Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 16 [ 376 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stephen King (de boeken)

 
Profiel   

Ik lees al jaaaren, doe ook elk jaar mee met een reading challenge en heb een Bookstagram en Hebban account, en hoewel ik een aantal boeken van King in de kast heb staan, kwam ik er nooit aan toe ze te lezen. Andere genres en andere boeken kropen steeds maar weer voor :+

Naar The institute was ik ontzettend nieuwsgierig, je leest er zo veel goeds over!
Ik was dan ook heel blij om deze onder de kerstboom te vinden, en heb hem op een dag of 3 uitgelezen.

Daarna heb ik het audioboek Pet sematary beluisterd. Wauw!

Van The shining en Dr. Sleep had ik de films al gezien, maar film en een boek zijn toch altijd iets anders haha.

Dus ben ik gisteren naar de boekenhandel hier in het dorp gereden, en ja hoor.. Ik ben verslaafd!

[ img ]

The shining hadden ze niet meer in stock dus die is besteld, nog een weekje wachten!

Laatst in Kruidvat Revival gekocht maar nog niet gelezen. Is die vergelijkbaar met bovenstaande?
Ik heb er nog wel een paar andere in de kast staan maar weet zo 1-2-3 de titels niet uit m'n hoofd.
Ik weet dat King ontzettend veel boeken heeft geschreven. Welke vallen in de lijn van The shining - Dr. Sleep - The institute - Pet sematary? Want ik ben nog lang niet uitgelezen :D

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 07:42 



 

Mijn moeder heeft de boekenkast ook grotendeels volstaan met zijn boeken. Ik moet ze echt nog eens gaan lezen. Zijn wel oudere boeken dacht ik. Heb ook geen idee welke het zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 07:44 



 
Profiel   

Goedemorgen ! Wat leuk een beginnende Stephen Kinger!

Ik heb denk ik zowat alles wat er van hem te krijgen is gelezen en hier in de kast staan.(behalve de donkere toren serie) .

De titels die jij noemt zijn wat ouder en gaan meer richting horror.

Zijn nieuwere titels zijn wat mij betreft wat meer tja hoe zeg ik het... Psychologische?

Ik zelf vind 22-11-1963 een geweldige verassing .

Als je van wat meer de horror kant houd kan ik je Carrie natuurlijk aanbevelen en mijn all-time favoriet IT .
Per semetarey is ook een aanrader .
In dezelfde lijst:

Misery
Silverbullet
Vlucht naar de top
De marathon
Werk in uitvoering
De noodzaak
Cujo
Christine

Laat maar weten als je iets wil weten !

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 07:57 



 
Profiel   

Christine is een van mijn favorieten :j De engelieren (the langoliers) vind ik ook zo’n spannend verhaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 08:49 



 
Profiel   

Ik ben ook groot Stephen King fan. Heb heel veel boeken van hem hier staan en vrienden appen me als ze iets vinden bij de kringloop oid om te vragen of ik die al heb :P zo heb ik al een flinke verzameling.
Ik heb ook boeken van Thomas Olde Heuvelt, een nederlandse schrijver die de stijl van Stephen king heeft.

Ik heb The insitute in 2 dagen uitgelezen. Ben nu nog bezig in IT.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 08:57 



 
Profiel   

Ik heb sinds mijn puberteit al wat King gelezen, maar alleen hier en daar wat. De superdikke pillen bijvoorbeeld, zoals The Stand en Desperation. Mooi vakantiemateriaal, want je bent er iig niet in 2 dagen doorheen :D (en The Stand als mini-serie is ook geweldig trouwens!!!)

Twee jaar geleden heb ik van een collega de hele reeks van The Dark Tower gekregen en die allemaal in één ruk uitgelezen. Daarna miste ik echt gewoon de karakters, en de taal die nog in mijn hoofd bleef rondzoemen. Heerlijk <3

Sinds die tijd lees ik non-stop alleen maar King (ok, met hier en daar soms een klein uitstapje naar Nederlands). Ik ben net klaar met een aantal short stories en novelles. Night Shift en Different Season uit mijn hoofd. Ik ga gewoon door :):) :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 09:00 



 
Profiel   

Ik vond Duma erg gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 09:02 



 
Profiel   

Geen boek, maar wel een film :) Rose Red en The dairy of Ellen Rimbauer. Geniale film! Bizar lang, maar zoveel details!

Zijn boeken kom ik helaas niet door of in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 09:13 



 
Profiel   

Jaa Stephen King boeken <3

Ik heb Schone slaapsters gelezen en ook de Mercedes killer serie (3 boeken)

In de kast heb ik nu staan:
Christine
Buitenstaander
Het instituut

Mijn vader spaart al jaren deze boeken en die heeft al een hele grote collectie. Ik leen dan ook graag eens wat bij hem :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 09:15 



 
Profiel   

Kijk ook even naar zijn korte verhalenbundels. Ik ben dol op de boeken van 1000+ pagina's maar ik vind 'm eigenlijk op zijn best met de korte verhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 09:21 



 
Profiel   

Dat ben ik dus niet met je eens Dani haha
Ik vind hem juist op zijn best in die dikke pillen.
Neemt niet weg dat de korte verhalen idd ook tof zijn en misschien helemaal om mee te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 09:23 



 
Profiel   

Keet schreef
Geen boek, maar wel een film :) Rose Red en The dairy of Ellen Rimbauer. Geniale film! Bizar lang, maar zoveel details!

Zijn boeken kom ik helaas niet door of in.


Rose red is eigenlijk een miniserie :j wel heel erg gaaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 09:29 



 
Profiel   

Qimm schreef
Keet schreef
Geen boek, maar wel een film :) Rose Red en The dairy of Ellen Rimbauer. Geniale film! Bizar lang, maar zoveel details!

Zijn boeken kom ik helaas niet door of in.


Rose red is eigenlijk een miniserie :j wel heel erg gaaf <3


Heb hem op dvd en dan is het in 1 stuk (van 6 uur ofzo)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 09:43 



 

Ik ben groot fan van Stephen King. De donkere toren is oprecht mijn lievelingsserie, zo leuk om nog mensen te zien die ze kunnen waarderen. In het kader van de donkere toren ben ik nu door de ogen van de draak aan het lezen...

Ik heb eigenlijk een voorkeur voor de oudere boeken, dat ligt mij meer. Het instituut, dr sleep, 22-11-1936 staan hier in de kast maar ben daar nog niet aan toegekomen.

De nieuwere reeks rond Mr Mercedes, de eerlijke vinder ect. Vind ik wel een aanrader! Oh en de buitenstaander! Eigenlijk kan ik ze allemaal aanraden. :+

TS, Satan's kinderen, Cujo, Misery, Rosie vond ik ook erg leuk!

De regelaars, gevangen, the colarado kid...


Ook een erg leuk boek is de schone slaapster van Owen King.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 09:58 



 
Profiel   

Hier zelf geen enorme Stephen King fan, maar mijn vriend wel en hij heeft ook heel veel van de boeken. Zo ben ik dus ook steeds meer Stephen King boeken gaan lezen. :+ Inmiddels heb ik Duma, Door de ogen van de draak, Rosie, wat verhalenbundels en Dolores Claiborne gelezen. Ik ben nu weer aan een verhalenbundel bezig, maar met een verhaal die ik zo eng vind dat ik heel langzaam ga haha. Ik vond Dolores Claiborne tot nu toe met afstand de beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 10:19 



 
Profiel   

Hier ook groot Stephen King fan! En blij te lezen ik toch niet de enige ben. In mijn omgeving word ik altijd voor gek verklaard.

Ik ben nu bezig in insomnia en heb voor kerst zijn 3 aller nieuwste boeken gekregen, dus ik kan nog eventjes vooruit!

Dreamcatcher, it en de gloed vond ik toch wel de beste denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 10:22 



 
Profiel   

Heeey, mede liefhebbers! :D

Ik heb hier een hele boekenkast vol staan.

Een aantal van mijn favorieten:
IT, het eerste boek wat ik van hem las! <3
22-11-1963
Christine
Dr Sleep
De Buitenstaander

Maar eigenlijk vind ik alles goed, behalve Liseys Verhaal. Daar kwam ik niet in. 3x geprobeerd en opgegeven. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 10:35 



 
Profiel   

Tallie1979 schreef
Heeey, mede liefhebbers! :D

Ik heb hier een hele boekenkast vol staan.

Een aantal van mijn favorieten:
IT, het eerste boek wat ik van hem las! <3
22-11-1963
Christine
Dr Sleep
De Buitenstaander

Maar eigenlijk vind ik alles goed, behalve Liseys Verhaal. Daar kwam ik niet in. 3x geprobeerd en opgegeven. :')


Oeh ja de buitenstaander was ook goed!
Aan Dr. Sleep moest ik in t begin wel wennen na de shining, maar uiteindelijk ook zeker goed!

Schone slaapsters was ook goed. Samen met zijn zoon geschreven en die heeft al net zo'n geest als hij denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 10:44 



 
Profiel   

Leuk topic :D

Mijn moeder is een mega Stephen King fan en heeft alle boeken in de kast staan, dus zo nu en dan leen ik er eentje.

Paar van mijn favorieten:
- Carrie
- Mobiel (ja die is verder niet echt populair maar die leest een stuk makkelijker dan zijn meeste werk)
- Talisman
- IT
- Pet sementary

Maar mijn absolute favoriet is echt de Beproeving, en dan niet de ingekorte versie maar gewoon die van 1000+pagina's.



Donkere toren probeer ik mijzelf steeds doorheen te worstelen, ben laatst weer gestrand halverwege boek 2.
The shining en dr sleep moet ik echt nog een keer aan beginnen, maar dan wil ik wel alle tijd en rust hebben om er echt even goed voor te gaan zitten.

De buitenstaander en schone slaapsters kwam ik ook niet echt doorheen, misschien niet goed de tijd voor genomen ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 10:46 



 
Profiel   

Ik ben ook weer begonnen met lezen in zijn boeken en heb Dr Sleep net uit en het Instituut, geweldige boeken die je bijna niet weg kan leggen.
Niet alle boeken vind ik even goed, De donkere toren heb ik de eerste film van gezien, dus wilde ook de boeken lezen, maar kom daar niet echt in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 10:51 



 
Profiel   

Ik heb aardig wat boeken van hem
Duistere kracht
Satans kinderen
Teken van drie
De vervloeking
De regelaars
Dolores clayborn
De schnabbel en andere verhalrn
Dreamcatcher
Duma
It


Dean koontz is ook geweldig en heeft ong de zelfde schrijfwikze als stephen king

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 11:00 



 

proudmama schreef
Ik ben ook weer begonnen met lezen in zijn boeken en heb Dr Sleep net uit en het Instituut, geweldige boeken die je bijna niet weg kan leggen.
Niet alle boeken vind ik even goed, De donkere toren heb ik de eerste film van gezien, dus wilde ook de boeken lezen, maar kom daar niet echt in.


De film van de donkere toren vond ik om te huilen... Lijkt in niets op de boeken.

Ondanks dat ik de It films geweldig vind is dat een boek waar ik amper door kom. Ben er twee of drie keer aan begonnen maar krijg het niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 11:11 



 
Profiel   

The film van de Dark Tower is echt om te janken idd... Wie heeft bedacht om 7+ boeken in anderhalf uur te proppen, en dan ook nog zoo oppervlakkig 8)7 _-:( |o Daar moet gewoon nog 's echt een miniserie van gemaakt worden! :):) :~

Moet ook wel eerlijk toegeven dat de boekenserie wel wat afwijkt van de "standaard". Het is veel meer fantasy en meer kroniek dan andere boeken wat mij betreft. Dus dat moet je liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 12:03 



 

De donkere toren is ook wel vrij specifiek en speciaal. Snap heel goed dat niet iedereen daar voor is. Maar die film... Stephen King heeft zelf aangeraden bij zijn fans om de film niet te kijken om teleurstelling te voorkomen. :+

Mijn vriend is ook groot fan van de donkere toren. Er hangt zelfs een quote uit het verhaal op de babykamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 12:15 



 
Profiel   

Ik lees ook graag Stephen King, ben erg benieuwd om ooit eens aan de Dark Tower te beginnen, beng bang dat ik het niet goed ga vinden haha.

Ook interessant vond ik zijn boek 'On Writing', waarin hij schrijftips geeft, maar ook vertelt over zijn eigen leven, schrijfroutine, zijn eerste succss enz...

Het is alweer even geleden dat ik een boek van hem heb gelezen, misschien nog maar eens eentje kopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 12:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 16 [ 376 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen