Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Luisterboeken

 
Profiel   

Ik heb een paar maanden geleden het luisterboek van Eragon gevonden bij de kringloop en vind het bijna jammer dat ik niet meer zoveel in de auto zit. Het wordt voorgelezen door Jeroen Spitzenberger en die leest erg prettig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 20:45 



 
Profiel   

Ik heb storytel, luister veel. In de auto onder het wandelen en voor het slapen. Ik vind het heerlijk. Nu al een jaartje of 3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 21:19 



 
Profiel   

Hier storytel, bevalt uitstekend. Deel het abo met m’n schoonzus. Ik luister met name in de auto; zit veel op de weg. Heerlijk vind ik het!
Nu bezig in deel 4 van “het kerkhof der vergeten boeken” van Carlos Ruiz Zafón. Voorgelezen door Sander de Heer; in één woord fan-tas-tisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 21:25 



 
Profiel   

Laatst heb ik gratis geluisterd naar horse in mind podcast ook best leuk of telt dit niet :) ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 21:41 



 
Profiel   

Een podcast is natuurlijk geen luisterboek :D

Ik merk dat luisterboeken makkelijker te volgen zijn als de hoofdpersoon in de ik-vorm is terwijl ik leesboeken liever de hoofdpersoon in de hij-vorm heb. Hebben meer mensen dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 21:52 



 
Profiel   

Muiz schreef
Een podcast is natuurlijk geen luisterboek :D

Ik merk dat luisterboeken makkelijker te volgen zijn als de hoofdpersoon in de ik-vorm is terwijl ik leesboeken liever de hoofdpersoon in de hij-vorm heb. Hebben meer mensen dat?

Precies andersom haha :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 21:52 



 
Profiel   

Oh hier ook groot fan van Storytel! Even in m’n statistieken gekeken: Totaal 97 boeken en 922 uur geluisterd. Ik gebruik het om in slaap te vallen (sleeptimer op 10 min zodat m’n boek niet verder gaat als ik in slaap val) en eventueel bij hersenloze activiteiten zoals de was opvouwen. Echt heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 22:14 



 
Profiel   

Ik heb een proefabbo op Storytel. Het bevalt me beter dan ik dacht. Ik ben niet een erg goede luisteraar (fotografisch geheugen) maar na wat training gaat het beter. Wat me nog wel stoort is het tempo. Ik weet dat je kan versnellen maar op een gegeven moment is het niet meer om aan te horen en nog steeds langzamer dan dat ik lees :'). Plus: sommige voorlezers (vooral Nederlandse) zijn echt dodelijk saai. Geen intonatie, alles hetzelfde, geen stemmen... Heb serieus gezocht of er vacatures waren :').

Ik vind het heel prettig bij het in slaap vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 22:14 



 
Profiel   

Oh ik vind Hymke de Vries heel fijn voorlezen. En Phaedra Kwant ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 22:23 



 
Profiel   

paars schreef
Hier storytel, bevalt uitstekend. Deel het abo met m’n schoonzus. Ik luister met name in de auto; zit veel op de weg. Heerlijk vind ik het!
Nu bezig in deel 4 van “het kerkhof der vergeten boeken” van Carlos Ruiz Zafón. Voorgelezen door Sander de Heer; in één woord fan-tas-tisch


Ik heb deze boeken op mijn lijst gezet van nog te luisteren :j bedankt voor de tip, wist niet dat het bestond.

Wat ik zelf prettig vind aan luisterboeken is dat je makkelijk overstapt op een ander boek als je het ene boek niks vindt. Daardoor probeer je makkelijker nieuwe boeken uit buiten het al bekende genre, die je in de winkel of bibliotheek niet had gekozen...Zo ontdek je weer hele nieuwe boeken! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 23:20 



 
Profiel   

Needje schreef
Oh ik vind Hymke de Vries heel fijn voorlezen. En Phaedra Kwant ook.


Stukje geluisterd en die zijn al veel beter inderdaad! Ik luister alleen wel echt voor de boeken, dus moet het maar doen met de voorlezer die er is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 23:23 



 
Profiel   

Saintelette schreef
Oh hier ook groot fan van Storytel! Even in m’n statistieken gekeken: Totaal 97 boeken en 922 uur geluisterd. Ik gebruik het om in slaap te vallen (sleeptimer op 10 min zodat m’n boek niet verder gaat als ik in slaap val) en eventueel bij hersenloze activiteiten zoals de was opvouwen. Echt heerlijk!


Wow wat veel boeken heb je al geluisterd! <3


Muiz schreef
Ik merk dat luisterboeken makkelijker te volgen zijn als de hoofdpersoon in de ik-vorm is terwijl ik leesboeken liever de hoofdpersoon in de hij-vorm heb. Hebben meer mensen dat?


Ja ik herken dat! Ik vind in echte leesboeken de ik-vorm helemaal niet fijn maar met luisterboeken wel, dan is het net of de verteller zijn eigen verhaal aal je vertelt.

Met boeken in de derde persoon heb ik met luisteren soms beetje moeite met onthouden wie ook alweer wie was :Y) meer dan met gewoon lezen. Herkent iemand dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 23:25 



 
Profiel   

Ja precies dat, ik kan -zeker als ik met wat anders bezig ben- totaal de weg kwijt raken wat nou bij wie hoort als het in de derde persoon is -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 23:43 



 
Profiel   

Hier een fan van Storytel.
Heb nu in totaal 78 boeken geluisterd in 1249uur.
Harry Potter voorgelezen door Jan Meng is wel favoriet.
Zeker als ik lange autoritten moet maken. Ik luister via mijn aftershocks, dan krijg je het geluid binnen op je gehoorbeentjes en blijven je oren vrij.
Maar ook de boeken van Baldacci luister ik graag.
Wel allemaal in het Nederlands.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 23:46 



 
Profiel   

leuk nog luisterboek fans!

Ik heb al een 3j Storytel, maar heb ook Kobo plus en Scribd geprobeerd. Mijn statistieken durf ik niet met jullie delen, want dan denken jullie dat ik niets anders doe dan luisteren :+
Ik ben intussen wel nagenoeg volledig overgestapt op Engelstalig (geldt ook voor de boeken die ik lees)

Ik luister in de auto, tijdens het stallen uitmesten, wandelen met de honden, koken, poetsen, strijken, puzzelen, op mijn werk (sorteren en tellen) en in bed. Kortom overal waar er niet van mij verwacht wordt gesprekken te voeren, te schrijven of lezen.

edit: ik ben trouwens vertrouwd geraakt met luisterboeken door de Harry Potter uitvoering met Jan Meng die ik van een collea mocht lenen en enkele audiobooks bij een Hebban kerstactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 13:24 



 
Profiel   

Ik ben ook met Harry Potter begonnen. Klopt het dat het anders begint dan in de film?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:23 



 
Profiel   

Ondanks dat ik de films ook neermaals gezien heb, kan ik me niet herinneren hoe deze beginnen. Alkeszins zijn de audiobooks wel identiek aan de boeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:35 



 
Profiel   

Ja de boeken gaan eerst meer op de familie Dursley in, in de film wordt Harry meteen gedropt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:36 



 
Profiel   

Sheran schreef
Ja de boeken gaan eerst meer op de familie Dursley in, in de film wordt Harry meteen gedropt.


Ja ik schrok er van! Dacht wat krijgen we nou? Maar klopt dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:40 



 
Profiel   

Sky schreef
Ik gebruik ook Storytel en ben al een jaar bezig met voor het slapen Harry Potter luisteren. Ik ben nu in deel 7. Het wordt gelezen door Stephen Fry en ik slaap meestal binnen 10 minuten. Mijn vriend luistert semi onvrijwillig mee :')

Hier ook! Heerlijke stem heeft die man <3
Heb een zoontje van 1,5 jaar die niet graag alleen slaapt :') dus breng best uurtjes naast hem in bed door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:43 



 
Profiel   

Nature93 schreef
Sheran schreef
Ja de boeken gaan eerst meer op de familie Dursley in, in de film wordt Harry meteen gedropt.


Ja ik schrok er van! Dacht wat krijgen we nou? Maar klopt dus!

Klopt! Na 10000x de films gezien te hebben ( en 100 pogingen om de echte boeken te lezen maar waar ik geen geduld voor kan opbrengen ) kwam ik er ook achter dat de (luister)boeken een stuk uitgebreider zijn.
Wacht maar tot The Globet of Fire :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:46 



 
Profiel   

Oh wat leuk zoveel mensen die audioboeken luisteren!

Ik ben vlak voor corona begonnen met de hunger games serie in het engels op spotify (wie had dat gedacht, er staan behoorlijk wat boeken op spotify!) om te kijken of dat iets voor mij was. Ik wilde erg graag weer beginnen met boeken lezen, maar kon vanwege stoppen met medicatie mijn concentratie totaal niet meer bij een echt boek houden. Hierdoor dus ontdekt hoe fijn ik audioboeken vind!
Ik gebruik nu storytel en luister echt alleen nog maar in het engels. Naast dat ik een audioboek luister, heb ik ook nog een fysiek boek wat ik lees. Ik lees dus 2 boeken door elkaar heen. Mijn audioboeken luister ik momenteel wanneer ik onderweg ben naar school met het ov, in de auto, tijdens het douchen en tijdens het wandelen.
Mijn statistieken zijn een beetje vertekend, ik heb de Harry Potter boeken inmiddels allemaal al 3 keer geluisterd, maar dat registreert ie niet als nieuw boek :') (De HP boeken ben ik nu dan ook voor de 4e keer aan het door gaan, maar nu voor het eerst echt aan het lezen in plaats van luisteren).
Ik heb totaal 28 boeken en 447 uur geluisterd. Momenteel ben ik "Empire of the Vampire" van Jay Kristoff aan het luisteren, hiervoor heb ik "The Devil Makes Three" van Tori Bovalino geluisterd.
Daarnaast luister ik ook erg graag de boeken van Kathy Reichs (ook wel bekend van de tv serie "Bones") en ben ik helemaal verkocht aan de boeken van Genevieve Cogman en Julie Kagawa.

Qua genre vind ik fantasy echt ontzettend leuk, maar een goede mystery vind ik ook heerlijk! Verder ben ik gek op boeken die met mythen te maken hebben en dan in het bijzonder de Griekse mythen (ik kan de boeken "Mythos", "Heroes" en "Troy" van Stephen Fry dan ook erg aanraden als je van Griekse mythologie houdt).
Eigenlijk lees ik alles zo lang er maar een goed verhaal in zit en de voorlezer een fijne voorleesstem heeft. Er zijn dan ook boeken waar ik bij weg blijf omdat ik de voorleesstem niet fijn vind en daardoor dus meer op de stem let dan op het verhaal :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 21:57 



 
Profiel   

Wat leuk dat er zo veel reacties zijn al in dit topic! <3 luisterboeken blijken dus heel hip +:)+

Leuk om te lezen dat jullie ook tijdens allerhande bezigheden luisteren!
Vroeger las ik veel papieren boeken maar de laatste jaren gunde ik mijzelf die rust niet (op een paar boeken tijdens hier en daar een lockdown na, dan).

Ik ben altijd druk met werk, de paarden, sporten...als ik dan al thuis ben moet ik echt het huishouden doen en als dat klaar is ben ik of te moe om te lezen of is het tijd om te slapen :+ Maar luisterboeken kan ik gewoon met van alles en nog wat combineren! Was opvouwen, autorijden, uitmesten, schoonmaken...Superfijn! Het maakt het huishouden en uitmesten ook vele malen leuker! Ik veeg tegenwoordig bijna elke dag het gehele gangpad en soms ook het erf op stal, terwijl dat eigenlijk in tourbeurten is, zodat ik nog even langer kan luisteren voor ik naar huis ga :') _O-
In de auto luister ik wel over de radio, met oortjes in autorijden vind ik niet fijn. Als ik met de paarden zelf in de weer ben, ookal is het poetsen of zo, heb ik het af staan want dan wil ik mijn aandacht niet moeten verdelen.

Hoe hebben jullie een keuze gemaakt in het enorme aanbod van aanbieders?
Waarom koos je voor storytell, kobo, nextory.....?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 09:01 



 
Profiel   

ik zit tm halverwege volgende maand bij storytell en ga dan over naar kobo. ben super tevreden over storytell, maar op mijn nieuwe kobo ereader kunnen alleen luisterboeken van kobo plus.
Dus dan maar daarnaartoe.

ik ben vandaag denk ik klaar met koninkrijk van As van sarah J maas. Nog 4 uur te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 09:10 



 
Profiel   

Mijn vriend had al Deezer en voor 3 euro meer kon ik ook een abbo nemen. Ik heb voor Deezer gekozen ivm de lage kosten.
Ben niet geheel tevreden want het vreet internet (ook met offline modus) en in de offline modus kan je niet bijhouden waar je gebleven bent. Als jullie goedkope alternatieven hebben hoor ik het graag. ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 09:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen