Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer museum liefhebbers?

 
Profiel   

Ik vroeg mij af of er op bokt meer museum lirfhebbers zitten? :-)

Zelf ga ik wel bijna maandelijks tot wekelijks naar ene museum. Ook voor mijn studie moet ik vaak een museum bezoeken.

Mijn favoriet is toch wel het openlucht museum in Arnhem. Maar ook het Rijksmuseum en Rijksmuseum voor oudheden vind ik heel erg mooi! Ik ben zelf vooral geïntresseerd in kunst uit de 17de en 19de eeuw.

Nog meer liefhebbers? En wat zijn jullie favoriete Musea?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 13:24 



 
Profiel   

Hier is al eens een topic over geweest! Misschien is het nog te vinden via de zoekfunctie? Maar ja, ik hou wel van musea :P
Met een studie kunstgeschiedenis achter de rug heb ik er een heel aantal bezocht. Blijft leuk! Ik ben in opleiding tot schilderijenrestaurtor. Met enige regelmaat in musea te vinden. Echt favorieten heb ik niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 13:28 



 
Profiel   

Ja, leuk! Op vakantie bezoek ik eigenlijk altijd wel musea, maar in Nederland is ook genoeg moois te ontdekken! Een paar musea die me zo te binnen schieten: Amsterdam Museum, Frans Hals Museum (Haarlem), Drents Museum (Assen), Gevangenismuseum (Veenhuizen). Ik ben laatst ook eindelijk in het Rijksmuseum geweest. Ik vond de kunst prachtig, maar het gebouw niet heel erg logisch/prettig qua indeling. Door de grote drukte vond ik het ook wat minder fijn dan de meeste andere museumbezoeken.

Ik denk eraan een museumkaart aan te schaffen, dus ben benieuwd naar andere tips in dit topic!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 02:58 



 
Profiel   

Ik ga ook graag! Ook/juist de minder bekende musea vind ik erg leuk, zoals het Afrika museum bij Nijmegen of het planetarium in Franeker.

Paar jaar terug Munch bezocht en De schreeuw bewonderd. Verder bij het van Gogh, Louvre en 't Rijks heb ik zo genoten. Wil dit jaar naar het Mauritshuis. Daar hangt zoveel moois. :) (Zie avatar voor een van mijn favorieten!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 18:56 



 
Profiel   

Onlangs het watermuseum in Arnhem bezocht, heel leuk voor kinderen. Proefjes doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 18:57 



 
Profiel   

Oh leuk! Lijkt me vooral geschikt voor de wat oudere kinderen? Vanaf 7 jaar ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 19:32 



 
Profiel   

Mijn dochter was net 6 en vond het leuk. Maar oudere kinderen zeker ook.
Zelf shampoo maken was ook erg leuk. En je eigen muntje maken. En en en :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 19:56 



 
Profiel   

Ik schrijf 'm op! Hartstikke leuk. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 19:59 



 
Profiel   

ja ik bezoek ook graag musea.
Momenteel wat drukker dus weinig musea bezocht de laatste tijd. Als ik ergens verder weg moet, probeer ik dat altijd te combineren met een museum. Dan is het ritje altijd geslaagd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 20:27 



 
Profiel   

xJolijn schreef
Hier is al eens een topic over geweest! Misschien is het nog te vinden via de zoekfunctie? Maar ja, ik hou wel van musea :P
Met een studie kunstgeschiedenis achter de rug heb ik er een heel aantal bezocht. Blijft leuk! Ik ben in opleiding tot schilderijenrestaurtor. Met enige regelmaat in musea te vinden. Echt favorieten heb ik niet :)


Oh wat een droom opleiding volg jij zeg :D
Ik studeer cultureel erfgoed aan de AHK dus ik kom wekelijks in Musea.

Het Rembrandthuis is ook een enorme aanrader :)

Wat leuk dat er zoveel mensen reageren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 00:33 



 
Profiel   

Voor mij zeker, maar niet voor iedereen denk ik zo! Ik moet ook zeggen dat het geen lichte opleiding is.

Het Rembrandthuis is inderdaad leuk! In die categorie ook het Rubenshuis in Antwerpen :) Het Frans Hals vind ik ook wel een fijn museum. Het Mauritshuis en de Hermitage mogen ook niet ontbreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 20:15 



 
Profiel   

Heb zelf een museumkaart. Erg leuk en handig. Vandaag in Utrecht bij het Speelklokkenmuseum geweest naar Robots. Was erg leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 20:22 



 
Profiel   

Hier ook een liefhebber :wave:
Ik vind vooral musea met een historisch tintje leuk.
De laatste was de tentoonstelling over de Dordste Synode.
Maar het tassenmuseum vond ik ook erg leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 20:30 



 
Profiel   

Hier ook eentje :) Ik heb zelf een voorkeur voor abstract en speels (denk richting Keith Haring) en design, maar hobbymatig ook wel fan van het 14-15-16-17e eeuwse :) Lekker dikke billen paardjes kijken, schunnige details zoeken of uitvogelen hoe een bepaald kledingstuk in elkaar zit.

Beetje met de paplepel ingegoten als dochter van een docent kunstgeschiedenis. 80% van onze stevige boeken collectie is kunst/geschiedenis :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 20:59 



 
Profiel   

Ja hier! Hele gezin heeft een museumjaarkaart. Daarbij heb ik voor mijn minor voor de pabo (ben 33 en carrièreswitch) de richting Kunst en Cultuur gekozen, stage gelopen in het Lalique museum waarbij ik een educatieve ruimte heb ontworpen. Inmiddels ben ik ook officieel intern cultuur coördinator (ICC).

Nog een mazzeltje: ik woon in Arnhem dus kom vaak bij het openlucht museum. Een van mijn favorieten naast het Rijksmuseum, scheepvaartmuseum, British Museum, National History museum in Londen en natuurlijk het ultieme museum; het Louvre.

Ultieme doel: Neue Gallery in New York bezoeken en het Portret van Adèle Bloch-Bauer I
Schilderij van Gustav Klimt bekijken. Jullie ook ultieme museumdoelen?

Ik krijg graag meer inspiratie voor de kleinere musea.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 21:43 



 
Profiel   

Laatst naar het teylers museum in Haarlem geweest.
Daar waren schetsen van leonardo da vinci te zien.
Erg mooi museum,en het oudste van nederland.
Drents museum in Assen.
Is nu een expositie van de zwarte farao's.
Natura docet in Denekamp.
Mooie fossielen.
Gronau (d),het pop n rock museum.
Xanten (d) romeins archeologich park.
Ook in xanten het museum van de dom,weer heel andere kunst.
Net zoals de schatkamer van de dom in osnabruck.(daar mocht ik geen foto's maken.)
Emden het Ostfrisisches landesmuseum,met de grootste historische wapenverzameling van noord duitsland.
Ik heb wel een heel verlanglijstje,maar niet een ultiem doel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 22:36 



 
Profiel   

Wat leuk allemaal en veel nieuwe musea waar waar ik nog niet geweest ben :-)

Ik ga morgen naar de tentoonstelling van Caravaggio in het centraal Museum Utrecht en Maandag vertrek ik voor 5 dagen naar Parijs met mijn studie waar ik dus 5 dagen lang alleen maar musea ga bekijken. Helaas niet allemaal om echt naar de kunst te kijken, maar voornamelijk om te kijken hoe de omstandigheden zijn voor de objecten om zo goed mogelijk bewaard te kunnen blijven :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 00:20 



 
Profiel   

Misschien nog een leuke tip van een iets andere soort: kijk of je een keertje mee kunt doen aan een VTS (Visual Thinking Strategies)-sessie in een museum. Je bekijkt dan, onder leiding van een gespreksleider, met een groep een kunstwerk a.d.h.v. drie vragen: 1) Wat gebeurt er? 2) Waaraan zie je dat? 3) Wat kunnen we nog meer ontdekken? Kennis van kunst is niet nodig, elk antwoord is oké (en het is ook heel leuk en verrassend om te horen wat anderen zien).

Ik heb onlangs de VTS basistraining gevolgd via mijn werk (onderwijs) en vond zowel het leiden van een gesprek als het deelnemen aan een gesprek heel erg leuk. Heb daardoor heel aandachtig gekeken naar een aantal werken dat ik anders zo voorbij was gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 02:21 



 
Profiel   

Wat is het hier rustig. :)

Maar goed.
Ik was afgelopen zaterdag in de Zegge Zollern.
Een oude kolenmijn in Dortmund.
Alles bovengronds is museum.
Mooie gebouwen in jugendstil.Erg leuk,en interessant.
Weer eens een ander museum.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

https://www.lwl.org/industriemuseum/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 21:15 



 
Profiel   

O wauw wat een gaaf museum!
Leuk om ook dat jugenstil goed terug te kunnen zien :)

Ik ben twee dagen geleden naar het Joods historisch museum geweest. Helaas niet om kunst te kijken, maar om de beveiliging van het museum met betrekking tot diefstal te analyseren dus eens vanaf een hele andere kant haha! Verder alleen maar moeten leren voor tentamens dus weinig tijd gehad om zelf naar een museum te gaan :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 00:38 



 
Profiel   

HIER!!! HIER!!! Museumjaarkaarthouder present! (Vooral blijven plakken bij Aviodrome hahaha!) [ img ]

Hoorde dat Naturalis eind van het jaar eindelijk weer open gaat in een nieuwe setting....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-19 22:11 



 
Profiel   

Naturalis lijkt mij ook erg leuk.
Toevallig gisteren met zus en zwager naar Leiden,naar het museum voor oudheden geweest.
Daar is nu een expositie de goden van Egypte,en oud Europa.
Was erg leuk.

[ img ]

En ook nog naar het Japan museum Siebolthuis.
Maar daar werd gewerkt,en kan je alleen de begane grond zien.
Dat was weer jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 09:57 



 
Profiel   

Het Naturkunde Museum in Leipzig is ook best leuk. Alleen: het ligt in Leipzig (voor 2 euro toegang...)

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Wat hebben die Duitsers toch met opgezette dieren?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 10:19 



 
Profiel   

Of het Volkerschlachtdenkmal daar...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 10:22 



 
Profiel   

Even opgezocht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/V%C3%B6lk ... chtdenkmal
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 10:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 132 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen