Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Planet Coaster, wie speelt nog?

 

Planet Coaster, een pretpark-bouw/managementspel van Frontier.
Wie speelt het nog? Of wie is het net gaan spelen?

[ img ]

Misschien leuk om hier ervaringen te delen, tips uit te wisselen en vragen te stellen.
Ook het showen van creaties en jouw eigen parken is natuurlijk mogelijk.
Have fun!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 18:29 



 

Ik zal meteen maar even zelf aftrappen.
Ik heb het spel een aantal dagen geleden gekocht, omdat er een kortingsactie op Steam was. Ik heb Steam/Frontier leren kennen door hun spel Jurassic World Evolution, waarbij je een dino-park moet bouwen en managen met uiteraard allerlei rampscenario's. Als dino/Jurassic-liefhebber moest ik het spel proberen en ik ben er helemaal aan verkocht. Omdat Frontier binnenkort met een nieuw spel uitkomt (Planet Zoo) wat mij geweldig lijkt maar wat mijn laptop waarschijnlijk niet aan kan heb ik hun vorige spel nu gedownload. Planet Coaster, zelfde principe, alleen pretparken bouwen ipv dino-parken. Het hele management-gebeuren en alles soepel laten verlopen spreekt mij wel aan, maar voorlopig ben ik nog niet ver geraakt, hahaha. Dus ik zal waarschijnlijk wel regelmatig dingen vragen en alle tips zijn welkom! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 18:32 



 
Profiel   

Mijn verloofde en ik spelen het sinds kort weer. Eigenlijk met het oog op Planet Zoo. Weer even uitzoeken en uitvogelen hoe het allemaal ook al weer werkt hihi.

Heb op Hard Mode een park, waar ik inmiddels meer dan 5 ton aan geld op de bank heb :+. Ik krijg het niet uitgegeven! Het komt sneller binnen dan dat ik het uit kan geven....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 18:36 



 

Klinkt goed!
Ik ben momenteel met de Career-dingen bezig, gewoon met de eerste begonnen (het Piraten-gedeelte). De eerste 3 sterren gingen vanzelf, maar bij de 2e was ik ineens failliet zonder dat ik het door had :') Ben toen ook gestopt dus vanavond eens opnieuw beginnen daarmee en iets beter opletten.

Ik vind het spel vooral veel uitgebreider en meer 'gedoe' dan Jurassic World Evolution, daar is alles simpeler en duidelijker. Het zal wel allemaal gaan lukken, maar het is wel enorm zoeken vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 18:49 



 
Profiel   

Ik kwam dit tegen:

https://www.vice.com/nl/article/gyzq47/marcel-bouwde-een-achtbaan-in-roller-coaster-tycoon-die-45-jaar-duurt?utm_source=vicefbned&fbclid=IwAR2dhD0BfLrW4Zmy8QAL0QgHRV9lsx9mkibyZgzyum5Ys5hUUHOntqOGKSM

Iemand die in de oude rollercoaster tycoon een achtbaan heeft gemaakt die 42 (!) duurt :oo


Zelf heb ik ook planet coaster alleen draait ie niet goed op mijn laptop :( Dus nooit echt gespeeld en vond de instapdrempel best hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 09:34 



 

Ieder zijn eigen hobby zullen we maar zeggen :+

Jammer dat die niet goed draait. Hier voorlopig wel nog ok, maar hebt wel een beetje schrik als ik met echt grote parken ga werken ... Instapdrempel is inderdaad hoog, heb zelf ook nog geen idee wat ik aan het doen ben ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 10:22 



 
Profiel   

Ik ben nu zo ver dat een medium park een beetje blijft draaien, was echt even kijken hoe ik hotels en restaurants moest maken zonder dat het een geldput was.

Mijn laptop draait planet coaster nu helemaal op high en word daar wel een beetje warm van maar trekt het prima dus dat is fijn. Dadelijk komt planet zoo vast ook goed :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 10:38 



 

Medium park, dan zit je in de challenge mode?

Hier draait die op medium, dus ik vrees voor Planet Zoo.
JWE draait wel op high, al merk ik daar wel wat vertraging als het park echt groot wordt en ik veel kort op elkaar wil doen .. Maar JWE is ook een stuk kleiner/eenvoudiger dan Planet Coaster/Planet Zoo .. dus als ik ooit een nieuwe laptop moet weet ik wel waar ik op ga letten 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 10:47 



 
Profiel   

Ik speel het al sinds het uit is :)
Alleen mijn eigen laptop kan het spel niet goed aan dus kan alleen bij mijn vriend spelen(en die laptop heeft er ook wat moeite mee)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-19 18:40 



 

Leuk :) Wat doe je zoal met het spel? Ben je met specifieke dingen bezig?

Hier nu bezig met de carrière, de laatste 3 sterren van de piraten. Ben nu met de allerlaatste ster bezig maar dat is even moeilijk (was bijna bij de 4.000 profit per maand en toen ging alles ineens naar beneden :+ ). Ook is het park nu redelijk druk (1200 mensen) en heb ik het idee dat mijn laptop daar wat moeite mee begint te krijgen. Even zien maar wat het geeft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 10:18 



 
Profiel   

Leuk, ik speel dit spel ook al een tijdje. Ben nog veel aan het proberen. Handig worden en decoreren blijft toch een dingentje. Ik ben ook aan het wachten op planet zoo. Ik twijfel over een pre order haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 11:19 



 

Super :) Waar ben je momenteel mee bezig in het spel?

Planet Zoo lijkt mij super, maar ik vrees dat mijn laptop het niet gaat kunnen, als ik zie hoe die nu al bij Planet Coaster reageert .. Jammer maar helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 12:30 



 
Profiel   

Hij is niet meer in de aanbieding zeker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 13:29 



 
Profiel   

Ik verwacht dat planet zoo niet heel andere systeem eisen heeft dan planet coaster. Dit is wel een pittig spel volgens mij voor de computer. Gelukkig kan mijne hem prima aan. Merk pas problemen zodra mijn park vol begint te raken.

Ik heb zelf alle carrière opdrachten behaald, dus speel alleen nog maar challenge.
Meestal zet ik hem op medium, aangezien ik nog wat aan het proberen ben.
Ik ben tot nu toe nog geen ster in het maken van goed lopende achtbanen, dus daar nog zoekende in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 14:04 



 
Profiel   

Ik heb hem ook sinds een week alleen vind hem wel tegenvallen... ik zag de intro voor planet zoo dus dacht deze eerst maar even spelen. Heb nu carrière mode bijna uitgespeeld op 1 hard level na... Ik vind persoonlijk zonder doelen spelen niet echt leuk dus vind jammer dat er maar weinig carrière levels zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 14:42 



 

@ Ketly : ik denk het niet, geen idee wat die nu kost.

@ wilmatj : zou ze eens moeten vergelijken, heb ik nog niet gedaan, maar ergens verwacht ik van wel, omdat het een aantal jaar verder is en er ook meer details zitten in de dieren (de bewegingen ed) naast het publiek.

Moet zelf nog wat meer spelen om te kijken of de problemen blijvend zijn/groter worden of dat het toeval was, maar had dus het idee dat het langzamer begon te lopen (bewegingen van de camera etc.) zodra ik meer dan 1000 bezoekers had. Maar ben toen ook gestopt met spelen dus ga zo eens verder proberen ;)

@ candalisa : zo snel al alles van de carrière uitgespeeld? Hoe heb je dat gedaan? Ik zit nog vast bij de piraten :') Ben ook wel iemand die graag doelen heeft om te spelen, maar kan ook wel mijn eigen doelen verzinnen dus dan kan je je op die manier wel bezig houden. Maar ik ben totaal nog niet ver genoeg met het spel om mij al te vervelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 19:22 



 
Profiel   

candalisa schreef
Ik heb hem ook sinds een week alleen vind hem wel tegenvallen... ik zag de intro voor planet zoo dus dacht deze eerst maar even spelen. Heb nu carrière mode bijna uitgespeeld op 1 hard level na... Ik vind persoonlijk zonder doelen spelen niet echt leuk dus vind jammer dat er maar weinig carrière levels zijn



zo snel had ik het spel dan weer niet door, maar ik snap wel wat je bedoelt. carrière is wel het leukste om te doen vind ik ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 19:33 



 
Profiel   

[***] schreef
Leuk :) Wat doe je zoal met het spel? Ben je met specifieke dingen bezig?

Hier nu bezig met de carrière, de laatste 3 sterren van de piraten. Ben nu met de allerlaatste ster bezig maar dat is even moeilijk (was bijna bij de 4.000 profit per maand en toen ging alles ineens naar beneden :+ ). Ook is het park nu redelijk druk (1200 mensen) en heb ik het idee dat mijn laptop daar wat moeite mee begint te krijgen. Even zien maar wat het geeft...

Ik maak vooral achtbanen en darkrides maar met nog geen eentje echt tevreden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 17:08 



 
Profiel   

dalena schreef
[***] schreef
Leuk :) Wat doe je zoal met het spel? Ben je met specifieke dingen bezig?

Hier nu bezig met de carrière, de laatste 3 sterren van de piraten. Ben nu met de allerlaatste ster bezig maar dat is even moeilijk (was bijna bij de 4.000 profit per maand en toen ging alles ineens naar beneden :+ ). Ook is het park nu redelijk druk (1200 mensen) en heb ik het idee dat mijn laptop daar wat moeite mee begint te krijgen. Even zien maar wat het geeft...

Ik maak vooral achtbanen en darkrides maar met nog geen eentje echt tevreden :')


Ik snap nog niet helemaal hoe die trackrides werken volgens mij. Restaurants en hotels blijven ook drama en 100% decoratie lukt echt alleen met blueprints.

Makkelijk vind ik het spel nog steeds niet _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 17:18 



 

Ik ook niet, in vergelijking met JWE is het enorm ingewikkeld. Begrijp de grote lijnen wel maar verder, poeh ...

Iemand tips om snel veel profit te maken? Ik moet een winst van 4.000/maand hebben maar telkens als ik er bijna ben gebeurd er wel weer vanalles en ben ik al blij als ik überhaupt nog winst heb :+ Schiet niet zo erg op dus...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 19:28 



 

Laat maar, het is gelukt 8-)
Eindelijk de piraten helemaal compleet, op naar het volgende :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 21:30 



 
Profiel   

De tip die kreeg en wat vaak werkt. Bouw 1 goede achtbaan. Let dan op op dat ie voor gezinnen, tieners en volwassenen geschikt is. Deze maak je zo mooi mogelijk. Dus niet alleen de entree 100% maar ook de rest van je baan zodat de prestige omhoog gaat. Dan kan de prijs vaak rond de 20 euro per persoon. Dan loopt je geld vanzelf op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 08:53 



 

Echt goede achtbanen bouwen moet ik nog even op oefenen, ken de basisprincipes wel maar om het ding voor iedereen geschikt en mooi te maken enzo is toch nog wat anders :P

Maar heb inderdaad zitten spelen met de prijzen, zowel de entree-prijzen (waar je trouwens veel mee kan!) als de prijzen voor de attracties en de shops. En toen ging het op een bepaald moment wel hard, had ineens 6000 winst per maand, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 09:43 



 
Profiel   

Ben bij vriend dus ga planet coaster weer eens opstarten.
BTW, ik ben ook zo heerlijk in namen bedenken voor het park. Heb denk ik al 10 parken in pc en rct3 die Around the World heten aka ATW :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 13:45 



 

Kan je namen bedenken dan? :+
Waar ben je mee bezig in PC? Ik moet ook nog eens beginnen, heb al even niet meer gespeeld...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 08:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen