Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Boeken zoals...

 
Profiel   

Dus, ik wil mijn boekencollectie weer eens aanvullen. Goede boeken die ik leuk vind, lees ik ontzettend snel uit, maar het is toch nog knap lastig om zulke boeken te vinden. Misschien hebben jullie nog suggesties? Of kunnen we elkaar ideeën geven?

Boeken die ik helemaal het einde vond, waren voornamelijk memoires. Ik vind ze fijn weglezen, maar zijn niet compleet ficitief waardoor ik de verhalen aannemelijker vind.

Voorbeelden, en waarvan ik boeken in dezelfde lijn zoek zijn:
-Het Lelietheater van banketstaaf Wang (over de jeugd van een meisje in communistisch China)
-Rode Azalea van Anchee Min (over de jeugd van een meisje ten tijdje van de Culturele Revolutie in China)
-Memoirs of a Geisha van Arthur Golden (het verhaal van een geisha in Japan, rond de 2e Wereldoorlog)
-Last Girl van Nadia Murad (een waargebeurd verhaal van een Jezidi meisje, die in gevangenschap van IS belandt, en tot slavin wordt gemaakt, waarna ze ontsnapt en vecht voor haar eigen, en de vrijheid van anderen)

Engels en Nederlandstalig zijn beide goed :)

Ik hoop dat jullie nog wat goede suggesties hebben! Ik kan van een goed boek écht genieten :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 13:02 



 
Profiel   

Ik denk dat Pachinko van Min Jin Lee ook wel iets voor je is! Over diverse generaties binnen een familie in Korea en Japan Korea in de 20e eeuw. Is zowel in NL als Engels te verkrijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 13:11 



 
Profiel   

Fink schreef
-Het Lelietheater van banketstaaf Wang (over de jeugd van een meisje in communistisch China)

Banketstaaf Wang _/-\o_ :') _O-

Ik heb niet echt tips, maar ik volg wel even mee!
Het Lelietheater is één van mijn favoriete boeken.

[edit] L u l u Wang heeft wel nog meerdere boeken geschreven, misschien is dat nog wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 13:14 



 
Profiel   

Mijn naam is Chandra vond ik heel bijzonder, een echte aanrader.

Ik denk dat je topic beter in 'Entertainment' past, en dat er daar meer reacties komen, ik verplaats het daarom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-19 15:15 



 
Profiel   

Wilde zwanen van Jung Chang is werkelijk schitterend, echt een aanrader.
Bittere kou van Harry Wu sluit ook aan bij je rijtje en dromen van een ommuurde stad van Lisa Huang ook.

Ik lees even mee voor tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 14:56 



 
Profiel   

https://www.bol.com/nl/f/snow-flower-en ... /30015954/

Toen ik dit boek las, was mijn dochter 7 jaar oud. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het vaak misselijk heb weggelegd. Zeer realistische beschrijving van het leven van een chinees meisje

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 15:02 



 
Profiel   

Fink schreef
Dus, ik wil mijn boekencollectie weer eens aanvullen. Goede boeken die ik leuk vind, lees ik ontzettend snel uit, maar het is toch nog knap lastig om zulke boeken te vinden. Misschien hebben jullie nog suggesties? Of kunnen we elkaar ideeën geven?

Boeken die ik helemaal het einde vond, waren voornamelijk memoires. Ik vind ze fijn weglezen, maar zijn niet compleet ficitief waardoor ik de verhalen aannemelijker vind.

Voorbeelden, en waarvan ik boeken in dezelfde lijn zoek zijn:
-Het Lelietheater van banketstaaf Wang (over de jeugd van een meisje in communistisch China)
-Rode Azalea van Anchee Min (over de jeugd van een meisje ten tijdje van de Culturele Revolutie in China)
-Memoirs of a Geisha van Arthur Golden (het verhaal van een geisha in Japan, rond de 2e Wereldoorlog)
-Last Girl van Nadia Murad (een waargebeurd verhaal van een Jezidi meisje, die in gevangenschap van IS belandt, en tot slavin wordt gemaakt, waarna ze ontsnapt en vecht voor haar eigen, en de vrijheid van anderen)

Engels en Nederlandstalig zijn beide goed :)

Ik hoop dat jullie nog wat goede suggesties hebben! Ik kan van een goed boek écht genieten :j


First they killed my father & De rijstmoeder. Och vooral die laatste <3

Oooh en de tip van Rien10!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 02:59 



 
Profiel   

Ik zit toevallig in de 'boeken-zoals'-business :)

Aansluitend bij de (waargebeurde) boeken over China (en Korea):
[ img ]

...en bij 'Ik zal de laatste zijn' (Nadia Murad):
[ img ]

Laat maar weten als je meer tips wilt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 10:25 



 
Profiel   

Goof schreef
Wilde zwanen van Jung Chang is werkelijk schitterend, echt een aanrader.
Bittere kou van Harry Wu sluit ook aan bij je rijtje en dromen van een ommuurde stad van Lisa Huang ook.

Ik lees even mee voor tips.


Wilde zwanen sluit ik me helemaal bij aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 11:07 



 

De boeken van Leslie Downer zijn misschien ook wel wat voor jou :j en heb er thuis nog een paar staan die in je lijstje passen, zal ik vanavond even opzoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 11:10 



 
Profiel   

Fenn schreef
Goof schreef
Wilde zwanen van Jung Chang is werkelijk schitterend, echt een aanrader.
Bittere kou van Harry Wu sluit ook aan bij je rijtje en dromen van een ommuurde stad van Lisa Huang ook.

Ik lees even mee voor tips.


Wilde zwanen sluit ik me helemaal bij aan!


Ik ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 11:32 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
First they killed my father & De rijstmoeder. Och vooral die laatste <3

Oooh en de tip van Rien10!


De rijstmoeder is inderdaad <3

Edit; ook een aanrader is the girl with seven names van Hyeonseo Lee. Waargebeurd verhaal over een vrouw die opgroeit in het belachelijke Noord Korea en op haar 17e besluit het land uit te vluchten. Heel boeiend en goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 14:53 



 
Profiel   

De reeks boeken van Choga Regina Egbeme, over haar leven in Nigeria.
Of 'De Rijstmoeder' van Rani Manicka over 4 generaties van een Maleisische familie.
Maar ook 'Dochter van de Jungle' van Sabine Kuegler is erg mooi. Over haar jeugd bij de stam van de Fayu in de jungle van West-Papoea. :))
En de boeken van Waris Dirie, vooral ‘Mijn Woestijn’ en ‘Dochter van de nomaden’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 23:32 



 
Profiel   

TS, ik wil je topic zeker niet stelen.
Maar mag het algemeen worden? Ik vind je vraag zo leuk.

En dan zou ik ook graag boeken tips krijgen over historische romans. Denk aan Tulpenkoorts, Het suiker vogeltje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 01:13 



 
Profiel   

Vinden jullie het leuk als ik onze technologie inzet om antwoord te geven op jullie vragen? Ik ben dus mede-eigenaar van een bedrijf dat boeken inhoudelijk analyseert (stijl, stemming, thema's, schrijfstijl etc.), om zo aanbevelingen te kunnen doen (zie ook de screenshots hierboven).

@rien10: zoek je een specifieke historische periode (Gouden Eeuw zoals Tulpenkoorts?) of breder historisch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 13:37 



 
Profiel   

FCSA, breder mag ook hoor. Ik vind alles tot de deze eeuwwisseling leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 16:13 



 
Profiel   

Sashenka van Simon Montefiore misschien? Deze gaat over een jonge vrouw in Rusland die zich inzet voor de revolutie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 16:18 



 
Profiel   

Meisje met zeven namen vond ik adembenemend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 16:21 



 
Profiel   

@rien10: hier een heel aantal dat zou kunnen aansluiten (historisch en meeslepend). Als je wilt dat ik specifieker zoek, let me know :)

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 17:19 



 
Profiel   

En: over de tulpenperiode! :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 17:19 



 
Profiel   

Wooow!!! Gaaf! Dank je wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 20:02 



 
Profiel   

Wauw, wat een reacties. Gaaf! Erg bedankt. Ik ga er aankomende week even induiken!

Rien10, ja hoor, geen probleem! Hoe meer boeken hoe meer vreugd :). Zorg alleen wel even dat je duidelijk maakt op wie je reageert, zodat de verschillende boeken niet door elkaar gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 23:03 



 
Profiel   

@Fink, ik pluk hier dit boek uit de boekenkast: https://www.bol.com/nl/f/gestolen-gezicht/30013333/

Is al wat ouder, een waargebeurd verhaal van een meisje in Kabul dat als de Taliban aan de macht komt niet meer naar school mag, een boerka moet dragen en er getuige van is hoe een leeftijdsgenote op straat afgeranseld wordt, omdat ze witte schoenen draagt die zichtbaar zijn onder haar boerka. Ze vlucht uiteindelijk met haar ouders naar Europa.

Ik heb het destijds in een adem uitgelezen en moet het binnenkort nog maar eens herlezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 23:16 



 
Profiel   

Ik heb n abonnement op Libelle bookazine. Iedere vier weken een boek op krantenpapier. Heerlijk op de camping. Je hoeft je niet schuldig te voelen als er een glas rosé overheen gaat. :D ik heb veel titels liggen.

Soms een prachtig boek. Soms aardig. Soms om niet doorheen te komen.

Is het een idee om die titels hier te posten. Wie ze wil mag ze hebben. Ik stop ze in een envelop, de ontvanger maakt de portokosten over: klaar is kees/Jetje. Wie het eerst komt het eerst maalt. ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 23:32 



 
Profiel   

Momenteel ben ik bezig in: "Toen hemel en aarde van plaats verwisselden". Iemand die verteld over het leven als kind tijdens de vietnamese burgeroorlog. Waargebeurd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 23:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen