[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 19:53

Dallista schreef:
Veriye schreef:
Er is in deze tijd l veel waar je niet blij van kan worden dus pakken wij gewoon alle klein dingen mee, toch? :+

Yup, en dus....
Meer kleurtjes! *\o/*

[ [url=m/nnwqTY.jpg]Afbeelding[/url] ]




Die wordt echt mooi. Het steekt mooi af tegen het zwart

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:40

lovelucydan schreef:
Die wordt echt mooi. Het steekt mooi af tegen het zwart

Ja leuk heh! Heerlijk vrolijk. :D

En toen was daar ineens een snoetje!

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7350
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:04

Mooi!!
Maar vind je het niet eng om eerst met de zwarte draden te beginnen? Bij mijn vroegere smyrna werken kreeg ik altijd lichtgekleurde ‘pluchekes’ (beetje zoals een trui die opwolt) op het donkere gedeelte van zodra ik met de lichtere kleuren begon te werken.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:18

Euh... whut? Nee, dat zegt me niets, sorry. Als je met een hand over het kleed gaat, haal je alle losse pluche er vanaf. Ik maak me meer zorgen over alle pluche/stof die op mijn kamervloer en dekbed zit dan op het kleed. ;-)

(Tegenwoordig leg ik altijd een fleece over mijn benen en dan het knoopkleed eroverheen als ik ga knopen. Benen lekker warm en het pluis komt vooral op het kleed ipv mijn bed).

Vroeger deed ik heel braaf in rijtjes van links naar rechts, van beneden naar boven. Nu doe ik wat me het beste uitkomt, en ik heb nog nooit problemen ermee gehad (behalve dat het natuurlijk altijd even lastig is als je knoopjes wilt leggen waarbij de rijen er direct boven al geknoopt zijn.).

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:40

Jeetje wat ga jij snel :wow:
Ik knoop nog netjes in rijtjes. Beginner he :')

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 07:56

assie schreef:
Jeetje wat ga jij snel :wow:
Ik knoop nog netjes in rijtjes. Beginner he :')

:D Makkelijk kleed, heh!

In principe werkt in rijen werken van beneden naar boven gewoon het handigst, voor wie dan ook, omdat je dan nooit dat probleem hebt dat je een knoop wil leggen waarbij je naald de ruimte mist omdat er direct boven die lijn al knopen zitten.
Maar bij dit kleed is het bijvoorbeeld heel handig gebleken om met de manen van rechts naar links te werken, en dan diagonaal van linksonder naar rechtsboven per kleur manen, zeg maar. Op die manier kan je namelijk steeds met 1 kleur werken, en leg je de nieuwe knopen links/boven naast de oudere, en zullen er dus nooit al knopen boven zitten.
Je kan dus wel op kleur werken als er stukken zijn met dezelfde kleur bij elkaar. Dit is een heel makkelijk kleed waar je dat dus ook bij kan doen, maar ik heb ook kleden gemaakt (die Japanse tuin, het kerst hobbelpaard etc.), waarbij dat geen enkele zin heeft.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 08:42

Ik denk dat ik bij deze gewoon braaf op dezelfde manier blijf werken.
Afbeelding
Enige jammere is dat de onderste rij van het patroon niet past. Die knoop ik dus maar in de verticale stokjes van het stramien ipv de horizontale.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:51

Uhm... kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij werk jij ook niet braaf in rijtjes van links naar rechts, beginnend linksonder en dan uiteindelijk rechtsboven eindigend. :')
Hij ziet er zo lekker fluffy uit!!!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:54

Oh nee niet van links naar rechts, maar wel aansluitend. Ooh in mijn hoofd klinkt dit veel logischer dan in tekst :')

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:01

:D Maakt niet uit hoor, het is net als bij Schilderen op nummer en Diamond Painting, er is eigenlijk niet één goede manier. In principe is het eindresultaat altijd hetzelfde.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:23

Updeetje!

Afbeelding

En om te laten zien hoe ik werk: bij grote kleden als deze scan ik het patroon in en verdeel die in acht vakken, en die print ik op A4. Bij een patroon als deze, waarbij kleuren in gedeeltes bij elkaar zitten, teken ik deze stukken op het patroon, zodat ik deze gedeeltes sneller / makkelijker kan zien bij het knopen.

Nog even wat doortekenen op de rechterhelft van de pagina!

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:17

Klaar! Total time: twee maanden en één dag!
Rainbow Unicorn van Herrschners, 15.150 knoopjes!

Foto met flits ‘s avonds gemaakt, doe ik nog een keertje over met gewoon daglicht.

En nee, ik ben niet gecharmeerd van de sterretjes... misschien zou ie mooier zijn zonder al dat gedoe boven zijn hoofd. :+

Afbeelding

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:28

Oh ik vind de sterretjes wel leuk, maar dan had ik ze ook in dat vlak linksonder gedaan denk ik

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:38

assie schreef:
Oh ik vind de sterretjes wel leuk, maar dan had ik ze ook in dat vlak linksonder gedaan denk ik

:D Tja... sterretjes staan meestal aan de hemel, dus dat vind ik op zich wel okay, maar... kweenie, het ontneemt toch wat van het effect weg dat de unicorn uit het zwart ‘springt’, heb ik het gevoel.

Nah ja, heb alweer andere projecten die om aandacht smeken, dus ga het nu toch niet meer veranderen in helemaal zwart.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:30

Die is gaaf! Zou het zonder sterretjes denk ik leuker vinden :+

Welk projectje komt nu?

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:58

Veriye schreef:
Die is gaaf! Zou het zonder sterretjes denk ik leuker vinden :+

Welk projectje komt nu?

Ja, het is het gewoon net niet heh? Maar ben inmiddels alweer met volgende projectje bezig, duzzz...

‘tis nog niet veel!
Afbeelding

Het is de bedoeling dat het een cover voor een kerstkaart wordt. Die van Kerst 2022 of 2023 welteverstaan, die van 2021 had ik ergens in 2020 al af. (De kaarten ook al.) :+

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:39

<3
Afbeelding

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 10:42

Welke shop bestel je al je projecten dallista?

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:44

lovelucydan schreef:
Welke shop bestel je al je projecten dallista?

Ik ben fan van de Hersschners kleden, een Amerikaans bedrijf. https://www.herrschners.com/search.do?q ... k+rug+kits
Let op, ze verkopen ook andere merken dan hun eigen merk (naam staat er altijd bij vermeld). Vervaco bijvoorbeeld, en dat is Europees, dus als je die wilt, kan je ze beter proberen hier ergens vandaan te halen. Scheelt veel geld.
Ik raad Vervaco zelf niet aan, omdat ze geen losse patronen bij de stramienen doen.

Verder heb ik afgelopen jaar veel op de Amerikaanse eBay gekocht; dus van privé sellers. Daar koop je veel oudere sets en merken die niet meer bestaan.

Mijn Garfield en het huidige kleed zijn van J&P Coats, dat bedrijf bestaat al lang niet meer, geloof ik. Edit: bestaat zelf nog wel, maar doen geen latch hook meer.
Maar je kan van de merk echt veel op eBay.com vinden.

Ook daarbij geldt, het blijft imported uit de VS, dus als je het rechtstreeks allemaal los laat overkomen, mag je wel erop rekenen dat je aardig in de buidel moet tasten ivm de douane. Ik heb het zelf via vriendinnen geregeld en dat maakt het er niet veel goedkoper op, maar scheelt aan het einde van de rit toch wel.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:47

Goed. Jouw link heb ik gewoon niet gezien. Niet gezien. Niet gezien. Volledig vergeten.
Ik heb dus ook niets nieuws besteld :x :')

Mijn olifantjes zijn ook weer ietsje verder.

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:22

Hahaha, tja, Hersschners heeft wel leuke dingen, heh?

Ik moet nog eens een keertje een Halloween kleed kopen, vind ik... ooit. Mag van mezelf voorlopig niets nieuws kopen aan knoopkleden voordat mijn voorraad bijna weggewerkt is. Neemt momenteel namelijk best wel wat ruimte in. ;-)

Die olifant wordt toch ook best leuk! Mooie mix van al die grijstinten!

Enne... beetje hard eraan getrokken vandaag, phew! Als iemand hem herkent, mag ‘ie het zeggen! (Okay, niet erg moeilijk, natuurlijk.)

PS belichting sucks, rechts is net zo wit als links.

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:16

Updeetje! Hij ziet er een beetje creepy uit zo... :D
Afbeelding

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:15

Aaw wat schattig! Leuk zo'n Snoopy. Hoe groot is deze nu?

Mijn olifantje vordert ook gestaag. Ik twijfel nog of ik een wit draadje het oog ga toevoegen zodat het niet zo'n zwart gat is.
Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 06:09

assie schreef:
Aaw wat schattig! Leuk zo'n Snoopy. Hoe groot is deze nu?

Mijn olifantje vordert ook gestaag. Ik twijfel nog of ik een wit draadje het oog ga toevoegen zodat het niet zo'n zwart gat is.
[ [url=m/HqC4hM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij ziet er zo lekker fluffy uit!!! En nu zie ik de slurf! <3

Snoopy is 113 bij 75 = 8.475 knoopjes groot. Ter vergelijking, net ietsje kleiner dan de Serenade (maar die was veeeeel moeilijker) en een stuk kleiner dan de unicorn met z’n 15.150 knoopjes (in cm niet eens zo veel groter, die vakjes waren wat kleiner, ook dunner garen).

Deze ice skating Snoopy is nog een leuk verhaalje. Had deze op ebay gekocht en tegen vriendin gezegd dat er een Snoopy aankwam. Goed, Snoopy ontvangen en ergens vorig jaar een doos laten opsturen met o.a. Snoopy.
Stond ik toch wel raar te kijken toen er een surfende Snoopy uit de doos kwam!

Ik kijk heel graag naar kunstschaatsen en heb niets met surfen, dus... De verkoopster had twee Snoopy’s door elkaar gehaald. Gelukkig dealtje kunnen maken dat ik de surfende kon houden (terugsturen naar de VS kost klauwen vol geld) en de ice skater met korting kon kopen.

En nu ik dit schrijf vraag ik me ineens af waar de surfende Snoopy gebleven is... :? Ligt vast ergens onder te stoffen of zo.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:57

Jeetje, dat zijn wel grote projecten dan. Ben benieuwd of je Snoopy 2 nog kunt vinden.

Even lekker door geknoopt.

Afbeelding

En het oogje aangepast met 1 wit draadje.
Afbeelding

Waar online cursussen voor het werk al niet goed voor zijn. Braaf naar de cursus luisteren en ondertussen lekker knopen.