Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Keep calm and play Ukelele

 
Profiel   

Hoi!

Een week geleden heb ik, na lekker te pielen op een speelgoed ukelele, een 'echte' gekocht. En nu ben ik echt verslaafd...

Ik was benieuwd of er hier op bokt ook mede ukeleleïsten zitten! Misschien kunnen we tips uitwisselen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 21:53 



 
Profiel   

Heb me altijd al afgevraagd hoe iemand heet die dat bespeelt.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 22:00 



 
Profiel   

Officieel is het ukulele ;-) maar ukelele is niet per se fout.

Er zijn meer mensen die zich afvragen hoe iemand heet die dat bespeelt, in 2011 al:

https://forum.ukuleleunderground.com/ar ... 56968.html :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 22:07 



 
Profiel   

Ik heb er toevallig een aantal weken geleden een aangeschaft..
Had gehoopt tijd te hebben om het te leren.. beetje te optimistisch gedacht met een zoontje die in februari geboren is :+ .
Maar ik probeer het zo af en toe.. Totaal geen ervaring, sowieso niet met muziekinstrumenten.. heb een boek gekocht voor "complete beginner".
We zien wel waar het schip strand :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 22:11 



 
Profiel   

Leuk die discussie over de naamgeving! Ach het is duidelijk over welk instrument we het hebben.

Leuk, ImkeTarek! Herkenbaar, hier ook jonge kindjes. Met iedere dag tien minuutjes kom je al een heel eind. Er zijn fijne gratis cursussen op YouTube te vinden, bijvoorbeeld deze: https://m.youtube.com/watch?v=5bTE5fbxDsc

Ik ben ook nog een beginner hoor :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 22:37 



 
Profiel   

Karin schreef
Officieel is het ukulele ;-) maar ukelele is niet per se fout.

Er zijn meer mensen die zich afvragen hoe iemand heet die dat bespeelt, in 2011 al:

https://forum.ukuleleunderground.com/ar ... 56968.html :))


Daar kwamen de Spaanse woorden ukelero en ukelista naar voren, tussen alle Engelse commentaren. Ik zeg: doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 06:54 



 
Profiel   

swartbeessie schreef
Leuk die discussie over de naamgeving! Ach het is duidelijk over welk instrument we het hebben.

Leuk, ImkeTarek! Herkenbaar, hier ook jonge kindjes. Met iedere dag tien minuutjes kom je al een heel eind. Er zijn fijne gratis cursussen op YouTube te vinden, bijvoorbeeld deze: https://m.youtube.com/watch?v=5bTE5fbxDsc

Ik ben ook nog een beginner hoor :P


Ah, tof! Ik ga eens kijken!!
Ik heb een redelijk goedkope ukulele aangeschaft, met het idee dat het leuk speelgoed voor mn zoontje is over een paar jaar als ik er niks mee doe. Maar liever leer ik het natuurlijk zelf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 08:35 



 
Profiel   

Ik vond de speelgoed versie dus heel frustrerend worden omdat echt goed stemmen niet lukt als je verder gaat dan de simpelste akkoorden. In het begin troostte ik me ermee dat het een schattig geluid maakt maar ik een schattig én zuiver geluid is toch wel prettiger :+

Naast de YouTube filmpjes heb ik nu ook de app yousician. Dan wordt het een soort Guitar hero. Mijn man vind dat dan wel weer geinig en die is nu ook in de verleiding om ermee te experimenteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 10:09 



 
Profiel   

Leuk, ik speel ook ukulele! Heb het zelf geleerd en uitgezocht, in het begin heb ik wel eens liedjes geleerd van de ukulele teacher op YouTube. Ik heb nu een overzicht gemaakt met alle vingerzettingen van de akkoorden zodat ik het altijd kan opzoeken, maar de meeste ken ik nu uit mijn hoofd :)
Echt een leuk en gemakkelijk instrument dat ook niet te veel ruimte in neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 10:39 



 
Profiel   

Omdat muziek beter op Entertainment past schuif ik het daar even heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:44 



 
Profiel   

Ik heb het geprobeerd maar gerealiseerd dat het niets voor mij was.

na uren oefenen:
My bonnie is over the...
...
...(veranderd van noot)
ocean

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:54 



 
Profiel   

Zal ik hier leven in blazen? Gister een workshop bij Uked gevolgd en een prachtige massieve acaciahouten schoonheid meegenomen en het geluid dat er uitkomt is mooi!

Mijn peuter heeft een Kala chords van kunstof en nu spelen we samen :')

Zijn er nog mensen 'uked'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 08:47 



 
Profiel   

Yes nog steeds uked!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 12:24 



 
Profiel   

Ukelele leren spelen was mijn corona-challenge :) Met behulp van o.a. de YouTube link die hierboven geplaatst werd, toch al verschillende akkoorden en liedjes geleerd.

Alleen de combinatie spelen en zingen lukt voor geen meter van zodra er strumming pattern bijkwamen. Nuja, zingen kan ik sowieso al niet, dus ik denk niet dat m'n huisgenoten het erg vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 12:34 



 
Profiel   

Ben nu met de island strum bezig, leuke uitdaging! Ik vind het echt tof dat ik nu al liedjes kan spelen, gaat zo snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 19:13 



 
Profiel   

Bedankt voor dit topic. Ik heb zojuist spontaan bedacht dat ‘ukulele kunnen spelen’ mijn nieuwe lifegoal wordt :+

Nooit echt een instrument serieus leren bespelen, maar lijkt me Superleuk zoiets te leren en te kunnen. Ukulele is lekker laagdrempelig als ik het zo hoor en niet perse heel duur als ik het zo zie.

In welke pricerange kom je een beetje voor een leuk model dat niet al te speelgoed is?
Leuk verjaardagscadeautje, kan ik er erna aan de slag :D bedankt voor de inspiratie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 19:31 



 
Profiel   

Ik heb het een poosje gedaan. Mijn vader zei "dat lukt je toch nooit", want het lukte hem niet, dus ik maakt er mijn missie van om het wél te kunnen ~~}>

Ik kon wat deuntjes pingelen en toen heb ik er de brui aan gegeven. Ik vond het niet heel leuk om te doen, ik ben namelijk alles behalve muzikaal aangelegd _O- Maar ik kon het wel, dus ik had gewonnen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 19:36 



 
Profiel   

Hier ook sinds eind juli een ukulele.
Ik probeer met behulp van youtube mijzelf het aan te leren. Ik had in het begin echt gevoeloze vingers :')
Heb er eerlijk gezegd de laatste weken niet op gespeeld, maar ga er wel weer mee aan de slag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 19:58 



 
Profiel   

DieL_Zor schreef
Bedankt voor dit topic. Ik heb zojuist spontaan bedacht dat ‘ukulele kunnen spelen’ mijn nieuwe lifegoal wordt :+

Nooit echt een instrument serieus leren bespelen, maar lijkt me Superleuk zoiets te leren en te kunnen. Ukulele is lekker laagdrempelig als ik het zo hoor en niet perse heel duur als ik het zo zie.

In welke pricerange kom je een beetje voor een leuk model dat niet al te speelgoed is?
Leuk verjaardagscadeautje, kan ik er erna aan de slag :D bedankt voor de inspiratie!


Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar ik vind de ukelele's van Uked echt prachtig. Als je bij hun de workshop doet (35 euro) kun je op verschillende uke's spelen.

Het verschil tussen een gelamineerde en een massieve hoor je heel wel dus zou zeker voor massief gaan maar als je 130 teveel vindt is hun gelamineerde een goed alternatief. Je krijgt hun basiscursus erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 20:43 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
DieL_Zor schreef
Bedankt voor dit topic. Ik heb zojuist spontaan bedacht dat ‘ukulele kunnen spelen’ mijn nieuwe lifegoal wordt :+

Nooit echt een instrument serieus leren bespelen, maar lijkt me Superleuk zoiets te leren en te kunnen. Ukulele is lekker laagdrempelig als ik het zo hoor en niet perse heel duur als ik het zo zie.

In welke pricerange kom je een beetje voor een leuk model dat niet al te speelgoed is?
Leuk verjaardagscadeautje, kan ik er erna aan de slag :D bedankt voor de inspiratie!


Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar ik vind de ukelele's van Uked echt prachtig. Als je bij hun de workshop doet (35 euro) kun je op verschillende uke's spelen.

Het verschil tussen een gelamineerde en een massieve hoor je heel wel dus zou zeker voor massief gaan maar als je 130 teveel vindt is hun gelamineerde een goed alternatief. Je krijgt hun basiscursus erbij.


Ik ga eens even rondspeuren. Die van Uked zien we inderdaad mooi uit. Zo een workshop op locatie is ook nog wel een leuk idee. Tnx!

Gehe Prugelpiet }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 07:32 



 
Profiel   

Is iemand lid van dat Campfire Collective van Uked? Ik ben toe aan nieuwe liedjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 13:32 



 
Profiel   

Ik google alles, er is meer dan genoeg te vinden online..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 15:21 



 
Profiel   

Hola!

Ik heb me aangemeld voor de nieuwe cursus van Uked, als je je voor 1 dec inschrijft krijg je 15 euro korting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 18:31 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar een ukelele gekocht, die ligt nu onder een jaar stof dus O:)
Leuk topic, goede reden om hem toch eens af te stoffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 18:36 



 
Profiel   

Moet nog een weekje wachten maar dan krijg ik er als het goed is eentje van Uked met inbegrepen cursus voor mn verjaardag *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 19:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen