Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Luisterboeken

 
Profiel   

Hallo allemaal :)

Wie luistert er nog meer graag naar luisterboeken? Hebben jullie voorkeur voor apps? Ik heb vroeger een tijdje storytell gehad, toen een tijdje niks en sinds gisteravond heb ik Nextory.

Waar luisteren jullie zo al? Ik vooral tijdens het schoonmaken en koken en zo, soms in bad. En tijdens het uitmesten! :Y)
Ik hoorde laatst iemand die luisterde vooral in de auto, maar dat lijkt mij wat gevaarlijk? Raak je dan niet afgeleid, denk ik dan. Aan de andere kant heb ik ook de radio aan in de auto :P

Brand los! Wat zijn leuke boeken? Welke app gebruik je? Of luister je nog via CD :+ Waar luister je en hoe vaak?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 07:15 



 
Profiel   

Ik heb Storytel. Ik luister voornamelijk tijdens m'n dagelijkse wandelrondje. Soms voor het slapen gaan.
Ben blij dat ik een abbo heb genomen. Wist eerder niet of het wat voor me was. Ben een lezer, maar dan echte boeken. Maar ik heb het nu sinds 19 februari en heb al 52 boeken/184 uur geluisterd. (Zaten ook wat korte verhalen bij dus :D)
Ik ben van de thrillers. Op het moment zit ik in De Puzzelman.
Wat ik wel tof vond was True crime: Britse seriemoordenaars
(Ben wel van dood en verderf in boeken en series := )
Verdere aanraders zijn de boeken van M.J. Arlidge en Anna Jansson. Zijn beide series dus wel handig om met het eerste deel te beginnen. Je kan ze wel los luisteren maar sommige dingen komen wel een beetje terug.
Verder vond ik Monddood van Lydia Hart en Koud hart van Anna van Dijk en Het zwarte water van Eva Keuris wel leuk.
J.D. Barker heeft ook goede boeken (ook thrillers dus)
Het Duivelskind vond ik erg indrukwekkend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 07:34 



 
Profiel   

Ik gebruik ook Storytel en ben al een jaar bezig met voor het slapen Harry Potter luisteren. Ik ben nu in deel 7. Het wordt gelezen door Stephen Fry en ik slaap meestal binnen 10 minuten. Mijn vriend luistert semi onvrijwillig mee :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 07:48 



 
Profiel   

Ik gebruik Deezer en luister tijdens het schoonmaken, douchen en autorijden.
Ik mis met autorijden eerder stukjes ban het boek dan stukjes van de weg dus niet gevaarlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 08:01 



 
Profiel   

Ik ben lid van de online Bibliotheek. Daar kun je ebooks en luisterboeken lenen. Ik vind het harstikke handig. Kost 45 euro per jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 09:17 



 
Profiel   

Leuk dat jullie ook luisteren

@Sky: heb je met in slaap vallen niet het probleem dat je helft van het boek mist?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:21 



 
Profiel   

Ik luister via Audible (Engelse boeken) en juist vooral tijdens het autorijden. Ik bel ook in de auto (handsfree) en luister ook muziek, dus een audioboek kan ook prima op een veilige manier. Ook tijdens het hardlopen luister ik graag naar een audioboek, of tijdens het schoonmaken van het huis. Ik moet echt wel iets anders in de tussentijd doen, anders word ik juist afgeleid en ga ik op mijn telefoon scrollen ofzo. Ik luister (en lees) graag fantasyboeken. Momenteel luister ik de Throne of Glass serie van Sarah Maas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:25 



 
Profiel   

Wat leuk, meer luisterboekfans! Ik luisterboek al jaren. Ik ben ooit begonnen om te helpen met inslapen. Ik luister het liefst in het Engels. Alles van Agatha Christie en Elizabeth Peters, heb Harry Potter al talloze keren geluisterd. Ik vind de Paul Temple hoorspelen ook heel leuk. Heel veel is door de jaren verzameld, en af en toe koop ik een nieuw luisterboek. Hoe is het Engelse aanbod op Storytell?
Ik val dus ook in slaap ( dat is de bedoeling) en ga de volgende avond gewoon terug tot waar ik het mij nog kon herinneren. Ik luister dus nooit in de auto, ben bang dat ik dan zo in slaap kukel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:28 



 
Profiel   

Leuk dat er meer fans zijn
Ik ben zelf nu bezig met 'De meeste mensen deugen'.
Dat boek heb ik ooit gekocht maar lezend kwam ik er niet doorheen (lees : ik nam de tijd niet om met een boek te gaan zitten), maar luisterend vind ik het heel interessant.

Hiervoor had ik 'De waarheid over de zaak Harry Quebert' van Joel Dicker geluisterd, dat vind ik een erg goed boek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:46 



 
Profiel   

Ik heb een tijdje proefabonnementen gehad bij Storytel en Nextory. Was erg leuk, maar ik vond het te duur om er echt een abonnement op te nemen, ik nam liever een abonnement op de onlinebibliotheek. Ik luisterde in bed voor het slapen en dan zodra mijn ogen zwaar werden stopte ik dus het gebeurde me nooit dat ik in slaap viel ook luisterde ik in de auto. Ik vond dat niet gevaarlijk ik had idd ook eerder een stuk van het verhaal gemist dan dat ik iets van de weg gemist had. Op een gegeven moment had ik trouwens wel de versnel knop gevonden ik vond het soms wat te langzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 19:50 



 
Profiel   

Ik heb vaak een luisterboek aanstaan als ik aan het rijden ben, en ik rij heeeeuuuul veeeuul in een week :+
Heb eigenlijk nooit dat ik wat mis of minder op de weg let. Zet eigenlijk altijd even mijn boek op pauze als ik weet dat ik even op moet letten en als er iets gebeurd voordat ik dat heb kunnen doen dan kan ik het geluid redelijk makkelijk 'blokken' en later even terugspoelen met tikken op mijn oortje. Gaat heel prima :j

De afgelopen weken luister ik voornamelijk kinderboeken of biografieën van bekende mensen. Twee dingen waar ik nooit de tijd voor heb kunnen nemen maar het stiekem wel leuk vind. Als ik dan toch kilometers aan het vreten ben kan ik net zo goed iets luisteren waar ik anders de tijd niet voor heb toch? :D
Dus ik lees nog veel fictie en ik luister nu bijvoorbeeld Harry Potter, maar dan wel voorgelezen door Jan Meng! Al moet ik HP af en toe afzetten omdat ik boos word :+
Maar ik vind het super relaxed om te luisteren, echt een uitvinding!

Oh, pro tip trouwens, luisterboeken vreten MB's als je onderweg bent. Even wat boeken downloaden als je wifi hebt dus! Ik heb 20 gb maar ik red het niet als ik geen boeken download :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 23:42 



 
Profiel   

Ik luister uuuuuurenlang per dag, ik mag op mijn werk een oortje in haha.
Tijdens het uitmesten en thuis poetsen ook.

Ik heb een abbo van Kobo, zou sterven zonder :')

Ik rij nu met de scooter, maar met de auto beluisterde ik ook altijd een audioboek haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 01:49 



 
Profiel   

Mijn vriend en ik luisteren voor we gaan slapen in bed graag even. Al hou ik dat hoogstens 5 minuten vol. :') Ook via Storytel trouwens. Op dit moment Harry Potter (die is populair zie ik).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 06:42 



 
Profiel   

Zelda_Link schreef
Leuk dat jullie ook luisteren

@Sky: heb je met in slaap vallen niet het probleem dat je helft van het boek mist?



Ja, ik mis het grootste deel maar ik heb de boeken al 10 keer gelezen dus dat is minder erg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 07:11 



 
Profiel   

Hier ook groot fan. Vooral tijdens autorijden en uitmesten. Ik heb juist met radio dat ik soms slaperig wordt. Een spannend audioboek houdt me veel beter bij de les!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 07:57 



 
Profiel   

Ik luister ook via storytel.
Als ik aan het werk ben, qandel of voor het slapengaan(dan met de sleeptimer aan).

Op dit moment 2 boeken aan het luisteren:
-het boek van verloren namen van kristin harmel
-koningkrijk van as van sarah j maas.

Met de radio aan ga ik meezingen en is mijn concentratie weg. Een audioboek gaat veeel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 08:12 



 
Profiel   

Ja ik val ook in slaap tijdens het luisteren. Ik heb ook een Noorse audioboek app. Ook lekker om naar te luisteren in bed en gelijk mijn Noors te oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 08:25 



 
Profiel   

Ik heb storytel, ik ben instructeur en zit veel in de auto. Storytel is dan echt heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 08:31 



 
Profiel   

Zelda_Link schreef
Leuk dat jullie ook luisteren

@Sky: heb je met in slaap vallen niet het probleem dat je helft van het boek mist?


Je kan een klokje instellen, einde hoofdstuk of 30min oid.
En dan de volgende dag een stukje terug spoelen hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 08:59 



 
Profiel   

Ik luister via Bookchoice. :) En dan eigenlijk altijd wanneer het me lukt haha. Op de fiets, in de auto, in bed voor het slapen gaan, tijdens het opruimen etc. Op dit moment luister ik De Cursus van Elvin Post.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 09:08 



 
Profiel   

Ik luister via Audible en doe dat eigenlijk al jaren. Destijds daarvoor gekozen omdat er toen nog geen goede Nederlandse app was. Voordeel aan Audible vind ik dat je heel makkelijk met je credits een boek uit het aanbod plukt en dat je heel veel boeken kan luisteren die hier niet aangeboden worden. Zo heb ik bijvoorbeeld een aantal jaar terug het boek van James Comey geluisterd nadat er zoveel ophef was ontstaan over zijn ontslag door Trump. Gisteravond heb ik het boek van Jeremy Clarkson gedownload

Naast boeken hebben ze ook een enorm aanbod in podcasts die bij je abonnement in zitten.

Op dit moment luister ik naar een slechte roman. Kan soms zo heerlijk zijn :+

Luisteren doe ik altijd als ik dingen doe waarop ik me niet heel erg hoef te concentreren, anders sluit mijn hoofd zichzelf af voor geluid en is luisteren zinloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 09:25 



 
Profiel   

Ik luister ook! Via de app van de bibliotheek. Sowieso altijd voor het slapen gaan. In bed luister ik eigenlijk alleen fictie. Bij ander activiteiten ook andere type boeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:45 



 
Profiel   

Muiz schreef
Ik heb vaak een luisterboek aanstaan als ik aan het rijden ben, en ik rij heeeeuuuul veeeuul in een week :+
Heb eigenlijk nooit dat ik wat mis of minder op de weg let. Zet eigenlijk altijd even mijn boek op pauze als ik weet dat ik even op moet letten en als er iets gebeurd voordat ik dat heb kunnen doen dan kan ik het geluid redelijk makkelijk 'blokken' en later even terugspoelen met tikken op mijn oortje. Gaat heel prima :j

De afgelopen weken luister ik voornamelijk kinderboeken of biografieën van bekende mensen. Twee dingen waar ik nooit de tijd voor heb kunnen nemen maar het stiekem wel leuk vind. Als ik dan toch kilometers aan het vreten ben kan ik net zo goed iets luisteren waar ik anders de tijd niet voor heb toch? :D
Dus ik lees nog veel fictie en ik luister nu bijvoorbeeld Harry Potter, maar dan wel voorgelezen door Jan Meng! Al moet ik HP af en toe afzetten omdat ik boos word :+
Maar ik vind het super relaxed om te luisteren, echt een uitvinding!

Oh, pro tip trouwens, luisterboeken vreten MB's als je onderweg bent. Even wat boeken downloaden als je wifi hebt dus! Ik heb 20 gb maar ik red het niet als ik geen boeken download :=


O dat is een hele goede tip! Dank!

En ehhh....waarom word je boos van Harry Potter? :Y) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 17:11 



 
Profiel   

Wat leuk dat er zo veel mensen ook luisterboeken luisteren *D
Ik zit nog in mijn gratis proefperiode, maar wil uiteindelijk wel een abonnement denk ik.
Moet alleen even uitzoeken welke aanbieder het goedkoopste is :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 17:15 



 
Profiel   

Ik heb dit heel veel gedaan tijdens de periode dat ik veel op bed lag door een hersenschudding. Echt super leuk, heb alles van Kluun bijvoorbeeld geluisterd. Heb het daarna wel opgezegd omdat nog een abbo wel duur werd. Luister wel veel podcasts. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 17:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen