Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ik zoek: boekentips!

 
Profiel   

Ruth Rendell, boeken met verrassende plots en een psychologisch (en soms psychopatisch) tintje er aan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 16:25 



 
Profiel   

Zitten leuke suggesties tussen die ik ga onthouden!

Mijn tips:

- Mooie moorden - 6-delige serie door NL schrijfster Tica Morgen (speelt zich af in Zuid-Holland)
- Alle Romans van Jill Mansell als je zin hebt in leuk en makkelijk weglezen
- Boeken van Suzanne Vermeer (thrillers, niet heel spannend)
- Gaming the System serie van Brenna Aubrey (erotische roman serie)
- Harlan Coben boeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 16:41 



 
Profiel   

prompter schreef
Ruth Rendell, boeken met verrassende plots en een psychologisch (en soms psychopatisch) tintje er aan.


Klinkt goed, thanks! Heb je misschien nog suggesties voor bepaalde titels? Volgens boekbeschrijvingen heeft Ruth Rendell 83 boeken haha.

Ga er wel alvast tussen snuffelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:02 



 
Profiel   

Debuut van schrijfster Hazel Bergen, when the Robins left, ben ik nu aan het lezen. Net dikke pil van de millennium reeks uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:49 



 
Profiel   

Hier fan van BA paris. Kan ze niet wegleggen, leest makkelijk weg en erg spannend. Vind ook dat ze goede plottwist hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:37 



 
Profiel   

Juttertje88 schreef
prompter schreef
Ruth Rendell, boeken met verrassende plots en een psychologisch (en soms psychopatisch) tintje er aan.


Klinkt goed, thanks! Heb je misschien nog suggesties voor bepaalde titels? Volgens boekbeschrijvingen heeft Ruth Rendell 83 boeken haha.

Ga er wel alvast tussen snuffelen :D


Ik duik morgen even mijn boekenkast in want het zijn geen makkelijk te onthouden titels, maar "De sleutels van de straat" is een verrassend boek :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:53 



 
Profiel   

Sebastian Fitzek, ook goede thrillers

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:41 



 
Profiel   

Ik ben nu de serie aan het lezen over inspecteur Eve Dallas. Geschreven door J.D Robb.
Tikkeltje SF, waar ik normaal niet van hou maar door de spanning en een erotisch tintje vind ik het toch heel leuk.
Vooral ook omdat het zoveel boeken zijn kom je echt een beetje in het leven van de mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:01 



 
Profiel   

Methode 15/33 van Shannon Kirk. Wat een fantastisch boek over een koelbloedige actie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:20 



 
Profiel   

JackieT schreef
Hier fan van BA paris. Kan ze niet wegleggen, leest makkelijk weg en erg spannend. Vind ook dat ze goede plottwist hebben


Nog niet alles gelezen maar +1 en ik vind het altijd lastig om boeken te vinden die mij boeien :') dat is denk ik de eerste schrijver waarvan ik bewust nog een boek had gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:26 



 
Profiel   

Ik werk in de bibliotheek, dus kan je wel wat adviseren, haha!

De Nederlandse thrillerschrijvers vind ik wel toegankelijk schrijven:
- Linda van Rijn
- Tica Morgan
- Suzanne Vermeer
- Kiki van Dijk

Dit zijn thrillers voor mensen die niet heel erg van spanning houden. Ze lezen lekker weg voor een bankavondje of op het strand.

Dan heb je in de categorie thrillers van toegankelijke buitenlandse schrijvers:
- J.D. Robb (pseudoniem van Nora Roberts)
- J.D. Barker
- Robert Bryndza
- MJ Arlidge (mijn persoonlijke favoriet)
- Karin Slaughter
- Nicci French

En dan wordt inderdaad Oktober genoemd als écht spannende thriller van Soren Sveistrup.
Zelf ben ik groot fan van de Italiaanse schrijver Sandrone Dazieri. Hij heeft een serie geschreven voor de gevorderde psychologische thriller-lezer: Dood de Vader/Dood de Koning/Dood de Engel. Ontzettend gaaf.

Ook Bernard Minier is een gevorderde thriller-schrijver.


Qua New Adults heb je van Rebecca Yaros de Renegades-serie (Wilder, Nova, Rebel) die best populair is.
Ook Jennifer Armentrout is een populaire New Adult-schrijfster, de Wacht op mij-serie wordt veel (online <<) ) gelezen.

Het beste boek wat ik afgelopen jaar heb gelezen is het boek Middernachtbibliotheek (Midnight library) van Matt Haig.

I lief mijn werk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:48 



 
Profiel   

Ik ben onwijs fan van de boeken van Thomas Olde Heuvelt.

Ook de boeken van J.D Barker ( the fourth monkey ) vind ik erg goed.

M.J. Arlidge heeft ook hele leuke spannende boeken.

Natuurlijk is ook Stephen King groot favoriet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 00:09 



 
Profiel   

Nog niet genoemd: Lisa Gardner schrijft leuke boeken. Ze heeft een serie over een rechercheur waar veel psychologische wendingen in voor komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 00:27 



 
Profiel   

Ik weet niet of Anya Niewierra al genoemd is als schrijfster, zij heeft ook echt een aantal pareltjes geschreven!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen