Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Idfa Npo 2: Dierbaren Over DOA Dierenopvang Amsterdam

 
Profiel   

Intense docu op Npo over de Dierenopvang Amsterdam! Maandagavond 20:10 uur op Nederland 2.

Synopsis

Een onophoudelijke stroom van afgedankte honden, katten en konijnen zet de liefdevolle band tussen mens en dier binnen de muren van het dierenasiel op spanning; huisdieren zijn levensgezellen, maar ook statussymbolen, waar mensen steeds hogere eisen aan stellen. Met aandachtige verzorging en training worden de kanshebbers door gedreven medewerkers en toegewijde vrijwilligers weer opgeknapt en klaargestoomd voor een juiste match met een nieuwe baas; in de opvang draait alles erom de verschoppelingen een nieuw thuis te geven. Maar wat te doen met de buitenbeentjes?

In een wereld vol leed bokst een kleine gemeenschap van kwetsbare dieren en mensen tegen een tijdgeest, waarin liefde en mededogen langs de meetlat van de consument ligt. Huisdieren zijn levensgezellen, maar ook statussymbolen, waar mensen steeds hogere eisen aan stellen. Aan de hand van een onophoudelijke stroom afgedankte huisdieren zijn we getuige van het dagelijks leven in een dierenasiel. Vanaf het moment dat een dier aankomt, van de testen, de keuringen en het wankele herstel tot aan het moment dat ze gezond naar een nieuw baasje kunnen, of niet meer te redden zijn en “de commissie ingaan”.


Laatst bijgewerkt door GraceZarif op 23-11-20 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 21:24 



 
Profiel   

Handig dat je ook even meldt waar en wanneer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 21:25 



 
Profiel   

O sorry, nu op dit moment op NPO 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 21:28 



 
Profiel   

Ik zit erbij te janken.
Goed dat ik daar niet werk, zou een huis vol honden hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:26 



 
Profiel   

tones schreef
Ik zit erbij te janken.
Goed dat ik daar niet werk, zou een huis vol honden hebben.

Zelfde |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:28 



 
Profiel   

Mijn eigen honden vonden het reuze vermaak.
Die ene blafte bijna door t beeldscherm, de ander zette een wolf-imitatie met enorme uithalen in. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:30 



 
Profiel   

Ik vond het weer erg aangrijpend, zwaar werk voor de medewerkers, zowel lichamelijk als mentaal. Zo sneu dat er niet voor elke hond een passend huis te vinden is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen