Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 215 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 12

 
Profiel   

Nevermoor 3 alweer, jullie gaan rap! Bevalt nog steeds goed?

Ik ken Dr. Who niet, maar dat boek klinkt toch wel echt heel tof Lino!
Ik had mijn challenge ook van de week gehaald, maar toen ik goed ging kijken, stonden er 2 boeken dubbel in. Die dus maar verwijderd en nog even doorgelezen tot ik 'm nu echt heb gehaald _O-

Leuke aanwinsten zitten daar bij, Mandy. Foute Mannen heb ik volgens mij ook nog ergens in de kast. Of die is ondertussen in de kliko beland, want dat was hier echt zo'n heel oud boek dat helemaal geel geworden was. Dus ik gok eigenlijk het laatste haha. En ook beterschap met de poes.

Leuk dat het zo goed beviel Naomi. Ik vond ze ook heerlijk. Tog vond ik dan weer niks aan, ben geloof ik na het 4e of 5e boek gestopt met de reeks.

Hier kwamen vandaag de Chilterns eindelijk binnen. Zo zijn zó mooi <3.
Ik baal echt dat ze alleen klassiekers doen, want ik heb dus niet zo veel met klassiekers :'). Maar... Die kaften en die zijkanten :')...
[ img ]

En had nog beterschapswensen van de Sint gehad: How Much of these Hills is Gold. Echt een prachtige editie :)). Ben ook erg benieuwd naar het verhaal. Iemand hier had 'm al gelezen toch?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:05 



 
Profiel   

Ik ben erin bezig! heb hem nog niet uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:16 



 
Profiel   

Ik lees Nevermoor 3 hier in het topic! Ik wilde hem ook kopen, maar op bol lijkt de voorkant anders dan de eerste twee delen bij mij... hoe zien jullie drie boeken eruit? De voorkant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:47 



 
Profiel   

Wat een mooie covers Yv!
Hier besloten morgen in Nebermoor 3 te gaan beginnen. Liep vandaag anders dan gepland.

@ Annetje;
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 21:58 



 
Profiel   

Ik ben al begonnen in Nevermoor 3. Maar gezien ik het boek niet wil meenen voor onderweg, zal Carola kans genoeg hebben om mij in te halen :+
Noh steeds even leuk <3 en weer een beetje meer onthult over het wondergenootschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 22:22 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie lieve berichten!

Linoleum bij ons is de situatie helaas anders. Mel is aan haar andere oog ook geopereerd, dus dat is een zwak oog. Mocht het nu slechte oog eruit moeten zijn er geen reserves meer.
Zonder ogen zien we voor haar geen toekomst meer. Ze is een enorm angstige kat.

Tiggs schreef
Ach, arm beessie! Beterschap, ook namens mijn Brit ;)

Heb jij ook een Brit? Toevallig! Veel overeenkomsten. ;)

Yv mooie kaften!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 22:44 



 
Profiel   

Oh bah Mandy wat sneu voor je kat. Het angstige maakt het wel extra moeilijk.
Heb een collega met een hond die progressief blind wordt en intussen ook al 1 oog kwijt is. Maar dat lijkt wel goed te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:08 



 
Profiel   

Wat zijn jullie hard gegaan vandaag.

Mandyy mooi buit van die collega. En sterkte met de kat.

Carola veel plezier met Nevermoor 3!

Linoleum dit is het eerste jaar waarin ik gewoon echt lekker weer aan het lezen ben. Vorig jaar was denk ik een inkom jaar. En leuk te lezen dat Dark Skies goed bevallen is! Ik vond het echt een heerlijk boek. Deel 0,5 heb ik als e-arc gelezen en vond ik echt geweldig! Carpile ken ik niet. Ik ben vaak wel van de grafieken en data bijhouden, maar tot nu toe vind ik dat Goodreads dat ook redelijk netjes doet. Moet je wel een beetje zoeken maar die heeft ook grafieken.

V_Naomi leuk dat je door ACOTAR bent heen gevlogen en ze goed zijn bevallen! Ik wil ze snel weer gaan herlezen in afwachting van het nieuwe deel.

Yv_ wat een hele mooie covers <3

Hier net The Broken Ones uitgelezen, gister in begonnen. Helaas blijkt een vriendin waar ik zaterdag was maandag ziek te zijn geworden en positief te zijn getest op corona. Ik had een lichte loopneus dus heb mij vandaag laten testen. Al wel vanaf het moment dat zij ziek werd in quarantaine gegaan. Hopelijk ben ik negatief en mag ik dinsdag weer naar buiten. Tot die tijd geen paard |( Voelt echt verschrikkelijk dat ik er niet heen kan gaan. Dus nu maar mijn tijd vullen met lezen.

Om de een of andere reden heb ik de laatste 100 pagina's van Graceling nog niet uit gelezen. Dus dat wil ik morgen gaan doen. Ook even mijn overzicht gelezen boeken langsgelopen en net als bij Linoleum zaten er een paar dubbel tussen. Dus opgeschoond en zit momenteel op 58 boeken. Denk dat 60 wel gaat lukken dit jaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 23:16 



 
Profiel   

Yv, Doctor Who is echt fantastisch <3 Gaat over een Time Lord die door space en time reist en wezens redt en is echt de meest nerdy fantastische serie ever <3 Hij stond eerder op Ziggo On Demand en op Netflix, maar is van beide afgehaald. Dus kan geen rewatch doen |(
En snap je luxe probleem met de Chilterns :')

Mandyy, wat sneu dat ze al zo'n last heeft ook van haar andere oog. Ik snap dat je haar niet zonder zicht wil laten strugglen als ze al angstig is.

Tucktuck, soms wel handig om inderdaad de lijst even door te nemen, sluipen nog wel eens foutjes in :') CAWPILE is een methode om je boeken te scoren. Ik zal hieronder even een uitleg plaatsen. Ik wil het zelf graag proberen omdat ik nu volledig score op basis van gevoel :') En hopelijk helpt het ook met betere reviews schrijven.

CAWPILE
Je scoort een boek op basis van zeven categorieën. Elke categorie geef je een cijfer van 0-10.

De categorieën:
Characters
Atmosphere
Writing
Plot
Intrigue
Logic
Enjoyment

Je scoort ze dus van 0-10:
0-3 - Really bad
4-6 - Mediocre
7-9 - Really good
10 - Outstanding

Bijvoorbeeld een 7 is net meer dan gemiddeld, maar zeker goed. Een 9 is heel goed, maar net geen uitzonderlijk.

Alle zeven categorieën hebben dus een score. Je berekent het gemiddelde van die scores. En dat gemiddelde zet je om in aantal sterren:
0.0-1.0 - 0 sterren
1.1-2.2 - 1 ster
2.3-4.5 - 2 sterren
4.6-6.9 - 3 sterren
7.0-8.9 - 4 sterren
9.0-10.0 - 5 sterren

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 08:59 



 
Profiel   

Wauw, die Emma cover. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 09:34 



 
Profiel   

Yv, mooie versies!
Ik heb ook niet veel met klassiekers, maar heb een tijdje terug 'pride and prejudice' en 'sense and sensibility' aangeschaft, ook van die mooie versies <3
Ik wad in p&p begonnen, maar kom er serieus niet doorheen. Dus nu heb ik een mooi boek waar ik geen fluit aan vind :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 12:13 



 
Profiel   

Hé wat balen Goof! Ik moet eerlijk bekennen dat dit ook de reden is dat ik het boek nog niet heb gekocht al kom ik wel elke keer weer in verleiding.

Hier net een e-arc toegewezen gekregen; Daughter of the Salt King waar ik erg benieuwd naar ben.
Straks eindelijk in Nevermoor 3 beginnen en gisteravond nog een stukje in Obsidio gelezen.
Spoiler:
Elke keer als Aidan ''As you wish'' zegt tegen Kady doet me dat denken aan The princess bride.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 12:50 



 
Profiel   

@yv: haha ja herkenbaar, klassiekers zijn vaak niet zo dat, maar vaak wel erg mooie uitgaves, deze zijn idd ook erg mooi! <3

@linoleum : wat fijn dat doctor who zo goed bevalt! Ik ken de serie van naam wel maar nooit echt gekeken, dus geen idee wat ik er zelf van vind :+

@tucktuck : bah vervelend dat je nu even niet buiten kan, hopelijk snel een negatief resultaat!


Hier is vandaag na een beetje geduld (2 weken geleden besteld) dit knappe pareltje toegekomen <3 <3


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 18:09 



 
Profiel   

Naomi, zo pretty <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 19:09 



 
Profiel   

Ohh wat een mooi boek Naomi <3

Hier nog een Doctor Who fan trouwens :D op mijn vorige werk hadden mijn directe collega en ik allebei een Doctor Who mok haha. Ik heb het fairy tales book ook op mijn tbr gezet!

Dat Cawpile klinkt leuk, en ik houd ook van statistieken... Maar ik vrees dat ik te lui ben om dat voor elk boek bij te houden :P ik houd het voorlopig wel bij Goodreads!

Goof, jammer dat je niet door pride and prejudice heen komt! Ik vind het een mooi boek maar het is wel een echte... Klassieker. Nou ja, gelukkig is de kaft wel heel mooi :')

Tucktuck beterschap! Hopelijk is de test negatief!

Mandyy veel sterkte met je kat :knuffel: arm beestje!


Ik ben nog in dezelfde twee boeken bezig als in mijn vorige post haha. Maar ik schiet gestaag op, hopelijk kan ik dit weekend 1 van de 2 uitlezen. Mijn goodreads challenge van 50 boeken heb ik al gehaald :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 20:25 



 
Profiel   

Mandyy schreef
Heb jij ook een Brit? Toevallig! Veel overeenkomsten. ;)


Ja, inderdaad :D

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om voor een Brit te gaan. Ik wilde oorspronkelijke htk-kittens, katers. Wel even een raskat overwogen, Siamees, Burmees of een soortgelijk ras. Maar ja, voor twee kittens ben je dan zo 1.700 euro verder en ik was ook net verhuisd (nieuwbouw koopappartement, dus mijn geld was redelijk op).

Ik keek af en toe op de site van het asiel en toen zag ik dus mijn huidige poes (ook nog eens geen kater dus). Ruim 1,5 jaar oud en afgestaan omdat ze onzindelijk werd door de stress van een tweede baby in huis. Ik vond haar foto zo lief en verhaal zo zielig dat ik contact met het asiel heb opgenomen en de rest is geschiedenis ;) Ik was trouwens niet de enige, er bleek echt super veel interesse in haar te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 20:32 



 
Profiel   

Goof schreef
Yv, mooie versies!
Ik heb ook niet veel met klassiekers, maar heb een tijdje terug 'pride and prejudice' en 'sense and sensibility' aangeschaft, ook van die mooie versies <3
Ik wad in p&p begonnen, maar kom er serieus niet doorheen. Dus nu heb ik een mooi boek waar ik geen fluit aan vind :+

_O-
Staat in ieder geval mooi in een kast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 23:10 



 
Profiel   

Moirin, leuk! Een mede Doctor Who fan! Ik verbaas me er altijd over hoe weinig mensen deze serie kennen.

Ik heb gisteren Doctor Who uitgelezen. Die boeken met korte verhalen en tekeningen lezen altijd zo razend snel. Heb er van genoten en gaf me echt dat Doctor Who gevoel wat ik hoopte.

Gisteren ook eerste hoofdstuk gelezen in The Priory of the Orange Tree. Daar ga ik vast wat langer over doen. Ben echt super benieuwd naar dit boek!

En vandaag wordt ook mijn The Invisible Life of Addie LaRue bezorgd, die ga ik na The Priory lezen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 08:49 



 
Profiel   

linoleum schreef
Moirin, leuk! Een mede Doctor Who fan! Ik verbaas me er altijd over hoe weinig mensen deze serie kennen.

Ik heb gisteren Doctor Who uitgelezen. Die boeken met korte verhalen en tekeningen lezen altijd zo razend snel. Heb er van genoten en gaf me echt dat Doctor Who gevoel wat ik hoopte.

Gisteren ook eerste hoofdstuk gelezen in The Priory of the Orange Tree. Daar ga ik vast wat langer over doen. Ben echt super benieuwd naar dit boek!

En vandaag wordt ook mijn The Invisible Life of Addie LaRue bezorgd, die ga ik na The Priory lezen *\o/*



Priory of the orange tree staat hier ook nog in de kast, ben er nog niet aan durven beginnen door de dikte :') oh en the invisible life of addie larue staat ook nog bovenaan m'n lijstje, was er niet iemand hier die 'm recent zou gaan lezen? Ben erg benieuwd naar meningen! :j


Ik ben nu net een hoofdstuk of 3 ver in ninth house, moet er wel echt even inkomen, weer heel wat anders!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 09:02 



 
Profiel   

Iemand was al aan het lezen in Addie LaRue. Even gezocht en dat is Leo. En zo te lezen heeft Amanda hem ook, maar zij is druk momenteel en post hier niet zoveel. En ik ga hem dus in december lezen.

Ik heb voor december ook nog GoT 3 in de planning staan. Die is bijna 1200 pagina's, dan vallen de 820 pagina's van The Priory wel heel erg mee _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 09:06 



 
Profiel   

Ooh veel plezier in de Priory <3 heerlijk boek! Ik vond de zienswijze op de draken zo gaaf!
En de dikte is idd intimiderend maar het aantal pagina's valt alles mee. Heb boeken met meer pagina gelezen dit jaar. :)) Het is gewoon wat dikker papier. En het verhaal is het zeker waard!

Ik lees Addie nu. :j even inkomen maar tot zoverre vind ik het erg mooi geschreven. Het heen en weer switchen tussen verleden en moderne tijd vind ik erg mooi gedaan en maakt het verhaal intrigerend.
Gister niet kunnen lezen, maar hopelijk vanavond weer (als het goed is lekker op de nieuwe bank!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 09:11 



 
Profiel   

@linoleum haha jaaa GoT is echt nog erger idd, ik weet niet welke editie je hebt, maar de mijne zijn echt sneaky bastards, lijken niet zo gek dik maar hebben gewoon flinterdun papier :')



@leo ooh ja jij was het, ik wist dat ik de titel had zien passeren maar wist niet meer bij wie :+ leest de schrijfstijl vlot weg of is het eerder wat 'zwaarder' geschreven? Want dan wacht ik nog wel even, zware kost staat hier nog genoeg op de planken te wachten _O- :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 09:29 



 
Profiel   

Is dat YA van V.E. Schwab?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 10:49 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Is dat YA van V.E. Schwab?

Nee adult. Volgens mij brengt ze haar YA boeken uit onder de naam Victoria Schwab?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 10:59 



 
Profiel   

V_Naomi schreef
@linoleum haha jaaa GoT is echt nog erger idd, ik weet niet welke editie je hebt, maar de mijne zijn echt sneaky bastards, lijken niet zo gek dik maar hebben gewoon flinterdun papier :')



@leo ooh ja jij was het, ik wist dat ik de titel had zien passeren maar wist niet meer bij wie :+ leest de schrijfstijl vlot weg of is het eerder wat 'zwaarder' geschreven? Want dan wacht ik nog wel even, zware kost staat hier nog genoeg op de planken te wachten _O- :')


Het leest vrij makkelijk weg vind ik, maar het is geen YA. Je moet wel even in het verhaal komen. Het verhaal is vrij 'zwaar' maar leest dus wel goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 11:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 215 van de 499 [ 12456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen