Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dakar 2018

 
Profiel   

Ik ben vast niet de enige die iedere avond trouw en vol spanning de Dakar volgt? Maar een topic kon ik niet vinden... -O-

Het is een waanzinnige Dakar tot nu toe! Wat een slagveld, maar wat heerlijk om te kijken.

Zeker omdat toch al enkele toppers ten onder zijn gegaan aan de zware duinen! Loeb, Roma, van den Brink, Willems die al flink gecrashed is, de broertjes Coronel die al de nodige pech hebben ervaren.


Maar ook super prestaties zoals Mirjam, top wijf! Debutant Smits die echt waanzinnig races rijdt. Kortom Dakar! **\O/**


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 19:14 



 
Profiel   

Ja! Wij kijken ook. Speciaal voor Richard de Groot en zijn team, vrachtwagen, 525. (Dutch Firemen Team)

Mirjam Pol is inderdaad wel heel stoer. Trouwens, kistrijders ... de ultieme helden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 19:17 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Ja! Wij kijken ook. Speciaal voor Richard de Groot en zijn team, vrachtwagen, 525. (Dutch Firemen Team)

Mirjam Pol is inderdaad wel heel stoer. Trouwens, kistrijders ... de ultieme helden.


Die Richard is zo'n leuke man! Volgens mij is die echt altijd positief, wat er ook gebeurt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 19:19 



 
Profiel   

Laat die debutant Smits nou net mijn neef zijn dus wij volgen het elke dag! Voorheen keken wij 's avonds ook altijd al het verslag, maar nu met een hele andere interesse en we houden zijn Facebook goed in de gaten waar hij elke dag een nieuw verslag van de dag op plaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 19:27 



 
Profiel   

EllaBellaah schreef
Laat die debutant Smits nou net mijn neef zijn dus wij volgen het elke dag! Voorheen keken wij 's avonds ook altijd al het verslag, maar nu met een hele andere interesse en we houden zijn Facebook goed in de gaten waar hij elke dag een nieuw verslag van de dag op plaatst.


Daar mag je dan hartstikke trots op zijn! *\o/*

Erg knap hoe hij door de Dakar gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 19:33 



 
Profiel   

Ik volg het al sinds het prille begin. Vind het daarom ook eigelijk een travestie dat het ´Dakar´heet.

Dit jaar is de wedstijd in een fase welke het in Afrika twee keer doormaakte. Eerst met de Groep A wagens en de supertruck van De Rooij, liepen de snelheden té hoog op.
Later met de te krachtige twee-cilinder motorfietsen.

Nu zijn de autos wederom te snel geworden en de motorfietsen grenzen eraan:
De organisatie stelt een tijdschema voor de routes samen op basis van tijden van de vorige jaren met een extrapolatie van de ontwikkeling. Dit jaar echter zijn de deelnemers op 3 uur zomaar 30 - 40 minuten sneller dan het snelste schema!!
Er wordt vooral bij de autos té hard gereden voor de veiligheid van de westrijd.

Tijd om de veerwegen te limiteren. Verder hadden ze de buggies een hoger minimum gewicht moeten geven, niet de 4x4s 100 kilo minder.
Volgend jaar is Peugeot er niet meer bij en dat lijkt me een uitgelezen moment voor een reglementsaanpassing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 19:41 



 
Profiel   

Jaaaa, Dakar! *\o/* *\o/*

Ik zit altijd samen met mijn vader aan de buis gekluisterd rond deze tijd. Ik word wel erg blij van het parcour deze dagen, veel beter dan vorig jaar! Maar ik ben dan ook echt gek op de duinen. Laatste etappe nog niet gezien, ga ik zo even snel terugkijken!

Africa Eco Race volg ik ook, maar vooral omdat er dit jaar best wat Nederlandse vrachtwagens meedoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 20:01 



 
Profiel   

Jaaa ik kijk ook :D wel een dag later de herhaling op rtl7 om 18.00 uur want savonds is het mij echt te laat.
Vind het altijd gaaf om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 21:03 



 
Profiel   

Waarom zie ik dit topic pas op de laatste etappedag? >;)
Maar ik heb het iedere dag trouw gevolgd. :D Ik baal er stiekem wel van dat Bernhard ten Brinke gister is uitgevallen..
Verder vind ik Mirjam Pol echt top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-18 13:32 



 
Profiel   

Dakar is weer begonnen, tijd om leven in dit topic te blazen!

Wie kijkt er nog meer?

Hoe zuur voor Erik van Loon dat hij op het laatste moment niet mee kon doen... Op de liveblog las ik dat Bernard ten Brinke als zijn vervanger het zeker niet verkeerd deed tot het laatste punt. Iets met navigatie, waar de organisatie natuurlijk al voor had gewaarschuwd.

Desalniettemin ben ik zeer benieuwd naar de rest van de etappes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 15:31 



 
Profiel   

Oehw ik kom hier ook even leven in blazen, dit is mijn favoriete tijd van het jaar, lekker kwijlend voor de televisie.

Ik heb me gisteren wel echt verbaasd over de minimale tijdstraf van De Villiers... Alleen het missen van een waypoint is al 15 minuten straftijd en een complete aanrijding + doorrijden maar 5 :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 19:29 



 
Profiel   

Ik kijk ook. Moet wel zeggen dat ik minder fanatiek ben dan jaren geleden. Toen eens naar de pre-proloog geweest en in due tijd volgde wij echt alles. Toen was het ook echt nog naar Dakar. Toen dat niet meer ging is de interesse ook afgenomen. Al kijk ik dit jaar toch wel weer en vind ik het ook leuk.

Ik heb niks met elektrisch rijden maar toch ben ik heel benieuwd hoe de Audi’s zich houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 19:36 



 
Profiel   

Wyb_ster schreef
Oehw ik kom hier ook even leven in blazen, dit is mijn favoriete tijd van het jaar, lekker kwijlend voor de televisie.

Ik heb me gisteren wel echt verbaasd over de minimale tijdstraf van De Villiers... Alleen het missen van een waypoint is al 15 minuten straftijd en een complete aanrijding + doorrijden maar 5 :?



Nou, je hebt gelijk hoor. Beetje gek, maar het zal wel.

De audi's vind ik ook heel interessant! Ik begreep in de aflevering van vandaag dat ze niet volledig brandstofvrij zijn.

Hoe leuk trouwens dat Tim en Tom eindelijk eens goed gaan en gewoon op plek 20 staan! Aflevering van vandaag moet ik nog kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 23:09 



 
Profiel   

De Villiers heeft nu 5 uur straf.

De Audis hebben een ICE aan boord om de accus op te laden.

Hier is het úren op tv. Heel uitgebreide rapportering over de betrfeende etappe plús een over achtergrond van een team, rijders of eerdere jaren. Bijvoorbeeld over de legendarische broers Marreau.

Mijn zoon is thuis van uni en samen kijken, over praten, is genieten.
We hebben samen duizenden kms raids hier door heel Spanje gereden. Ik sturen , hij de GPS-electronica en het papieren roadbook.
Het is <3 om te ervaren hoéveel hij ervan genoten heeft en hoeveel vertrouwen in mijn rijden.
Zijn moeder krijgt het nu ook meer mee wát we gedaan hebben en hoe dat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:05 



 
Profiel   

Ik kijk/keek het graag voor de mooie beelden en het is gewoon een gave race. Ik heb er echter nu meer moeite mee om te kijken vanwege de ellenlange reclameblokken die erin zitten. Ik weet ineens weer waarom ik liever Netflix dan TV kijk.

Als ik kijk is dat vanwege een specifiek team. De kopman daarvan heb ik een paar keer ontmoet. Is ooit begonnen als kistrijder. Gave gast en in het dagelijks leven brave huisvader maar 1x per jaar gaat ie los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:11 



 
Profiel   

Mijn ex werkt freelance voor een persbureau omtrent de rally's en zelf ken ik een aantal rijders vanuit de motorsport en mijn vriendengroep. Toen volgde ik het enorm en stond het bijna de hele dag op. Nu interesseert het mij niet meer en zie ik het niet anders meer dan een rijkelui's-spelletje. Vooral door alles waar die ex mee thuiskwam aan verhalen achteraf. :')

Ik vind het soms wel jammer dat dat het opbrak voor mij, maar ik heb nog steeds groot respect voor de deelnemers en volg hen dan persoonlijk nog wel eens. Mirjam Pol en Lyndon Poskitt vind ik nog altijd wel tof. Mirjam is gewoon een powervrouw. :D Lyndon's video's op youtube vond ik altijd wel leuk te zien. Daar kon ik beter naar kijken dan de tv e.d. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:27 



 
Profiel   

Ja, Mirjam Pol! Zo gaaf wat ze doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:28 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Ik kijk/keek het graag voor de mooie beelden en het is gewoon een gave race. Ik heb er echter nu meer moeite mee om te kijken vanwege de ellenlange reclameblokken die erin zitten. Ik weet ineens weer waarom ik liever Netflix dan TV kijk.

Als ik kijk is dat vanwege een specifiek team. De kopman daarvan heb ik een paar keer ontmoet. Is ooit begonnen als kistrijder. Gave gast en in het dagelijks leven brave huisvader maar 1x per jaar gaat ie los.



Vanwege die reclames kijk ik liever via rtlxl, dan ben je met 1 minuut reclame weer terug. 1 minuut reclame overleef ik wel, al blijft het irritant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:31 



 
Profiel   

Leuk, een Dakar-topic!

Ik vind het nog wel meevallen hoelang die reclameblokken zijn.

Super dat de gebroeders Coronel het zo goed doen! Het showblokje van dit jaar met het vragenrad vind ik overigens minder leuk dan de RC-races van vorig jaar.

Kees Koole doet het ook goed met de hybride vrachtwagen. Echt leuk om te zien dat hij zo kan genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:41 



 
Profiel   

Canon schreef
Mijn ex werkt freelance voor een persbureau omtrent de rally's en zelf ken ik een aantal rijders vanuit de motorsport en mijn vriendengroep. Toen volgde ik het enorm en stond het bijna de hele dag op. Nu interesseert het mij niet meer en zie ik het niet anders meer dan een rijkelui's-spelletje. Vooral door alles waar die ex mee thuiskwam aan verhalen achteraf. :')



Hier in Spanje is het rijden van raids nog wel hoofdzakelijk een hobby sport en betaalbaar (alles is relatief). Prachtige, uitdagende routes met zomaar 500 km onverhard door woestijn en bérgen.
Ok, de zeg top 5 is mega-geld in een apart wereldje maar de rest is kameraden onder elkaar tegen de loodzware omstandigheden.
Twee van de top 5 rijden nu in de Dakar en een paar van de kameraden rijden in de classics klasse.

Echt *\o/* dat ik het raids rijden samen met mijn zoon een paar jaar heb kunnen doén met sponsoring door het halve dorp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:43 



 
Profiel   

Kijk, dát zijn de verhalen waarom ik er soms nog van opklaar, Huertecilla.
Zo hoort de sport te zijn! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 12:04 



 
Profiel   

Canon schreef
Kijk, dát zijn de verhalen waarom ik er soms nog van opklaar, Huertecilla.
Zo hoort de sport te zijn! :j


Een cruciaal aspect om te onthouden is dat spórt niet meer van toepassing is zodra het commerciële aspect internationaal gaat. Met de globalisering gaat het dan bijna alleen om geld.
Dat is bij pro voetbal bijvoorbeeld en ´Dakar´ gelijk.
Je kan dat niveau eigenlijk geen sport meer noemen want het is professioneel; de ´sporters´ hebben een báán, zijn werknemers van een grote international. Dat maakt de prestaties niet minder indrukwekkend maar met spórt heeft het nauwelijks wat te maken.
Vanaf zeg halverwege de helft van het middenveld wordt het weer meer sport. Bij de classics in de Dakar is er ook veel sprake van rijkeluis spel omdat het gewoon erg kostbaar is maar het klassement gaat in het geheel, ok vrijwel niet om geld. Dan kost hulp aan elkaar niet gelijk létterlijk geld; is het een sterk verhaal meer voor de avonden. Dat laatste is ook een treffend voorbeeld; de amateurs eten meest in dezelfde tent/uitspanning, niet in hun eigen hospitality unit.

Een práchtige ervaring voor ons was op het plein van het koninklijk paleis in Madrid. Aan het einde van 8 dagen stof eten met een groep de doos cava flessen wegwerken die een vriend van een deelnemer had gebracht. Op de motorkappen van de autos een geïmproviseerde ´picknick´.

Dát is ook in de Dakar nog steeds de kurk waar het evenement op drijft. Ben daarom heel blij dat vorig jaar de classics toegevoegd zijn. Zonder die basis van sportieve deelnemers is het evenement alleen maar een marketingcampagne zonder énig avontuur.

Foto ergens zuid van Sierra Nevada richting woestijn van Almeria tijdens verbindingsroute:

https://myalbum.com/photo/pwnzoF6rrZuJ/1k0.jpg


en vergelijk dít maar eens met zeg het Audi team _O-

https://myalbum.com/photo/2lcyAxuM4M2j/1k0.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 12:50 



 
Profiel   

Klinkt echt super gaaf Huertacilla, die foto's ook <3

Het voelt wel een stuk rechtvaardiger dat De Villiers nu toch 5 uur straf heeft gekregen. In de herhaling van het filmpje zag je de motorrijder inderdaad wel duidelijk aangeven dat hij kon doorrijden, maar echt lekker weglopen deed hij niet en dan helemaal niet stoppen...

Ik ben ook heel benieuwd hoe Audi het gaat doen, maar ik ben net zo goed benieuwd naar de Project 2030 vrachtauto en de hybride Renaults, juist ook omdat het "minder groot en commercieel" is dan het Audi team.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 14:10 



 
Profiel   

Super tof een Dakar topic! Zie het nu pas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 14:20 



 
Profiel   

Voor ons zal Dakar nooit meer hetzelfde zijn na het verlies van onze lieve neef Ton, afgelopen zomer... Hij wordt zo gemist... Ook in het bivak en onder zijn Dakar collega's wordt hij gemist. Voor het in eerst in jaren dat ik er even een keer oversla...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 14:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen