Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar doen ze het van?

 
Profiel   

Heeft iemand dit programma gezien vanavond?

Erg interessant, de financiën van 4 huishoudens worden een half jaar gevolgd.
Heel uiteenlopende salarissen en ook uitgaven.

1. Gezin met 3 kinderen die van 75,- per week moeten leven en de schuldhulpverlening in willen. Ze hebben een schuld van 75.000,-
2. Een alleenstaande moeder met een studerende dochter. Zij ontvangt 1750,- en de dochter leent maximaal stufi van 950,- en nog 200,- bij de sportschool.
3. Een gezin met 7 kinderen en een inkomen van 4.750,-
4. De familie Azimi met 2 kinderen en een inkomen van 130.000,- (!) per maand.

Super leuk om te zien!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 22:58 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
4. De familie Azimi met 2 kinderen en een inkomen van 130.000,- (!) per maand.


Ik ken het niet maar schrok even van dit bedrag, hier kan ik een grove 7 jaar van leven :') (met huidige levenswijze) In 1 maand zeven jaar inkomen verdienen.. pff

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 23:14 



 
Profiel   

Ik heb het vandaag half gevolgd , mijn ouders zaten het te kijken toen ik beneden kwam. Wel heb ik een beetje een beeld van de mensen kunnen krijgen die aan dit programma mee deden.

1. Hier was alleen maar mij vraag: waar is de begeleiding? Deze mensen zijn niet in staat om met geld om te gaan en snappen het gewoon niet. Wel heel triest dat ze tussen het afval moeten zoeken naar spullen voor hun kinderen. Maar daarin tegen 25 euro per week aan sigaretten? Tja ga daar dan wat aan doen. Per maand zouden ze er al 100 bij kunnen hebben. Ook boodschappen gaven ze nog best wel wat aan uit. En hoe vaak het stukje warenhuis er wel niet stond. Maar dit beeld zie je vaak mij mensen die in deze situatie zitten. Ik denk dat hun nooit meer uit de schulden gaan komen. Mochten ze dit ooit aflossen , zitten ze vrij snel weer in dezelfde situatie.

2. 950 lenen terwijl je nog thuis woont. Ik dacht weet zij wel dat dat geld ook weer terug moet? Voor de moeder gewoon heel banketstaaf met het verhaal huur en zorg toeslag. Wel denk ik dat moet je dus later goed in de gaten houden , en niet zomaar vanuit gaan dat alles klopt. Wel heb ik het idee dat zij er alles aan wil doen om niet in de schulden te komen.

3. Deze mensen hebben eigenlijk alles strak op orde. Wel denk ik dat ze iets teveel bezig zijn met geld , en iets te streng. Wel willen ze de boodschap de waarde van geld goed doorgeven aan hun kinderen.

4. Als je er hard voor gewerkt hebt om een naam op te bouwen en zoveel panden te kopen , vindt ik wel dat iemand dat mag en kan verdienen. Maar 25000 per maand aan auto's is wel over de top. En dan de onnodige snelheidsboetes alsof het niet uit maakt. Wel denk ik dat de kinderen niet echt de waarde van geld gaan zien op deze manier , ook al proberen de ouders het wel. En elke dag in het hotel eten lijkt mij dat je toch ook eens privacy wilt. Ook al scheelt het wel weer een stukje voedselverspilling.

Ik denk dat ik volgende week weer eens wat ga kijken , ik vond het wel een leuk programma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 23:15 



 
Profiel   

Zebra, ze hadden volgens mij wel een bewindvoerder. Die gaf hen het leefgeld van 75,- per week. Maar inderdaad, dat roken ... ik vind dat altijd zo tegenstrijdig. Ze willen de schuldsanering in, en zijn dan na 3 jaar van hun schulden af.

Ik keek mijn ogen uit bij de Azimi’s en vroeg me af wat zij nou de hele dag deed? Want voor boodschappen doen had ze geen tijd. Hij was wel echt een bizar harde werker tot half 7 ‘s ochtends :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 23:23 



 
Profiel   

Kan ik het ergens terugkijken? Ik ben wel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 23:28 



 
Profiel   

Ja via je tv, het was op Nederland 1 en anders via NPO start.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 23:31 



 
Profiel   

moonsparkle schreef
Kan ik het ergens terugkijken? Ik ben wel benieuwd.



Ja gewoon bij NPO denk ik?

Ik heb t net terug gekeken op NPO live.

Ik volg het gezin van 7 (nu 8 kinderen) al een tijd op Instagram en vind het leuk om te zien hoe en wat qua financiën. :)
De mamavan heeft het goed onder controle allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 23:34 



 
Profiel   

Toevallig stond het hier ook aan ja.

1. Ik dacht alleen maar. Voor €75,- in de week meoten leven, maar wel in het bezit zijn van 7 katten, 2 aquaria, een konijn en roken? Daar gaat echt wel wat mis... Zag ook het voorstukje voor volgende week over een kapotte droger. Maar, die heb je toch niet nodig? Je kan het op een waslijn hangen toch? Was het nou je wasmachine....

2. Zelfde als Zebrastreep... Moeder is wel sneu ja. Ze benoemde ook nog dat dochter meer verdiend dan haar. Volgens mij is daar inddd geen besef van het feit dat alles wat ze nu leent straks weer terugbetaald moet worden + rente... Zonde om al dat geld te lenen!

3. Ja, kan er nog niet zo goed hoogte van krijgen... Lijken alles netjes op orde te hebben. Ook met wat spaarpotjes enz. voor onvoorziene omstandigheden.

4. Als je hard werkt verdien je het ook. Maar denk dat als die een keertje wat minder verdienen echt niet weten wat ze moeten... (Zoals nu misschien met corona). Ik denk dat die dan van de een op andere dag bankroet zijn! Zei nog tegen mijn man over die boetes, ze zouden dit net als in Zwitserland inkomensafhankelijk moeten maken.... Dit voelt hij toch niet....

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 23:35 



 
Profiel   

Kijkt er nog iemand?

Spoiler:
Blijkbaar komt baby nummer 8 er aan :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 14:44 



 
Profiel   

interessant

ga het eens terug kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 14:47 



 
Profiel   

Ik kijk dit ook... waar ik me vooral aan stoor.

1. De huisdieren en het roken van de familie met schulden. Lekker geld oproken en je kinderen tekort doen.
2. Het grote gezin, lekker egoïstisch van je om zoveel blagen te produceren. En dan ook nog eens zeuren over geld en hun kinderen geen verjaardagsfeestje gunnen. Echt heel bizar. Maar wel paardrijden allemaal???
3. Het enorme lenen van dat meisje dat thuis woont, wtf ook. En die moeder maar tekort komen en zij lekker maximaal lenen. Ik woon op mezelf en ik heb ongeveer hetzelfde / iets minder inkomen. En daar betaal ik dan ook nog mijn huur van en alles. _O-

Oh en dat hele rijke gezin heb ik diep respect voor. Hard werken en alles zelf verdiend! Dikke middelvinger naar die zolderkamergekkies van Wilders zijn tokkiepartij. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 14:49 



 
Profiel   

soloro schreef
Kijkt er nog iemand?

Spoiler:
Blijkbaar komt baby nummer 8 er aan :wow:



Is al geboren inmiddels ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 14:59 



 
Profiel   

Ik wil niemand kwetsen of zo, maar ik vraag me altijd af waarom bv. 3 kinderen niet genoeg is. Waarom wil je 8 kinderen? Ik begrijp daar niets van.
Ze kwamen nu ook niet bepaald kerkelijk over. Echt, als mijn ouders nog een kind hadden gekregen terwijl ik zelf al 19 was geweest had ik dat echt niet leuk gevonden om nog een broertje/zusje te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 16:24 



 
Profiel   

Dat grote gezin snap ik ook niet zo goed. Eerst wilde ze kinderloos blijven en carrière maken en nu heeft ze inmiddels 8 kinderen. Er zit wel groot gat tussen geen kinderen en 8 kinderen! Tijdens het programma werd ook niet duidelijk waarom nu ineens zo'n groot gezin.
En inderdaad ruim 5000 euro uitgeven aan je motor(rijbewijs) en de kids krijgen 2dehands kleding voor sinterklaas.. En kinderfeestjes worden niet gevierd..

Gezin met de schulden mag nog wel wat meer begeleiding krijgen volgens mij. Roken vind ik ook niet best met 3 kinderen maar hun geven aan dat ze door de stress niet kunnen stoppen. Heb zelf nooit gerookt dus geen idee hoe dat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 16:31 



 
Profiel   

Ik vind dit ook een interessant programma!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 16:42 



 
Profiel   

Oh dit klinkt wel als een interessant programma! Wij hebben ook NPO plus, dus gaan dit zeker terug kijken. Vind straatarm-steenrijk ook een leuk programma om te kijken en te zien (en beseffen) dat er hele andere werelden zijn dan waar ik in ben opgegroeid en in leef

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 16:47 



 
Profiel   

ik vind het knap 75 euro p week met gezin met 3 kinderen... 130000 euro p mnd.. mijn hemel zeg.. dat krijg je toch never ter minner op???? ik weet niet wie er gelukkiger zijn als je de serie zo ziet....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 17:13 



 
Profiel   

Van die 130.000 werd ook een deel weer gebruikt om bedrijven aan te kopen en panden te renoveren voor de verhuur. Maar alsnog gaat het om bizar veel geld en ik dacht hetzelfde over geen geld, wel roken, aquarium, nieuwe droger etc. Het besef lijkt er niet helemaal te zijn dat de schuld daardoor nog groter wordt, en die moet ook bij schuldsanering door iemand worden betaald.
(wij drogen nu een paar maanden op een rekje, ivm verbouwing even geen geld voor een nieuwe, maar zo erg is het ook weer niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 17:55 



 
Profiel   

Ik snap niet hoe mensen met 2200 euro een schuld van ruim een ton weg kunnen werken met schuldsanering. In 3 jaar. Misschien kan ik niet rekenen, maar dat is toch gewoon niet mogelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 18:24 



 
Profiel   

Tallie1979 schreef
Ik snap niet hoe mensen met 2200 euro een schuld van ruim een ton weg kunnen werken met schuldsanering. In 3 jaar. Misschien kan ik niet rekenen, maar dat is toch gewoon niet mogelijk?

Dat kan ook niet. De schuldsanering is juist zo opgezet dat het kwijtgescholden wordt na 3 jaar, ongeacht hoeveel je hebt af kunnen lossen in die 3 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 18:25 



 
Profiel   

Dat grote gezin, de kinderen in 2e hands kleren laten lopen, die ze krijgen voor sinterklaas. Geen kinder feestjes, maar zelf wel een motorrijbewijs halen en een motor kopen...Dat vond ik echt raar..

En inderdaad het gezin van 75 euro per maand, en maar roken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 18:45 



 
Profiel   

Roken en wel heel vaak fast food.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 19:18 



 
Profiel   

fast food is vaak wel goedkoper dan gezond eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 19:21 



 
Profiel   

Maar mijn kinderen dragen ook 2e hands hoor, wat is daar mis mee? Zie niet dat ze er ongelukkig door zijn.

En kinderfeesten, heb je hun reden wel echt gelezen? Niet alleen om hun motorrijden te kunnen betalen.
Ik volg dit gezin al een jaar op FB en de kids krijgen echt meer san voldoende aandacht liefde hoor. Er word onwijs veel met ze gedaan, vakanties, weekenden altijd zijn ze met de kids bezig.

Nou dat is soms heel anders, bij kindjes die misschien wel kinderfeesten hebben. Daar hangt het toch niet vanaf?

Ik vind roken terwijl je 3 kinderen hebt en een schuld en dan ook nog in huis echt not done.
En dan al die beesten en maar blijven binnen halen.
Of even ineens can die haarbanden kopen, want de had 3 euro over... serieus. Stop die een pot voor de volgende keer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 19:21 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
fast food is vaak wel goedkoper dan gezond eten


Alles wat voor je wordt bereid is per definitie duurder.

Wat kosten AGV als je het zelf bereidt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 19:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen