Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer museum liefhebbers?

 
Profiel   

Ik weet natuurlijk niet waar je de grens overgaat,maar vanaf Hengelo was het denk ik 1 uur 50 min. rijden.
Maar typ Wewelsburg in,in google maps,en je weet het. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-20 18:47 



 
Profiel   

Dankje! dan weet ik het in ieder geval ongeveer alvast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 10:05 



 
Profiel   

Ik ben vandaag naar burg Linn geweest.
Een kasteel,en een jachtslot met muziek instrumenten,en een archeologiemuseum,en een textielmuseum.
http://www.museumburglinn.de/de/
Een combi kaartje koste me 7 euro. :)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 19:22 



 
Profiel   

Leuk! Ik ben daar ooit met een Pinkstermarkt geweest. Is best groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 19:51 



 
Profiel   

Afgelopen dinsdag naar het Rotterdam museum geweest zowel die in het centrum als de 40-45 bij de Delfshaven. Het oorlogsgedeelte was wel interessant maar voor de rest had ik toch liever naar het natuurhistorisch museum geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 20:26 



 
Profiel   

Vandaag met mijn zus naar Doesburg,en naar Lalique glasmuseum.
Was erg leuk.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
We vonden het winkeltje wel erg duur.
De vlinder was E9600,00 :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 19:46 



 
Profiel   

Vanmiddag naar rijksmuseum Twenthe. Enschede.
Daar is nu een expositie over Picasso,en Matisse.
Was erg leuk.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 16:51 



 
Profiel   

Gaaf!! Tot wanneer te bezichtigen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 22:01 



 
Profiel   

https://www.rijksmuseumtwenthe.nl/
24 mei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 22:09 



 
Profiel   

Hoi hoi,

Ik zie dat er al een tijdje niet meer gereageerd is hier maar ik vroeg me af of er al iemand naar The Upside Down in Amsterdam is geweest? Zo ja, was het de moeite waard?
Het lijkt mij best leuk maar vind het wel duur, 24,95 voor een ticket -O- Weet iemand trouwens of je er met een museum jaarkaart ook naar binnen kan? Studentenkaart geeft geen korting zag ik op de site, museum jaarkaart staat er niet op.
Zag dat ze ook een cafe en shop hebben waar je ook in kan zonder kaartje, misschien ga ik dat binnenkort eerst eens doen om even "de sfeer te proeven".


Verder nog meer aanraders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-20 10:00 



 
Profiel   

E4D schreef
Hoi hoi,

Ik zie dat er al een tijdje niet meer gereageerd is hier maar ik vroeg me af of er al iemand naar The Upside Down in Amsterdam is geweest? Zo ja, was het de moeite waard?
Het lijkt mij best leuk maar vind het wel duur, 24,95 voor een ticket -O- Weet iemand trouwens of je er met een museum jaarkaart ook naar binnen kan? Studentenkaart geeft geen korting zag ik op de site, museum jaarkaart staat er niet op.
Zag dat ze ook een cafe en shop hebben waar je ook in kan zonder kaartje, misschien ga ik dat binnenkort eerst eens doen om even "de sfeer te proeven".


Verder nog meer aanraders?

Als de kaart er niet op staat dan zal het wel niet zo zijn. Je kan altijd even bellen voor de zekerheid. Ik ken het museum verder niet, maar misschien kan je het combineren met een ander museum? zijn genoeg leuke musea in Amsterdam te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-20 12:27 



 
Profiel   

Of op musea kaart site kijken

Grappig dat topic omhoog komt voor eerste keer na de corona periode naar Overloon gereden naar het oorglogs musea. Met 2 kinderen alsnog 2 uur rond gelopen. En hebben met kindjes niet alles uitgebreid gezien of gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-20 12:35 



 
Profiel   

https://rijksmuseumboerhaave.nl/te-zien-te-doen/besmet/
Deze tentoonstelling wil ik zien. Ik vind het wel ironisch dat deze gestopt was ivm corona ;)
Nu wordt "ziekte X" ingevuld en gaat de tentoonstelling verder.
Interessant weetje : het mechanische beademingsapparaat is gebruikt om daar een moderne verse van te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-20 12:45 



 
Profiel   

Ik ben nu in het mauritshuis en ga ook bij de tentoonstelling van George Stubbs kijken!
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 12:52 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd hoe die tentoonstelling is, daar wil ik ook nog heen. En naar de dubbeltentoonstelling in Dordrecht over slow fashion. Half maart wilde ik daar heen, maar dat was de dag dat de maatregelen werden afgekondigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 13:59 



 
Profiel   

George Stubbs is een prachtige tentoonstelling. Erg indrukwekkend is Eclips.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 14:46 



 
Profiel   

Ik ga mijn vraag hier maar even stellen! :D
Ik wil een leuk dagje regelen voor mij en mijn vriend. Vind het alleen mega moeilijk om wat te kiezen. Museums vind ik heel leuk en daarom leek Naturalis mij gaaf. Lees alleen verschillende reviews, hele goeie en hele slechte (voornamelijk door de renovatie)
Is het de moeite waard om er naar toe te gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 12:35 



 
Profiel   

Op pagina 3 staan mijn foto,s van Naturalis.
Ik vond het zeker mooi.
Maar mijn zus,en ik stonden na 2 uur weer buiten,toen hadden we alles wel gezien.
Daar in de buurt heb je ook het museum voor volkenkunde.
Ook erg mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 12:45 



 
Profiel   

Afgelopen week naar het Airborne Museum geweest, er schijnt een leuke tijdelijke tentoonstelling te zijn voor kinderen die ik (zonder kinderen en alleen met echtgenoot) maar overgeslagen heb maar onder in de kelder is een nieuwe, ik zou het haast attractie willen noemen, belevenis. Je gaat operatie market garden beleven door het landen in een glider en het lopen door de stad. Ik vond het heel bijzonder en zeer de moeite waard. Overigens is de rest van de collectie van het museum ook de moeite waard maar daar vond ik het ondanks de coronamaatregelen met reserveren op een vaste tijd een beetje te druk. In de kelder waren we tot 2x toe alleen (elke zoveel minuten worden er 10 personen toegelaten maar die waren er dus niet).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 13:05 



 
Profiel   

Ik vond Naturalis erg mooi. De verbouwing is al een tijdje achter de rug. Ik vind het een van de mooiste musea waar ik ben geweest. Ook zeer veelzijdig dus voor ieder wat wils.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 16:34 



 
Profiel   

Je moet wel van opgezette dieren houden, want die staan er vrij veel, maar persoonlijk vind ik Naturalis, ook na de renovatie, een schitterend museum.
Een ander museum in Leiden dat ook zeer de moeite waard is, is het Rijksmuseum Boerhaave. Vorig jaar is dat museum zelfs uitgeroepen tot European Museum of the Year en ironisch genoeg is er nu een tentoonstelling over besmettelijke ziekten te bezichtigen die al gepland stond voor de uitbraak van COVID-19. Die tentoonstelling wil ik zelf ook graag nog bezichtigen. De laatste keer dat ik in het Boerhaavemuseum geweest ben was ik met mijn 'neefje' van vier, dus echt uitgebreid heb ik er niet bij stil kunnen staan. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 17:07 



 
Profiel   

De opgezette dieren vind ik echt heel gaaf om te zien dus dat moet wel goed komen!
Mijn vriend houdt alleen van museums als het hem echt boeit, en denk dat hij deze wel leuk gaat vinden qua onderwerpen :) is maar 1 manier om achter te komen! Maak ik er een leuk middagje Naturalis van met een lekkere lunch erbij :D
Laat wel weten hoe ik het vond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 22:20 



 
Profiel   

weet iemand een leuk klein museum binnen ~ 1 uur rijden van Eindhoven. Bij voorkeur geen kunst (dat doen we sws zeer regelmatig), maar gewoon 'iets anders'. Ter indicatie, deze zomer hebben we het Karen Blixen museum gezien in Denemarken, en een paar jaar terug het Kattenmuseum in Montenegro. Zoiets dus.

Ik vind Naturalis overigens top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 08:26 



 
Profiel   

In tilburg heb je natuurmuseum Brabant vond ik erg leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 08:32 



 
Profiel   

Heeft er iemand museumtips op dit moment ?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 10:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen