gehapt uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-24 06:24 

Profiel   

Als je het voor je paard wilt gebruiken met zweet en regen zou ik de snijranden het het leer ook bewerken. Je kunt dat polijsten met wat water en zadelzeep en zo'n polijst houtje of met tokonole. Als je wilt dat de steentjes goed plakken op het leer is het handig om ook eerst het leer en beetje op te ruwen met de vijl en niet alleen te ontvetten. En als je de afwerking met het vilt wat netter wilt maken dan kun je het iets ruimer knippen dan de frontriem, eerst plakken en dan strak langs de frontriem uitsnijden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-24 06:38 

Profiel   

Muronia.. mocht je een frontriem maat cob willen maken voor een menhoofdstel houd ik mij aanbevolen. Pony maat is namelijk te klein. Stuur maar pb dan, ik woon redelijk in de buurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-24 06:38 

Profiel   

Bedankt voor de leuke tips! Ik heb van dat speciale gom om de randjes mee af te werken. Je ziet het op foto 1 liggen, dat doe ik na het vijlen.
Polijsthoutje/tokonole ga ik even googelen. Leer wat opruwen is een goeie, ga ik doen. Randjes van het vilt bijknippen doe ik precies zoals je het zegt :j

Dit was voor mij de eerste keer om het zelf te doen, dus het is nog een beetje zoeken, maar ik vind het echt ontzettend leuk!

Menfrontriemen staan zeker op mijn to do lijstje (ik ben zelf ook overgestapt naar mennen), maar daarvoor wil ik nog iets dikker tuigleer gaan gebruiken dan dit. Dat heb ik nu nog niet, maar zodra ik daarmee bezig ga, dan meld ik het en dan is maat cob zeker ook mogelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-24 06:58 

Profiel   

Die gom is niet om de randen af te werken := daarmee kun je geknoeide lijm voorzichtig van je leer wrijven. Maar voor de afwerking van de randen doet het niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-24 07:04 

Profiel   

Haha ohh, zie je, ik moet het nog leren _O- .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-24 07:05 

Profiel   

Je hebt inmiddels al een aardige collectie denk ik :) Heb je ook al meer aan foto’s? Heb er 1 gezien geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-24 07:05 

Profiel   

ikke schreef
gillian schreef
Oh zo leuk, die diy huisjes! Erg verslavend ook :')

[ Afbeelding ]

En dan te bedenken dat er mensen zijn die hier 10m² van hebben staan.....

:D :D

Ja Ikke, ikke dus ;-) Voor wie het leuk vindt, er is zelfs een topic over op bokt

[UK] [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-24 16:08 

Profiel   

Een griepje tussendoor gehad maar er is weer één klaar :D . Een wat bredere deze keer in maat full in chrystal/black. Heeft even geduurd voordat ik er tevreden over was maar dit is hem geworden :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-24 10:54 

Profiel   

Muronia schreef
Een griepje tussendoor gehad maar er is weer één klaar :D . Een wat bredere deze keer in maat full in chrystal/black. Heeft even geduurd voordat ik er tevreden over was maar dit is hem geworden :)
[ Afbeelding ]

Ohw die is leuk zeg *\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-24 11:07 

Profiel   

Weer eentje klaar, een vrolijk gekleurde (fuchsia-gold) in maat full met gespleten wave.
[ img ]

Ik ben nog op zoek naar het ideale mes om het tuigleer zo mooi mogelijk te kunnen uitsnijden. Ik gebruik nu een rolmes en dat werkt wel,maar voor de bochten wat minder goed. Als iemand daar nog een goede tip voor heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-24 17:50 

Profiel   

Er zijn toch van die speciale leermessen om leer te snijden? Of anders een tapijtmes?
Ze zien er sjiek uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-24 21:08 

Profiel   

Ik zou weleens wat met epoxy willen maken, of is er een soortgelijk materiaal wat minder schadelijk is voor je gezondheid?

En zo ja waar kopen/ bestellen jullie epoxy of het alternatief?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 13:27 

Profiel   

Ja klopt daar zijn aparte messen voor. Het mes dat ik nu gebruik is er ook voor maar er zijn zoveel verschillende dat ik niet goed weet welke ik het beste kan gebruiken. En ze zijn ook best prijzig dus ik wil ook niet van alles voor niks kopen eigenlijk.

Moonsparkle ik gebruikte epoxy hars voor het maken van reliëf-achterwanden voor in aquaria. Dat bestelde ik bij Mr Boat destijds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 13:31 

Profiel   

Ik zie vooral (mooie <3 ) knutseldingen en handwerk voorbij komen. Maar ook eens gedacht aan een muziekinstrument?
Overal in Nederland worden Volwassen LeerOrkesten of Nieuw Talent Orkesten opgericht. Vaak als projectvorm voor een aantal weken/maanden waarbij een groep volwassenen als orkest muziek leert maken. Vaak volwassen die ooit iets wilden leren spelen, maar nooit de kans hebben gehad (door pesten op school, ouders die niet wilden of financieel). Van verschillende leeftijden. Leuke is dat je allemaal blanco begint, samen leert spelen, samen aan het stuntelen bent, maar uiteindelijk ook samen muziek maakt.
Ik ben dirigent van een aantal van dit soort orkesten en de sfeer die er hangt is echt super. De drempel is laag, geen gedoe met alleen privéles maar echt samen en er wordt in een aantal weken al leuk muziek gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 13:46 

Profiel   

Daihyo schreef
Ik zie vooral (mooie <3 ) knutseldingen en handwerk voorbij komen. Maar ook eens gedacht aan een muziekinstrument?
Overal in Nederland worden Volwassen LeerOrkesten of Nieuw Talent Orkesten opgericht. Vaak als projectvorm voor een aantal weken/maanden waarbij een groep volwassenen als orkest muziek leert maken. Vaak volwassen die ooit iets wilden leren spelen, maar nooit de kans hebben gehad (door pesten op school, ouders die niet wilden of financieel). Van verschillende leeftijden. Leuke is dat je allemaal blanco begint, samen leert spelen, samen aan het stuntelen bent, maar uiteindelijk ook samen muziek maakt.
Ik ben dirigent van een aantal van dit soort orkesten en de sfeer die er hangt is echt super. De drempel is laag, geen gedoe met alleen privéles maar echt samen en er wordt in een aantal weken al leuk muziek gemaakt.

Heb je tips voor zo'n orkest in Midden-Limburg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 14:43 

Profiel   

Vaak loopt dat via plaatselijke muziekverenigingen. Je zou hen eens kunnen benaderen of op hun socials kijken.
Hier staat ook een lijst: https://nieuwtalentorkest.nl/waar/
Dit is via een commercieel bedrijf die dit met muziekverenigingen doet. Maar er zijn ook verenigingen en muziekscholen die dit zelf doen. Die staan hier niet bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 15:00 

Profiel   

moonsparkle schreef
Ik zou weleens wat met epoxy willen maken, of is er een soortgelijk materiaal wat minder schadelijk is voor je gezondheid?

En zo ja waar kopen/ bestellen jullie epoxy of het alternatief?

Daar is een heel topic over: [UK] [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-24 16:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 256 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen