Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Special Forcs VIPS: Wie durft wint.

 
Profiel   

Ik ben zojuist begonnen, ik ben heel benieuwd naar de ego's van bepaalde figuren.

Ik kijk met Videoland, geen idee of het ook op tv komt? Daarom maar een spoiler.

Spoiler:
oei die landing van Hannelore op het water.

En Giel gaat nog ff roken, pffff
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 12:38 



 
Profiel   

Ik ga het ook kijken. Ben benieuwd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 18:12 



 
Profiel   

Ik ben het ook gelijk gaan kijken. Ik vind het heel moedig dat ze hier aan meedoen. Mijn respect hebben ze. Al heb ik wel het idee dat ze niet hadden verwacht dat het zo zwaar en gedisciplineerd zou zijn. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 18:20 



 
Profiel   

Het is nu op tv na expeditie robinsin.
Finale is geweest.

Ben benieuwd naar dit programma.

Op videoland deed dit programma het bij mij niet vanmorgen.
Dus het was al wel te kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:42 



 
Profiel   

Ik ga het vanaf morgen kijken! Ben benieuwd of het net zo leuk is als met onbekenden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:44 



 
Profiel   

Ik kijk nu via RTL 4. Heftig dat er meteen iemand flauwvalt en dat iedereen dat moet negeren :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:47 



 
Profiel   

Ik kijk ook. Ik vind het onwijs in scène gezet.
Niet de kandidaten maar die gasten die staan te scheeuwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:48 



 
Profiel   

Ik heb de beide afleveringen al gezien. Heeeerlijk! Ik hou echt van dit soort programma’s. Heel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:49 



 
Profiel   

Aan de ene kant vind ik het heel interessant om te bekijken, aan de andere kant vind ik het zwaar over de top.. te gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 23:09 



 
Profiel   

Lotus83 schreef
Ik kijk ook. Ik vind het onwijs in scène gezet.
Niet de kandidaten maar die gasten die staan te scheeuwen


Denk je dat ze dat in het echt niet doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 23:12 



 
Profiel   

Manlief en ik kijken ook. Maar man wat heftig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 23:14 



 
Profiel   

Giel :')
Even roken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 23:15 



 
Profiel   

Linnie050 schreef
Giel :')
Even roken


Ja ik kan me bijna niet voorstellen dat dit echt is, iedereen kan toch wel bedenken dat dat niet de bedoeling is :+
Ben benieuwd of ik het vol kan houden om te blijven volgen. Vind het wel interessant, maar op sommige momenten erger ik me een beetje en vraag ik me af of het 'echt' is of dat ze net effe wat overdrijven voor de serie. Dan gaat het over teamspirit, samenwerken, niet voor de groep gaan lopen etc., maar als iemand out gaat mag je niet even kijken of het gaat. Ok dan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 23:21 



 
Profiel   

Palmboom95 schreef
Linnie050 schreef
Giel :')
Even roken


Ja ik kan me bijna niet voorstellen dat dit echt is, iedereen kan toch wel bedenken dat dat niet de bedoeling is :+
Ben benieuwd of ik het vol kan houden om te blijven volgen. Vind het wel interessant, maar op sommige momenten erger ik me een beetje en vraag ik me af of het 'echt' is of dat ze net effe wat overdrijven voor de serie. Dan gaat het over teamspirit, samenwerken, niet voor de groep gaan lopen etc., maar als iemand out gaat mag je niet even kijken of het gaat. Ok dan :')


Precies dit.
Er staan camera's op de snufferd en dat is normaal niet zo.
En in het echt is het keihard alleen degene die dat ondergaan zijn al verder dan deze mensen die out of the blue mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 23:24 



 
Profiel   

Vraag me ook wel af of het daar in het echt ook allemaal van die Negatieve Nancy's zijn. Ik snap dat ze gedurende die opdrachten hard zijn, maar er kan ook niets positiefs af als er iets goed gaat of als iemand een grens verlegt o.i.d. Zou dat normaal ook zo zijn?

Edit; nu bij het laatste stukje en daar zat zowaar een compliment bij, dus ik neem het terug :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 23:53 



 
Profiel   

Palmboom95 schreef
Linnie050 schreef
Giel :')
Even roken


Ja ik kan me bijna niet voorstellen dat dit echt is, iedereen kan toch wel bedenken dat dat niet de bedoeling is :+
Ben benieuwd of ik het vol kan houden om te blijven volgen. Vind het wel interessant, maar op sommige momenten erger ik me een beetje en vraag ik me af of het 'echt' is of dat ze net effe wat overdrijven voor de serie. Dan gaat het over teamspirit, samenwerken, niet voor de groep gaan lopen etc., maar als iemand out gaat mag je niet even kijken of het gaat. Ok dan :')

Ik geniet dan weer van zulke reacties. Niet persoonlijk hoor, maar zo lekker naief en duidelijk geen enkele ervaring met beroepen waarin de dood een 'bedrijfsrisico' is om het zo maar te noemen en dan ook nog eens een hele reeële. :D
Nee natuurlijk is dit niet overdreven, ze krijgen een inkijkje in het leven van een special forces en daar is elke kleinigheid potientieel dodelijk.
Dus train je met dat idee en het zou een lekkere bende worden als je hele 10 koppige selectie afgeleid is omdat er eentje out gaat. Kun je meteen voor de andere 10 een kistje bestellen.

Je wilt weten hoe het is? Dit is hoe het is. Als jij geen taak hebt in wst er gebeurd en alleen geschokt wil kijken en vragen of het wel gaat, dan heb je dus een andere taak en houd je je daaraan. In dit soort werk kun je niet freestylen en al helemaal niet je eigen plan trekken. Het is geen GTST. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 01:19 



 
Profiel   

Ik kwam het programma gisteren bij toeval tegen.

Het komt oorspronkelijk uit het VK en gaat daar onder de naam SAS: Who Dares Wins. Op de interwebz kun je de 6 series (met 'gewone' maar serieus fitte mensen) en de 3 VIP series daar vinden en kijken.

Geschiedenislesje: https://en.wikipedia.org/wiki/Special_Air_Service

Hoe gaat het er in het echt aan toe?
Except for the reserve component, the United Kingdom Special Forces do not recruit directly from the general public. All current members of the UK Armed Forces can apply for Special Forces selection, but the majority of candidates have historically come from a Royal Marines or Parachute Regiment background. Selections are held twice a year, once in summer and again in winter.

Taking place in Wales, specifically Sennybridge and the Brecon Beacons, selection lasts for five weeks and normally starts with approximately 200 potential candidates. Candidates complete a Personal Fitness Test (PFT) upon arrival, which consists of at least 50 sit-ups in two minutes, 60 press-ups in two minutes, and a 1.5-mile (2.4 km) run in 10 minutes and 30 seconds. They then complete an Annual Fitness Test (AFT), which consists of marching 8 miles (13 km) in two hours while carrying 25 lb (11 kg) of equipment. Candidates then march cross-country against the clock, increasing the distance covered each day; this culminates in an endurance test known as the Endurance, in which candidates march 40 miles (64 km) with full equipment before climbing up and down the mountain Pen y Fan (886 m; 2,907 ft) in 20 hours. By the end of this phase, candidates must then be able to run 4 miles (6.4 km) in 30 minutes or less and swim 2 miles (3.2 km) in 90 minutes or less.

Following mountain training, the jungle phase takes place in Belize, Brunei, or Malaysia. Candidates are taught navigation, patrol formation and movement, and jungle survival skills.They then return to the UK to begin training in battle plans and foreign weapons, and then take part in combat survival exercises, ending in week-long escape and evasion training. Candidates are formed into patrols and, with nothing more than a tin can filled with survival equipment, are dressed in World War II-era uniforms and told to head for a particular destination by sunrise. The final selection test, resistance to interrogation (RTI), is arguably the most gruelling and lasts for 36 hours.

Typically, 15–20% of candidates make it through the initial selection process. From a group of approximately 200 candidates, most will drop out within the first few days, and less than 30 will remain by the end.

In October 2018, recruitment policy changed to allow women to become members of the SAS for the first time.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 11:14 



 
Profiel   

Ik heb Kamp van Koningsbrugge gekeken en vond dat iets meer schwung hebben op de een of andere manier. Ik kan het niet goed uitleggen maar dit programma blijft een beetje op afstand? Mensen die hetzelfde voelen? :') Ik ken iemand die mee doet en vind het wel leip om hem helemaal te zien beuken, maar verder weet ik niet of ik blijf hangen. Ik vind dit soort programma's echt waanzinnig maar deze trekt me op de een of andere manier niet zo -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 11:37 



 
Profiel   

Castilja schreef
Ik heb Kamp van Koningsbrugge gekeken en vond dat iets meer schwung hebben op de een of andere manier. Ik kan het niet goed uitleggen maar dit programma blijft een beetje op afstand? Mensen die hetzelfde voelen? :') Ik ken iemand die mee doet en vind het wel leip om hem helemaal te zien beuken, maar verder weet ik niet of ik blijf hangen. Ik vind dit soort programma's echt waanzinnig maar deze trekt me op de een of andere manier niet zo -O-



Ik snap je ergens wel. Ik vond die 2 'leiders' in Kamp van Koningsbrugge ook erg tof, deze moet je misschien nog meer leren kennen. En van wie is die stem, die het presenteert? Doordat ik alleen een stem hoor en daar geen persoon bij zie, blijft dat ook meer op afstand. Het doet me ook een beetje denken aan een 'ouderwetse' presentatorstem, weet nog niet zo goed wat ik ervan vind :)
Wel vind ik het erg gaaf hoe ze door persoonlijkheden heen kunnen prikken en kunnen analyseren, tijdens die momenten dat Hannelore en Giel op 'gesprek' moesten komen.

Wat vinden jullie er overigens van dat bijv. Hannelore en Immanuele zo kampte met 'bewijsdrang' van sterk willen zijn, willen doorzetten, wat achteraf helemaal niet echt realistisch blijkt? Ik heb respect voor hun deelname en ik vond de leermomenten die ze eruit haalde ook wel erg gaaf. Maar wat vonden jullie daarvan? Het lijkt wel alsof i.i.g. vrouwen zoals deze ook te maken hadden met een hoge lat om fit te zijn, fysiek sterk te zijn. Het is meer hardop nadenken (zonder oordeel) hoor wat ik nu doe. Maar ben wel benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken.

En even los van alles sta je er door zo'n programma wel weer echt bij stil dat Special Forces niet zomaar iets is, daar is het echt next level. Het valt me op dat de oefeningen etc. voor sommigen echt overleven is, terwijl zo'n oefening eigenlijk pas het beginpunt is. Vanuit daar begint pas het mentaal fit zijn, kunnen bijdragen aan de groep en echt een plan kunnen uitvoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 11:56 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Palmboom95 schreef


Ja ik kan me bijna niet voorstellen dat dit echt is, iedereen kan toch wel bedenken dat dat niet de bedoeling is :+
Ben benieuwd of ik het vol kan houden om te blijven volgen. Vind het wel interessant, maar op sommige momenten erger ik me een beetje en vraag ik me af of het 'echt' is of dat ze net effe wat overdrijven voor de serie. Dan gaat het over teamspirit, samenwerken, niet voor de groep gaan lopen etc., maar als iemand out gaat mag je niet even kijken of het gaat. Ok dan :')

Ik geniet dan weer van zulke reacties. Niet persoonlijk hoor, maar zo lekker naief en duidelijk geen enkele ervaring met beroepen waarin de dood een 'bedrijfsrisico' is om het zo maar te noemen en dan ook nog eens een hele reeële. :D
Nee natuurlijk is dit niet overdreven, ze krijgen een inkijkje in het leven van een special forces en daar is elke kleinigheid potientieel dodelijk.
Dus train je met dat idee en het zou een lekkere bende worden als je hele 10 koppige selectie afgeleid is omdat er eentje out gaat. Kun je meteen voor de andere 10 een kistje bestellen.

Je wilt weten hoe het is? Dit is hoe het is. Als jij geen taak hebt in wst er gebeurd en alleen geschokt wil kijken en vragen of het wel gaat, dan heb je dus een andere taak en houd je je daaraan. In dit soort werk kun je niet freestylen en al helemaal niet je eigen plan trekken. Het is geen GTST. :+


Ja nouja ik heb ook wat van Kamp van Koningsbrugge gezien en ik vind dat toch wel een wereld van verschil qua communicatie en 'botheid'. GTST heb ik geen idee van, zoiets volg ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 18:20 



 
Profiel   

Mijn dochter van 14 heeft een paar maanden geleden een aantal dagen snuffelstage gelopen bij Defensie. Moest ze voor ingeloot worden en een motivatiebrief schrijven.
En ik geloof aan de hand van haar verslag dat het redelijk accuraat is. Die groep 14/15 jarigen zijn in die dagen enorm door de mangel gehaald. Bijvoorbeeld midden in de nacht uit bed getrommeld met de boodschap binnen 5 minuten aangekleed te zijn om met volle bepakking 10 kilometer door het bos te rennen, ze werden afgeblaft en afgestraft. Als iets niet binnen de tijd ging net zolang overnieuw tot het wel binnen de tijd was en als bonus daarna nog een rondje opdrukken. “Ze waren de hele tijd alleen maar boos” aldus dochter.
Voordeel van zo’n stage is dat je echt gemotiveerd bent als je daarna nog bij Defensie aan de slag wilt.

Ik heb de eerste aflevering gezien, maar ga me niet speciaal daarvoor op Videoland abonneren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 18:45 



 
Profiel   

Castilja schreef
Ik heb Kamp van Koningsbrugge gekeken en vond dat iets meer schwung hebben op de een of andere manier. Ik kan het niet goed uitleggen maar dit programma blijft een beetje op afstand? Mensen die hetzelfde voelen? :') Ik ken iemand die mee doet en vind het wel leip om hem helemaal te zien beuken, maar verder weet ik niet of ik blijf hangen. Ik vind dit soort programma's echt waanzinnig maar deze trekt me op de een of andere manier niet zo -O-


Bij kamp van Koningsbrugge waren het allemaal topsporters die er voor getraind waren en geslecteerd uit een groep die zich opgegeven hebben.
Hier zitten toch een aantal mensen tussen die er lichamelijk en geestelijk niet aan toe zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 18:46 



 
Profiel   

Castilja schreef
Ik heb Kamp van Koningsbrugge gekeken en vond dat iets meer schwung hebben op de een of andere manier. Ik kan het niet goed uitleggen maar dit programma blijft een beetje op afstand? Mensen die hetzelfde voelen? :') Ik ken iemand die mee doet en vind het wel leip om hem helemaal te zien beuken, maar verder weet ik niet of ik blijf hangen. Ik vind dit soort programma's echt waanzinnig maar deze trekt me op de een of andere manier niet zo -O-


Same here. Vind de versie van Videoland tot nu toe eigenlijk maar een slap aftreksel. Lijkt wel te veel in geknipt, weinig context en het vliegt daardoor voor mijn gevoel van hot naar her. Weet niet of ik het verder ga kijken :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 19:08 



 
Profiel   

Marit1995 schreef
Castilja schreef
Ik heb Kamp van Koningsbrugge gekeken en vond dat iets meer schwung hebben op de een of andere manier. Ik kan het niet goed uitleggen maar dit programma blijft een beetje op afstand? Mensen die hetzelfde voelen? :') Ik ken iemand die mee doet en vind het wel leip om hem helemaal te zien beuken, maar verder weet ik niet of ik blijf hangen. Ik vind dit soort programma's echt waanzinnig maar deze trekt me op de een of andere manier niet zo -O-


Same here. Vind de versie van Videoland tot nu toe eigenlijk maar een slap aftreksel. Lijkt wel te veel in geknipt, weinig context en het vliegt daardoor voor mijn gevoel van hot naar her. Weet niet of ik het verder ga kijken :o


Ik had op gegeven moment ook het gevoel van: “Net was je kleding nat en nu lijkt ie ineens droog…..en in het volgende shot ben je weer nat”. Knippen/plakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 19:56 



 
Profiel   

Ik vind het een leuk programma!
Wel bijzonder hoe mensen zichzelf inschatten en hoe ze het dan uiteindelijk doen..:= Hannelore zei bijvoorbeeld dat ze fitter was dan ooit, maar bungelde vanaf seconde 1 ver onder het niveau. Respect voor haar optimisme, maar vond het toch wel opvallend (naïef?)...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 20:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 85 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen