Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik zoek: paranormale horror-boeken!

 
Profiel   

Hoi,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :j
Ik heb de vraag op Facebook ook gesteld, en daar heb ik meerdere antwoorden gekregen, maar de meerderheid antwoordde buiten mijn gevraagde genre om.

Ik ben op zoek naar nieuw leesmateriaal, geen droge kost, in het genre horror. Daarbij heel belangrijk: het subgenre! Ik zoek paranormale horror!

Dus geen hak- en slashwerk dat de ene mens de andere aandoet, geen ontvoeringen en/of moorden, geen verkrachtingen, rare mensen, ... Nee, paranormaal: hauntings, geesten, demonen, ...

Qua films zou ik dan zeggen: The conjuring, Sininter, Insidious, The Blair witch project, Paranormal activity, The shining, Dr. Sleep, The nun, Annabel, The Amityville Horror...

Qua boeken lijkt het aanbod beperkter -O- Ze bestaan natuurlijk wel, en ik heb er ook wel al een aantal, maar ik zoek er nieuwe :D

Ik ben een Stephen King fan, maar again: vooral van het paranormale genre. Daarvan heb ik al een aantal boeken, zoals The shining, Dr. Sleep, Het instituut, Ogen van vuur (die laatste is heel goed, maar al minder het genre dat ik zo graag lees). Revival heb ik liggen maar nog niet gelezen.
Ik heb en vind Hex van Thomas Olde Heuvelt bijvoorbeeld ook erg goed. In mijn Kobo-abbo heb ik Echo beluisterd, die vind ik ook goed. Orakel zit mee in mijn abbo en staat klaar om te beluisteren.
Het boek van The haunting of Hill House heb ik ook liggen, van de serie. The Blair witch project van Peter Turner heb ik ook, en The exorcist ook.

Dat zijn zowat voorbeelden van wat ik zo graag lees, om een idee te geven.

Ik heb laatst een koopje via FB gedaan, ik ben nog bezig in het eerste boek maar vind die alvast super goed:
[ img ]

Mijn voorkeur gaat uit naar NL, maar ENG is ook nog doenbaar. Qua pagina's ben ik ook een moeilijk mens - onder de 200 pagina's vind ik een boek te dun, ik wil méééééér :')

Na lang zoeken kwam ik gisteren op deze uit:
[ img ]
Lijkt me helemaal mijn ding! Iemand hem al gelezen?



Ik hoor graag jullie tips in het paranormale genre! *\o/*
Op zich heb ik geen probleem met YA, maar in mijn ervaring zijn die ofwel niet eng genoeg, ofwel hebben die niet genoeg bladzijden. Maar ik sta er zeker voor open!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:51 



 
Profiel   

The Sundown motel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:57 



 
Profiel   

Van Stephen King is Pet Sematary (Dodenwake) mijn favoriet :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 11:24 



 
Profiel   

noviceh schreef
Van Stephen King is Pet Sematary (Dodenwake) mijn favoriet :j


Oeh ja, ik zie dat ik die compleet vergeten vermelden ben - die heb ik idd ook, staat héél hoog op mijn favorieten-lijstje! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 11:44 



 
Profiel   

Dean Koontz schrijft ook in dat genre, ik heb de serie van Odd Thomas echt verslonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 11:49 



 
Profiel   

Ik denk dat J. Sharpe ook wel in je rijtje past. Die heb ik een paar beurzen geleden ontmoet en ben wel fan van zijn schrijfstijl. Hij wordt qua spanning vergeleken met Stephen King.:)

Heb je de Geestenjager btw ook al gelezen? Is wel een kinderboek van Joseph Delaney en vond ik ook echt in die genre passen, net als Darren Shan de demonen serie, maar is ook meteen wat bloederiger en moet je trek in hebben.:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 12:24 



 
Profiel   

Ik wou direct Stephen King zeggen maar die lees je al :D

Roald Dahl heeft ook een paar (kort)verhalen in het paranormale genre. Of verhalen met een twist op het einde die je heel ongemakkelijk achter laten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 12:28 



 
Profiel   

James Herbert. En, verplicht :), in de oorspronkelijke taal, Engels, lezen. O.a.The Rats, Lair, The fog maar zeker ook Fluke. Voor mij was deze schrijver zo anders dan wat ik kende en daarmee bijzonder. Ik zou zeggen start met Fluke. Veel plezier. Maar echt, wel de engelse versies lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 12:32 



 
Profiel   

jibberjabber schreef
James Herbert. En, verplicht :), in de oorspronkelijke taal, Engels, lezen. O.a.The Rats, Lair, The fog maar zeker ook Fluke. Voor mij was deze schrijver zo anders dan wat ik kende en daarmee bijzonder. Ik zou zeggen start met Fluke. Veel plezier. Maar echt, wel de engelse versies lezen.


Ik ben me er idd wel van bewust dat de originele, Engelse, taal vaak aangenamer leest dan de vertalingen. Ik ben destijds schoorvoetend aan Harry Potter in het Engels begonnen - die boeken ken ik uit mijn hoofd, dus daar had ik qua vertaling wel vertrouwen in haha. Sindsdien durf ik vaker in het Engels lezen - ik beheers de taal echt wel voldoende, ik kom maar zelden een woord tegen dat ik écht niet ken, maar dan kan ik het in de context wel plaatsen :j

Ik heb een tijdje geleden 2 boeken in dit genre in het Engels gekocht, want in het NL is het aanbod gewoon veel beperkter. Dat beviel wel! Daarna de boeken van Ed & Lorraine Warren in het Engels gevonden, en geen moment getwijfeld. Het lezen daarvan vlot heel erg, dus ondertussen durf ik het wel haha!

Deze heb ik toen gekocht:

[ img ]
[ img ]

Beide kan ik erg aanraden :j

Ik zoek al jullie tips op hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 13:37 



 
Profiel   

Ken je de boeken van Peter Straub al? Die vond ik vroeger enger en intenser dan die van Stephen King.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 13:43 



 
Profiel   

Dean Koontz is hier al genoemd , maar wil ik ook nog benadrukken. Eigenlijk zijn al zijn boeken van het genre wat je zoekt en lekker dik …

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 13:53 



 
Profiel   

Blijf maar roepen hoor, ik ben ALTIJD op zoek naar nieuw leesvoer haha!

Ondertussen heb ik alvast een bestelling geplaatst:
[ img ]

Maar ik ben alweer bijna jarig, dus blijf vooral tips geven haha, dan kan ik tegen dan een lijstje maken!

Ik "ken" Koontz, maar zijn dat niet meer thrillers dan het paranormale dat ik zoek? Ik heb geloof ik eens een boek van hem beluisterd, en dat ging over aliens :+ Niet slecht, maar niet mijn genre haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 15:20 



 

House of Leaves van Mark Z Danielewski - Nederlandse titel is Kaartenhuis

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 16:22 



 
Profiel   

De Shee (echt een aanrader) en Hels Vuur (deze vond ik wat minder, maar voldoet wel aan je vraag) van Joe Donnely

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 18:50 



 
Profiel   

Amanda Stevens, met de dodenrijk-serie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 19:08 



 
Profiel   

Nosferatu van Joe Hill. Maar eigenlijk moet je die pas lezen als het weer bijna kerst word :+

Elfensprook van Raymond e Feist. Heb ik nachtenlang niet van geslapen.

En uiteraard al het oude werk van stephen king. Met name it, Salems lot en de noodzaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 19:15 



 
Profiel   

The Totem van David Morell.

Ben ik ooit een keer bijna aan overleden door een hartaanval.

Was dit boek midden in de nacht aan het lezen in bed (helemaal erin opgaand) toen naast mij mijn CD speler spontaan zijn laadje opende (bleek later een beetje stuk te zijn en dat gebeurde vaker). Mèn! Wat ben ik toen me de pleuris geschrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 19:39 



 
Profiel   

Even een update ivm jullie tips, die ik enorm waardeer! :j

The totem lijkt me meer over geweld, moorden en ziektes te gaan, volgens Google. Niet zo paranormaal als ik zou willen :D

Nosferatu wordt als thriller beschreven, waarin de horror gepleegd wordt door een mens.

Elfensprook lijkt meer in de lijn te liggen van wat ik zoek!

De Dodenrijk-serie de beschrijving begint super! Maar dan kom ik weer moorden tegen, gepleegd door mensen, en daar hoor ik al genoeg over in het dagelijkse nieuws :') Maar.. ik zet hem zeker op mijn "misschien-lijstje", want het hoofdpersonage ziet geesten, en dat ligt wel in de lijn van wat ik graag lees! Maar het detective-deel is niet mijn ding...

De Shee hiervan vind ik maar een heel korte beschrijving, maar die lijkt me wel veelbelovend!

Hels vuur lijkt me idd aan "mijn" genre te voldoen!

House of Leaves lijkt me zeker mijn ding te zijn!

Peter Straub, Roald Dahl, J. Sharpe en James Herbertmoet ik even uitspitten, die heeft meerdere boeken gelezen zie ik, dus ik moet eens kijken naar de beschrijvingen daarvan :j Alvast bedankt voor de tip!

The Sundown Motel ik hou sowieso van boeken over hotels/motels, vind ik altijd een goed recept voor een goed verhaal haha. De vraag is dan alleen: zijn de verdwijningen aan iets paranormaals te wijten (yes please!) of aan een gestoord mens (nee dankje..)



Nogmaals - ik wil jullie alvast bedanken voor alle gegeven tips! Blijf maar aanvullen hoor, ik zoek ze allemaal op!
Bloederig, moorden, ontvoeringen, ... zijn mijn ding niet. Géén enge dingen die door mensen gedaan worden.
Ik kijk bijvoorbeeld héél graag naar horrorfilms, maar niet naar films zoals Saw, Wrong turn, ... Geen hak- en slashwerk :j Ik zoek echt specifiek naar paranormale dingen, in de stijl van Paranormal activity, The conjuring, The nun, Annabelle, Insidious, The Blair Witch, The excorsist, Amityville, ... Ed & Lorraine Warren-achtige dingen haha.

Het Victoriaanse huis, bijvoorbeeld, van John Boyne. Het huis aan de Gouden Bocht. Het dagboek van Ellen Rimbauer – Mijn leven in Rose Red. De kleine vreemdeling van Sarah Waters vind ik ook top!


Ik ben, hoewel 32 jaar, nog steeds een enorme fan van Fear Street, hoewel dat idd ook "horror door mensen" is, het zal wel aan de nostalgie liggen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 17:29 



 
Profiel   

Clive Barker heeft ook aardig wat boeken in dat genre geschreven.
Ik beschrijf het altijd als fantasy horror :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:07 



 
Profiel   

Albert schreef
Clive Barker heeft ook aardig wat boeken in dat genre geschreven.
Ik beschrijf het altijd als fantasy horror :D


Fantasy mag! Liever fantasy dan bloederig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 18:55 



 
Profiel   

Weefwereld, Sacrament, Everville, de Grote Geheime Show en Imagica zul je dan vast goed vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:05 



 
Profiel   

House of Leaves. Zou hem wel in het Engels kiezen, in het Nederlands gaan er een hoop codes verloren.

Als dat je ligt is S. van Doug Dorst ook je ding.

Verder:

The turn of the key
I'm thinking of ending things
Theme music
Nothing but blackened teeth
Wilder girls
XX

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:13 



 
Profiel   

Urbanus schreef
House of Leaves. Zou hem wel in het Engels kiezen, in het Nederlands gaan er een hoop codes verloren.

Als dat je ligt is S. van Doug Dorst ook je ding.

Verder:

The turn of the key
I'm thinking of ending things
Theme music
Nothing but blackened teeth
Wilder girls
XX


S. is echt fe-no-me-naal he! Ik heb nog nooit ZO lang over een boek gedaan haha, wat een kunstwerk!!

De andere moet ik eens opzoeken! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:19 



 
Profiel   

Ja dan is House of Leaves ook je ding. 3 verhalen in elkaar met oneindige gecodeerde voetnoten. In alle tijd dat ik alleen heb gewoond stond het in de gemeenschappelijke hal omdat ik er anders van ging dromen.

Er hoort een forum bij en een waanzinnig album: https://open.spotify.com/album/3Qn2Gfbz ... =copy-link

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:25 



 
Profiel   

Neus eens door de titels van John Saul.
https://www.boekbeschrijvingen.nl/saul- ... html#14912
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 19:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen