Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Squid game (Netflix serie)

 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Cayenne schreef
Ik heb mezelf vannacht met veel moeite door aflevering 1 geworsteld.
Gaat de rest makkelijker worden qua kijken? Want dan ga ik nog even door.
Ik geef altijd al gauw op met kijken, maar ik hoor hier zoveel goeds over dat ik over mezelf twijfel :=


Ik vond en vind het vreselijk saai :=


Ik ben ondertussen bij aflevering 4 en ik snap de hype ook nog steeds niet :=
Spoiler:
De pop uit spel 1 vond ik tot nu toe nog het spannendste
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 13:52 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Daar zeg ik toch ook niks over :’) ? Ik vraag het me áf. Wat is er zo “goed” aan mensen afslachten? Waarom wordt dat “goed” gevonden? Dat iemand het tof, spannend, saai, leuk, verschrikkelijk of weet ik veel wat vindt, snap ik. Maar waarom “goed”?


Ik snap niks van romantische films.
Man/ vrouw, liefde op het eerste gezicht, ach nee er komt iets tussen: laatste 10 minuten happy end.

Lekker voorspelbaar.

Ik weet niet wat me aantrekt in Squidgames, ergens de gore (die reuze meevalt en over de top is) maar zeker de psychologie erachter.
Mensen stemmen nee in de eerste aflevering, om dan toch wensen terug te komen voor het geld.

Vind de dialogen en de karakters goed neergezet.
En het feit dat het vrijwillig is blijf ik grappig vinden.

Hostel en Saw zijn totaal verschillend. In de één zijn het nietsvermoedende toeristen en in de ander worden mensen gestraft vanwege hun leefstijl. Plus de kinderspelletjes en de overdreven blije kleuren staan in contrast met de gruwelijke dingen die gaan gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 13:57 



 
Profiel   

Ik heb met een half oog de laatste aflevering mee gekeken en nee niet mijn stijl. Hoewel ik de eerste saw films ok vond. Later werden ze me te wreed, sadistisch en te expliciet om te schokkeren. Dat gevoel krijg ik hierbij ook. Meer een hoe ver kan ik gaan voordat de kijker me te ver vind gaan. En dan heb ik het alleen maar gezien vanaf het laatste spel. Als de rest al erger was, nee dank je. Horrorfan maar dit is me te sadistisch en wreed.

En ben verbaasd over de kijkwijzer 12 jaar.
Ik heb er voor mij niks aan gemist

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:04 



 
Profiel   

Ik vond het echt bij vlagen heel saai ...
wat vond ik 'goed'? het acteerwerk.. althans, of het goed is weet ik niet, maar ik vond het wel meeslepend :')

En wij hadden steeds de vraag 'wat zou jij doen?", dat vonden we interessant..

Of het te sadistisch en wreed is.. mwah..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:08 



 
Profiel   

Onali schreef
Yv_ schreef
Daar zeg ik toch ook niks over :’) ? Ik vraag het me áf. Wat is er zo “goed” aan mensen afslachten? Waarom wordt dat “goed” gevonden? Dat iemand het tof, spannend, saai, leuk, verschrikkelijk of weet ik veel wat vindt, snap ik. Maar waarom “goed”?


Ik snap niks van romantische films.
Man/ vrouw, liefde op het eerste gezicht, ach nee er komt iets tussen: laatste 10 minuten happy end.

Lekker voorspelbaar.

Ik weet niet wat me aantrekt in Squidgames, ergens de gore (die reuze meevalt en over de top is) maar zeker de psychologie erachter.
Mensen stemmen nee in de eerste aflevering, om dan toch wensen terug te komen voor het geld.

Vind de dialogen en de karakters goed neergezet.
En het feit dat het vrijwillig is blijf ik grappig vinden.

Hostel en Saw zijn totaal verschillend. In de één zijn het nietsvermoedende toeristen en in de ander worden mensen gestraft vanwege hun leefstijl. Plus de kinderspelletjes en de overdreven blije kleuren staan in contrast met de gruwelijke dingen die gaan gebeuren.


Wat ik zo heb meegekregen heeft Netflix de vertaling van de dialogen echt goed verpest, heel tiktok zit vol Koreanen die het verbeteren.

Ik houd van gore en sadisme (Salò) maar ik vond dit echt saai en gewoon mweh.

Ergens een slap aftreksel van Battle Royale.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:12 



 
Profiel   

Ik heb de serie in het duits (moedertaal) gekeken omdat ik het koreaans verschrikkelijk vond. Hierdoor merkte ik wel dat dialogen saaier/droger werden

Ik vond de serie vermakelijk om te kijken, maar met momenten saai en langdradig. Het psychologische stuk uit de serie spreekt me vooral aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:16 



 
Profiel   

Geen idee hoe het zit met de ondertiteling. Ik heb standaard Engels aanstaan omdat Nederlands me vreselijk irriteert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:16 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Wat ik zo heb meegekregen heeft Netflix de vertaling van de dialogen echt goed verpest, heel tiktok zit vol Koreanen die het verbeteren.

Dat kan ik me voorstellen :')

En voor de rest, er zijn series die mensen geweldig vinden die andere mensen vreselijk vinden en omgekeerd, dat is gewoon zo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:21 



 
Profiel   

Onali schreef
Geen idee hoe het zit met de ondertiteling. Ik heb standaard Engels aanstaan omdat Nederlands me vreselijk irriteert.


Het geldt voor beiden maar vooral Engels heb ik begrepen. Maakt voor mij helder waarom de dialogen soms zo krom zijn.

https://slate.com/culture/2021/10/squid ... alism.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 15:21 



 
Profiel   

Ik heb stukjes Engels en Koreaans gezien. Engels is echt vreselijk. Dan is het ook gewoon minder duidelijk en minder leuk. Bij het originele Koreaans is het veel beter vanwege de rauwe emoties etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 17:52 



 
Profiel   

Nederlandse ondertiteling was soms ook ronduit slecht met vooral spelfouten en zinsbouw. Maar ik ben gewend Koreaans met ondertiteling te kijken, dus ik kon wel redelijk goed eruit komen qua wat er gezegd werd. Ook omdat ik het toch ergens een beetje versta. Engelse ondertiteling weet ik niet. Ik kijk normaal op YouTube natuurlijk wel alles met Engelse ondertiteling van mijn artiesten. En ik ken en snap natuurlijk benamingen zoals hyung, sajangnim en ahjussi en hoe kon ik oppa vergeten. :P


Laatst bijgewerkt door Jorex op 14-10-21 18:35, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 18:02 



 
Profiel   

Nederlandse ondertiteling was bar slecht inderdaad. Ik had hem op Engels staan met NL ondertiteling. Klopte vaak helemaal niks van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 18:13 



 
Profiel   

Ik ben er ook aan begonnen omdat ik wel benieuwd ben geworden na alle ophef erover. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 08:21 



 

Review van de serie van de enige persoon die ik vertrouw een onderbouwde mening te hebben:



Zoals iemand anders al eerder noemde, het acteerwerk van de VIPs van bedroevend. Wat mij betreft zou er ook geen deel 2 hoeven te komen, maar het ziet er naar uit dat ze dat wel degelijk gaan maken (Koreaanse series beginnen altijd met een seizoen 1 maar in slechts enkele gevallen gaan ze echt door met een seizoen 2, in dit geval lijken ze teveel tijd en moeite te hebben gestoken in het opzetten van een seizoen 2 om dat aan zich voorbij te laten gaan. Plus dit seizoen was zo'n hype dat het moeilijk is dat niet verder uit te melken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 06:45 



 
Profiel   

Gelukkig heeft iedereen een andere mening.
Ik keek het voor het een hype werd omdat het genre me aanspreekt (The Purge, SAW) en ik vond het zeer vermakelijk, heb zin in seizoen 2.

En kwa doorzetten van seizoenen dat is met alles zo. Alleen in Amerika word vaak seizoen 1 dan ook van de buis gehaald en verdwijnt diep in de kelders.
Dat hoort nu eenmaal bij televisie maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:24 



 
Profiel   

Kan me er ook echt niet druk om maken wat zo'n Youtuber ervan vindt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:26 



 

__Sannne schreef
Kan me er ook echt niet druk om maken wat zo'n Youtuber ervan vindt :')

Helemaal geen probleem, dan click jij gewoon niet op de "play" knop of op de link.

Ik neem echter aan dat de meeste mensen in dit topic deelnemen on juist te horen wat andere mensen ervan vinden. Deze Youtuber heeft enigszins ervaring met het uitwerken van personages (hij is auteur) en het reviewen van films en series, dus mogelijk dat andere mensen het wel willen zien/horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:49 



 
Profiel   

__Sannne schreef
Kan me er ook echt niet druk om maken wat zo'n Youtuber ervan vindt :')

Maar het is de enige die Enzino vertrouwt!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:42 



 
Profiel   

ohhh this escalated quickly.... :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:50 



 

MarcoBorsato schreef
__Sannne schreef
Kan me er ook echt niet druk om maken wat zo'n Youtuber ervan vindt :')

Maar het is de enige die Enzino vertrouwt!!!!

Juist, beetje respect tonen mag dan ook wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:50 



 
Profiel   

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:54 



 
Profiel   

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:55 



 
Profiel   

enzino schreef
MarcoBorsato schreef
Maar het is de enige die Enzino vertrouwt!!!!

Juist, beetje respect tonen mag dan ook wel!



poedersuiker, sorry man!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:48 



 
Profiel   

Anastasia24 schreef
Nét klaar met de serie afkijken, vind het concept wel echt leuk, maar sommige stukken waren best langdradig. Bloederig vond ik wel meevallen, maar dat is voor ieder persoonlijk. :)
Op naar de volgende serie. :Y)

Dat vond ik ook dat langdradige en bloederig viel ook wel mee vergeleken met andere series.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 13:25 



 
Profiel   

__Sannne schreef
Kan me er ook echt niet druk om maken wat zo'n Youtuber ervan vindt :')


Is gewoon een soort vermaak. Ik kijk raag naar reacties van films of series die ik leuk vind. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 13:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen