Forums » Algemeen » [ENT] Entertainment |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
![]() |
Pagina 264 van de 272 [ 6796 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267 ... 272 Volgende |
Plaats een nieuw onderwerp |
[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 13 |
---|
Kasmir | |
![]() |
Echt jongens die boeken hier
![]() ![]() |
Laatste bericht |
![]() |
Leo | |
![]() |
@Marjo ik sla over
![]() Mooie uitgaves! Ik lees ook graag in de tuin, maar altijd met pet en zonnebril. In het eerste coronajaar heb ik ongeveer fulltime in de tuin gelezen ![]() |
![]() |
thequeensmum | |
![]() |
Jespri schreef Ik vind het fijne boeken die makkelijk/fijn weg lezen/luisteren. Soms moet ik wel even schakelen omdat het in de huidige tijd en in de verleden tijd afspeelt. Spoiler: Bij deze vond ik het ergens jammer dat Blake niet ontdekt heeft met wie de affaire was. Wel vind ik het leuk dat haar overgroot oma de eerste was die in Hopes house kwam en we ook steeds meer van Hope ontdekken. Ik hoop dat we aan het einde van de boeken ook haar verhaal weten of gaan horen. In zag op bol dat het volgende deel in juni uitkomt! ![]() ——————— Iemand het boek Lieg nooit van Freida McFadden al gelezen? Zag dat deze momenteel als serie verfilmd word. ![]() Ik heb het vanmorgen net uitgelezen. Heel aardig boek, waarbij ik de ontknoping ( deels ) niet zag aankomen. Het is leuk tijdverdrijf zeg maar. Had het gratis op Kobo plus, zou er niet een paar tientjes aan uitgeven |
![]() |
Polarize | |
![]() |
Het is mooi weer, dus ik kruip ook weer onder mijn steen vandaan
![]() Lezen is voor mij toch echt iets wat ik het beste lekker buiten in de zon kan doen, van de winter in het donker met lamp licht lukt het mij gewoon niet. Dus ga hopelijk na een paar maanden eindelijk Babel uit lezen en mijn tbr weer verder afwerken ![]() |
![]() |
Marjo | |
![]() |
Ik heb The Nine af.. Wat een indrukwekkend verhaal.
Op GoodReads heb ik een uitgebreide review geschreven: Citaat What an amazing story of these brave, young women. I enjoyed listening to this story for it gives a very different view on the war as to the one we have known for so many years. As a Dutch person, in school I was taught about the fights that happened on the front, the bombings of the cities and the factual information on what happened. We learned about the concentration camps, I even visited a few. Most of this information felt far from me, for they were mostly general information based on facts. Listening to these personal accounts of what some people went through sheds a new light on what happened. It's empowering to listen about these women, and let's make sure that this never, ever happens again. Sans haine mais sans oubli |
![]() |
Oshaa | |
![]() |
Marjo Van mij had die nog langer mogen zijn! Al was het verhaal ook wel echt compleet zeg maar. Ik heb Comanche Moon op mijn Kindle gezet. Is eigenlijk het boek voor Lonesome Dove, al is die er na geschreven. De bieb heeft de boeken niet, dus doe het nu maar aan de hand van hoe duur ze zijn om te kopen
![]() Prachtige boeken heb je gekocht! Cursebreaker ja ze zijn weer helemaal oke! Bij Beer duurde het maar een dag, Layla had er iets langer last van. Zij doet er wel alles aan om buiten over te geven, dus dat scheelt. Ze heeft uren onder de struik in de tuin gelegen. Vond ik niet zo geslaagd, maar het is wat ze wilde.. Wat balen dat het weer minder gaat! De maand is nog lang, dus wie weet komt die nog uit. Je nieuwe boek klinkt ook erg interessant! ---------------- Paar dagen geleden One Dark Window uitgelezen en nu halverwege Two Twisted Crowns. Ik vind de boeken oke, maar ik wil eigenlijk meer van de wereld, the magic system etc. Het mist een stukje diepgang in de worldbuilding en ook wel in het verhaal. Spoiler: Waar ik nu ben zijn ze op zoek naar de Twin Alders en het voelt een beetje als een kinderverhaal waarbij ze nu het bos in gaan, en nu dat enge meer oversteken etc Ik kom er wel steeds meer achter wat ik zoek in meer Fantasy en Magic boeken, dus dat is wel fijn! En het is zeker geen slechte serie, maar ik hoopte op iets meer! |
![]() |
Detroit | |
![]() |
Ik kom even binnenvallen (al ben ik hier al wel vaker geweest geloof ik). Ik kom maar niet door mijn thrillers heen. Teveel van hetzelfde, misschien niet genoeg energie. Ik weet het niet. Ik heb nu eens wat anders gekocht in hoop dat ik weer een boek vind die mij een beetje kan grijpen/meeslepen/aandacht behouden. Heeft iemand ervaring met deze? Wat vond je ervan?
Ondertussen probeer ik mee te lezen met jullie recensies etc voor inspiratie. Vind het lastig mee te praten, want ik ken echt superveel boeken niet. Ik lees trouwens in het Nederlanders. |
![]() |
Leo | |
![]() |
Ik ken ze wel van naam maar nog nooit gelezen!
Ik duik nu meteen in deze ![]() |
![]() |
Goof | |
![]() |
Goof schreef Susan88 schreef Voor liefhebbers van liften naar de hemel is Wondermond van Anne-Ginne Goemans ook een aanrader Dank voor de tip, ik heb hem toegevoegd. Ik ga vandaag in Wondermond starten, ben benieuwd. |
![]() |
Detroit | |
![]() |
Leo schreef Deze volledige serie heeft ook heel lang in mijn mandje gestaan! Dat kan zomaar de volgende aankoop zijn denk ik ![]() |
![]() |
Susan88 | |
![]() |
Goof schreef Ik ga vandaag in Wondermond starten, ben benieuwd. Leuk, ik ben benieuwd wat je er van vindt! ![]() Ik heb de hemel verslinden ook opgeslagen, lijkt mij goed passen in de lijn van liften naar de hemel |
![]() |
Licor | |
![]() |
Susan88 schreef Goof schreef Ik ga vandaag in Wondermond starten, ben benieuwd. Leuk, ik ben benieuwd wat je er van vindt! ![]() Ik heb de hemel verslinden ook opgeslagen, lijkt mij goed passen in de lijn van liften naar de hemel Ik vond wondermond minder dan liften naar de hemel.. maar wel een leuk boek! Het boek jongen verslindt heelal past ook goed in dit rijtje denk ik.. vond ik ook een goed boek |
![]() |
laurabe | |
![]() |
@Jespri Gave boeken aanwinsten!
@Leo Veel plezier met Sunrise on the Reaping. Ooit ga ik de Hunger games boeken herlezen. @cursebreaker Horizon is inderdaad ook een gaaf spel. Fortnite heb ik nooit gespeeld. Nu speel ik ook nooit multiplayer dus geen idee of het dan nog leuk is. Ik heb gisteren ook de Hunger Games boeken op mijn ereader gezet. In een ver verleden heb ik ze ooit gelezen dus wie weet ga ik ze ooit herlezen. @Marjo Wat een gave limited editions! @Oshaa Ik ben benieuwd wat je eindoordeel over Two Twisted Crowns gaat zijn. Ik ben nu op 60% in dat boek. Ik ben er nog niet aan uit of ik dit deel beter/slechter of even goed vind als boek 1. Boek 1 gaf ik 4 sterren op Goodreads. @Detroit Ikzelf kwam maar heel traag door de Caraval trilogie. Ik vond de hele world building te vaag of zo. Het deed me niet zoveel. Wel wil ik een keer de Once upon a broken heart trilogie lezen, ik las dat die beter is. Al zijn veel mensen wel helemaal weg van de Caraval boeken! Ik ben nu dus op zo'n 60% van Two Twisted Crowns. Ik ben benieuwd naar het einde van deze duologie. Ik twijfel nu of ik hierna door ga met de Chloe Wals boeken of dat ik eerst The Strawberry Patch Pancake House ga lezen. |
![]() |
Marjo | |
![]() |
Ik heb de Caraval trilogie doorverkocht. Ik heb Once Upon A Broken Heart een kans gegeven, maar daar kwam ik al niet doorheen. Daardoor besloten om alle boeken van Garber te verkopen
![]() |
![]() |
eroslover | |
![]() |
Ik heb de vergeten vrouwen van Kristin Hannah uitgelezen.Wat goed geschreven.Erg gedetailleerd verhaal over een vrouw in de Vietnamoorlog en over hoe er naar haar en andere vrouwen die in Vietnam waren geweest werd gekeken in Amerika. Wel fictie, maar de schrijfster heeft zich er vooraf wel helemaal in verdiept. Ik las het in een paar dagen uit , ondanks dat het meer dan 400 pagina’s heeft.
|
![]() |
MarliesR | |
![]() |
Ik loop weer eens achter met reageren haha. Deze keer komen er ook een boel boeken voorbij waar ik totaal niet bekend mee ben, dus ik reageer een beetje selectief.
Tiggs, Ik kom niet uit de buurt van Utrecht en komen ook nooit. Maar vind het wel tof dat iemand een Engelse boekenwinkel gaat openen! Jespri, Mooie nieuwe aanwinsten heb je erbij! Ben benieuwd wat je van Skyward gaat vinden. Die heb ik ook nog niet gelezen. Wel erg gave uitgave! Leo, Fijn dat het laatste deel wel weer oppakte voor je! Maakt toch een boel uit met wat voor overall gevoel je een boek weer weglegt. En oeh, tof je nieuwe boek! Ga ik ook op mijn TBR zetten haha. cursebreaker, Vind het echt waardeloos voor je dat het lezen helemaal niet wil momenteel. Gelukkig heb je wel je games! En McLeods Daughters blijft heerlijk. Marjo, Stormlight Archive zijn inderdaad geen dunne boekjes haha! Vind ik zelf wel een van de pluspunten ook en met de “actieve schrijfstijl” en grotendeels relatief korte hoofdstukken voelt het (voor mij) echt alsnog alsof je er mega vlot doorheen gaat haha. Handig dat je het andere boek dan eerst even tussendoor kon pauzeren haha. Kom je een beetje door Babel heen? Je nieuwe aanwinsten zijn er ook echt gaaaf uit! Je audioboek klonk ook interessant, maar lijkt niet op Storytel te staan. Oshaa, Ik las toevallig gisteren een topic op Reddit over. “Welk boek is jou het meeste bij gebleven en denk je nog regelmatig aan”. En zag daar The Lonesome Dove ook regelmatig op voorbij komen! Gelukkig dat de honden weer helemaal in orde zijn! Jammer dat je wat miste qua diepgang in One Dark Window. Licor, Ik heb jongen verslindt heelal op mijn storytel lijstje gezet! eroslover, Die heb ik kort gelezen als audioboek geluisterd (maar dan in het Engels). Ik vond hem ook sterk! ------ Ik heb "Ik wil leven" DNF gedaan. Heb het wat langer een kans gegeven dan ik normaal zou hebben gedaan, maar vond het taalgebruik echt ontzettend vermoeiend worden. En waar ik een inkijkje in haar ervaringen binnen het opgroeien in haar cultuur (en ervan losbreken) wel interessant vond, verzande het voor mij op een gegeven moment nogal in haar persoonlijke beschouwing over "de rest van de wereld". Verder ben ik Babel een beetje aan het verwaarlozen omdat ik zo graag verder lees in in Rhytm of War ![]() Als audioboek nu bezig in The Republic of Thieves (Gentleman Bastards serie). Wát een fantastische voorlezer is dat toch. En heerlijk om ook weer in dat verhaal te duiken. En daarnaast voor de korte/loze momentjes (kleine stukjes in de auto bv) "Wat ging er in ze om" naar aanleiding van voorbij komen in het topic hier. Ben het er wel mee eens dat het taalgebruik wel erg simplistisch is. Het komt niet echt uit de verf allemaal. Maar voor zo losjes erbij is het wel prima. |
![]() |
Marjo | |
![]() |
MarliesR: hij staat op Audible! Daar luister ik al mijn boeken
![]() |
![]() |
MarliesR | |
![]() |
Ah check, vandaar!
|
![]() |
lara1510 | |
![]() |
Hoi hoi ik meld me hier ook (na een lange tijd niet actief te zijn op bokt!)
![]() Lonesome Dove is echt een onwijs goed boek!! De karakters voelen zo echt, het was een van mijn weinige 5-sterren boeken vorig jaar, echt een aanrader! Momenteel lees ik Jonathan Strange & Mr. Norrell van Susanna Clarke, ik ben iets over de helft en tot nu toe vind ik het een leuk verhaal en ik hou heel erg van haar schrijfstijl (Piranesi van Susanna Clarke is mijn favoriete boek!) maar de reviews logen niet toen ze dit slow-paced noemde. ![]() Ik ga proberen het topic te blijven volgen!! ![]() |
![]() |
Oshaa | |
![]() |
lara1510 schreef Hoi hoi ik meld me hier ook (na een lange tijd niet actief te zijn op bokt!) ![]() Lonesome Dove is echt een onwijs goed boek!! De karakters voelen zo echt, het was een van mijn weinige 5-sterren boeken vorig jaar, echt een aanrader! Momenteel lees ik Jonathan Strange & Mr. Norrell van Susanna Clarke, ik ben iets over de helft en tot nu toe vind ik het een leuk verhaal en ik hou heel erg van haar schrijfstijl (Piranesi van Susanna Clarke is mijn favoriete boek!) maar de reviews logen niet toen ze dit slow-paced noemde. ![]() Ik ga proberen het topic te blijven volgen!! ![]() Heb je ook 1 van de andere delen gelezen? Ik was echt heel verrast dat ik het zo een goed boek vond. Had nog nooit echt een Western gelezen, maar het was gewoon fantastisch. Ik heb denk ik zo'n 15 jaar geleden Jonathan Strange & Mr. Norrell gelezen. Heeft heel lang geduurd, omdat die idd zo ontzettend traag gaat, maar het boek is me wel bijgebleven! Heb Piranesi op mijn lijst gezet! Klinkt ook erg goed! |
![]() |
Leo | |
![]() |
Ohh mijn hart... is er hier misschien iemand met een Illumicrate abonnement die voor mij de Farseer Trilogie van Robin Hobb wil proberen te bemachtigen? #dtv
![]() ![]() |
![]() |
Annamk | |
![]() |
Oshaa schreef Wel woensdag nog Remarkably Bright Creatures uitgesluisterd. Ik vond hem wel oke - maar weinig diepgang en heel voorspelbaar. Het audioboek was wel heel leuk opgezet, waardoor het wel makkelijk wegluisterde. Ik las deze ook in december en ben het met je eens ![]() Spoiler: Maar ik durfde het bijna niet te zeggen omdat ik overal ontzettend goede reviews en aanbevelingen hoorde. Vond het verder ook prima hoor, maar niks bijzonders. Piranesi was een van mijn favorieten van vorig jaar!Cameron, echt grow up en stop met klagen, you giant man child ![]() ![]() Wat hebben jullie weer práchtige edities Marjo en Jespri ![]() ![]() Leo, Ik wist helemaal niet dat er een nieuw Hunger Games boek is ![]() ![]() |
![]() |
Marjo | |
![]() |
Na het luisteren van The Nine is er een soort feministisch-geschiedenis vlammetje aangewakkerd
![]() Heeft iemand tips voor geschiedenisboeken, fictie of non-fictie, waarin de rol van vrouwen centraal staat? Vergelijkbaar met The Nightingale van Kristin Hannah bijvoorbeeld, of juist een non-fictie met echt persoonlijke verhalen? Mijn grootste interesses liggen bij de Tweede Wereldoorlog en de Native Americans. Maar andere verhalen zijn ook zeker interessant. |
![]() |
Goof | |
![]() |
Marjo schreef Na het luisteren van The Nine is er een soort feministisch-geschiedenis vlammetje aangewakkerd ![]() Heeft iemand tips voor geschiedenisboeken, fictie of non-fictie, waarin de rol van vrouwen centraal staat? Vergelijkbaar met The Nightingale van Kristin Hannah bijvoorbeeld, of juist een non-fictie met echt persoonlijke verhalen? Mijn grootste interesses liggen bij de Tweede Wereldoorlog en de Native Americans. Maar andere verhalen zijn ook zeker interessant. Sta je open voor non fictie over wo2? Ik heb in dat geval wel wat tips denk ik. |
![]() |
Marjo | |
![]() |
Zeker, fictie/ non-fictie is beide welkom.
|
Omhoog |
![]() |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 264 van de 272 [ 6796 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267 ... 272 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [ENT] Entertainment |
Inloggen |