Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Muziekles voor volwassenen, (alt)viool

 
Profiel   

Geen idee waar ik dit topic eigenlijk moet plaatsen, dus sorry als het verkeerd staat.

Maar wie kan me wat meer vertellen over muziekles voor ( beginnende ) volwassenen ? Ik begrijp dat een les vaak 30 minuten duurt ? En hoe vaak is dan handig om dat te doen per maand ?
En een instrument huren op de muziekschool, krijg je dan een goed instrument ? Ik zag op de site van vioolspelen.nl dat je daar ook een viool kan huren. Misschien van betere kwaliteit ??
Iemand daar ervaring mee ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 18:33 



 
Profiel   

Ik ben na mijn 30ste begonnen met altsaxofoon spelen.
Via de muziekschool ben ik bij een saxofoonwinkel terecht gekomen die saofoons te huur aanbiedt.
Ik heb een goede studiesax gehuurd voor 6 maanden en erna gekocht.
De 6 maanden huur gingen van de koopprijs af.

Ik heb nu al 8,5 jaar elke week priveles sax op de muziekschool.
Een les duurt 25 minuten.
Ook speel ik in een orkest, maar dat staat los van de muziekschool.

Vraag om een proefles.
Kan je in die les vragen of de muziekschool instrumenten heeft om te lenen of dat ze een goed bedrijf kennen om een instrument te lenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 21:09 



 
Profiel   

Instrumenten van de muziekschool kun je vaak prima op beginnen :j. Of ergens anders huren, gelijk kopen is wel zonde als blijkt dat het niks is.

Ik zou in het begin elke week een half uur les nemen en thuis dagelijks oefenen. Dan gaan de vorderingen harder :j Als je het eenmaal goed kunt, kan je het afbouwen, bv om de week of eens per maand. Maar in het begin is dat echt zonde, dan gaan de vorderingen minder snel en leer je jezelf ms dingen aan die dan weer gecorrigeerd moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 21:12 



 
Profiel   

Ik ben een paar jaar geleden begonnen met altsaxofoon, al een tijdje aangeklooid met een lesboek en CD maar zonder les, maar kan je dit niet aanraden. Sinds een paar jaar heb ik wel les, maar dit is gewoon bij iemand thuis, niet op een muziekschool ofzo. Sinds ik les heb ben ik met sprongen vooruit gegaan en het is ook gewoon heel motiverend om regelmatig les te hebben. Voor mij wel belangrijk dat het ook klikt met de docent.
Als het mogelijk is zou ik eerst een instrument huren, dan heb je ook even de tijd om uit te vinden of het bij je past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 23:31 



 
Profiel   

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik schrik van de prijzen van de muzieklessen op de muziekschool ! Elke week kan ik echt niet betalen. De lessen zijn hier 30 minuten zag ik al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 10:10 



 
Profiel   

Informeer eens bij een conservatorium in de buurt. Vaak zijn daar wel studenten die je les willen geven. Je moet dan wel een eigen of huur instrument hebben.
Wekelijks lessen is zeker in het begin aan te raden. Voor de motivatie (stok achter de deur), maar ook zeker om te voorkomen dat je slechte dingen aanleert. Dat is namelijk het grootste risico als je een maand geen docent ziet en afleren is ontzettend lastig. Beter investeren in een goede basis het eerste half jaar, dan besparen en het nooit goed onder de knie krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 10:14 



 

Omdat dit topic beter past op Entertainment verplaats ik hem van Leven zonder paarden daar naar toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 15:15 



 
Profiel   

Amanda schreef
Informeer eens bij een conservatorium in de buurt. Vaak zijn daar wel studenten die je les willen geven. Je moet dan wel een eigen of huur instrument hebben.
Wekelijks lessen is zeker in het begin aan te raden. Voor de motivatie (stok achter de deur), maar ook zeker om te voorkomen dat je slechte dingen aanleert. Dat is namelijk het grootste risico als je een maand geen docent ziet en afleren is ontzettend lastig. Beter investeren in een goede basis het eerste half jaar, dan besparen en het nooit goed onder de knie krijgen.


Haha, hier zit echt geen conservatorium in de buurt hoor ;) Maar dank je wel voor het meedenken !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 15:36 



 
Profiel   

Ik ben als volwassene begonnen met viool. Eens per twee weken op een huurviool van de vioolbouwer in Breda. Beviel prima :D

In welke regio zoek je iemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 15:43 



 
Profiel   

Provincie zeeland, op schouwen duiveland.... Dus mocht je iemand weten ...... graag !
Een keer per week op de muziekschool is amper te doen qua kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 15:45 



 
Profiel   

Één keer per week is volgens mij ook niet nodig, ik kon met aanwijzingen prima twee weken vooruit met oefeningen.

En mijn docent zit in Rijen, dus daar heb je niks aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 19:40 



 
Profiel   

Maris schreef
Geen idee waar ik dit topic eigenlijk moet plaatsen, dus sorry als het verkeerd staat.

Maar wie kan me wat meer vertellen over muziekles voor ( beginnende ) volwassenen ? Ik begrijp dat een les vaak 30 minuten duurt ? En hoe vaak is dan handig om dat te doen per maand ?
En een instrument huren op de muziekschool, krijg je dan een goed instrument ? Ik zag op de site van vioolspelen.nl dat je daar ook een viool kan huren. Misschien van betere kwaliteit ??
Iemand daar ervaring mee ?


Ik heb bij Zlata een viool gehuurd en daarna gekocht. Inderdaad huur-koop, het gehuurde bedrag ging van de aankoopprijs af.

Ze heeft verschillende prijsklassen (dus kwaliteit), en je kan alles ter plekke uitproberen of laten bespelen (als je zelf nog niet kunt spelen) en wisselen als het niet bevalt. Als ik het me goed herinner importeert ze ze nieuw, en probeert ze zelf een tijdje uit, en doet waar nodig nog aanpassingen. Bij een vioolbouwer kun ook goed terecht uiteraard, die zullen ook verschillende prijsklassen hebben liggen, en ook gebruikte instrumenten die ze doorverkopen.

Verder ben ik gewoon gaan lessen bij de lokale muziekschool, eerst 20 minuten per les, nu 30. Ik heb nu van verschillende docenten les gehad, en het verschil is echt enorm groot. Iedereen legt de nadruk op iets anders en bij de ene ga je meer vooruit dan bij de ander. Dus ook bij docenten is het een kwestie van de juiste vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 21:41 



 
Profiel   

Wat leuk dat je (alt)viool wilt gaan spelen! Ik speel het sinds mijn 5e/6e en vind het nog steeds super leuk om te doen!
Ik zou zeker wekelijks les nemen, viool spelen is heel moeilijk te leren en wekelijks les nemen is daarom zeer aan te raden. Ook voor de motivatie! Mijn ervaring is dat mensen die wat later beginnen sneller ermee kappen omdat het frustrerend is dat je in het begin zo vals speelt en alles langzaam gaat. Maar met wat motivatie kom je er makkelijk door heen hoor!

Voor lessen kun je bij een muziekschool bij je in de buurt informeren of op internet zoeken.
Een viool huren raad ik zeker aan, mocht het je niet bevallen heb je tenminste geen viool voor niks gekocht.
Overgins zou ik in het begin nog geen zorgen maken over de kwaliteit. Leren spelen hoeft niet op een super goede viool met prachtig geluid. Gewoon een leuk, niet al te duur viooltje om mee te beginnen. Eerst zou ik zelf mooi leren spelen. (Niet gemeen bedoelt, maar iedereen die begin speelt vals en dan heb je niks aan een Stradivarius :D ) Wanneer je fanatiek wordt zou ik pas gaan kijken naar een betere viool (en schrikken van de prijzen :'), ik wilde een betere, maar 4000 is nog best veel voor mij en mijn ouders kuch :+ ).
Waar je kunt huren weet ik niet, ik heb al zeker een jaar of 8 een koop viool, daarvoor wel huur maar dat was omdat ik met een 1/16e viool begon en je tot en met de 3/4 er snel uitgroeit Hahaha :Y)
Dat zou je misschien ook kunnen informeren bij de muziekschool of leraar.
Veel plezier met viool spelen! Het is hartstikke leuk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 22:12 



 
Profiel   

Ja leuk lijkt het me zeker, dank jullie wel voor je reacties. Alleen nu nog een leraar zoeken die misschien wat goedkoper les geeft als op de muziekschool. Ik weet niet wat jullie voor een les betalen van 30 minuten ( op de muziekschool of bij prive leraar/ lerares ) ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 10:13 



 
Profiel   

Ik betaalde voor 20 lessen van 25 minuten ongeveer 600 euro geloof ik. En daar deed ik dan een heel jaar mee (want om de week les + geen les in de schoolvakanties). Om de week klinkt als weinig, maar door goed zelf te oefenen en een fijn lesboek, kon ik qua stof echt makkelijk weken vooruit. Ik kon na die 20 lessen aardig wat liedjes spelen en zelf met m'n lesboek + cd nieuwe dingen oefenen enzo. In de les focusten we dan vooral op techniek/houding/zuivere tonen spelen/nieuwe technieken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 10:53 



 
Profiel   

Ik geef zelf les (saxofoon) en reken 30 euro per uur. Dat is wel redelijk gangbaar in de ha/fa/bra wereld :j
Ik ga er vanuit dat vioollessen daar niet veel van afwijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 11:42 



 
Profiel   

Ik vind 30€ p.u. wel goedkoop. Hier in de omgeving betaal je dat per half uur.
Doe jij zwart of wit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 12:14 



 
Profiel   

Ik betaal ongeveer 400,- per jaar. Dat is 1x in de 2 weken les, min de zomervakantie. Dat komt omgerekend uit op ongeveer €15 per half uur.
Als 1x per week te duur is, dan kan je ook 1x per 2 weken doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 12:23 



 
Profiel   

Wit :j
Vaak via muziekverenigingen en een enkele keer privé thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 12:27 



 
Profiel   

Ooh dat is al een stuk goedkoper. Hier 40 euro voor een half uur les..... Wordt wel goedkoper als je vaker per maand les neemt.

edit : nou ja goedkoper..... 2 euro .... dus dan 38 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 12:51 



 
Profiel   

Soms ian je ook om de week lessen of een 10 rittenkaart nemen.
Tenminste op mijn muziekschool kan dat.

Je kan ook op MP kijken voor een particulier bij wie je lessen kan volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 13:04 



 
Profiel   

luuntje schreef
Soms ian je ook om de week lessen of een 10 rittenkaart nemen.
Tenminste op mijn muziekschool kan dat.

Je kan ook op MP kijken voor een particulier bij wie je lessen kan volgen.


MP al gekeken, hier niets in de buurt helaas. Om de week kan idd ook, maar ik vind 80 euro per maand al best pittig voor 2 lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 13:06 



 
Profiel   

Ja..40 voor een half uurtje les is wel heel veel idd.
Kan je niks op google vinden? Of Facebook lid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 13:12 



 
Profiel   

Op google nog niets gevonden en ik ben geen lid van Facebook. Gek dat het zo moeilijk lijkt te zijn !

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 13:55 



 
Profiel   

Via een tip van iemand hier op Bokt heb ik iemand gevonden *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 19:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen