Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Keep calm and play Ukelele

 
Profiel   

Ja, ik speel ook ukulele! Vind het zo'n heerlijk geluid, zo vrolijk. Ik speel nu al ruim 6 jaar ukulele en het verveelt me nooit.
Ik gebruik voor op m'n telefoon de app UChord (https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.ne.asoft.android.uchord&hl=nl voor googleplay https://apps.apple.com/us/app/u-chord/id564189732 voor ios) voor de akkoorden, maar voor het opzoeken van hoe ik nummers moet spelen gebruik ik deze site: https://www.ultimate-guitar.com/
De site heet dan wel ultimate guitar, maar ze hebben ook heel veel akkoordenschema's voor ukulele. Maar omdat ik ook gitaar speel kan ik ook de gitaar versies gebruiken.

Ik heb het trouwens allemaal zelf geleerd, gitaar en ukulele. Nooit youtube gebruikt om het te leren, gewoon lekker zelf uitvogelen!

En met de akkoorden C G Am F kun je eigenlijk al heel veel nummers spelen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 20:22 



 
Profiel   

Heb al een aantal jaar een uke op mn plankje staan waar ik af en toe eens op speel. :j
Kon zelf al wat gitaar spelen en de akkoorden verschillen niet echt dus ik gebruik(te) voornamelijk gewoon https://www.ultimate-guitar.com/ en dan de dingen die ik niet wist op zoeken op google. Ze hadden altijd al verschillende versies voor gitaar, bas en uke maar die worden er allemaal door andere mensen op gezet. Dus als je geluk had had je veel keuze tussen verschillende, met wat minder geluk had je er 1 of 2.
Echter hebben ze nu sinds een aantal maanden de mogelijkheid om van gitaarakkoorden naar uke (en zelfs piano) akkoorden te gaan (moet je even op de site een liedje opzoeken, dan staat het boven de akkoorden).

Voor mensen die youtube filmpjes fijn vinden is https://www.youtube.com/user/TheUkuleleTeacher misschien nog een optie? Heeft veel verschillende liedjes er op staan (kan er alleen wat minder goed bij zingen :') )
https://www.youtube.com/channel/UCUsCq3Hq5haa6tTph41hpJQ Elise Ecklund kan ook nog, vind persoonlijk haar stem minder fijn om naar te luisteren en ze heeft de laatste tijd meer 'comedy' filmpjes. Haar oudere filmpjes zijn wel grotendeels tutorials. Ze heeft ook unboxing videos voor mensen die nog een goeie uke zoeken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 21:19 



 
Profiel   

Ik ben niet zo'n autodidact als het om muziek gaat dus voor mij zijn die campfire lessen heel fijn met extra uitleg. Ook kun je direct aangeven wat je niet snapt of niet lukt.

De liedjes die er komend seizoen zijn, zijn ook echt heel tof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 22:50 



 
Profiel   

Zo, ik kan me officieel melden :D Heb sinds een paar dagen een mooie van Uked in mijn bezit en heb net lekker zitten pingelen adhv de cursus. Nu kramp in mijn vingers :+

Vind het wel echt heel erg leuk. Zelfs als je meest slechte tonen aanslaat klinkt het nog vrolijk :))
Er hebben een aantal mensen het doel voor me gesteld om met Kerst ‘oh dennenboom’ te spelen. We gaan eens kijken hoe ver we komen..

Ga de YouTube accounts maar eens uitpluizen binnenkort. Die campfire lessen klinken ook tof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 23:38 



 
Profiel   

Spelen jullie nog? Ik nog trouw elke dag, ik vind de Campfire lessen echt zo leuk! Vingerzettingen worden steeds makkelijker.

Krijg voor m'n verjaardag deze beaut, maar fiets zelf nog even naar de winkel om 'm uit te zoeken.

https://uked.nl/product/tenor-tradition ... mperament/

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 00:34 



 
Profiel   

Wellicht dat iemand mij hier zou kunnen helpen.
Ik zou graag een ukelele cadeau doen aan mijn vriend.
Nu heb ik er alleen totaal geen verstand van en zou niet weten wat ik dan zou moeten aanschaffen.
Ik keek net op de site van uked en er zitten zeker hele mooie tussen.

Nu zag ik ook al verschillende tonen. Sopraan, tenor en concert ukelele. Wat is hierin het meest gangbare?
Hij speelt al basgitaar (fender) en piano.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 13:11 



 
Profiel   

PocoGaucha schreef
Ik heb het geprobeerd maar gerealiseerd dat het niets voor mij was.

na uren oefenen:
My bonnie is over the...
...
...(veranderd van noot)
ocean


Hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 13:13 



 
Profiel   

amanda09 schreef
Wellicht dat iemand mij hier zou kunnen helpen.
Ik zou graag een ukelele cadeau doen aan mijn vriend.
Nu heb ik er alleen totaal geen verstand van en zou niet weten wat ik dan zou moeten aanschaffen.
Ik keek net op de site van uked en er zitten zeker hele mooie tussen.

Nu zag ik ook al verschillende tonen. Sopraan, tenor en concert ukelele. Wat is hierin het meest gangbare?
Hij speelt al basgitaar (fender) en piano.


Sopraan is echt klein, concert is het meest gangbare maar als hij grote handen heeft is een tenor misschien fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 15:39 



 
Profiel   

Oke, dank je wel! Dat maakt het weer wat duidelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-21 08:29 



 
Profiel   

Mijn tenor is er! Speelt zo fijn! Eigenlijk nog relaxter dan een concert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 18:20 



 
Profiel   

Spelen jullie nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 16:27 



 
Profiel   

Yes! Ik heb m nu aan de muur hangen, ideaal want dan speel je ook vaker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 18:41 



 
Profiel   

Ja precies! Daarom krijg je bij Uked een spijkertje bij je uke, mijn instrumenten hangen naast de keuken, ideaal.

En inmiddels ben ik ook zo vaardig dat ik echt leuk kan spelen 's avonds met een groep mensen. Supertof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 18:59 



 
Profiel   

Hier ook een uke speler!
Via mijn werkgever een uke gekregen en les bij Uked.
Sindsdien speel ik vaak en veel en is er een tenor uke bij gekomen. Wat een mooi geluid komt daaruit.
Leuke is, hoe meer je speelt, hoe meer je hoort dit liedje klinkt beter op de 1 en deze beter op de ander.
Inmiddels zo ver dat ik via de app “tabs” de akkoorden pik en dan zelf strummetjes of tokkeltjes maak. Ik schrijf de liedjes uit. Luister ze 1000x en dan probeer ik een beetje de “beat” na te strammen met Chuck etc.
Heel leuk!! Nooit gedacht dat ik zo muzikaal zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 19:00 



 
Profiel   

Jaa ik switch ook per liedje, ook omdat er op mijn concert andere snaren zitten dan mijn tenor.

Volg je ook de Campfire lessen bij Uked?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 19:01 



 
Profiel   

Gaaf! De Chuck heb ik nog niet onder de knie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 19:03 



 
Profiel   

Oh jee... Nu wil ik ook :=

Ik heb een periode een poging gedaan om gitaarspelen onder de knie te krijgen (ook lessen) maar dat ging me niet snel genoeg, ik ben van het type "ik moet het gelijk kunnen anders is het niet leuk". Misschien dat het met een uke iets makkelijker ergens op gaat lijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 19:04 



 
Profiel   

Ja! In 2 dagen kun al je flink wat liedjes spelen en jezelf steeds meer leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 19:27 



 
Profiel   

Haha ik doe het juist andersom. Vorig jaar ukez nu de gitaar gepakt. Gitaar is inderdaad stukje uitdagender.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 22:06 



 
Profiel   

swartbeessie schreef
Haha ik doe het juist andersom. Vorig jaar ukez nu de gitaar gepakt. Gitaar is inderdaad stukje uitdagender.

Ik heb mijn elektrische gitaar nog steeds hangen hier, dus wie weet begint dat ook nog weer te jeuken :')

Er komt in ieder geval een uke hier, ik kan niet wachten *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 21:15 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Jaa ik switch ook per liedje, ook omdat er op mijn concert andere snaren zitten dan mijn tenor.

Volg je ook de Campfire lessen bij Uked?


Wel een keer gedaan (eind vorig jaar). Maar ik vond de liedjes niet zo. Speel liever ver-ukete liedjes meer van nu. Akoestische uke versie van the business of Suzan en Freek, Maan, Ed Sheeran.
Dus ik zit veel op YouTube icm tabs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 20:30 



 
Profiel   

Ja het zijn af en toe wel zeiknummers, maar ik vind de theorie erbij altijd wel heel interessant. En we hebben nu een leuke club die ook buiten lessen om actief is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 23:45 



 
Profiel   

*\o/*

[ img ]

Alvast begonnen met een paar YouTube filmpjes, morgen komt het boek van Uked!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 16:37 



 
Profiel   

Wat cool! Er is nu ook een online programma bij dat boek, wist je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 18:56 



 
Profiel   

Yup, ik had het gezien :j

Ik heb een gratis online cursus van Ukelele4u de komende dagen en dus het Uked boek, daarna ga ik eens verder kijken. Ik ben nu al zat van Riptide, het moeten wel leuke liedjes zijn :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 21:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen