Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar doen ze het van?

 
Profiel   

Maar een ton schuld krijg je niet alleen van 7 maanden je huur niet betalen lijkt mij. Wat is er met de rest van dat geld gebeurd? Moeten deze mensen geen cursus ‘omgaan met geld’ krijgen voor ze weer toegang krijgen tot hun hele salaris? Want dit gaat toch gewoon weer mis. Als je ziet wat voor drang ze hebben om tot de laatste cent uit te geven...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 09:53 



 
Profiel   

Ceffyl schreef
Maar een ton schuld krijg je niet alleen van 7 maanden je huur niet betalen lijkt mij. Wat is er met de rest van dat geld gebeurd? Moeten deze mensen geen cursus ‘omgaan met geld’ krijgen voor ze weer toegang krijgen tot hun hele salaris? Want dit gaat toch gewoon weer mis. Als je ziet wat voor drang ze hebben om tot de laatste cent uit te geven...

Het was geen huur maar hypotheek. De bank heeft toen het huis verkocht met een flinke restschuld als resultaat. Daarnaast zijn er ook nog andere schulden, boetes, administratiekosten etc. Dan loopt het snel op hoor.

Ik ben het wel met je eens dat ze meer begeleiding nodig hebben met waar ze hun geld aan uit geven. Een huis vol speelgoed, zo veel huisdieren, even wat lekkers in de stad en die prularia, dan denk ik dat je prioriteiten verkeerd liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 10:03 



 
Profiel   

ja boetes vind ik ook zo’n ding. Waarom let je daar niet op? Zeker als geld al krap is is het zo’n onnodige uitgave. Boetes voor bijvoorbeeld verkeersovertredingen zouden in mijn opinie ook nooit kwijtgescholden mogen worden.
Daarnaast, zelfs al is het huis met restschuld verkocht, dan is een ton nog steeds een enorm bedrag die je niet zomaar opbouwt.

Maar goed, het leken me wel hele lieve mensen. Gewoon niet zo intelligent, maar ik gun het ze wel om alles weer op de rit te krijgen (en te blijven). Maar ik vrees voor die kinderen. Want die krijgen helemaal het verkeerde voorbeeld mee en ik hoop echt dat die het later slimmer gaan aanpakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 10:45 



 
Profiel   

Denk dat dit soort mensen naast de begeleiding die za al hebben heel erg gebaad zouden zijn als ze leen laagdrempelig maatje uit hun omgeving krijgt waar ze terecht kunnen voor hulp en vragen . Als je ziet hoe ze bv met die kinderbijslag om gaan het moet allemaal meteen op. Daar kan zo maatje adviezen over geven . Verdeel het bv over 3 maanden zodat je iedere maand wat reserve hebt voor de kinderen voor de noodzakelijke dingen . Speelgoed hebben ze bv meer als genoeg hou dan wat geld apart zodat je keer dagje weg kan .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:36 



 
Profiel   

Er zijn nou eenmaal mensen die geen dubbeltje in de hand kunnen hebben, het moet direct uitgegeven worden. Ik heb jaren geleden een tijd een buurvrouw begeleid (niet heel snugger) in het omgaan met geld. Zat ook in de schulden en leefde van een uitkering. Roken als een ketter. Maar het was vechten tegen de bierkaai. Naar de kringloop voor kleding of huishoudelijke artikelen was geen optie. Het moest nieuw. Was ze weg geweest kwam ze met een trui uit de opruiming thuis. Kon ze niet laten hangen, was maar €50,00. Dus ik goedkoop? dat is wel meer dan honderd gulden hé. Oh ja je hebt gelijk dat is niet goedkoop, niet bij stil gestaan. Wasmachine kapot kreeg ze 1 van de gemeente. Geen beddengoed, aankloppen bij de gemeente, en dat werd dan ook tot de laatste cent uitgegeven. Dan ik weer zeggen dat ze beter wat opzij kon zetten voor de energierekening die er aan zat te komen. maar nee. Je kunt het uitleggen wat je wilt, het lukt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 21:29 



 
Profiel   

Mijn ( inmiddels overleden) buurvrouw zat in de schuldhulpverlening en toen ze daaruit was heeft ze de instantie ( ik denk de bewindvoerder) aangehouden om haar inkomsten te beheren.
De instantie zorgde dat haar vaste lasten betaald werden en zorgde elke maand dat buurvrouw ‘ leefgeld’ kreeg wat ze dan kon uitgeven aan boodschappen, de kapper en kleding etc...
Daarnaast spaarde de instantie nog een gedeelte voor onverwachte uitgaven.

Uiteraard is dat niet gratis, maar op die manier zorgde mijn buurvrouw er wel voor dat ze niet opnieuw in de schulden zou komen en dat vind ik toch wel bewonderingswaardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 21:42 



 
Profiel   

Er bestaat ook zoiets als budgetbeheer.
Werkt vrijwel hetzelfde als bewindvoering, alleen doet bewindvoering je administratie erbij en budgetbeheer niet.
Wel kun je rekeningen indienen via je account of de app, je kunt wijzigingen aanbrengen en er is mogelijkheid tot meerdere spaarpotjes en een vrij te besteden budget wat je naar eigen inzicht kunt opnemen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 21:47 



 
Profiel   

Jammer dat de laatste aflevering is geweest. Ik vraag me bijvoorbeeld af f Giovanna echt naar Italie is gegaan of dat Corona roet in het eten heeft gegooit.

Ook vraag ik me af of de Vrindjes echt gestopt zijn met roken of dat ze het nu uit eigen zak moeten betalen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 02:16 



 
Profiel   

Eigenlijk zou een aflevering: hoe is het nu met ze wel leuk zijn inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 09:40 



 
Profiel   

Ja klopt. Ik gok eerlijk gezegd niet dat het ze gelukt is om te stoppen met roken. Net als dat ik straks zo zie gebeuren dat hun weer in de schulden terecht komen. Zodra er ook maar iets van geld is, dan moet er weer wat gekocht worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 09:51 



 
Profiel   

Het is nu denk ik niet zo goed met de familie Azimi :=

https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/br ... ~a9b7ace1/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 12:33 



 
Profiel   

Oei... ben benieuwd hoe het verder afloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 12:43 



 
Profiel   

Kweet niet lijkt wel beetje op pesten
Hopelijk hebben we het mis en heeft alles op een rijtje

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 13:14 



 
Profiel   

Tsja het zo ideale iranse gezin. Zo crimineel als wat mogelijk. Oef tot zover het modelgezin als het waar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 14:51 



 
Profiel   

karuna schreef
Tsja het zo ideale iranse gezin. Zo crimineel als wat mogelijk. Oef tot zover het modelgezin als het waar is.

Hoe weet jij dat ze crimineel zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 15:12 



 
Profiel   

Yes, soms wel handige tips!

Zit te wachten op een vokgend seizoen eigenlijk weer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 15:19 



 
Profiel   

Mogelijk staat er ook bij! Ik heb een ander artikel gelezen en dan heb je over fraude, valsheid in geschrifte, illegale medewerkers, hypotheek vervalsing en meer van dat fraais. Dan wel geen geweldsmisdrijven maar als je dergelijke dingen allemaal doet ben je ook gewoon crimineel. Witte boorden criminaliteitmzoalsmdat zo mooi genoemd wordt

Citaat
De politie wil vooralsnog geen details over het onderzoek vrijgeven. Een team van 50 agenten is bezig met het onderzoek naar de twee mannen. Later op de dag komt de politie met meer informatie.

Volgens NRC worden de miljonairs verdacht van witwassen, hypotheekfraude en valsheid in geschrifte. Daarom is ook de fiscale opsporingsdienst FIOD betrokken bij het onderzoek. Omroep Zeeland schrijft dat de politie vier jaar geleden het hotel al eens is binnengevallen omdat het personeel niet over de juiste papieren bleek te beschikken.

In 2019 waarschuwde de KNVB drie Nederlandse voetbalclubs voor Salar A., die interesse had getoond in de clubs, onthulde NRC destijds. Volgens de voetbalbond waren er twijfels over de herkomst van het vermogen van de zakenman.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 15:20 



 
Profiel   

Je bent in Nederland onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 15:42 



 
Profiel   

Verdacht is nog niet bewezen Karuna Dus kun je niet zeggen 'zo crimineel als maar mogelijk'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:41 



 
Profiel   

Komma mogelijk dus. Mogelijk als in het is mogelijk. Niet in zo erg als maar kan. Een zelfde zin die op twee manieren leesbaar is. Ik bedoelde dus de het is mogelijk dat .........

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 17:50 



 
Profiel   

Mjah de belastingdienst is geen verdachte meer maar echt frauduleus bezig geweest al 15 jaar!
Helaas gaat daar niemand echt gestraft voor worden.

Stop nou om berichten te verspreiden alsof iemand al bewezen een crimineel is. De toon doet het hem vooral.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 19:20 



 
Profiel   

Als je goed had gelezen las je ook dat er jaren terug al een inval voor is gedaan en dat er toen niets is gevonden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 19:31 



 
Profiel   

xPabloBokt schreef
Als je goed had gelezen las je ook dat er jaren terug al een inval voor is gedaan en dat er toen niets is gevonden...

Dat heb ik gelezen als je het tegen mij hebt?
Ik had het eerder tegen Karuna die dan wel ‘ mogelijk’ in haar bericht zet, maar het bericht zelf is verder nogal beschuldigend van toon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 20:17 



 
Profiel   

karuna schreef
Tsja het zo ideale iranse gezin. Zo crimineel als wat mogelijk. Oef tot zover het modelgezin als het waar is.


Grappig, om van jou zo’n veroordelend oordeel te lezen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 20:25 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
xPabloBokt schreef
Als je goed had gelezen las je ook dat er jaren terug al een inval voor is gedaan en dat er toen niets is gevonden...

Dat heb ik gelezen als je het tegen mij hebt?
Ik had het eerder tegen Karuna die dan wel ‘ mogelijk’ in haar bericht zet, maar het bericht zelf is verder nogal beschuldigend van toon.


Sorry, had duidelijker moeten zijn.
Ik had het tegen Karuna :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 20:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen