Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Keep calm and play Ukelele

 
Profiel   

Ik kwam vandaag deze website tegen, wellicht ook leuk voor jullie! Complete songbooks en cursussen in verschillende stijlen in pdf te downloaden. Ontzettend veel informatie, helemaal voor niks :D

ukeeducation.org
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 23:50 



 
Profiel   

Tof! Ik heb zelf 2 Engelstalige muziekboeken met in totaal 700 nummers ofzo? O.a. van the Ukelele teacher, hij maakt fijne tutorials.

Uked zomerklas is nu 45 euro trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 05:52 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels begonnen aan de cursus bij Ukelele4u, ik vind het fijn om een methode te volgen en je krijgt ook feedback. Bevalt tot nu toe prima, al zit ik nog niet op een punt waar ik niet zelf al was gekomen. De herhaling is goed en dat punt komt vanzelf :j

De Ukulele Teacher is ook erg leuk inderdaad, ik heb inmiddels een aantal kanalen gevonden die ik volg, o.a. Ukulele Tricks.

Ik zit al te kijken voor mijn volgende uke _O- Betere kwaliteit, een tenor erbij misschien.. Oh jee :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 14:22 



 
Profiel   

Welke uke heb je nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 18:12 



 
Profiel   

Een Barnes & Mullins concert. Prima ding hoor, absoluut goed genoeg om het mee te leren, maar ik heb inmiddels zoveel mooie gezien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 21:03 



 
Profiel   

Snap ik! Ik heb ze allebei bij Uked vandaan, een concert simple, om het op te leren en een tenor traditional. Allebei echt mooi geluid maar de tenor is echt m'n favoriet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 21:49 



 
Profiel   

Tenor vind ik ook zó mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 11:34 



 
Profiel   

Oh jongens, ik heb een leap of faith genomen en Aquila red snaren met lage G op m'n concert gezet. Waanzinnig geluid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 15:55 



 
Profiel   

Vertel, vervang je dan alleen de G snaar? Of al hè snaren?
En is jeG dan nu een octaaf lager?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 12:20 



 
Profiel   

Ja, ik vervang m'n snaren sowieso wel allemaal tegelijk omdat ze zo in dezelfde conditie blijven, zo om de 9 tot 12 maanden. En nu gewoon een setje genomen met een onomwonden snaar er in. Klinkt inderdaad lager, dus een wat warmer geluid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 14:25 



 
Profiel   

Hmmm mss moet ik ook een keer nieuwe snaren op m’n concert… die klinkt niet meer superlekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 15:46 



 
Profiel   

Hoe lang heb je m al?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 07:39 



 
Profiel   

Ehm 1,5 jaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 18:47 



 
Profiel   

Jaaa dan ben je wel toe aan nieuwe snaren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 19:05 



 
Profiel   

Oh joepie joepie joepie *\o/* *\o/* Ik ben deze week jarig geweest en van mijn vriend mag ik een tenor uitzoeken! Binnenkort gaan we naar Strings 'n Things in Kaatsheuvel, als ik er daar niet eentje kan vinden weet ik het ook niet meer. Ik wil ook mijn concert meenemen om af te laten stellen, de actie is ietwat te hoog en ik lees overal dat die Aquila Reds zo fijn spelen dus die moeten er ook op :+

De 10-weekse instapcursus van Ukelele4u is inmiddels afgerond en ik ben begonnen met de beginnerscursus daar, bevalt prima. Klein beginnetje gemaakt met fingerpicking ook, maar dat wil mijn hoofd nog niet zo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 22:40 



 
Profiel   

Wat tof!! Laat je weten welke je meeneemt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 17:45 



 
Profiel   

Vandaag naar het ukulele walhalla in Kaatsheuvel gekachelt :D

Er was wat keuze...

[ img ]

En uiteindelijk is het een Islander MOT-4 geworden met een low G <3

[ img ]

En mijn concert heeft een setje fluorocarbon snaren en een beetje onderhoud gekregen, erg fijn!

Het was moeilijk om er maar één mee te nemen moet ik zeggen, ik ben ook vriendjes geworden met een Ibanez :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:56 



 
Profiel   

Wat een mooie!

Fluorcarbon vond ik vreselijk spelen, ben benieuwd naar jouw ervaring!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 18:53 



 
Profiel   

Ik heb in de winkel gespeeld op een uke waar ze op zaten en ik vond het erg fijn, daarom gelijk een setje erop laten zetten. Welke had jij? Er zit nog wel wat verschil in, deze zijn van Flight.

De Aquila Reds waren zij dan weer helemaal niet over te spreken, en heb ik dus ook niet kunnen proberen. Daar was ik wel heel benieuwd naar, misschien moet er nog maar eentje bij waar die op kunnen :+

Op de Ibanez-die-ik-echt-niet-nodig-heb-nee-ècht-niet zaten Aquila NylBlack snaren, dat voelde ook heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 19:50 



 
Profiel   

Aquila fluorcarbon had ik. Ik heb altijd Aquila snaren eigenlijk. Ik vond ze te dun en kon er niet lekker op fingerpicken. Wat hebben ze over de Reds gezegd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 20:48 



 
Profiel   

Hij snapte de hype niet zo, vond er niks aan. Verder niet veel woorden aan vuil gemaakt, het was duidelijk :+

Ik vond dat dunne juist fijn spelen in vergelijking met de gewone Aquila Nylgut die erop zaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 21:12 



 
Profiel   

Denk dat het ook iets persoonlijks is, ik ben er iig heel blij mee <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 21:30 



 
Profiel   

Hoe is het met de ukes? Ik vind het zo gezellig dat hier de deuren weer openstaan en iedereen op z'n uke of gitaar in de tuin zit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 20:03 



 
Profiel   

Mijn dochter heeft een elektrische ukelele, klinkt echt gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 20:27 



 
Profiel   

O, geinig! Dit topic bestaat al drie jaar en ik ontdek het pas nu het weer nieuw leven wordt ingeblazen.

Of misschien heb ik het eerder wel gezien en toen laten liggen, en ben ik dat vergeten. Ik heb mijn instrument namelijk pas vorige maand gekocht - of laat het twee maanden geleden zijn. Ik speel er niet elke dag op, maar af en toe haal ik het ding eens uit zijn tas.

Omdat ik een musicoloog ben, en tot over mijn oren in de muziektheorie zit, kan ik heel gemakkelijk beredeneren hoe akkoorden liggen. Zodoende kreeg ik er onmiddellijk muziek uit. Ik heb diverse muziekinstrumenten en ik speel ze eigenlijk allemaal een beetje; nergens ben ik virtuoos op. Af en toe zing ik eens een liedje of doe ik een stukje improvisatie. De subtiele cabaretliedjes van Brigitte Kaandorp zijn echt het summum van de ukeliteratuur.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 20:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen