Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Legpuzzel wedstrijd, tactieken?

 
Profiel   

Hoi hoi,

Binnenkort ga ik met een team van 4 mee doen aan een legpuzzel wedstrijd.
Nu kan ik wel een redelijk puzzeltje leggen maar ik ben enorm competitief ingesteld dus ik wil ook graag winnen.

We moeten een legpuzzel van 1000 stukjes maken van Jan v Haasteren.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen en dan vooral tactieken. Hoe puzzel je het snelst met een team van 4?

Wat ik zelf had bedacht: Eerst gezamenlijk 3 grote objecten kiezen, bijvoorbeeld gras, gebouw en lucht. Dan met 4 personen gaan sorteren op die 3 objecten en de kantstukjes, zodat je 4 stapels krijgt. Halverwege beginnen er dan 2 met puzzelen van de kant en van 1 object. Daarna allemaal aan de objecten en als je klaar bent een nieuw object kiezen.

Graag hoor ik nieuwe inzichten om nog meer kans te maken op de overwinning :D

En iemand een idee hoe lang je over zo'n puzzel gaat doen met 4 personen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 21:31 



 
Profiel   

Oh jaloers. Ik had de wedstrijd al voorbij zien komen. Maar ja geen team.

Ik zou zelf twee kanten laten zoeken en twee sorteren op kleur of structuur. Dan een van de kanters gaat vast de rand leggen. En de twee sorteerders gaat kijk, voor of er al aan elkaar kan.

Wel benieuwd welke puzzel het gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 21:36 



 
Profiel   

Ik heb wel eens gehoord dat juist de stukjes op de kop leggen heel erg kan helpen om een passende vorm te vinden.
En het ligt natuurlijk aan de plaat die je krijgt, maar soms helpt het ook om grote lijnen al neer te leggen, zodat je vakken binnen je puzzel krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 21:38 



 
Profiel   

Sowieso eerst de kantjes! Denk dat het snel is als 3 een object kiezen. Ondertussen dat je in jouw hoek zoekt ook voor de anderen zoeken ( dus dat je elkaars object weet) en 1 legt de kantjes. Dan heb je al heel snel de puzzelkantjes rond en 3 grote objecten. En dan weer nieuw object kiezen. Nu is dit met JvH wat lastiger omdat je weinig echte objecten heb. Dus ik zou zeggen: zit niet aan een te grote tafel dat je alle stukjes ziet. En zoek naar je eigen object ook.

En vanaf het begin alle stukjes op tafel gooien en alles wat je ziet omdraaien. Dan zoek je en draai je ze tegelijk om. En dat helpt je weer bij het volgende object.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:47 



 
Profiel   

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb een tijdje geleden deze video gezien en moest eraan denken toen ik dit las:

https://www.youtube.com/watch?v=a9jPmQqDqAM

Daar komen wel goede tips in voorbij. Hopelijk heb je er wat aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 23:57 



 
Profiel   

Ik puzzel graag, zou wat voor mij geweest zijn. Ik begin met de kantjes en kijk dan naar een dominant aanwezige kleur (grote roze bloem bijv, huis, auto of vacht dier noem het maar, onderwerp of kleur). Die kleur stukjes zoek ik er uit en begin daar mee aan de binnenkant. Jan van Haasteren is een drukke print waar veel gebeurd, veel kleine items, indien je de doos er bij mag houden, kijk gewoon of je de poppetjes kan plaatsen (deze doe ik als laatste, ik begin met een groot vocal point dus). Met zijn vieren is voor mij nieuw, ik puzzel altijd alleen, maar denk dat je duidelijk afspraken moet maken, wie welk onderdeel gaat doen, dat je elkaar niet in de weg zit. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 07:11 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties en tips :D!
Ondertussen is de wedstrijd geweest. Dit was de puzzel die we moesten maken:
https://www.bol.com/nl/nl/p/jan-van-haa ... 040990902/

Het was best een pittige puzzel, omdat er weinig vlakken die je goed uit kon zoeken. In de pauze zag je ook dat iedereen bij de zelfde onderwerpen begonnen was. Het vliegtuig, de kudde schapen en het busje + auto rechtsboven.

Er waren 22 teams, en de winnaars die puzzelden naast ons. Zij gingen direct al heel snel. Zij hebben de puzzel gemaakt in 2 uur en 15 minuten. Daarna mocht er verder gepuzzeld worden, wij hebben hem uiteindelijk afgemaakt in 2 uur en 45 minuten en zullen ongeveer 6de zijn geworden denk ik.
Best tevreden met een team waarvan er 2 nooit puzzelen :D
Het was enorm leuk en zeker voor herhaling vatbaar, al moeten we nog wel even oefenen voor de winst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:09 



 
Profiel   

Wat tof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:23 



 
Profiel   

*\o/* Leuke puzzel zeg, en best netjes snel ook. Goed gedaan
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 19:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen