Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Op zoek naar een kinderboek

 
Profiel   

Aangezien Bokt wel vaker mensen heeft geholpen die een titel zochten waag ik het er ook op.

Makkelijk wordt het denk ik niet maar ik ga een poging wagen. Het boek heeft me toendertijd door een moeilijke periode heen gesleept maar ik ben het kwijt geraakt.

Ik ben op zoek naar kinderboek wat ik vroeger als klein meisje veel heb gelezen. Het was denk ik op het vroegere B niveau en gaat over een meisje dat met haar broertje hun moeder kwijt raakt.

Ze gaan samen op avontuur en beleven allemaal dingen.

Wat ik en kan herinneren stonden het meisje en jongetje op de voorkant. Het is een donkerblauwe achtergrond. Het meisje heeft een sjaal over haar hoofd en draagt een mand. Van de jongen kan ik me niet zoveel meer herinneren. Het was een paperback en het formaat van een vroegere thriller boekjes van kluitman.

Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 15:50 



 
Profiel   

Ik dacht al dat het lastig zou worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 06:59 



 
Profiel   

Kan je iets meer vertellen over het verhaal? Wat voor dingen beleven ze en speelt het zich af in de echte wereld of is het meer een sprookje of andere fantasywereld?
En ongeveer wanneer heb je het ooit voor het eerst gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 07:45 



 
Profiel   

En rond wel jaar heb je het gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 08:08 



 
Profiel   

Het doet me ergens denken aan 'de lange weg naar huis' van Deal Borden (https://www.boekenplatform.nl/de-lange-weg-naar-huis-79618), maar dat komt niet 1-op-1 overeen met jouw beschrijving, dus ik verwacht niet dat die het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 08:47 



 
Profiel   

Er is ook een Ik zoek,ik zoek topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:06 



 
Profiel   

Is het een schoolboekje? Ik heb thuis een grote verzameling vintage leesboekjes die op school werden gebruikt. Als het een schoolboekje is geweest, dan kan ik wel voor je gaan zoeken in mijn verzameling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:16 



 
Profiel   

Manou schreef
Kan je iets meer vertellen over het verhaal? Wat voor dingen beleven ze en speelt het zich af in de echte wereld of is het meer een sprookje of andere fantasywereld?
En ongeveer wanneer heb je het ooit voor het eerst gelezen?


Wat ik me er nog van kan herinneren speelt het zich af in de echte wereld. De moeder werd volgens mij door de politie meegenomen omdat ze iets uit een winkel had meegenomen zonder te betalen. Het meisje dacht toen dat haar moeder in de gevangenis zou komen en zo is zij met haar broertje op pad gegaan.

Meer weet ik er niet echt meer over, ik heb het gelezen toen ik een jaar of 6/7 was. Dus zal eind jaren 80, begin 90 geweest zijn. Maar was wel een ouder boekje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 08:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen