kijk jij graag paardenfilms?
Dol op paardenfilms! 14%  14%  [ 38 ]
Af en toe wel leuk. 32%  32%  [ 86 ]
Meestal niet. 32%  32%  [ 87 ]
Nooit! 20%  20%  [ 54 ]
Totaal aantal stemmen : 265

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer Bokkers die niet naar paardenfilms kunnen kijken?

 
Profiel   

Of ben ik de enige?"
War Horse vind ik dan nog wel te pruimen. Al is het realisme op het gebied van paarden ook daar ver te zoeken. En vroegah kon ik black beauty nog wel volhouden.
Maar als er een onervaren penny en een ontembare hengst in voorkomen ben ik al afgehaakt.

serieus als je er een gezien hebt heb je ze allemaal gezien. En het is altijd hetzelfde kromme-tenen-verhaal. De tiener die nog nooit een paard van dicht bij heeft gezien maar een enorm talent blijkt te hebben, de beste vriendin die het helemaal niet erg vind om de sidekick te zijn, de onuitstaanbare pestkop met RBF die vroeg of laat in de modder terecht komt en de afkeurende vader die er niets van snapt en het allemaal te gevaarlijk vind. >;) kunnen ze echt niets nieuws verzinnen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:46 



 
Profiel   

Ik! Kan het niet zien haha
Ook die hond, Hachi, ook vreselijk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:48 



 
Profiel   

om nog maar te zwijgen over al die extra geluidjes die paarden in films blijkbaar bij elke beweging maken... dezelfde geluidsfragmenten die je hoort in black beauty, spirit, Amika en zelfs de nieuwe wildernis. vreselijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:49 



 
Profiel   

Cherdenise schreef
Ik! Kan het niet zien haha
Ook die hond, Hachi, ook vreselijk :')


hachi is overigens gebaseerd op een waargebeurd verhaal. dit heeft echt plaatsgevonden in Japan... daar staat bij dat station ook een standbeeld van de hond

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:50 



 

Haha! Ik kijk ze zelden helemaal uit, maar probeer altijd te tellen hoeveel verschillende paarden ze hebben gebruikt voor het paard in de hoofdrol :))

Ohhh Hachi ;( Ik kan stiekem wel genieten van dat soort films :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:50 



 
Profiel   

Heerlijk vind ik het op. Op een zondagmiddag lekker 'dom' een filmpje wegkijken. Vaak zijn de paardenfilms veels te voorspelbaar, maar dat weet ik voordat ik de film opstart.

Wel vind ik het soms lastig als iemand in de film de hemel in wordt geprezen voor bijvoorbeeld zijn of haar rijkunsten. Terwijl ik twijfel of die persoon een nette L-proef kan rijden. Maar vooruit := Ook dat hoort er bij :=



Hachi, prachtfilm!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:53 



 
Profiel   

Oh ik vind het heerlijk om te kijken als ik in een lollige bui ben of juist een oppepper nodig heb :') Heerlijk om zo'n film af te kraken.
Een tijdje terug Mystic op netflix gezien. Cringe tot de max, en dat is soms wel ff leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:54 



 
Profiel   

Ook The Horse Whisperer niet? En Spirit kijk ik nog steeds graag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:54 



 
Profiel   

Flash, Secretariat, Ruffian, Spirit, Hidalgo,... Ik kijk er eigenlijk wel graag naar. Uiteraard is het fictie, maar daarvoor kijk ik ook naar films, ter ontspanning. En eigenlijk hebben de films die ik hier opsom een ander plot dan welke hierboven beschreven wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 13:59 



 
Profiel   

Ligt helemaal aan het verhaal.

Met "Penny meisje en wilde zwarte hengst leefden samen nog lang en gelukkig" doe je mij geen plezier, maar Horse whisperer en Hidalgo vind ik best te doen, zelfs meerdere malen. Goed verhaal, mooie beelden, hoofdrolspelers die prettig zijn om naar te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:09 



 
Profiel   

Oh, black beauty wil ik nog wel een keer zien, maar ik vind die muziek daarbij ook zo mooi <3 en de verhaallijn ook wel echt, dat het paard bij zo veel verschillende eigenaren terecht komt en soms zo slecht behandeld wordt maar dat hij toch altijd z'n best doet voor iedereen. Pff, moet ik altijd wel een traantje bij wegpinken hoor.

Andere films vind ik vaak te kinderachtig of voorspelbaar, idd :P er is ook zo'n film, Moondance Alexander, die vond ik vroeger ook leuk maar is natuurlijk totaal onrealistisch. Volgens mij leert een meisje dan binnen enkele weken beter rijden dan meiden die al jarenlang paardrijden en wint dan ook nog een springwedstrijd :D maar ach, is wel lekker dom wegkijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:15 



 
Profiel   

Jahoor lachen gieren brullen!
Zeker als je voor elke cliché een slok wijn moet nemen oid haha.
Of een bingokaart invullen. Hmm ik denk dat er hier in het topic voldoende genoemd gaan worden voor een mooie kaart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:16 



 
Profiel   

culaccino schreef
Haha! Ik kijk ze zelden helemaal uit, maar probeer altijd te tellen hoeveel verschillende paarden ze hebben gebruikt voor het paard in de hoofdrol :))

Ohhh Hachi ;( Ik kan stiekem wel genieten van dat soort films :o


Ik zet ze altijd weer op. Niet dat ze super goed zijn of leuk kwa verhaal (en de rijkunst is altijd teenkrommend). Gewoon aanzetten en ergens over de helft val ik in slaap (en de tv gaat dan ongeveer vanzelf op slaapstand). Maar tot die tijd kjk ik idd paardenrassen, welke geheime signalen ze gebruiken voor de kunstjes en naar het tuig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:18 



 
Profiel   

Ben vooral dol op de wilde paarden die vierkant op ijzers staan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:55 



 
Profiel   

Nope, hier ook geen paardenfilmfan als het een klassiek pennyverhaal is inclusief valse hinnikjes elke 5 seconden. En mijn entourage wordt er ook niet blij van als ik een paardenfilm kijk, vanwege mijn commentaar :+ .

Black beauty, zowel de film als de serie vroeger lukt nog wel. Inderdaad de muziek en het is gewoon pure nostalgie.
The horse whisperer had ik het boek eerst gelezen en toen vond ik de film een teleurstelling.
Hidalgo is tenenkrommend, hoezo kan een doorspiesd paard een race in de woestijn winnen om vervolgens met 4 ijzers terug naar de vrijheid te rennen >;) .
Spirit is nog wel leuk, maar tekenfilms zijn gewoon leuk en niet erg als het onrealistisch is :') .
Seabiscuit ging ook nog wel.
Zo ook ooit een oude film gezien over een renpaard, een vos, klassiek verhaal van moeilijk en/of kreupel paard dat toch nog een comeback maakt. Weet niet meer hoe hij heet naar ik vond die film wel aangrijpend.

Ik ga dus niet persé paardenfilms kijken maar kan soms stiekem paarden in bijrollen wel waarderen. Zoals bvb bij Zorro. Of die ene scène van lotr waarbij ze op een wit paard vluchten door het bos en de rivier voor de zwarte ruiters (Dory hier, ik onthoud ook nooit wie of wat :') ), krijg daar wel kippenvel van.
Net als de scène uit 'the man from snowy river' waarbij de hoofdrolspeler een erg steile helling in volle galop afdaalt. Toen hield ik m'n adem in (later ook gelezen dat er niets getruceerd was aan die scène).

Soms krijg ik wel kippenvel of vind ik het leuk wegkijken. Maar anders zit ik ook te tellen hoeveel verschillende paarden ze gebruiken en waar de fouten zitten :P .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:17 



 
Profiel   

Qimm schreef
Ben vooral dol op de wilde paarden die vierkant op ijzers staan :D

Oh ja. En de Fries met idioot veel knieactie en bergop galop die alle Engelse volbloeden in rengalop met gemak voorblijft in een achtervolging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:23 



 
Profiel   

Thioro schreef
Zo ook ooit een oude film gezien over een renpaard, een vos, klassiek verhaal van moeilijk en/of kreupel paard dat toch nog een comeback maakt. Weet niet meer hoe hij heet naar ik vond die film wel aangrijpend.


Bedoel je Dreamer?

Ik kan vooral geen paardenfilms kijken vanwege hoe er met de paarden omgegaan wordt. Teugels trekken, slechte zit, ruwe behandeling vanaf de grond... Dat is eigenlijk bij elke film met paarden zo. Ik vind LOTR en andere middeleeuwse media fantastisch, maar met de paarden scenes blijf ik nog altijd moeite houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:27 



 
Profiel   

(Off topic) Seabiscuit als naam voor een paard ook zoiets waar zelfs mijn teennagels krom van trekken. De film ken ik niet. Maar die knol heeft echt bestaan. Waarom zou je een paard Scheepsbeschuit noemen!? 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:41 



 
Profiel   

Dat denk ik bij een hoop namen wel haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:43 



 
Profiel   

Cliché paardenfims zijn ook niet echt voor mij, maar heb een tijdje terug Walk, Ride, Rodeo gezien en dat is me toch een dijk van een film, geweldig!

Maar behalve Black Beauty (de oude, niet de Disney remake) en War Horse zijn paardenfilms niks voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:46 



 
Profiel   

Omdat volbloeden per definitie rare namen hebben.

Ongeveer alle volbloeden die ik ken hebben namen waarvan je een wenkbrauw fronst.
Voorbeeldje: 'oeuil de chat' oftewel: kattenoog.

Don't ask :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:47 



 
Profiel   

Ik vind zulke cliché penny films juist heerlijk om naar te kijken :')
Guilty pleasure noemen we dat toch :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:47 



 
Profiel   

Marjo schreef
Ik vind zulke cliché penny films juist heerlijk om naar te kijken :')
Guilty pleasure noemen we dat toch :D


Sowieso! Ik vind het prima 'dom' vermaak en heb er lol in fouten te vinden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:48 



 
Profiel   

Qimm schreef
Dat denk ik bij een hoop namen wel haha


ik ook. Überhaupt al die on uitspreekbare vijfvoudige namen die al die sportpaarden krijgen. :brr: Mijn vuistregel is: als het niet als mensennaam voldoet voldoet het ook niet als dierennaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:49 



 
Profiel   

Qimm schreef
Marjo schreef
Ik vind zulke cliché penny films juist heerlijk om naar te kijken :')
Guilty pleasure noemen we dat toch :D


Sowieso! Ik vind het prima 'dom' vermaak en heb er lol in fouten te vinden :D


Maar die fouten zitten in elke films en series met paarden. Hoe vaak die wel niet hinniken enzo :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen