Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het einde van een serie...

 
Profiel   

Hoi bokkers.
Ben ik de enige met dit gevoel. Je kijk maanden intensief naar een televisieserie, soms zelfs jaren als er nog nieuwe seizoenen worden gemaakt. En langzaam zit je in het laatste seizoen. Steeds sneller komt het einde nabij. De afleveringen tikken af. En daar zit je dan, aan het begin van de laatste aflevering. Zou je op starten klikken, toch durf je niet. Het wordt zo definitief als je op dat knopje drukt. Toch kijk je de aflevering en dan blijf je met een leeg gevoel achter. Ik heb net een serie geëindigd. En hier zit ik nu met een weeeig gevoel. Zo’n gevoel alsof je enorme stress hebt. Wat nu? Wat is er met de karakters gebeurd, dit kan het einde toch niet zijn??

Zijn er bokkers die dit gevoel herkennen?
Ik los dit meestal op door me in een nieuwe serie te verdiepen.



Na Pretty little laars zat ik erg met het wat nu gevoel. Ik volgde de serie van toen ik 14 was tot vorig jaar (was ik 19) en plots geen nieuwe seizoenen meer. Toch kon ik het vrij goed en snel afsluiten omdat het een erg gesloten einde had.

Nu heb ik net de beste serie allertijden geëindigd namelijk house MD. Ik heb binnen een maand alle 8 seizoenen gezien en leefde volledig mee en nu... (even verder in spoiler voor wie de serie nog wil kijken)
Spoiler:
zo’n open einde. Wanneer sterft wilson? Hoe gaat het dan verder met house? Hoe dealt Rémy verder met haar ziekte en wanneer sterft ze? Hoe gaat chase house zijn plek innemen? Wordt hij ook zo bitter of vind hij eindelijk zijn verdiende geluk??? Zoveel vragen en weten dat er nooit antwoorden komen.


Dus shoot deel jullie einde serie ervaringen en gevoelens!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:22 



 
Profiel   

Ja vreselijk.. vooral gehad met series waar geen vervolg op gemaakt werden terwijl ze in mijn ogen kei goed waren

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:28 



 
Profiel   

Baal inderdaad ook van die open eindes zeker als ze geen nieuwe seizoen maken.

Mijn oplossing in een nieuwe serie duiken... Liefst een met meerdere seizoenen.

Kijk ook wel nieuwe serie s maar dat elke week wachten en dan vaak jaar op een nieuwe seizoen.. ik kijk liever meteen door..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:32 



 
Profiel   

Christiene schreef
Baal inderdaad ook van die open eindes zeker als ze geen nieuwe seizoen maken.

Mijn oplossing in een nieuwe serie duiken... Liefst een met meerdere seizoenen.

Kijk ook wel nieuwe serie s maar dat elke week wachten en dan vaak jaar op een nieuwe seizoen.. ik kijk liever meteen door..

Dat is Idd stressen met nieuwere series. Maar vindt ik minder erg dan echt het einde bereiken. Dan vooral met series met meer dan 3 seizoenen, want dan zit je er echt volledig in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:38 



 
Profiel   

Een herkenbaar gevoel inderdaad. Ook omdat het einde van vele series voor mij wel tegenvalt...

Het einde van House vond ik echter zeer goed (inclusief de open eindes alhoewel ik dat normaal gezien ook haat) en ik zou het niet anders willen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:40 



 
Profiel   

Vreselijk he.. Ik heb het al met series die pas over een jaar doorgaan, dat kan ik al niet aan hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:44 



 
Profiel   

Ik ken het gevoel ja. :+ Ook als een serie een afgerond einde heeft blijf ik met een leeg gevoel achter omdat ik zolang heb meegeleefd en dan is het opeens afgelopen...nooit meer die personages...vreselijk gevoel. :\

Ik had dat met Lost Girl heel erg. So klóte dat er geen nieuw seizoen kwam.

En ik keek vroeger Mutant X en dat is na 3 seizoenen opeens gestopt...stom open einde. :x

En recent, Dark Matter...einde van seizoen 3 beloofde erg veel maar de serie kreeg geen 4e seizoen. -O- Fans hebben het nog geprobeerd naar een andere zender te krijgen maar helaas...

Ik ga dus ook gelijk op zoek naar nieuwe series...om het leed enigszins te verzachten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:44 



 
Profiel   

Ik herken je ENORM ja. Ook ik vind het vreselijk.

Ik volgde als kind altijd Commissaris Rex <3
en Xena, the princess of warriors.

Afgelopen 10/15 jaar volgde/volg ik:
- Luther
- Law & Order (SVU, criminal intent, etc. etc.) SVU heeft nieuwe seizoenen <3 <3
- Without a Trace
- Bones <3
- CSI (ook in alle vormen, maar die gingen vervelen)
- Hell's Kitchen/Kitchen Nightmares van Gordon Ramsey
- Over de Kook (ook geen nieuwe seizoenen meer..... ik zou graag een x daar gaan eten).

En nu volg ik:
- Het geheime dagboek van Hendrik Groen. Samen met mijn ouders. Daar zijn we he-le-maal weg van; alleen jammer dat het maar 40 min. per week is; je zit er net lekker in en dan is het weer af. Daarom kijk ik liever paar afleveringen achter elkaar.
Maar ook die serie zal natuurlijk eindigen.

En al jaaaaaaren Boer zoekt vrouw natuurlijk; ook samen met m'n ouders.

En Joris Showroom vond ik ook altijd fantastisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:46 



 
Profiel   

dollyspikkel schreef
Een herkenbaar gevoel inderdaad. Ook omdat het einde van vele series voor mij wel tegenvalt...

Het einde van House vond ik echter zeer goed (inclusief de open eindes alhoewel ik dat normaal gezien ook haat) en ik zou het niet anders willen zien.

Over een paar maanden kan ik het einde vast wel apperecieren, maar nu lukt dat gewoon nog niet (het einde is nog geen uur geleden :') ik vindt het zo ontzettend jammer dat we niet meer over de toekomst van mijn favoriete personages (chase en Remy) vernemen :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:48 



 
Profiel   

Ik ben altijd weken ''van slag'' na het einde van een serie, ik kan dan ook echt even geen nieuwe leuke serie meer vinden wat dan is niks leuk :') Uiteindelijk vind ik altijd wel weer wat, maar ik moet dan eerst echt even tijd gehad hebben om de oude serie achter me te laten ofzo _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:48 



 
Profiel   

Met Pretty Little Liars had ik dat ook. Als tiener toen de boeken gelezen en toen er een serie van kwam, meteen gekeken. Na zoveel seizoenen zijn de personages haast echt en dan moet je 'afscheid' nemen. Maar een nieuwe, verslavende serie opzetten werkt dan meestal wel :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:49 



 
Profiel   

Ik los het gewoon op door in een nieuwe serie te duiken. Werkt altijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:50 



 
Profiel   

13!! <3 Ik keek de serie ook voor haar. <3 Maar zodra ze eruit was ben ik half gestopt met kijken...maar House is een briljant personage!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:53 



 
Profiel   

Ik ken het...
Ben niet zo'n fervente serie kijker als anderen hier... :o

Het begon jaren geleden met Gossip Girl, ik begon met kijken in 2012 :+ Dus ik had heel wat in te halen voor de start van het laatste seizoen. Ik was bij begin mei, ik kon net de laatste afleveringen van seizoen 5 kijken, toen was het wachten op 6. Ik denk dat ik GG wel 4 of 5 keer opnieuw helemaal heb gekeken.

Op TV zag ik af en toe een aflevering van Bones, dat vond ik steeds interessanter en vorig jaar november begon ik alles online te kijken, tot februari en toen kon ik nog enkele afleveringen van het laatste seizoen kijken. :+

Beide series met een behoorlijk open einde (als in, ze zijn niet allemaal dood dus wie weet...). Maar ik heb echt serieus moeite om iets nieuws te gaan kijken. Gelukkig wordt Bones vrij veel uitgezonden, op RTL 8 elke avond (nu seizoen 6) en op Fox op zaterdag en zondag (nu seizoen 2).

Ooit heb ik een paar afleveringen van Pan Am gekeken toen het op net 5 werd uitgezonden. Op Ziggo staat deze serie ook, helaas maar 1 seizoen. Ik kijk 'm vandaag voor de tweede keer. Maar eigenlijk wilde ik iets anders gaan kijken. Of euh... Blood & Oil.

Maar verder spreekt niets me echt aan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:56 



 
Profiel   

Zó ontzettend herkenbaar!

Ik houd niet zo van PLL en dat soort serie's, maar ik was toch behoorlijk kapot toen ik de laatste aflevering van Breaking Bad had gezien. Hoe zal Jesse verder leven, en zijn zoon etc etc..

Heb nu nog 3 afleveringen van Game of Thrones voordat ik meer dan een jaar moet wachten. Ik zie er tegen op om ze te kijken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:56 



 
Profiel   

Bones heeft een prima einde vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:57 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
13!! <3 Ik keek de serie ook voor haar. <3 Maar zodra ze eruit was ben ik half gestopt met kijken...maar House is een briljant personage!

Hihihihi ik was echt verliefd op haar personage en bleef elke aflevering hopen dat ze terugkwam. Al vond ik haar terugkomst maar magertjes en veel te kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:58 



 
Profiel   

Elke serie die eindigt, zowel geheel als 'wachten tot het nieuwe seizoen', breekt mijn hart een beetje. :')

Is dus blijkbaar redelijk normaal.. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:00 



 
Profiel   

Game of thrones ben ik dan weer niet door seizoen 1 heen geraakt.

Ik twijfel nu erg. Ik heb once upon a time volledig gezien behalve het seizoen dat nu bezig is. Maar gezien Emma (Jennifer morisson) eruit is geschreven ben ik niet aan het huidige seizoen begonnen. In house al van haar afscheid moeten nemen als cameron, dat kan ik in een 2e serie niet aan :o

Chicago fire wil ik ook graag nog kijken. Want Jesse speler <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:03 



 

Oh ik herken dit zo erg. Na het einde van een goede serie voel ik me altijd zo leeg. Bij een serie (Scarlet heart Ryeo, een Koreaanse serie) was ik na afloop helemaal emotioneel en somber, heb tijdens het kijken ook bij een aantal scenes moeten huilen. Bij het horen bij een bepaald lied die bij de serie hoort kan ik mijn tranen niet tegen houden :o Bij een goede serie ga ik er helemaal op in en voel ik echt mee met de karakters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:03 



 
Profiel   

Ik heb ook weleens dat ik een serie helemaal opnieuw ga kijken . In de tijd van dvd's vaak gedaan met paar series.
Moet zeggen dat ik nu meestal wel een nieuwe vind om in te duiken..

En twee van vroeger kijk ik tussen door ook nog steeds terug :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:04 



 
Profiel   

Ja het is jammer inderdaad, dat je nooit meer wat hoort over de personages, nooit meer de sfeer van die serie en je geen idee hebt hoe het ze verder vergaat. Maar net als House dat heeft gewoon een goed einde op zich, daar kan je vrede mee hebben zeg maar :j

Zo'n waar-de-loos eind als van Lost bijvoorbeeld daar baal ik nu nog van, voel me echt jaren lang aan het lijntje gehouden en door dat achterlijk fantasie-loze einde hebben ze een serie die geniaal begon, echt tot een waardeloos vod gemaakt....pure tijdverspilling -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:11 



 
Profiel   

Zoe_97 schreef
Bellatrix schreef
13!! <3 Ik keek de serie ook voor haar. <3 Maar zodra ze eruit was ben ik half gestopt met kijken...maar House is een briljant personage!

Hihihihi ik was echt verliefd op haar personage en bleef elke aflevering hopen dat ze terugkwam. Al vond ik haar terugkomst maar magertjes en veel te kort.


Ja, ik dus ook. :') Echt precies hetzelfde... _O-

Cameron was ook super tof...en idd verrot dat ze eruit is gegaan. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:14 



 
Profiel   

Ik vond eigenlijk vooral House-Cuddy en House-Wilson leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:16 



 
Profiel   

pmarena schreef
Ik vond eigenlijk vooral House-Cuddy en House-Wilson leuk :D


_O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen