Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 317 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tygo in de psychiatrie

 

Meer mensen die aan het kijken zijn?

Ik vind het nu al súper interessant.



Laatst bijgewerkt door Muiz op 30-11-19 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Naam in titel aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 22:39 



 
Profiel   

Ik ga het morgen terug kijken, ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 22:44 



 
Profiel   

Oh, goede kijktip, dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 22:52 



 
Profiel   

Dat lijkt me tof!
Ik vond tycho in de GHB ook goed, en dit is m’n studierichting. Ik ga terugkijken, dank voor de tip. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 22:55 



 
Profiel   

Ja ik kijk ook. Ik werk veel met mensen die een verkeerde diagnose hebben gehad. Extra boeiend

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 23:00 



 

Dit is inderdaad in die zin hetzelfde als Tycho in de ghb! Volgens mij zijn dit uiteindelijk ook 4 afleveringen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 23:00 



 
Profiel   

Ik kan nu helaas niet kijken maar wil het zeker terug gaan kijken! Ik ben (als ervaringsdeskundige) best benieuwd naar het beeld dat wordt geschetst

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 23:02 



 

Beeld is in mijn ogen zeer realistisch maar voor veel mensen vast heel onbekend. Het is natuurlijk wel pas de eerste aflevering maar vind het tot nu toe erg goed. Heftig, maar dat is wel even nodig denk ik. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 23:12 



 
Profiel   

Ik vind het ook heel interessant. Al herken ik het niet.. Maar misschien is er de afgelopen jaren iets veranderd. Bij mij hebben ze in ieder geval niet geprobeerd om in 1 gesprek een diagnose te stellen. Daar gingen meerdere gesprekken en ellenlange vragenlijsten aan vooraf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 23:17 



 
Profiel   

Ook ik heb het net gekeken. Als werknemer in het vak (even niet te specifiek) erg interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 23:18 



 
Profiel   

Ik ga wel even kijken maar waarom doen Beau en Tycho wat ook al door Anita Witzier gedaan is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:08 



 
Profiel   

Het is Tygo, geen Tycho :P
Ik ga ook terug kijken. Ben benieuwd. Ik vond zijn serie over drugs ook erg interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:14 



 
Profiel   

Ik heb ook gekeken, werk zelf ook in de ggz.
Vind het netjes in beeld gebracht, wel heftige casussen.

Vind het ook goed dat het zorgsysteem uitgelicht word dat die ook wel een vinger in de pap heeft in bepaalde problemen.
Was van te voren bang dat de hele ggz in een negatief daglicht gezet zou worden wat vaak gebeurd met media en de ggz. Maar valt mij tot nu toe mee.
Ben benieuwd hoe het verder in beeld gebracht gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:17 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Ik ga wel even kijken maar waarom doen Beau en Tycho wat ook al door Anita Witzier gedaan is?


Omdat dat inmiddels 4 jaar geleden is en het thema actueel blijft?

Ik vond het ook interessant, ben heel benieuwd naar de rest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:29 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Ik ga wel even kijken maar waarom doen Beau en Tycho wat ook al door Anita Witzier gedaan is?

Omdat het andere mensen zijn? En ander accenten leggen?
En voor mij persoonlijk: ik kijk liever naar Tygo dan naar Anita Witzier...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:31 



 
Profiel   

Ben ook benieuwd welke kant dit opgaat.
Programma zit goed in elkaar, en de client keuze ook vindt ik.
Niet opgeklopt commercieel drama , maar een nuchtere blik achter de schermen.
Hij laat meteen ook duidelijk zien dat dit voorkomt in alle nivo's van eq.


Het ligt ook heel dicht bij elkaar wat ze hier laten zien en in hun vorige onderwerp, zijn feitelijk allebei erge vormen van verslaving, alleen hier aan de chemische "drugs"


Heb het te doen met die jonge gast die zo goed kan leren maar helemaal vast zit met zichzelf doordat ie van alles mee heeft gemaakt in opvoeding, wat een mooi mens is dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:45 



 
Profiel   

Wat een prachtig gemaakt programma, maar wat een verdrietige verhalen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 16:55 



 

Peetstap schreef
Heb het te doen met die jonge gast die zo goed kan leren maar helemaal vast zit met zichzelf doordat ie van alles mee heeft gemaakt in opvoeding, wat een mooi mens is dit.


Inderdaad, lijkt me zo'n lief jong. :9

Hij verteld ook alles heel goed vind ik. Bijvoorbeeld dat stuk van ze hebben mij gediagnostiseerd op de gevolgen maar niet op de oorzaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 17:05 



 
Profiel   

Jason vind ik echt geweldig, hij is ook actief om de jeugdzorg te veranderen. Ongelofelijk wat een moed en doorzetting.

Verder krijg ik echt maagpijn bij dat gesprek waar de intaker 'tingtingting pieuw' zegt om de resultaten uit te leggen. Ik kan gewoon echt niet bedenken hoe er een context zou kunnen zijn waarin dat niet ontzettend ongepast is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 17:09 



 
Profiel   

Ik vind het heftig maar wel goed dat erover gepraat wordt. Ik herken er veel in helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 23:00 



 
Profiel   

Ook gezien, ik vond het vooral shocking hoeveel medicatie die man elke dag slikt.

Hoe kan zoiets ontstaan? Van 1 pil ritalin in zijn jeugd naar dagelijks tientallen oxazepam 900 mg en valium waarbij zijn lijf elke ochtend afkickverschijnselen vertoont na een nacht slapen...
Vreselijk :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 11:15 



 

Tygo. Niet Tycho.

Interessant programma wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 11:32 



 
Profiel   

Super interessant programma maar helaas veel te veel herkenbaar voor mij.
Ik zit vast in mijn diagnoses, het worden er steeds meer. Sommige ben ik het totaal niet mee eens. Het is maar net wie je voor je hebt, of daar een klik mee is, welke vragen ze stellen en hoe diep ze doorvragen.
Ik word steeds gediagnosticeerd op symptomen die ik laat zien, maar niet naar WAAROM heb ik die symptomen wat zit er achter die symptomen?

Sta nu na 2 paaz opnames afgelopen jaar op een wachtlijst, nu al 1 jaar lang met nog geen uitzich. Ik heb er geen vertrouwen in omdat dat puur op het uiterlijk gebaseerd is. Heb zelf hulp proberen te zoeken maar overal werd de deur dicht gedaan omdat ik ook diagnoses had die ze niet konden behandelen.

Maar er is NIEMAND die kijkt naar Fleur. Wat heeft Fleur nou nodig en waardoor gaat het fout?
Nee ze moeten er een label op plakken en dan gaat alleen die ene deur open en de anderen blijven muurdicht zitten hoewel ik zelf denk dat die beter zijn.

Ik vind het een mooi programma heftige verhalen komen langs. Maar ik ben ook zo verdrietig voor hun dat het zo moet lopen en voor mezelf dat ik gewoon echt weet dat het zo werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 11:52 



 
Profiel   

@Fleur, Ik vind het inderdaad ook heel verdrietig. Stel jij zou je zorg zelf betalen, kun je dan wel terecht waar je zou willen? ik vind dat eigenlijk gewoon het kwalijkste aan het hele verhaal van het programma, dat een zorgverzekeraar bepaald hoe en waar en of iemand hulp krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 12:15 



 

Ik kijk ook en vind het vrij heftig om te zien hoeveel medicijnen er in iemand gestopt kunnen worden.. Verbaasde me er echt over dat die man nog rechtop stond en een gesprek kon voeren.
Het geeft wel aan dat er nog veel ruimte voor verbetering is en dat er veel mensen tussen wal en schip vallen omdat iedereen iets anders zegt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 12:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 317 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen